Werk & Studie alle pijlers

'Kerstborrel'

12-10-2022 14:00 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even zeuren en aftoetsen of het terecht is.
Ik krijg vandaag een enthousiaste mail van mijn leidinggevende over de kerstborrel:
- eerst een geleide natuurwandeling van 2u met gids (deden we anderhalf jaar geleden ook als corona-proef activiteit op dezelfde locatie, toen wel in de zomer)
- daarna gedurende 2u hapjes en drankjes

De wandeling is op mijn vrije namiddag, de borrel valt voor iedereen na de werkuren. Iedereen wordt verwacht.

Ik val vooral over de wandeling, de vorige keer hebben veel collega's aangegeven dit geen geschikte activiteit te vinden: we werken op veel verschillende externe locaties en als we dan eens samenzijn, willen we liever kletsen en iets echt samen doen. En dan doen ze het terug zo...
Zouden jullie er iets van zeggen?

Er is in het algemeen vaak ontevredenheid over het beleid en weinig oog voor de opmerkingen die we daarover maken, in ons dagelijks werk hebben we er weinig last van omdat we veel autonomie hebben.
Oplader schreef:
12-10-2022 15:08
Iedereen tevreden stellen is praktisch onmogelijk, zeker als het een grotere groep is, maar hier gaan ze hetzelfde doen als de vorige keer terwijl toen al gezegd is dat men dat geen geschikte activiteit vind. Dan heb je best een flink bord voor je kop.
Tsja wat is veel? Misschien alleen de mensen die TO heeft gesproken en vond een ander portie veel het wel leuk.
Oplader schreef:
12-10-2022 15:04
Best asociaal als daar iemand z'n best staat te doen.
Zo'n gids praat toch niet non-stop?
Je kunt tussen de 'stops' prima praten.
Vervelend altijd, van die bedrijfsuitjes die eigenlijk niemand leuk vindt omdat iedereen liever gewoon lekker wil borrelen en kletsen. Al die goedbedoelde activiteiten zijn eigenlijk nooit aan iemand besteed. Maar ja, het staat nu gepland en ik zou er dit jaar niets van zeggen. Wel zou ik met andere collega's die dit niet nog een keer zien zitten, volgend jaar tijdig aan de bel trekken en iets anders voorstellen.

Over dat het voor jou niet onder werktijd valt, zou ik niks zeggen. Dat krijg je nou eenmaal als je niet op vrijdag werkt. Ik had bijvoorbeeld altijd veel minder vrije dagen omdat ik niet op maandag werkte. Balen, maar dat is nou eenmaal zo.
Kerstborrel of kerstdiner kan mij dan weer gestolen worden. Maar die wandeling lijkt me wel erg leuk :-D

Ik ben daar vrij simpel in hoor en ook heel eerlijk. Binnen werktijd werk ik, buiten werktijd bepaal ik zelf wat ik doe.

Als er iets sociaals georganiseerd moet worden, vind ik een gezamenlijke lunch op een werkdag altijd wel heel prettig. Dat kost me geen of nauwelijks werktijd, en ik vind dat een hele prettige afgebakende en niet te lange periode om even iets anders te doen.

Ik ben nu eenmaal niet zo'n sociaal dier ;-)
Zo'n wandeling zou mij ook nu niet gelijk trekken, zeker niet op een vrije middag. Zou gewoon aangeven dat je aansluit op de borrel.
Als je niet kan of wil, zeg je toch gewoon af? En als het wel leuk is ga je heen.
Worden hier genoeg feestjes enzo georganiseerd, maar persoonlijk ben ik daar niet zo van, dus kom ik niet. Af en toe een borrel pak ik dan weer wel mee.
Nouschi schreef:
12-10-2022 14:13
Een kerstborrel is een kerstborrel. Waarom moet daar 2 uur bij gewandeld worden??
Tsja, wij moeten eerst 2 uur opruimen :proud:

Tijdens een wandeling kan je toch juist kletsen?
PamelaCourson1 schreef:
12-10-2022 15:19
Vervelend altijd, van die bedrijfsuitjes die eigenlijk niemand leuk vindt omdat iedereen liever gewoon lekker wil borrelen en kletsen. Al die goedbedoelde activiteiten zijn eigenlijk nooit aan iemand besteed.
Dat is echt niet waar hoor. Je hebt er altijd wel 1 of 2 tussen zitten die iets niet leuk vinden. Paul houdt niet van actief, Ali niet van wandelen, Romy wil niet borrelen en Jet houdt niet van alles waar je je kwetsbaar in kunt voelen.

Wij hebben geregeld activiteiten met werk in allerlei gradaties en die worden altijd gewaardeerd, behalve door een enkeling (maar dat zijn dan vaak steeds dezelfden).
Gewoon niet gaan. Wat wil je baas doen dan als je niet komt opdagen?
Fiorah schreef:
12-10-2022 15:56
Dat is echt niet waar hoor. Je hebt er altijd wel 1 of 2 tussen zitten die iets niet leuk vinden. Paul houdt niet van actief, Ali niet van wandelen, Romy wil niet borrelen en Jet houdt niet van alles waar je je kwetsbaar in kunt voelen.

Wij hebben geregeld activiteiten met werk in allerlei gradaties en die worden altijd gewaardeerd, behalve door een enkeling (maar dat zijn dan vaak steeds dezelfden).
Dan heb ik daar een verkeerd beeld van, maar bij al mijn banen was het wel degelijk zo dat iedereen het liefst bij elkaar kwam met een borrel of op een feest, zonder activiteit.
Daley71 schreef:
12-10-2022 16:14
Gewoon niet gaan. Wat wil je baas doen dan als je niet komt opdagen?
verhaal halen bij TO thuis
Lijkt mij ook echt dankbaar werk een uitje voor het werk regelen. Doe je je best zijn er altijd wel van die azijnzeikers die wat te zeuren hebben.
Klinkt eerlijk gezegd wel erg leuk en voor ieder wat wils. Moet opmerken dat op deze manier ook oog is voor de meer introverte of minder (gemakkelijk) sociaal aangelegde collega's . Het feit dat minder 'gedwongen' face tot face' contact contact is en het contact plaats vindt in een open ruimte, zorgt wel voor betere en fijnere gesprekken.
Ik vind het alles bij elkaar wel lang, borrel én wandeling, ik denk dat ik dan de borrel grotendeels zou skippen, maar misschien kan het ook andersom, dat je de wandeling afzegt maar wel naar de borrel gaat.
Verder zijn personeelsfeestjes en activiteiten nooit echt leuk (ik vind ze zelf tenminste maar zelden leuker dan gewoon thuisblijven ;)) maar daar zijn ze ook niet voor toch?
Je kunt het ook niet echt iedereen naar de zin maken denk ik, ze doen al hun best met twee verschillende dingen (borrel en wandeling) dan zou ik daar persoonlijk niet al te veel over gaan klagen.
EHV1981 schreef:
12-10-2022 16:29
Lijkt mij ook echt dankbaar werk een uitje voor het werk regelen. Doe je je best zijn er altijd wel van die azijnzeikers die wat te zeuren hebben.
Ligt er maar aan hoeveel waard je hecht aan dat uitje.

Als mensen niet gedwongen worden zoals sommige werkgevers proberen, heb je dus alleen mensen mee die het wel leuk vinden. Lijtk me veel wenselijker.

Het is geen werk, dus je kan ook gewoon niet zo belangrijk maken, hoeven mensen er ook niet om te zeuren.
Het lijkt mij allebei heel leuk. Maar als je er over valt dat het op je vrije middag zou ik gewoon melden dat je bij de borrel aansluit.
Ik hou meer van kerst in mooie kleding enzo, beetje feestelijk. Maar ach, ik zou m’n stevige stappers maar weer aantrekken en maar gewoon gaan. Uitjes zijn heel vaak net niet mijn ding, dat is dan maar zo. Ik eet en drink liever gewoon lekker, en geen toestanden er omheen.

Ik zou er niets van zeggen, want ik wil het zelf ook niet organiseren.
Uitjes onder werktijd houd ik dan weer niet van, dat vind ik onrustig. Toch weer een beetje je mail in de gaten houden enzo. En bij een beetje leuke kerstlunch drink ik waarschijnlijk ook, dan heb ik daarna geen zin om weer aan de slag te gaan.
PamelaCourson1 schreef:
12-10-2022 16:17
Dan heb ik daar een verkeerd beeld van, maar bij al mijn banen was het wel degelijk zo dat iedereen het liefst bij elkaar kwam met een borrel of op een feest, zonder activiteit.
Bij mij ook, en ik heb veel werkgevers gehad.

Beetje muziek en dansen vind ik persoonlijk ook leuk, maar ik snap dat niet iedereen dat leuk vindt.
EHV1981 schreef:
12-10-2022 16:29
Het probleem begint al bij het feit dat iedereen wordt verwacht, terwijl het grotendeels na werktijd is. De wandeling is blijkbaar rond 15.00 - 17.00 uur en de borrel rond 17.00 - 19.00 uur. Waarom zou je buiten werktijd moeten komen? Ik zou zeggen: 'Prima! Mag ik dan de vier uur een ander moment vrij nemen als ik eigenlijk moet werken?'.
onderdepalmboom schreef:
12-10-2022 14:00

Er is in het algemeen vaak ontevredenheid over het beleid en weinig oog voor de opmerkingen die we daarover maken, in ons dagelijks werk hebben we er weinig last van omdat we veel autonomie hebben.
Dit valt mij ook nogal op trouwens, je hebt in het dagelijks leven dus genoeg vrijheid om je werk in te vullen zoals jij dat zelf wil, waarom dan specifiek over de paar uitzonderingen gaan lopen zeuren?
Bij iets waar je dagelijks tegen aanloopt snap ik het wel, maar de jaarlijkse kerstborrel?
Je zet gewoon even je tanden op elkaar en doet beleefd mee, of je slaat over als je dat niet kan opbrengen (ik ga vaak wel, maar dan ga ik ook weer snel weg)
anoniem_63680fe92b4c2 wijzigde dit bericht op 12-10-2022 16:50
3.68% gewijzigd
“Iedereen wordt verwacht” zou ik me persoonlijk weinig van aantrekken. Ik ga, of ik ga niet, ik geef ook geen tekst en uitleg.

Ik zou hier waarschijnlijk wel gaan, hoewel die wandeling voor mij niet hoeft.
Het valt me op dat veel mensen zo'n borrel zien als werk. Het is toch ook gewoon leuk? Of hebben jullie allemaal van die kutcollega's? Wat maakt het uit dat het na werktijd is?
PamelaCourson1 schreef:
12-10-2022 16:50
Het valt me op dat veel mensen zo'n borrel zien als werk. Het is toch ook gewoon leuk? Of hebben jullie allemaal van die kutcollega's? Wat maakt het uit dat het na werktijd is?
Ik ben liever alleen, dus omgaan met collega's is per definitie werk (of in elk geval geen vrije tijd) of ze nou aardig zijn of niet.
PamelaCourson1 schreef:
12-10-2022 16:50
Niet, mits niet verplicht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven