Mode & Beauty alle pijlers

Jurk met knoopjes

27-06-2023 15:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dol op overhemd-achtige jurken, liefst met een centuur. De ellende is echter dat de knoopjes regelmatig openspringen. Sommigen jurken zijn van stretchstof, dan kan ik het bij de naaister laten dichtstikken. Bij een katoenen jurk wordt dat lastig omdat ik deze niet over mijn hoofd aan kan krijgen als deze is dichtgenaaid. Heeft iemand van jullie hiervoor een oplossing?
Maatje groter nemen?
De knoopsgaten ietsje strakker maken?
AprilLudgate schreef:
27-06-2023 15:46
Maatje groter nemen?
nee daar ligt het niet aan. De maat is prima, de jurken passen goed
rosepudding schreef:
27-06-2023 15:50
De knoopsgaten ietsje strakker maken?
Ja kan.. maar wellicht is er iemand die een eenvoudige hack weet
Alles dichtstikken tot zover dat je de jurk over je hoofd kan doen, kleine drukknoopjes zetten tussen de laatste 2 knopen.
Drukknoopjes erop zetten.
Of iets grotere knopen gebruiken. Door de stretch in de stof vergroot het knoopsgat een beetje, als je ietsje grotere knopen hebt, schieten ze niet zo snel door het gat.
Mini veiligheidspeldjes er in de binnenkant aan vasthaken
Bergje65 schreef:
27-06-2023 15:52
Ja kan.. maar wellicht is er iemand die een eenvoudige hack weet

De knoopsgaten met een paar steken met iets kleiner maken. Is echt de meest eenvoudige hack oplossing.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Toch iets niet goed gemaakt in die jurken, lijkt me dan.
Ik heb een katoenen jurk ook aan de bovenkant laten dichtnaaien. Met nog een beetje extra gecreëerde ruimte voor mijn enorme boezem. Gaat nog prima over m’n hoofd. Maar ligt misschien aan de omvang van je boezem?
Heb je nog van die hele kleine veiligheidsspeldjes die soms aan het label van je nieuwe kleding zitten? Die kun je goed gebruiken om aan de achterkant onzichtbaar in te zetten. Even oefenen wel maar werkt prima.
Lorem Ipsum
Ik zou ook de knoopsgaten strakker maken of drukkertjes toevoegen.
Die veiligheidsspeldjes heb ik wel eens geprobeerd, maar die hele kleintjes buigen kapot en een iets groter formaat is te zien. Mischien ben ik er niet zo handig mee, dat kan ook.
Hacks: industrieel klittenband, een jurklange blinde rits óf een sjieke BH eronder.
Fashiontape!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven