Welke pocket printer voor foto's

07-12-2022 08:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een klein printertje aanschaffen voor een foto collage muur in huis, met foto's van ons gezin. Ik vind het handiger om leuke foto's meteen te kunnen afdrukken in plaats van steeds een bulkje bij de Hema etc te doen, want dat komt er op de een of andere manier steeds niet van.
Ik vind het lastig om de juiste printer te kiezen want er is best wel wat aanbod.
Ook is van sommige printers het bijbehorende fotopapier duurder dan bij andere, maar ik wil ook geen fletse fototjes natuurlijk.

Hopelijk kunnen jullie me vertellen voor welke printer jullie hebben gekozen en hoe de resultaten bevallen.
Ik denk dat een pocketprinter lang niet zulk mooi (blijvend)?resultaat geeft als een professionele printer.

Je kunt toch ook online bestellen en op laten sturen?
Dat zal ook een stuk goedkoper zijn dan zelf een printer, papier en inkt aanschaffen. Loop je ook niet te pieken dat die ene kleur inkt weer op is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb een HP Sprocket. En ik vind het heel leuk voor een fotoortje in een vriendenboekje om iets mee te kutselen als cadeautje voor opa en oma, maar de kwaliteit van de afdruk is echt heel matig, en ik zou het nooit gebruiken voor een foto aan de muur.
Fotopapier is inderdaad ook best prijzig. Ik heb het bij een chinese internetgigant gekocht.
De kwaliteit is matig, het papier is heel duur en de foto's zijn extreem klein. Ik denk dat je die pocket printers makkelijk op Marktplaats kunt vinden want ze vervelen snel.

Je zou een leuke kleurenprinter kunnen kopen met een stapel 10x15 fotopapiertjes van Internet (123inkt).
Ik heb een Canon G550. Kost 200 euro maar dat is inclusief volle inkttanks erbij en daar kun je (letterlijk) duizenden foto's mee printen. Hij heeft namelijk inkttanks en geen dure cardridges. Ik heb nog niet hoeven bijvullen want de tanks zijn echt erg groot. Het fijne is dat je je bij printen geen zorgen maakt om de inkt.

Algemener advies: Canon heeft een hele serie kleurenprinters die ze 'Megatank' noemen. Daar zit echt veel inkt in (duizenden foto's) en als je ooit moet bijvullen is dat niet duur.
Epson heeft ook printers met tanks en die heten 'ecotank'.

Natuurlijk moet je fotopapier hebben. En natuurlijk zijn deze dingen duur in aanschaf. Maar per afdruk zijn ze véél goedkoper dan die kleine pocket dingen en je maakt een afdruk van echte fotokwaliteit.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
ik doe het dus wel bij de hema. Die foto;s blijven mooi. We hadden zo;n ding van insta nog wat maar die foto's verkleuren heel snel
Tvp
Canon fotoprinters printen hele mooie foto's en met Canon inkt blijven ze ook heel lang mooi. Maar dat is wel hartstikke duur. En het is geen mini printer.
Ga je goedkope inkt gebruiken, dan zijn de foto's binnen een jaar vervaagd en verkleurd. Als er überhaupt al mooie kleuren uitkomen.
.
Ik heb de Selphy van Canon. Heel blij mee. https://www.kamera-express.nl/canon-se ... gL9yvD_BwE
Papier is wel wat prijzig maar daar zit steeds nieuwe set printfilters bij.
Ik denk dat de hema of kruidvat toch wel onverslaanbaar zijn qua kwaliteit en kosten vallen reuze mee.
Nee joh, zoals al gezegd, die pocket printers zijn meer lachen om wat foto’s te maken en uit te delen op een feestje, maar dat is echt geen mooie kwaliteit. Die prik je even op een prikbord of op de koelkast ofzo.
navyblue schreef:
08-12-2022 07:59
Nee joh, zoals al gezegd, die pocket printers zijn meer lachen om wat foto’s te maken en uit te delen op een feestje, maar dat is echt geen mooie kwaliteit. Die prik je even op een prikbord of op de koelkast ofzo.
Die Canon Selphy Square heeft wel hele goede reviews, dat hij net zo goed is als Canon fotoprinters en dat de inkt ook zo goed houdt. Hij print alleen vierkante foto's, dat wel.
De Kodak mini 2 print op gewoon formaat en is ook zeer goed beoordeeld.
https://www.digitalcameraworld.com/buyi ... for-photos

Het probleem met miniprinters is niet zozeer de kwaliteit van de print, maar de hoge kosten van een foto.
.
Ik ben wel om. Ik ga voor de Canon selphy cp1300. Via bol.com kun je 108 sheets krijgen met inkt voor 32 euro

https://www.bol.com/nl/nl/p/canon-rp-10 ... 045732664/
Tip: Kijk op Marktplaats.

Want jij gaat hem heel veel gebruiken - bij veel anderen was de lol er een keer af en die hebben hem op MP gezet.
Scheelt geld en milieu.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
KooktMetKnoflook schreef:
08-12-2022 15:01
Tip: Kijk op Marktplaats.

Want jij gaat hem heel veel gebruiken - bij veel anderen was de lol er een keer af en die hebben hem op MP gezet.
Scheelt geld en milieu.
Dit ga ik zeker doen en naar aanleiding van de tips hier weet ik een beetje meer waar ik op kan letten. Dankjewel !
Update:

Het is de Canon Zoemini geworden. Na vele goede recensies te hebben gelezen zag ik een mooi aanbod voor de printer met een set zink papier. Hij werkt echt heel goed. De foto's zijn van goede kwaliteit en in de app kan je echt veel bewerken! Super leuke gadget!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven