Wat koop jij bij bol

29-12-2022 15:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs een aantal cadeaubonnen gekregen en heb net even gekeken.

Ik ben op zoek naar wasmanden en naar een apparaat voor in de keuken, om makkelijk groente en fruit te snijden.

De wasmand die ik heb uitgezocht blijkt bij verschillende bouwmarkten (?) zo'n 9 euro goedkoper te zijn, en de apparaten om groenten en fruit te snijden zijn copy paste van Aliexpress...

Deceptie dus.

Maar wat is dan wél een aanrader op bol?
Ik koop er vanalles. Maar inderdaad wel goed even prijzen vergelijken, want soms zijn ze duurder. Soms ook goedkoper trouwens. En ik ben geen fan van hun externe partijen, dus als ik daar iets zie, pluis ik ook eerst uit wat voor verkoper dat is. Er zitten inderdaad dropshippers met zooi uit China tussen. Maar ook gewoon tuincentrum xyz uit Lutjebroek en daar is dan weer niks mis mee.
Gewoon even opletten dus en logisch nadenken en dan kun je vanalles wel kopen.
Tweedehands boeken.
Ik koop er ook van alles.
Lego, games voor Nintendo switch, boeken, kattenvoer, elektrische tandenborstel, tv etc etc.
Ik vergelijk wel met andere aanbieders zoals coolblue of lokale winkels.

Het is ook stukje gemakzucht. Het wordt thuis bezorgd of ik haal t op bij afhaalpunt. Daar wil ik (soms) ook wel wat meer voor betalen.
Toevallig vandaag een daglichtlamp aangeschaft bij Bol, vanwege een aanhoudende winterdip.

Verder koop ik er vaak boeken, oordoppen en ander spul dat ik snel in huis wil hebben.
Lego, boeken, hobbyspullen, handige spullen voor in huis, games, bepaalde elektraspullen, telefoonhoesjes, oordoppen inderdaad, bordspellen, lolbollen als cadeau. Ect ect maar kijk altijd of wel goed spul is en of ik ergens anders niet goedkoper kan vinden. Vaak niet ivm de verzendkosten.

En ik probeer geen dingen te kopen van bedrijven als Amazon, dus kom je sneller bij bol uit.

Ook als ik 2ehands prima vind, kijk ik ook daar altijd even. Maar vaak kan ik ergens anders goedkoper kopen, zeker games en boeken.
Jaja.
Bodem bedekking voor mijn huisdieren, geurkaarsen van o.a. Woodwick, Philips hue, W&N waterverf en gouache, elektrische tandenborstel van Oral B...Ik heb er zelfs meubels vandaan (een wand kastje en een tuinset van Lanterfant). Van alles eigenlijk wat niet van een generiek merk is. Generieke electronica is inderdaad 99% van de tijd van AliExpress.
ugli wijzigde dit bericht op 29-12-2022 15:27
4.44% gewijzigd
Niet zoveel meer sinds ze eigenlijk veredelde dropshipper zijn geworden. Vaak duurder ook.
Ik heb er vandaag nog iets gekocht, had een cadeaubon en zocht nog wat dingen (oordoppen tegen hard geluid bijv)
Voor iedereen een groene tuin
Niks :) ik ga liever naar een winkel.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
In 2022:

- een hardcover van een boek dat mijn boekwinkel alleen in pocket verkocht;
- brandalarm omdat dat moest en mijn been te kapot was om naar de bouwmarkt te gaan;
- haarolie omdat die in mijn stad niet te vinden was;
- twee powerbanks omdat er daar zoveel van zijn dat ik in de winkel totaal het overzicht verlies;
- een lamp omdat ik nergens een armatuur kon vinden dat aan mijn eisen voldeed en ik opeens zó chagrijnig was dat ik niks zag op mijn werkblad dat ik TOEN METEEN een lamp moest hebben (zó kinderachtig, voor straf is hij gruwelijk lelijk);
- herbruikbare rvs Boba rietjes want wáár in hemelsnaam haal je anders die dingen;
- een strijkijzer om dezelfde reden als de powerbanks.

Doorgaans is bol mijn laatste keuze.
Het niet naar een winkel hoeven is me in sommige gevallen vijf euro waard (deze zomer bespaarde ik in het geval van weidewinkels rond de 2 euro brandstof door online te shoppen, parkeren in het centrum kost hier ruim vier euro per uur en ik kan qua mobiliteit weinig anders dan de auto)
Heel veel, maar alleen als het goede aanbiedingen zijn. Ik vergelijk alles online.
Elektronica
Boeken (vooral Engelstalig)
Schoonmaakmiddelen
Persoonlijke verzorging spullen
Kookgerei (wel de juiste merken, niet de goedkope Ali meuk)

Laatst echter juist iets direct van een fabrikant gekocht omdat dat weer veel goedkoper was dan bij Bol. Ben dus zeker niet gebonden hieraan.
Vrijwel niets.
Soms een boek dat ik elders niet of nauwelijks kan krijgen. Laatst een bitje tegen snurken.

en ik zit nu ook met een bon van bol en denk dat ik een vogelhuisje koop. Eentje die ik hier bij de dierenspeciaalzaak niet kon krijgen.
Later is nu
Echt alles, maar dan ook van alles, afgelopen 2 weken:
Pluche mol uit het boek, van de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.
Nep vliegen
Luville Efteling huisje
Personen weegschaal
Aquariumspullen
En een 30 meter meetlint.

Ben waarschijnlijk hun beste klant, zoek nooit verder.
Such a beautiful place to be with Friends.
TinyTiny schreef:
29-12-2022 15:38
Heel veel, maar alleen als het goede aanbiedingen zijn. Ik vergelijk alles online.
Elektronica
Boeken (vooral Engelstalig)
Schoonmaakmiddelen
Persoonlijke verzorging spullen
Kookgerei (wel de juiste merken, niet de goedkope Ali meuk)

Laatst echter juist iets direct van een fabrikant gekocht omdat dat weer veel goedkoper was dan bij Bol. Ben dus zeker niet gebonden hieraan.
Even door mijn lange bestelgeschiedenis gegaan :proud:
Dit koop ik er ongeveer ook. Vooral sommige verzorgingspullen kunnen goed in de aanbieding zijn.
En speelgoed, dingen voor de moestuin, mijn tablet, reisspul, lego,

Zoek ik iets, dan kijk ik eerst daar.
Ik heb ook Select, dus geen bezorgkosten.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Echt van alles…
Boeken, kleding voor de kids, speelgoed, lampen, huishoudelijke dingen.
Net even gekeken wat ik het afgelopen jaar besteld heb:

- Boeken
- Moleskines
- Philips Hue lampen
- Elektrische bovendeken
- Covid testen
- Telefoonhoesje
- Rookmelders
- Turnschoentjes
- Led kerstverlichting
Alles wat ik in bakstenen winkels niet of niet meer (uitverkocht) vind.

Of waarvoor ik geen zin heb om 7 winkels te doen om het te vinden.

Ik heb vorige week nog 3 fysieke winkels gedaan om een truitje van Mbappé te vinden (als kerstcadeau). Niet te vinden.
Op Bol had ik het nadien binnen de 3 minuten.

Man zocht toner nummer XYZ zoveel voor zijn printer. Begin maar te zoeken in elke computer-winkel.

Alle mondmaskers kwamen van bij Bol.

Ik check wel prijzen, maar niet tot op de euro. Het tot aan mijn voordeur brengen ipv tonnen benzine-kosten en uren onderweg zijn zelf is me ook wat waard. Net zoals geen bezorg-kosten vanaf 20 euro. (Waar ik ooit prijzen tegenkwam van 25 euro alleen al voor verzending vanuit Duitsland.)
wissewis wijzigde dit bericht op 29-12-2022 16:02
13.16% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vooral boeken (Engelstalig)
Daarnaast ook wel dingen zoals braun opzetborstels of waspoeder als daar een goede aanbieding voor is.

Ik vind bol wel erg veranderd. Voorheen waren ze goedkoop en hadden ze een hele goede klantenservice. Tegenwoordig is de klantenservice een stuk slechter en zijn de prijzen vaak (veel) hoger dan bij concurrenten.
e-books, omdat ik het handig vind om alles in één account te hebben.

Er zijn inderdaad ook dingen (handdoeklusjes, klemmen om te voorkomen dat je dekbed uit de hoes glijdt) die ik dan eerst op Bol opzoek en daarna rechtstreeks bij de derde partij koop. Inderdaad is dat dan vaak bv. een handwerkwinkel gewoon ergens in Brabant die ook een webshop is gestart.

Dingen als printerinkt, een bepaald snoertje of bv. lampjes voor mijn antieke kerstverlichting waar je anders heel veel winkels voor af zou moeten koop ik ook vaak online, maar dan tegenwoordig vaker in aparte webshops (123inkt etc.)
Ik koop er zooooveel, niet normaal… sommige dingen idd wel duurder dan ergens anders, of als je t in je favorieten zet paar dagen later duurder :wtf:

Paar dingen die ik onlangs kocht / regelmatig koop:
Cadeautjes voor de neefjes en nichtjes die op fstand wonen, wordt daar thuis bezorgd (Lego, Duplo, boekjes, schleig, etc)
Elektrische deken voor in bed
Elektrische fleece deken voor op de bank
Digitale bad thermometer
wc bril verkleiner voor peuter
Beker houder voor aan de kinderwagen
iPad hoes voor peuter valbestendig
Nieuw dekbed voor vriend en mijzelf (2 losse ipv 1 lits-jumeaux)
Molton bed zijl voor ledikantje peuter
Slab/Schort voor peuter
Drinkbeker voor peuter
Open haard set
Cetaphil dagcreme en make up remover (zonder parfum voor droge gevoelige huid)
Zwemvleugels peuter
Nieuwe koekenpan
Wasmand
Witte ruis apparaat voor baby
Dr Brown baby flessen 3 stuks voordeel pak

Nou heel wat zoals je ziet, in de afgelopen 2 jaar :facepalm: :biggrin:

Wie weet doe je er ideeen mee op :idee:
Mijn kerstpakket was een cadeaubon van bol. Heb er sneakers van gekocht die ik eerder al bij de scapino had gezien en waarvan ik hoopte dat ik ze later nog eens tegen zou komen in de sale. Dat was dus het geval bij bol. En een trui ook in de sale.

Maar het viel me bij inderdaad bij een heleboel andere spullen ook op dat je goedkoper uit bent in de winkel. Ik wilde eerst m’n foundation bijbestellen maar die was gewoon 2x zo duur als bij de Kruidvat. :-O$
Steeds minder want bol.com wordt echt steeds duurder. Eigenlijk vrijwel alleen nog boeken die ik bij bol koop, want de andere dingen zijn er te duur naar mijn smaak / kan ik elders goedkoper krijgen.
Am Yisrael Chai!
Nooit, Bol.com is in bijna alles de duurste aanbieder.
Kattenvoer.

En nog heel veel andere dingen die ik hier niet allemaal ga opnoemen.

Bol.com is in veel gevallen wel wat duurder, maar ik heb select waardoor de verzendkosten al wegvallen.

Als ik ergens een artikel wat goedkoper kan krijgen + verzendkosten kies ik toch sneller voor Bol.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven