Spierkramp voorkomen
donderdag 20 oktober 2022 om 22:00
Op de simpelste momenten kan mijn lichaam in een kramp schieten, bijvoorbeeld bij de yoga-les of als ik me uitrek in bed. Een teen, een voet, een onder- of bovenbeen en laatst mijn monnikskapspier.
Wat kun je er nou écht aan doen om dit te voorkomen? Momenteel doe ik alleen achteraf iets, met arnica- of magnesiumolie smeren.
Ik slik al een multivitamine (huismerk), overgangstabletten van Lucovitaal en ashwagandha-tabletten (stress).
Wat kun je er nou écht aan doen om dit te voorkomen? Momenteel doe ik alleen achteraf iets, met arnica- of magnesiumolie smeren.
Ik slik al een multivitamine (huismerk), overgangstabletten van Lucovitaal en ashwagandha-tabletten (stress).
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
vrijdag 21 oktober 2022 om 10:32
Muselet schreef: ↑21-10-2022 09:53https://blog.heel.be/zeep-in-bed-tegen-spierkrampen/
Toch heb ik wel een leuke huisarts![]()
Bijzonder genoeg is er ook geen wetenschappelijk bewijs, dat magnesium helpt bij spierkrampen(met name kuitkrampen lees ik nu), zwangere vrouwen uitgezonderd. Terwijl er toch echt veel mensen baat bij lijken te hebben.
https://www.thuisarts.nl/kuitkrampen-s- ... uitkrampen
vrijdag 21 oktober 2022 om 10:39
vrijdag 21 oktober 2022 om 10:47
Hoeveel water drink je dan per dag? Slik je al een goede vorm van magnesium?
vrijdag 21 oktober 2022 om 11:19
Als je last heb van kramp juist niet. Kans dat de verhouding dan al verstoord is.
Magnesium zorgt voor ontspanning, calcium is de tegenhanger en zorgt dat je spieren kunnen aanspannen.
Door ook extra calcium te nemen heb je dan ook weer extra magnesium nodig.
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 21 oktober 2022 om 11:32
Als je er gerust op bent dat je zeep helpt word je meer ontspannen en als je ontspannen bent is de doorbloeding beter.Flipflop schreef: ↑21-10-2022 10:32er is dus geen wetenschappelijk bewijs dat zeep onder het voeteneinde van het bed helpt.
Bijzonder genoeg is er ook geen wetenschappelijk bewijs, dat magnesium helpt bij spierkrampen(met name kuitkrampen lees ik nu), zwangere vrouwen uitgezonderd. Terwijl er toch echt veel mensen baat bij lijken te hebben.
https://www.thuisarts.nl/kuitkrampen-s- ... uitkrampen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 21 oktober 2022 om 11:40
Drie grote glazen, zo'n 600 ml.
Wel een multivitamine, (nog) geen losse magnesium.
Weinig fruit en brood vanwege pre-diabetes 2, vandaar die multi. Voor de vezels een theelepel psylliumvezels in mijn yoghurt. Vanwege die psyllium sowieso een glas water extra.
zaterdag 22 oktober 2022 om 09:01
Gisteravond dus weer.
Naar Zumba geweest, niets loos. Lekker in bad gaan liggen met 'magnesiumbadzout' van Zechsal, dat heb ik ooit gekregen. Na afloop nog even in de woonkamer gezeten.
Naar bed, en dan begint de kramp in mijn rechtervoet. Beetje draaien en wrikken, na een paar minuten is het gelukkig weg.
Zó irritant..
Dezelfde soort voetkramp krijg ik in mijn voet als ik op een massagetafel ga liggen voor een ontspanningsmassage. Net of mijn lichaam sjaggerijnig reageert omdat ik wil gaan ontspannen.
Ik ga bijna denken dat het psychisch is...
Naar Zumba geweest, niets loos. Lekker in bad gaan liggen met 'magnesiumbadzout' van Zechsal, dat heb ik ooit gekregen. Na afloop nog even in de woonkamer gezeten.
Naar bed, en dan begint de kramp in mijn rechtervoet. Beetje draaien en wrikken, na een paar minuten is het gelukkig weg.
Zó irritant..
Dezelfde soort voetkramp krijg ik in mijn voet als ik op een massagetafel ga liggen voor een ontspanningsmassage. Net of mijn lichaam sjaggerijnig reageert omdat ik wil gaan ontspannen.
Ik ga bijna denken dat het psychisch is...
zondag 23 oktober 2022 om 14:34
+1. Ik ben veel afgevallen en at dus ook weinig koolhydraten en had enorm last van krampen, met name in mijn voeten. Nu dagelijk magnesiumcitraat (let op, moet wel citraat zijn) en bijna nooit meer last. Echt proberen!Timetraveler schreef: ↑22-10-2022 09:04Ik herken het uit de periode dat ik weinig koolhydraten at. Ik durfde soms niet eens te fietsen. Nu ik dagelijks magnesiumcitraat slik heb ik het vrijwel nooit meer. Ik zou het echt eens een kans geven.
zondag 23 oktober 2022 om 15:26
woensdag 9 november 2022 om 22:44
vrijdag 20 januari 2023 om 21:50

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in