'Kerstborrel'
woensdag 12 oktober 2022 om 14:00
Even zeuren en aftoetsen of het terecht is.
Ik krijg vandaag een enthousiaste mail van mijn leidinggevende over de kerstborrel:
- eerst een geleide natuurwandeling van 2u met gids (deden we anderhalf jaar geleden ook als corona-proef activiteit op dezelfde locatie, toen wel in de zomer)
- daarna gedurende 2u hapjes en drankjes
De wandeling is op mijn vrije namiddag, de borrel valt voor iedereen na de werkuren. Iedereen wordt verwacht.
Ik val vooral over de wandeling, de vorige keer hebben veel collega's aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden: we werken op veel verschillende externe locaties en als we dan eens samenzijn, willen we liever kletsen en iets echt samen doen. En dan doen ze het terug zo...
Zouden jullie er iets van zeggen?
Er is in het algemeen vaak ontevredenheid over het beleid en weinig oog voor de opmerkingen die we daarover maken, in ons dagelijks werk hebben we er weinig last van omdat we veel autonomie hebben.
Ik krijg vandaag een enthousiaste mail van mijn leidinggevende over de kerstborrel:
- eerst een geleide natuurwandeling van 2u met gids (deden we anderhalf jaar geleden ook als corona-proef activiteit op dezelfde locatie, toen wel in de zomer)
- daarna gedurende 2u hapjes en drankjes
De wandeling is op mijn vrije namiddag, de borrel valt voor iedereen na de werkuren. Iedereen wordt verwacht.
Ik val vooral over de wandeling, de vorige keer hebben veel collega's aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden: we werken op veel verschillende externe locaties en als we dan eens samenzijn, willen we liever kletsen en iets echt samen doen. En dan doen ze het terug zo...
Zouden jullie er iets van zeggen?
Er is in het algemeen vaak ontevredenheid over het beleid en weinig oog voor de opmerkingen die we daarover maken, in ons dagelijks werk hebben we er weinig last van omdat we veel autonomie hebben.

woensdag 12 oktober 2022 om 14:06
Het lijkt mij wel leuk eigenlijk
.
Maar als je én al eerder zo'n wandeling hebt gedaan én er toen veel mensen hebben aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden, dan vind het wel suf dat daar niets mee gedaan wordt. Je mag je mening geven maar we doen er geen barst mee?
Van "iedereen wordt verwacht" krijg ik sowieso een beetje jeuk, helemaal als het ook nog om (gedeeltelijk) vrije tijd gaat. Ben ik ook niet gewend, zowel bij mijn huidige als vorige werkgever waren dit soort dingen nooit verplicht.
Is iedereen bij jullie eigenlijk in staat om zo'n wandeling te doen van 2 uur? Ik weet toch wel een aantal mensen bij ons die dat niet zouden kunnen en dan ken ik niet eens iedereen.

Maar als je én al eerder zo'n wandeling hebt gedaan én er toen veel mensen hebben aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden, dan vind het wel suf dat daar niets mee gedaan wordt. Je mag je mening geven maar we doen er geen barst mee?
Van "iedereen wordt verwacht" krijg ik sowieso een beetje jeuk, helemaal als het ook nog om (gedeeltelijk) vrije tijd gaat. Ben ik ook niet gewend, zowel bij mijn huidige als vorige werkgever waren dit soort dingen nooit verplicht.
Is iedereen bij jullie eigenlijk in staat om zo'n wandeling te doen van 2 uur? Ik weet toch wel een aantal mensen bij ons die dat niet zouden kunnen en dan ken ik niet eens iedereen.
Niet echt leuk voor de gids

Maar na wandeling nog twee uur borrelen, dus snap het probleem niet zo.
star⁴ wijzigde dit bericht op 12-10-2022 14:07
14.12% gewijzigd

woensdag 12 oktober 2022 om 14:15
Het valt me altijd op hoeveel mensen klagen over de activiteiten/borrels/feesten die georganiseerd worden door de werkgever. Altijd weer dat gezeur dat een feestje niet onder werktijd valt etc.
Wees gewoon blij dat er iets leuks voor je wordt gedaan (wat vaak flink wat geld kost) en anders kom je gewoon niet.
Wees gewoon blij dat er iets leuks voor je wordt gedaan (wat vaak flink wat geld kost) en anders kom je gewoon niet.
woensdag 12 oktober 2022 om 14:19
woensdag 12 oktober 2022 om 14:21
Bij teamdagen en dergelijke melden veel mensen dat ze op de "werken" en daarom op dinsdag, of andere vaste werkdag voor hen, afwezig zijn.
Ik zou zoiets even naïef noemen bij je leidinggevende: ik ben dan wel bij de borrel maar dan ga ik de andere dag wat eerder weg oid.
Persoonlijk ben ik vaak deels bij teamuitjes. Dus bijvoorbeeld wel naar de wandeling, niet bij de borrel of etentje. Ik wil gewoon op tijd thuis zijn voor mijn kinderen en niet teveel in de baas zijn tijd moeten doen. Wordt eigenlijk altijd prima geaccepteerd.
Ik zou zoiets even naïef noemen bij je leidinggevende: ik ben dan wel bij de borrel maar dan ga ik de andere dag wat eerder weg oid.
Persoonlijk ben ik vaak deels bij teamuitjes. Dus bijvoorbeeld wel naar de wandeling, niet bij de borrel of etentje. Ik wil gewoon op tijd thuis zijn voor mijn kinderen en niet teveel in de baas zijn tijd moeten doen. Wordt eigenlijk altijd prima geaccepteerd.
fratsenenfritsels wijzigde dit bericht op 12-10-2022 14:32
1.23% gewijzigd

woensdag 12 oktober 2022 om 14:24
woensdag 12 oktober 2022 om 14:31
Das echt typisch Belgisch. In Nederland zou niemand zich veel van die gids aantrekken en het gewoon gezellig maken.onderdepalmboom schreef: ↑12-10-2022 14:11Uit respect voor de gids zwijg ik wel tijdens de wandeling,

woensdag 12 oktober 2022 om 14:40
Ik dacht het ook direct en inderdaad, ander soort verhoudingen dan hier.LuciFee2022 schreef: ↑12-10-2022 14:37Is TO uit Belgie?
In Belgie hebben ze sowieso andere denkbeelden over wat goed werkgeverschap is toch? En hoe werknemers zich horen te gedragen/welke plek ze hebben?
woensdag 12 oktober 2022 om 14:47
Dat vind ik ook. Leuk toch juist als er iets georganiseerd wordt. Meestal is het toch een heel geregel. Dat soort geklaag kan ik ook slecht tegen. Ik heb jarenlang het uitje op het werk geregeld en je kan het echt nooit goed doen.Metallover schreef: ↑12-10-2022 14:15Het valt me altijd op hoeveel mensen klagen over de activiteiten/borrels/feesten die georganiseerd worden door de werkgever. Altijd weer dat gezeur dat een feestje niet onder werktijd valt etc.

woensdag 12 oktober 2022 om 14:54

woensdag 12 oktober 2022 om 15:08
Iedereen tevreden stellen is praktisch onmogelijk, zeker als het een grotere groep is, maar hier gaan ze hetzelfde doen als de vorige keer terwijl toen al gezegd is dat men dat geen geschikte activiteit vind. Dan heb je best een flink bord voor je kop.madamecannibale schreef: ↑12-10-2022 14:47Dat vind ik ook. Leuk toch juist als er iets georganiseerd wordt. Meestal is het toch een heel geregel. Dat soort geklaag kan ik ook slecht tegen. Ik heb jarenlang het uitje op het werk geregeld en je kan het echt nooit goed doen.

woensdag 12 oktober 2022 om 15:10
onderdepalmboom schreef: ↑12-10-2022 14:00Ik val vooral over de wandeling, de vorige keer hebben veel collega's aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden: we werken op veel verschillende externe locaties en als we dan eens samenzijn, willen we liever kletsen en iets echt samen doen. En dan doen ze het terug zo...
Misschien hebben veel anderen juist aangegeven het een leuke activiteit te vinden. En kletsen kan toch tijdens die borrel van 2 uur?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in