Kleding bij een dun figuur en 32 jaar
zondag 5 maart 2023 om 23:19
Ik ben 32 en moeder van 4 kinderen, vaak word ik jonger geschat (26 pas nog door iemand)
Heb een slank figuur, vind mezelf eigenlijk net iets te dun geworden door de borstvoeding.
Het lastige vind ik wel kleding wat bij mijn leeftijd en figuur past. Oversized kleding staat ook niet leuk, wordt het weer snel slobberig. Maar strakke kleding ook niet, dan ben ik zo’n dunne spriet.
Wil me niet ouwelijk kleden maar ook niet 18 lijken..
Heeft iemand tips voor kleding voor een dun figuur? Of welke stofjes?
Ben heel benieuwd naar reacties..
Op dit moment ben ik nergens echt blij mee qua kleding. Heb wel een gebreide jurk, die ik vaak aantrek en me fijn in voel. Die is niet oversized en ook niet strak, en dat staat erg leuk.
Heb een slank figuur, vind mezelf eigenlijk net iets te dun geworden door de borstvoeding.
Het lastige vind ik wel kleding wat bij mijn leeftijd en figuur past. Oversized kleding staat ook niet leuk, wordt het weer snel slobberig. Maar strakke kleding ook niet, dan ben ik zo’n dunne spriet.
Wil me niet ouwelijk kleden maar ook niet 18 lijken..
Heeft iemand tips voor kleding voor een dun figuur? Of welke stofjes?
Ben heel benieuwd naar reacties..
Op dit moment ben ik nergens echt blij mee qua kleding. Heb wel een gebreide jurk, die ik vaak aantrek en me fijn in voel. Die is niet oversized en ook niet strak, en dat staat erg leuk.

zondag 5 maart 2023 om 23:28
Ik denk dat je het moet zoeken in wat meer gestructureerde stoffen i.p.v. dunne stofjes. Bijvoorbeeld 100% katoen jersey i.p.v. voile/crèpe. Getailleerd maar niet nauw aansluitend. En opletten met accessoires en schoenen dat deze niet te grof/bulky zijn.
Je hebt een startpunt met die jurk. Kijk eens wat dat merk nog meer heeft, wellicht zit daar ook iets moois tussen.
Je hebt een startpunt met die jurk. Kijk eens wat dat merk nog meer heeft, wellicht zit daar ook iets moois tussen.
zondag 5 maart 2023 om 23:40
https://styleconsulting.nl/blog/kleding ... ere-vrouw/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 5 maart 2023 om 23:43

https://www.otto.nl/p/1022837819/ajc-sw ... lsrc=aw.ds
zondag 5 maart 2023 om 23:45
https://www.zalando.nl/saint-tropez-lil ... gIiW_D_BwE

maandag 6 maart 2023 om 00:12
Lichte kleding, maakt iets voller. Ik zou lichte kleding dragen met een bepaalde structuur en laagjes. Dus bijvoorbeeld een lichte broek, daaroverheen iets met een horizontale streep of iets met structuur en daaroverheen een lang vest wat over je billen valt. En misschien nog een sjaal loshangende naar beneden. Zo creëer je allemaal laagjes en valt het dunne minder op.
maandag 6 maart 2023 om 07:14
Een lang vest tot over de billen moet je weer niet doen als je geen heupen hebt. Dan weet word je vormloos.Bloemetjesvoorjou schreef: ↑06-03-2023 00:12Lichte kleding, maakt iets voller. Ik zou lichte kleding dragen met een bepaalde structuur en laagjes. Dus bijvoorbeeld een lichte broek, daaroverheen iets met een horizontale streep of iets met structuur en daaroverheen een lang vest wat over je billen valt. En misschien nog een sjaal loshangende naar beneden. Zo creëer je allemaal laagjes en valt het dunne minder op.
To wat voor figuur heb je verder?

maandag 6 maart 2023 om 07:27

maandag 6 maart 2023 om 07:29
Dit lijkt me leuk staan en toch ook volwassen:
https://www.asos.com/nl/never-fully-dre ... lsrc=aw.ds
https://www.asos.com/nl/never-fully-dre ... lsrc=aw.ds
maandag 6 maart 2023 om 08:31
- Inderdaad, combineer strak en wijd.
Bijvoorbeeld een ruimere blouse in een getailleerde broek die slim fit valt. Wijdere pijpen aan de ondebenen kan, maar dat niet het hele been wijd gesneden is. Vormloos werkt ook niet vind ik.
- Met kleur kun je ook veel doen. Als je weet welke kleuren je staan, zie je er al snel stralend uit.
- Andere manieren van volume zijn ruimere mouwen, schoudervullingen, ruches (zoals St Tropez blouse, leuk), dikkere stoffen (jeans, rib, (nep)leer etc.)
- Structuur/model: zoek naar modellen en stoffen die chiquer ogen. Dus een sweater met sneakers kan jonger ogen, maar een soepelvallende blouse in een pantalon schreeuwt zeker geen 16, ook niet met nette sneakers.
- De kledingmaker is je vriend(in) als je goed op maat wil. Dan zie je die taille net beter, zit je kont net mooier en ligt bijvoorbeeld de broekspijp net niet op de grond.
- Je kapsel kun je ook altijd naar kijken. Mijn pony maakt me jonger, vooral met middellang (net over de schouder) haar. Bij mij dan hè.
Bijvoorbeeld een ruimere blouse in een getailleerde broek die slim fit valt. Wijdere pijpen aan de ondebenen kan, maar dat niet het hele been wijd gesneden is. Vormloos werkt ook niet vind ik.
- Met kleur kun je ook veel doen. Als je weet welke kleuren je staan, zie je er al snel stralend uit.
- Andere manieren van volume zijn ruimere mouwen, schoudervullingen, ruches (zoals St Tropez blouse, leuk), dikkere stoffen (jeans, rib, (nep)leer etc.)
- Structuur/model: zoek naar modellen en stoffen die chiquer ogen. Dus een sweater met sneakers kan jonger ogen, maar een soepelvallende blouse in een pantalon schreeuwt zeker geen 16, ook niet met nette sneakers.
- De kledingmaker is je vriend(in) als je goed op maat wil. Dan zie je die taille net beter, zit je kont net mooier en ligt bijvoorbeeld de broekspijp net niet op de grond.
- Je kapsel kun je ook altijd naar kijken. Mijn pony maakt me jonger, vooral met middellang (net over de schouder) haar. Bij mij dan hè.
maandag 6 maart 2023 om 08:36
Ik ben zelf verre van dun, maar misschien kan ik toch een tip aandragen. Ik vind Fabienne Chapot altijd een erg leuk merk. Kleurrijk, maar toch vrouwelijk en niet kinderlijk. Bovendien hebben zij op hun website vaak erg slanke modellen, dus misschien dat dat je helpt om een beetje in te schatten hoe iets bij jouw lijf gaat staan.
(Nee ik heb geen aandelen).
(Nee ik heb geen aandelen).

maandag 6 maart 2023 om 09:13
Dit vind ik bij uitstek een jurk voor een meisje, niet voor een volwassen vrouw.
To, ik zou gaan voor laagjes, als het kan in wat steviger stoffen inderdaad. Een blouse met een spencer of trui eroverheen. Een dunnere trui kan onder een blazer. Plissé rokken of A-lijn rokken. Werken met verschillende kleurvlakken.

maandag 6 maart 2023 om 09:15

maandag 6 maart 2023 om 09:21
Ik ben ook tenger (al is het sinds mijn zwangerschap wat minder) en midden-dertig en het klopt wat je zegt: geen oversizede kleding, maar ook niet superstrak. Het mooiste staat iets ertussenin, dus kleding die wél aansluitend valt en je slanke lichaamsvorm volgt, maar ook niet strak zit of knelt.
Ik heb een kleine boezem en smalle schouders. V-halzen staan me daardoor niet, die maken me dun en lijzig. Hoog aansluitende halzen en kragen staan wel heel mooi. Dus kijk daar ook naar.
Ook mooi is wat fijner schoeisel. De kitten heels zijn nu weer terug in de mode, die staan over het algemeen heel mooi bij slanke vrouwen.
Qua stoffen: alles wat luxer oogt. T-shirtstof en denim dus niet.
Ik heb een kleine boezem en smalle schouders. V-halzen staan me daardoor niet, die maken me dun en lijzig. Hoog aansluitende halzen en kragen staan wel heel mooi. Dus kijk daar ook naar.
Ook mooi is wat fijner schoeisel. De kitten heels zijn nu weer terug in de mode, die staan over het algemeen heel mooi bij slanke vrouwen.
Qua stoffen: alles wat luxer oogt. T-shirtstof en denim dus niet.
maandag 6 maart 2023 om 09:30
Volwassen vrouwen gaan niet altijd naar kantoor.
Niet iedereen is een type voor blazers en blouses. We hebben geen idee welke stijl TO mooi vindt.
maandag 6 maart 2023 om 09:33
Er zit een groot grijs gebied tussen deze jurk en stijve kantoorjurken.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-03-2023 09:30Volwassen vrouwen gaan niet altijd naar kantoor.
Niet iedereen is een type voor blazers en blouses. We hebben geen idee welke stijl TO mooi vindt.
Maar wel een goede vraag: wat vind je zelf leuk TO? Heb je misschien wat plaatjes of links?
maandag 6 maart 2023 om 09:44
Ik ben ook vrij slank, en ook dunner geworden door borstvoeding. Ik ben zelf overgestapt van de skinny broeken naar broeken die naar beneden toe wijder uitvallen. Bootcuts jeans of pantalons. Ik combineer dat met inderdaad wat andere ook zeggen met laagjes, dus of met een colbert of vest met een mooie ( uitgesproken of juist kleur) blouse. Wat ik ook leuk erbij vind zijn de wat kortere truien of vesten. Zoiets
https://www.fabiennechapot.com/nl/nl/st ... gIqBvD_BwE
https://www.fabiennechapot.com/nl/nl/st ... gIqBvD_BwE

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in