Help! Welke videokaart?
woensdag 9 augustus 2023 om 10:53
Ik kan momenteel door het bos de bomen niet meer zien.
Ik wil een andere videokaart aanschaffen omdat mijn huidige het video editen niet trekt. Hij is traag, hapert en exporteren duurt uren.
Ik heb de videokaart echt nodig om te video bewerken dus niet om te gamen.
Momenteel heb ik een Nvidia GForce GTX 970, wat is een goede opvolger? Mijn budget is rond de 300 euro.
Is een tweedehandse aan te raden?
Graag tips!
Ik wil een andere videokaart aanschaffen omdat mijn huidige het video editen niet trekt. Hij is traag, hapert en exporteren duurt uren.
Ik heb de videokaart echt nodig om te video bewerken dus niet om te gamen.
Momenteel heb ik een Nvidia GForce GTX 970, wat is een goede opvolger? Mijn budget is rond de 300 euro.
Is een tweedehandse aan te raden?
Graag tips!
zaterdag 12 augustus 2023 om 09:26
Ik werk inderdaad op mijn eigen PC, niet op de server van mijn werk.reactiemar schreef: ↑11-08-2023 11:15Nog een vraag. Er werd gevraagd of je in de server-omgeving werkt of op je eigen computer. En toen meldde je dat je op je eigen computer werkt. Mijn vraag is dan ook of je alle files (videofragmenten/foto's) die je gebruikt om de video te editten op je computer zet en dat als je je video exporteert en hij gerendert wordt dat exporteren naar de harde schijf in je eigen computer gaat. Als je op je eigen computer werkt en de fragmenten op de server laat staan en je de video direct exporteert naar de server, heeft dit een grote invloed op de snelheid van je editting programma. Dan heeft namelijk je internetverbinding ook invloed op de exporteersnelheid.
Hoe meer ik toevoeg ook aan effecten hoe meer het gaat haperen.
zaterdag 12 augustus 2023 om 12:14
Je werkt meestal op je eigen computer zelfs als het gebruikte programma niet op je eigen computer is geinstalleerd maar op een server. De vraag was waar de bestanden staan. Maar als de bestanden inderdaad op je eigen computer staan en het exporteren ook naar je eigen harde schijf gaat dan zou het inderdaad de videokaart kunnen zijn.

zaterdag 12 augustus 2023 om 14:41
Op welke schijf staan de bestanden die je gebruikt?Sjaantje37 schreef: ↑12-08-2023 09:26Ik werk inderdaad op mijn eigen PC, niet op de server van mijn werk.
Hoe meer ik toevoeg ook aan effecten hoe meer het gaat haperen.
SSD: Samsung 850 Evo 250GB - 92%
SSD: Microsoft Storage Space Device 498GB - 106.6%
HDD: Seagate FireCuda 2.5" 2TB - 59.8%
HDD: WD Blue 2TB (2015) - 86.2%

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in