Lijf & Lijn alle pijlers

Scheren of ontharingscrème

27-05-2023 12:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Van scheren krijg ik vaak bultjes, en van ontharingscrème ook wel een wat prikkende huid.
Hoe doen jullie dat ?
Heb nu de crème van de da geprobeerd, voorheen veet, maar het prikt wel.

Tips voor scheren zodat het mooi glad wordt, zonder huidreactie ?
Ik mis de zoekfunctie ook wel. Vroeger kon je via Google op het Viva forum zoeken, er zal al best wat over te vinden zijn.
Komt dat prikken niet doordat je huid nog geïrriteerd is door het scheren?

Ik scheer nooit maar gebruik ontharingscrème en bij mij prikt het nooit. Of je hebt gewoon een allergische reactie op de crème steeds?

Voor mijn benen gebruik ik een epilator, daar krijg je ook geen bultjes van (en bovendien geen lelijke stugge haren).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Scheren! Ooit begonnen met van die creme - want zag mezelf al snijden met die mesjes - , maar dat werkte bij mij totaal niet. De meeste haren bleven rustig zitten. Weinig tot geen bultjes hier na het scheren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn huid is heel gevoelig, en met scheren beschadig ik mijn huid eigenlijk altijd, ik heb altijd wel ergens wondjes. Dus ik gebruik ontharingscrème. Die haal ik bij Kruidvat of Action, geen idee hoe het merk heet. Wel voor de gevoelige huid. Prikt niet. Ik laat het nooit langer zitten dan wat op de gebruiksaanwijzing staat.
CleopatraVII schreef:
27-05-2023 14:15

Voor mijn benen gebruik ik een epilator, daar krijg je ook geen bultjes van (en bovendien geen lelijke stugge haren).
Bij mij gaat een epileerapparaat een paar keer goed, en dan beginnen de bultjes en de ingegroeide haren. Dat is voor mij dus ook ongeschikt. En ik scrub mijn benen toch echt goed. In de zomer dan...
Scheer je vlak voordat je die ontharingscreme gebruikt. Volgens mij moet je 48 uur wachten namelijk.

Ik gebruik alleen ontharingscreme voor m'n bikinilijn en andere plekken waar ik lastig bij kan.

Ik gebruik altijd Veet voor de gevoelige huid, had een keer een andere van een ander merk en kreeg irritaties en de haartjes stonden er nog.
Jufjoke schreef:
27-05-2023 14:31
Bij mij gaat een epileerapparaat een paar keer goed, en dan beginnen de bultjes en de ingegroeide haren. Dat is voor mij dus ook ongeschikt. En ik scrub mijn benen toch echt goed. In de zomer dan...
Ja, dat had ik ook. Plus dat epileren bij mij heel lang duurt. Eindeloos over dezelfde plek heen en dan waren nog niet alle haartjes verdwenen. Kun je alsnog gaan scheren.
Epileren heb ik dus maar heel kort gedaan. En het leek me best ideaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik had hetzelfde probleem als jij, tot ik Intimate X ontharingscrème ging gebruiken. Echt, wat een wonderspul. Geen pijn, geen jeuk, geen branderig gevoel en na 7 minuten zo glad als een baby. De haartjes blijven lang weg. Je kunt het overal voor gebruiken: benen, oksels, schaamstreek. Veel mannen gebruiken het voor de haren tussen de billen en rond de anus.

Het is trouwens een poeder waarbij je warm water moet doen, dit wordt dan een soort pasta en dat smeer je op.
Ik gebruik ontharingscrème van de DM (hiervoor veet). Als het prikt, kun je de crème misschien beter wat korter dan 10 minuten laten inwerken.
Zelf vind ik het veel fijner dan scheren.
Bedankt voor de tips ! Ik zal in ieder geval een sensitive variant gaan kopen.

Die intimate x kende ik nog niet, wel wat duur, maar fijn dat het pijn en jeukvrij werkt !
Ik doe kleefstrips na enkele dagen gevolgd door een keer scheren. Dat geeft bij elkaar een mooie natuurlijke hergroei en dus geen opvallende stoppels. Het duurt namelijk iets langer voordat uitgerukte haren weer beginnen te groeien dan haren die afgesneden zijn. Haren zijn dus ongelijk van lengte na hergroei.

Overigens niet de onderbenen, die doe ik met een epileerapparaat als ik er zin in heb maar het is niet iets urgents want ik ben vrij licht van haarkleur en heb ook niet een bepaald woeste haargroei.
Dan moet het maar zoals het kan
vaniteifear schreef:
27-05-2023 15:14
Ik had hetzelfde probleem als jij, tot ik Intimate X ontharingscrème ging gebruiken. Echt, wat een wonderspul. Geen pijn, geen jeuk, geen branderig gevoel en na 7 minuten zo glad als een baby. De haartjes blijven lang weg. Je kunt het overal voor gebruiken: benen, oksels, schaamstreek. Veel mannen gebruiken het voor de haren tussen de billen en rond de anus.

Het is trouwens een poeder waarbij je warm water moet doen, dit wordt dan een soort pasta en dat smeer je op.
Ziet er goed uit inderdaad. Je lijkt wel heel weinig product te maken uit een pakje, werkt het een beetje zuinig?
Cliopatra schreef:
27-05-2023 16:10
Ik gebruik ontharingscrème van de DM (hiervoor veet). Als het prikt, kun je de crème misschien beter wat korter dan 10 minuten laten inwerken.
Zelf vind ik het veel fijner dan scheren.

Ik gebruik ook de creme van de DM, volgens mij is het van hun huismerk Balea?
Deze creme kan ik gerust 10 tot 12 minuten op mijn bikinilijn, venusheuvel en schaamlippen laten zitten en daarna niets aan de hand.
Ik scheer daarna nog een keertje (met intiem scheergel van de DM) en dat gaat ook prima.

Andere merken zoals van Veet zijn volgens mij sterker of bevatten meer irriterende ingrediënten, want als ik die op mijn schaamlippen gebruik krijg ik bijna een soort schaafplekjes en brand het met plassen.

Scheren alleen doe ik niet, je hakt daarmee de haartjes af en vervolgens gaat het daar broeien en schuren vanwege de kleding die je draagt. Daardoor ontstaan dus bultjes en ontstekingen. Ontharingscreme is weliswaar chemisch, maar het maakt de uiteinden van de haartjes zacht, waardoor het veel minder schuurt.

Brazilian wax leek mij ideaal, maar helaas zijn er bij mij toen veel haartjes afgebroken en toen die begonnen te groeien kreeg ik heel veel irritatie en heb ik nog zeker 2 maanden met wondjes rondgelopen.
apppie schreef:
28-05-2023 09:10
Ziet er goed uit inderdaad. Je lijkt wel heel weinig product te maken uit een pakje, werkt het een beetje zuinig?
Ja, klopt wel. Vooral als je er niet te zuinig mee bent (zoals ik). Met één verpakking onthaar ik alles down under, oksels en benen volledig. Het blijft dan wel 10 dagen weg, maar ik heb licht en niet al te veel haar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven