Onbeperkt internet (thuis) in het buitengebied
dinsdag 8 november 2022 om 22:26
Ok....van de Randstad naar een woning in het buitengebied.... Er is helaas geen glasvezel- of kabelaansluiting, alleen een KPN koper aansluiting met, volgens KPN, toch zeker een snelheid van maximaal 2MB!
Op zoek naar een andere manier dus..... En na even googlen zie ik door de bomen het bos niet meer....
Bestaat er zoiets als echt onbeperkt internet voor thuis?
Mobiele abonnementen mag je hiervoor niet gebruiken (in strijd met de fair use policy) en ook de telecombedrijven die onbeperkt 4G voor thuis aanbieden hebben vaak in de kleine lettertjes toch beperkingen opgenomen. Zo krijg je bijvoorbeeld 10GB per dag, en kun je als dat op is MB aanvullers krijgen (soms beperkt, soms onbeperkt). Dat lijkt me verrekte onhandig als ik thuis werk en in een zakelijke Teams meeting zit......
Dus, op zoek naar tips en ervaringen! Er zijn hier vast mensen die dit wiel al uitgevonden hebben.
De enige serieuze optie die ik nu tegenkwam en die echt onbeperkt lijkt is Starlink van Elon Musk. Voor € 85/maand.....
Op zoek naar een andere manier dus..... En na even googlen zie ik door de bomen het bos niet meer....
Bestaat er zoiets als echt onbeperkt internet voor thuis?
Mobiele abonnementen mag je hiervoor niet gebruiken (in strijd met de fair use policy) en ook de telecombedrijven die onbeperkt 4G voor thuis aanbieden hebben vaak in de kleine lettertjes toch beperkingen opgenomen. Zo krijg je bijvoorbeeld 10GB per dag, en kun je als dat op is MB aanvullers krijgen (soms beperkt, soms onbeperkt). Dat lijkt me verrekte onhandig als ik thuis werk en in een zakelijke Teams meeting zit......
Dus, op zoek naar tips en ervaringen! Er zijn hier vast mensen die dit wiel al uitgevonden hebben.
De enige serieuze optie die ik nu tegenkwam en die echt onbeperkt lijkt is Starlink van Elon Musk. Voor € 85/maand.....
dinsdag 8 november 2022 om 22:48
Als je daar Kpn hebt, kun je een 4g-modem krijgen. Dat is gratis, alleen je korting wegens traag internet vervalt (dat ks, uit mijn hoofd, 5 euro). Zo’n modem kan de internetsnelheid tot 80mb verhogen, afhankelijk van waar je zit: dat weet Kpn. Duurde hier erg lang voor ze ermee kwamen, maar werkte best - hadden gemiddeld zo’n 30mb.
Mijn buren gebruiken geloof ik Chromecast (?), waarmee ze rond de 80mb zitten.

dinsdag 8 november 2022 om 22:59
Ik heb ook een tijdje in een buitengebied gewoond. Ik kreeg toen van KPN een speciaal kastje om de wifi te versterken. Ik had dus een gewone modem en een zwart kastje. Ik weet niet meer hoe het precies heet. Ik weet niet of ze dat nog doen, is al weer een paar jaar geleden. Ik zou het ze vragen, als het lukt heb je goed internet. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
dinsdag 8 november 2022 om 23:09
Dat is dat kastje waar ik het ook over heb!Sweater schreef: ↑08-11-2022 22:59Ik heb ook een tijdje in een buitengebied gewoond. Ik kreeg toen van KPN een speciaal kastje om de wifi te versterken. Ik had dus een gewone modem en een zwart kastje. Ik weet niet meer hoe het precies heet. Ik weet niet of ze dat nog doen, is al weer een paar jaar geleden. Ik zou het ze vragen, als het lukt heb je goed internet. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

dinsdag 8 november 2022 om 23:14
Ja, dat KPN 4G voor thuis inderdaad. Je signaal wordt dan 'aangevuld' met 4G. Ik kan hiervan alleen niet vinden wat de exacte voorwaarden zijn en of onbeperkt wel echt onbeperkt is. Het is in elk geval max 50mb.Vannelle schreef: ↑08-11-2022 22:48Als je daar Kpn hebt, kun je een 4g-modem krijgen. Dat is gratis, alleen je korting wegens traag internet vervalt (dat ks, uit mijn hoofd, 5 euro). Zo’n modem kan de internetsnelheid tot 80mb verhogen, afhankelijk van waar je zit: dat weet Kpn. Duurde hier erg lang voor ze ermee kwamen, maar werkte best - hadden gemiddeld zo’n 30mb.
Chromecast is volgens mij een alleen streaming device, en niet iets waarop/waarmee je internet krijgt?
dinsdag 8 november 2022 om 23:16
Ja, dat is het huidige 4G voor thuis of Internet buitengebied denk ik. Dat kastje vangt het gewone 4G signaal op van de antennes/palen buiten.Sweater schreef: ↑08-11-2022 22:59Ik heb ook een tijdje in een buitengebied gewoond. Ik kreeg toen van KPN een speciaal kastje om de wifi te versterken. Ik had dus een gewone modem en een zwart kastje. Ik weet niet meer hoe het precies heet. Ik weet niet of ze dat nog doen, is al weer een paar jaar geleden. Ik zou het ze vragen, als het lukt heb je goed internet. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
dinsdag 8 november 2022 om 23:18
https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
dinsdag 8 november 2022 om 23:19
Wat bedoel je met onbeperkt? Ik kreeg dat kastje gewoon voor niks, je zet dat ding ergens in je huis waar de ontvangst zo goed mogelijk is en geniet van sneller internet dan de paar mb’s die je via adsl krijgt…
Hoe het met Chromecast zit weet ik niet, is alleen wat ik weet dat zij gebruik(t?)en… Kan zijn dat dat alleen over tv ging… Vergeet het dan maar weer.
Hoe het met Chromecast zit weet ik niet, is alleen wat ik weet dat zij gebruik(t?)en… Kan zijn dat dat alleen over tv ging… Vergeet het dan maar weer.
dinsdag 8 november 2022 om 23:26
woensdag 9 november 2022 om 00:35
Met onbeperkt bedoel ik: geen datalimiet. Vaak is in de kleine lettertjes onbeperkt toch niet zo onbeperkt.Vannelle schreef: ↑08-11-2022 23:19Wat bedoel je met onbeperkt? Ik kreeg dat kastje gewoon voor niks, je zet dat ding ergens in je huis waar de ontvangst zo goed mogelijk is en geniet van sneller internet dan de paar mb’s die je via adsl krijgt…
woensdag 9 november 2022 om 00:43
Officieel mag dat niet. Dat staat meestal in de Fair Use policy. Tuurlijk weet ik dat het kan, maar ik ben dus echt op zoek naar internet voor thuisgebruik (dus om te Netflixen, om tv te kijken, om te Zoomen/Teamsen etc.). En dat kan zomaar behoorlijk oplopen als je veel thuis bent/werkt.Lady_Day schreef: ↑08-11-2022 23:26Ik heb destijds gewoon een Unlimited abonnement van Tele2 gebruikt voor mijn internet. Je mag dat zeker wel gebruiken om mee te internetten. Je mag alleen je telefoon niet als hotspot voor je hele gezien gebruiken.
Momenteel zit ik ook via mijn telefoon op de laptop. Werkt heel goed.

woensdag 9 november 2022 om 00:49
Nee, dat is totaal wat anders, daar kan je dingen mee streamen, met internet wat er dan al moet zijn.Vannelle schreef: ↑08-11-2022 22:48Als je daar Kpn hebt, kun je een 4g-modem krijgen. Dat is gratis, alleen je korting wegens traag internet vervalt (dat ks, uit mijn hoofd, 5 euro). Zo’n modem kan de internetsnelheid tot 80mb verhogen, afhankelijk van waar je zit: dat weet Kpn. Duurde hier erg lang voor ze ermee kwamen, maar werkte best - hadden gemiddeld zo’n 30mb.

woensdag 9 november 2022 om 05:37
Volgens mij is internet thuis altijd ongelimiteerd, alleen de snelheid kan verschillen. Ik heb via kpn nu ook een mobiel abonnement, ook zonder limiet. Ze hebben daar een beveiliging van 8gb per dag op gezet, wat ik niet begrijp want na 8 gb hoef je alleen een code in te voeren om opnieuw te activeren. Ik hoef me in elk geval nooit zorgen te maken dat ik zonder data kom te zitten, heel fijn.

woensdag 9 november 2022 om 11:44
In sommige EU landen is 2 mb adsl de standaard en kan best genoeg zijn. Niet voor zware games maar wel voor surfen, e-mail en ander licht verbruik wat de meesten doen. Videobellen gaat ook best goed tenzij er meerdere gebruikers op hetzelfde kanaal zijn die gelijktijdig ook veel data verbruiken. Als je daarnaast nog een mobiel abonnement hebt met 10 - 20 GB per maand dan kun je eventueel van je telefoon een hotspot maken en zo ook incidenteel uitstekend videobellen.
woensdag 9 november 2022 om 15:28
Ja, ongetwijfeld. Maar dat was niet mijn vraag.....Boogschutter10 schreef: ↑09-11-2022 11:44In sommige EU landen is 2 mb adsl de standaard en kan best genoeg zijn. Niet voor zware games maar wel voor surfen, e-mail en ander licht verbruik wat de meesten doen. Videobellen gaat ook best goed tenzij er meerdere gebruikers op hetzelfde kanaal zijn die gelijktijdig ook veel data verbruiken. Als je daarnaast nog een mobiel abonnement hebt met 10 - 20 GB per maand dan kun je eventueel van je telefoon een hotspot maken en zo ook incidenteel uitstekend videobellen.
woensdag 9 november 2022 om 16:05
Eh, ja, via glasvezel/kabel etc. is het thuis ongelimiteerd. Maar ik zoek nu dus een andere manier om thuis onbeperkt internet te ontvangen. Want kabel/glasvezel is helaas geen optie.Sweater schreef: ↑09-11-2022 05:37Volgens mij is internet thuis altijd ongelimiteerd, alleen de snelheid kan verschillen. Ik heb via kpn nu ook een mobiel abonnement, ook zonder limiet. Ze hebben daar een beveiliging van 8gb per dag op gezet, wat ik niet begrijp want na 8 gb hoef je alleen een code in te voeren om opnieuw te activeren. Ik hoef me in elk geval nooit zorgen te maken dat ik zonder data kom te zitten, heel fijn.
Jouw abonnement is niet ongelimiteerd (want, na 8GB moet je iets, en ik gok zomaar dat er uiteindelijk een limiet opzit hoeveel keer je kunt activeren).
woensdag 9 november 2022 om 16:06

woensdag 9 november 2022 om 17:08
Zarah schreef: ↑09-11-2022 16:05Eh, ja, via glasvezel/kabel etc. is het thuis ongelimiteerd. Maar ik zoek nu dus een andere manier om thuis onbeperkt internet te ontvangen. Want kabel/glasvezel is helaas geen optie.
Jouw abonnement is niet ongelimiteerd (want, na 8GB moet je iets, en ik gok zomaar dat er uiteindelijk een limiet opzit hoeveel keer je kunt activeren).
Nee
donderdag 10 november 2022 om 00:02
Het was destijds (tot en met 2020) het goedkoopste internet+bellen-abonnement. Iets van 50mb geloof ik, waarbij we dan, voordat we dat 4g-modem kregen, 5 euro korting kregen vanwege maar 5mb effectief internet. Was voor huis-, tuin- en keukengebruik prima, werd een probleem tijdens de lockdown als je met meerdere personen tegelijk wilde videovergaderen… Wij hadden met het 4g-modem maar één streepje bereik, dus minimale verbetering van het signaal. Buren hadden wel drie streepjes (optimaal): e.e.a. is erg afhankelijk van het bereik van zendmasten (buren wonen verderop).

donderdag 10 november 2022 om 10:16
In NL heb je alleen onbeperkt vast internet via KPN en Ziggo. Meer smaken zijn er niet. Andere aanbieders maken ook gebruik van netwerk KPN maar is dan precies hetzelfde qua snelheid (niet qua prijs en voorwaarden).
Canal digital vast internet gaat ook via KPN.
Ja of starlink maar is zoals je zelf aangeeft veel te duur.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in