Telefoon laadt alleen uit op
maandag 3 april 2023 om 23:16
Man z'n telefoon laadt sinds vandaag alleen nog op als deze uit staat. Hij heeft 'n Samsung A nog iets. Als deze aan is, doet de laadkabel helemaal niets. Zodra hij uit staat, begint hij meteen te laden (nu 10% in 10 minuten ongeveer).
Iemand een idee waar het probleem te vinden is? Oplaadpoort is al schoongemaakt.
Lader werkt wel in telefoon van dochter (heeft dezelfde).
Man slaapt al want morgen om 4 uur gaat de wekker
vandaar dat ik nog even probeer uit te zoeken wat het probleem kan zijn.
Iemand een idee waar het probleem te vinden is? Oplaadpoort is al schoongemaakt.
Lader werkt wel in telefoon van dochter (heeft dezelfde).
Man slaapt al want morgen om 4 uur gaat de wekker
dinsdag 4 april 2023 om 01:47
Heeft de telefoon de laatste update?
Ook kun je nog proberen om een hardere reset te doen doordat de uitknop langer dan 30 seconden ingedrukt te houden.
Als dat allebei niet werkt, kun je nog proberen door de batterij helemaal leeg te laten lopen dat de telefoon zelf uitschakelt en na een uurtje of drie pas weer op de oplader te leggen. Daarmee kun je de batterij opnieuw kalibreren.
Anders denk ik niets anders dan reparatie of gebruik maken van een draadloze oplader als die telefoon daar geschikt voor is
Ook kun je nog proberen om een hardere reset te doen doordat de uitknop langer dan 30 seconden ingedrukt te houden.
Als dat allebei niet werkt, kun je nog proberen door de batterij helemaal leeg te laten lopen dat de telefoon zelf uitschakelt en na een uurtje of drie pas weer op de oplader te leggen. Daarmee kun je de batterij opnieuw kalibreren.
Anders denk ik niets anders dan reparatie of gebruik maken van een draadloze oplader als die telefoon daar geschikt voor is
dinsdag 4 april 2023 om 06:21
Dat had ik ook met een radio. Ik dacht dat het gewoon een slecht ontwerp was: als je de laadkabel in het stopcontact stak dan gaf hij een soort noodsignaal wat door merg en been ging en dan sloeg hij af.
Hij heeft het op die manier toch nog wel vijf jaar gedaan maar toen hij helemaal niet meer oplaadde en alleen nog maar afsloeg heb ik hem vervangen. Die nieuwe heeft weer andere makkes die minstens even vervelend is: als je hem aanzet vervolgt hij niet wat hij de vorige keer heeft gedaan maar hij begint opnieuw met de set-up. Zit geen geheugenchip in of die werkt niet. Maar hij heeft een erg goed geluid.
Hij heeft het op die manier toch nog wel vijf jaar gedaan maar toen hij helemaal niet meer oplaadde en alleen nog maar afsloeg heb ik hem vervangen. Die nieuwe heeft weer andere makkes die minstens even vervelend is: als je hem aanzet vervolgt hij niet wat hij de vorige keer heeft gedaan maar hij begint opnieuw met de set-up. Zit geen geheugenchip in of die werkt niet. Maar hij heeft een erg goed geluid.
Dan moet het maar zoals het kan

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in