Tikkie retour

01-05-2023 20:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil een tikkie terugstorten, volgens tikkie zelf kan dat niet, omdat de Iban de tussenrekening van tikkie is.

Maar in de omschrijving staat toch het juiste rekeningnummer? Of denk ik nu te makkelijk?
Kan niet.
Waarom niet de verzender even een Tikkie terug sturen?
Rekeningnummer is het reknr van Tikkie/een tussenrekening. Daarom is het ook zo veilig: je krijgt elkaars reknr niet te zien.
Ik heb een keer een ander bedrag gestort dan in het tikkie stond. En ik zag wel het reknr staan van de ontvanger. Volgens mij stond ie idd gewoon in de omschrijving. Dit is wel een paar jaar geleden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
https://www.iban.nl/tikkie/anoniem-beta ... %20anoniem.

Ja, dus? Je hebt het overgemaakt via tikkie, je kunt het niet terughalen (of andersom). Dat is waar je het mee zult moeten doen. Als je het terug wil storten maak je het toch gewoon over? Wat is het probleem?
s-groot wijzigde dit bericht op 01-05-2023 20:52
12.63% gewijzigd
Ik heb mijn laatste Tikkies eens bekeken en inderdaad, naam en reknr van de ander staan erbij. Maar ja, dan weet je dat. Je kunt er niks mee, want je kunt je Tikkie niet ongedaan maken.
3mmy_ schreef:
01-05-2023 20:24
Ik wil een tikkie terugstorten, volgens tikkie zelf kan dat niet, omdat de Iban de tussenrekening van tikkie is.

Maar in de omschrijving staat toch het juiste rekeningnummer? Of denk ik nu te makkelijk?
Ja, rekeningnummer ontvanger/betaler staat in de omschrijving.
Er zit geen storneringsfunctie op tikkie (of op welke andere zelf gemaakte betalingen dan ook, dus ook niet op tikkiebetalingen)

Dus dat kan niet.
Jaja.
Brokkel* schreef:
01-05-2023 20:44
Rekeningnummer is het reknr van Tikkie/een tussenrekening. Daarom is het ook zo veilig: je krijgt elkaars reknr niet te zien.
Je ziet wél het rekeningnummer en naam van de ander.
Brokkel* schreef:
01-05-2023 20:52
Ik heb mijn laatste Tikkies eens bekeken en inderdaad, naam en reknr van de ander staan erbij. Maar ja, dan weet je dat. Je kunt er niks mee, want je kunt je Tikkie niet ongedaan maken.
Ik wil terugstorten, niet ontvangen.
3mmy_ schreef:
01-05-2023 20:58
Ik wil terugstorten, niet ontvangen.
Nou, dan stort je naar het rekeningnummer en naam die in de omschrijving staat. Dus níet naar het Tikkie rek. nr.

Ik heb dit laatst zelf nog gedaan. Ik wilde geld naar iemand overmaken, maar diegene had geen Tikkie gestuurd. Heb ik gewoon een oude ontvangen tikkie opgezocht en overgemaakt.
nitflex schreef:
01-05-2023 21:01
Nou, dan stort je naar het rekeningnummer en naam die in de omschrijving staat. Dus níet naar het Tikkie rek. nr.

Ik heb dit laatst zelf nog gedaan. Ik wilde geld naar iemand overmaken, maar diegene had geen Tikkie gestuurd. Heb ik gewoon een oude ontvangen tikkie opgezocht en overgemaakt.
Top! Dat was inderdaad het idee, wilde het even zeker weten!
Terugstorten is uiterst eenvoudig: je boekt over en zet bij Omschrijving de toelichting waarom je dat Tikkiebedrag niet wil hebben. Ik zou overigens geen gulheden om principiële redenen gaan weigeren want dan kan je de dingen groter maken dan ze zijn.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
02-05-2023 05:29
Terugstorten is uiterst eenvoudig: je boekt over en zet bij Omschrijving de toelichting waarom je dat Tikkiebedrag niet wil hebben. Ik zou overigens geen gulheden om principiële redenen gaan weigeren want dan kan je de dingen groter maken dan ze zijn.
De vraag was meer praktisch, gewoon wat betreft het rekeningnummer.
Je kunt het wel gewoon overboeken. Maar storneren kan niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven