Blote schouders op werk?
zondag 21 mei 2023 om 13:18
zondag 21 mei 2023 om 20:01
Ik vind nog een verschil tussen solliciteren of effectief op de werkvloer staan.
Ik kan prima in jeans naar mijn werk.
Zolang er geen 20 scheuren en vlekken in die jeans zitten en ze onderaan niet gerafeld is.
Maar ik weet niet of ik het zou hebben aangetrokken "als visitekaartje" op 't moment dat ik solliciteer en mezelf moet verkopen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

zondag 21 mei 2023 om 20:14
zondag 21 mei 2023 om 20:35
zondag 21 mei 2023 om 21:19
Er moet ergens een grens getrokken worden. Als een organisatie een bepaalde uitstraling wil dan horen daar voorschriften bij. Een sportschoolmedewerker draag toch wat anders dan een dotter, advocaat, receptioniste, etc. Dat weet je als je er gaat werken. De andere kant is intern, wat is er prettig voor de collega's. Ik hoef geen kalknagels, okselhaar en ondergoed te zien en vind het dus wel prettig als er een voorschrift is.LaFolie schreef: ↑21-05-2023 18:03Ik vind je echt niet helemaal goed bij je hoofd als je je druk gaat zitten maken over de blote schouders of tenen van een collega. Een schouder, echt waar?
Hopen dat deze rare voorschriften lekker uitsterven met de bijhorende generaties.
Edit; Oh, en ik draag trouwens altijd korte rokjes![]()
zondag 21 mei 2023 om 21:25
Zelf draag ik ook Teva's (Tirra) naar kantoor, dat zijn ongeveer de enige open schoenen waar ik op kan lopen. Ik zie niet in wat er mis is met zulke schoenen?
Nog nooit opmerkingen over gehad hier.
Toen ik er 10 jaar geleden kwam werken is mij verteld dat hemdjes en korte broeken niet mogen. Geen idee hoe het nu zit, nooit meer naar gekeken eigenlijk.
Ook snap ik niet dat mensen moeite hebben met blote schouders. Als het nette kleding is, is het toch prima?
Toen ik er 10 jaar geleden kwam werken is mij verteld dat hemdjes en korte broeken niet mogen. Geen idee hoe het nu zit, nooit meer naar gekeken eigenlijk.
Ook snap ik niet dat mensen moeite hebben met blote schouders. Als het nette kleding is, is het toch prima?

zondag 21 mei 2023 om 21:39
zondag 21 mei 2023 om 21:48
MientjeTientje schreef: ↑21-05-2023 21:19, wat is er prettig voor de collega's. Ik hoef geen kalknagels, okselhaar en ondergoed te zien en vind het dus wel prettig als er een voorschrift is.
Dat. Toen ik 20 was vond ik ook dat alles moest kunnen, maar intussen heb ik meer gezien dan me lief is van sommige mensen. Ik hoef van lang niet al mijn collega’s zoveel huid en lichaamsplooien en beharing te zien.
En als ik van Gea van 55 met haar opvliegers en zweetaanvallen liever de oksels niet zie, en van Gerrit zijn tenenkaas liever niet zie, dan brengt met zich mee dat de jonge frisse blommen ook hun blote topjes en voeten wat meer moeten bedekken. Want kledingafspraken gelden voor iedereen.
zondag 21 mei 2023 om 22:03
Teva's zijn wandelsandalen, niet representatief en blote tenen. Je hoeft toch geen open schoenen aan?noas_1993 schreef: ↑21-05-2023 21:25Zelf draag ik ook Teva's (Tirra) naar kantoor, dat zijn ongeveer de enige open schoenen waar ik op kan lopen. Ik zie niet in wat er mis is met zulke schoenen?
Blote schouders = niet netjes, dus kleding met blote schouders is niet netjes.
zondag 21 mei 2023 om 22:07
Ik heb die Tirra's - of iets soortgelijk uit 2014 ofzoiets - ook. In 't paars.noas_1993 schreef: ↑21-05-2023 21:25Zelf draag ik ook Teva's (Tirra) naar kantoor, dat zijn ongeveer de enige open schoenen waar ik op kan lopen. Ik zie niet in wat er mis is met zulke schoenen?
Maar ik draag ze enkel op kantoor bij +35 graden buiten.
Eerder kom ik sowieso in 't binnenland niet buiten op sandalen

Bij 35 graden is er geen mens meer die nog kijkt naar wat ik aan mijn voeten heb.
En dat ik in 3-kwarts-broek kom werken.
(Met shorts, rokken en jurken sta ik niet. Ook niet bij 35 graden.)
Mijn voeten vinden het ook gewoon véél te koud om zo'n dingen bij 22 graden te dragen.
Is dit nu later?
maandag 22 mei 2023 om 00:26
Ik werk op een informeel kantoor (zorg) en bij ons kan vrij veel. We hebben ook geen fysiek klantcontact en zien alleen collega's, hooguit af en toe bezoekers in de kantine.
Ik draag zelf ook nette sandaaltjes, rokken tot net boven de knie en hemdjes (geen spaghettibandjes oid) als het 25+ graden is en mijn collega's ook. Ik heb zelfs wel eens iemand in een short gezien, hoewel ik dat zelf niet zou doen.
Ik draag zelf ook nette sandaaltjes, rokken tot net boven de knie en hemdjes (geen spaghettibandjes oid) als het 25+ graden is en mijn collega's ook. Ik heb zelfs wel eens iemand in een short gezien, hoewel ik dat zelf niet zou doen.
maandag 22 mei 2023 om 00:40
Een topic over blote schouders, verschuift vaak gelijk ook naar blote voeten, heb ik de afgelopen tig jaren hier al gemerkt. Als ik al zou moeten kiezen tussen beiden dan liever blote schouders dan blote voeten, incluis die van mijzelf. Op de werkvloer zie ik liever geen (eelt)hielen of (schimmelnagels)tenen. Beiden heb ik niet overigens alleen vind ik de meeste voeten/teennagels niet om aan te zien, gelakt of niet. Gewoon een dichte neus en hak, vind ik er vaak al veel netter uitzien.
wij slapen nooit.
maandag 22 mei 2023 om 03:21
Wij hadden best strenge voorschriften toen ik kwam werken bij mijn eerste baan, maar iets over blote schouders stond er niet tussen. We moesten "business casual" gekleed zijn, maar een nette mouwloze jurk mocht volgens mij gewoon. Spaghettibandjes vast niet, ik zag ze nooit maar dat valt ook niet meer onder "nette jurk" natuurlijk.
Jeans mochten niet, sportschoenen of elke vorm van open schoenen ook niet. We kregen een emailtje als er de volgende dag een belangrijke persoon of delegatie zou komen, dan moesten we de betreffende dag in "business attire".
Op een gegeven moment werd de dresscode afgeschaft, maar voor die tijd had ik ook wel een beetje zitten pushen en dit topic doet me daaraan denken.
Ik heb mooie voeten maar kreeg pijnlijke ingegroeide teennagels van die puntige schoentjes en ballerina's elke dag, dus ben een paar keer op sandalen onder een bloemenjurk gekomen. Van die platte met alleen zo'n bandje tussen de tenen en zilveren kraaltjes. Toen werd er een emailtje gestuurd dat schoenen waarbij de tenen zichtbaar waren, niet mochten. Dat was opvallend specifiek t.o.v. het bekende "geen open schoenen"...en toen heb ik deze hieronder aangeschaft. Ik droeg ze onder zwarte skinny's zodat het niet enorm opviel, of met een zwarte blouse onder een grijze pantalon. Ik kreeg natuurlijk opmerkingen van enkele collega's, maar werd er verder niet op aangesproken.

Bovendien kregen we op een gegeven moment ook een heleboel mensen uit India op onze verdieping die vaker in jeans of sport-achtige schoenen gekleed waren, soms zelfs afgetrapt. Ik denk dat het bedrijf toen maar het heft in eigen hand heeft genomen, voordat er conflicten konden ontstaan.
Jeans mochten niet, sportschoenen of elke vorm van open schoenen ook niet. We kregen een emailtje als er de volgende dag een belangrijke persoon of delegatie zou komen, dan moesten we de betreffende dag in "business attire".
Op een gegeven moment werd de dresscode afgeschaft, maar voor die tijd had ik ook wel een beetje zitten pushen en dit topic doet me daaraan denken.

Bovendien kregen we op een gegeven moment ook een heleboel mensen uit India op onze verdieping die vaker in jeans of sport-achtige schoenen gekleed waren, soms zelfs afgetrapt. Ik denk dat het bedrijf toen maar het heft in eigen hand heeft genomen, voordat er conflicten konden ontstaan.
maandag 22 mei 2023 om 06:46
konwalia schreef: ↑22-05-2023 03:21Wij hadden best strenge voorschriften toen ik kwam werken bij mijn eerste baan, maar iets over blote schouders stond er niet tussen. We moesten "business casual" gekleed zijn, maar een nette mouwloze jurk mocht volgens mij gewoon. Spaghettibandjes vast niet, ik zag ze nooit maar dat valt ook niet meer onder "nette jurk" natuurlijk.
Op een gegeven moment werd de dresscode afgeschaft, maar voor die tijd had ik ook wel een beetje zitten pushen en dit topic doet me daaraan denken.Ik heb mooie voeten maar kreeg pijnlijke ingegroeide teennagels van die puntige schoentjes en ballerina's elke dag, dus ben een paar keer op sandalen onder een bloemenjurk gekomen. Van die platte met alleen zo'n bandje tussen de tenen en zilveren kraaltjes. Toen werd er een emailtje gestuurd dat schoenen waarbij de tenen zichtbaar waren, niet mochten. Dat was opvallend specifiek t.o.v. het bekende "geen open schoenen"...en toen heb ik deze hieronder aangeschaft. Ik droeg ze onder zwarte skinny's zodat het niet enorm opviel, of met een zwarte blouse onder een grijze pantalon. Ik kreeg natuurlijk opmerkingen van enkele collega's, maar werd er verder niet op aangesproken.
![]()
Neeee!

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 22 mei 2023 om 10:21
maandag 22 mei 2023 om 11:48
Espadrilles van linnen en touw zijn ook niet zweterig. Of ballerina's van canvas.
In sommige omgevingen wil je niet je klanten confronteren met jouw tenenkaas en eelthielen. Of je collega's. Misschien ben jij net die ene die frisse en verzorgde gave voeten heeft, maar je bent lang niet de enige persoon he.
Maar als je liever wil doen alsof het enige andere mogelijke schoeisel zweetgympen met sokken is, ga je gang, maar in bepaalde werkomgevingen ben je dan 'die ene persoon'.
ginevra wijzigde dit bericht op 22-05-2023 11:49
0.07% gewijzigd
maandag 22 mei 2023 om 11:48
maandag 22 mei 2023 om 11:59
De tenen obsessie, in negatieve zin, blijf ik bijzonder vinden 
Ok, kalknagels, daar doe je iets aan, dat is gewoon niet smakelijk. Maar nette voeten, niet ala Hobbit, daar is niets mis mee vind ik. Hele nette pump met peep-toes, maar dat mag dan niet.. vind ik onzinnig.
Zoiets als deze link, dat is toch gewoon een prima zakelijke schoen?
https://www.bocage.eu/20385300098-escar ... phine.html

Ok, kalknagels, daar doe je iets aan, dat is gewoon niet smakelijk. Maar nette voeten, niet ala Hobbit, daar is niets mis mee vind ik. Hele nette pump met peep-toes, maar dat mag dan niet.. vind ik onzinnig.
maandag 22 mei 2023 om 12:29
Vind ik ook hoor. Nette voeten in zulke schoenen vind ik (persoonlijk) prima.PlayingTheAngel schreef: ↑22-05-2023 11:59De tenen obsessie, in negatieve zin, blijf ik bijzonder vinden
Maar volgens mij is het tenenverbod er vooral om een duidelijke lijn te trekken dat strandsandaaltjes en slippers en teva's niet de bedoeling zijn, en om niet elke keer een discussie daarover te hebben wat er wel en niet onder valt.
maandag 22 mei 2023 om 14:02
Ik draag ze een half jaar per jaar. Het is mijn open schoen, draag niks anders als het warmer is dan 15-20 graden, en kán ook niks anders verdragen. Ik vind het nog best een nette schoen, onder de degelijke sandalen. Ze zijn wel helemaal zwart.
Ik heb doorgezakte voeten, hele brede voet door HV, en bij dichte schoenen en warmte heel snel ingegroeide teennagels omdat het gaat broeien als de neten. Breed open tenen it is dus. Maar uiteráárd zijn mijn voeten schoon en verzorgd!
Zou ik ze ergens niet mogen dragen, past dat bedrijf niet bij mij. Maar gezien mijn werkzaamheden zal ik ook niet snel terecht komen bij zo'n bedrijf, so everybody happy

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in