Mode & Beauty alle pijlers

Van heel lang haar naar kort gegaan. Wie ook?

14-08-2023 17:30 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo viva forummers,

Ik ben benieuwd wie ook van zeer lang haar naar kort haar is gegaan. Heb/had je spijt of meer van yes! Dit had/heb ik eerder moeten doen.

Goed ik ben dus sinds vorige week dinsdag van haar tot iets verder halverwege mijn rug naar kort gegaan beetje een soort pixie cut maar dan ietsje langer beetje 80's look.

Ik ben er zelf super blij mee en waarom niet eerder gedaan. Ik heb 2 keer de kapper op tijd weer afgebeld omdat ik toch twijfelde. 3x scheepsrecht want uiteindelijk toch geknipt. Ik was de klitten zat. Ik heb hier nog nog een topic geplaatst dat ik klitten heb en zelfs stukjes haar eruit had moeten knippen. Dit gebeurde vaker dat ik moest knippen. Aangezien ik over een paar weken op vakantie ga en dagelijks ga zwemmen zag ik er ontzettend tegen op. Ik had zelfs al een badmuts aangeschaft maar dat ding gaat en moeilijk op en ik voel mij er niet echt mee op mijn gemak. Krijg alleen nog maar positieve reacties dat ik dit eerder had moeten doen zowel van mannen als van vrouwen. Ook ideaal het wassen en drogen is makkelijk en gek genoeg kan ik nu meer met mijn haar dan met lang haar. Iedere knot of staart zakte uit. Ik draag nu ook mijn haar naar links en naar rechts omhoog of naar voren. Kortom geen spijt.

Dus ben benieuwd wie ook van zo lang naar kort gegaan en wel of geen spijt? Gewoon een luchtig topic.
Ik ben van bizar lang (en dik ) haar naar kort gegaan en ik ben er verrassend blij mee, het lift mijn gezicht als het ware en als ik nu zomerjurken draag lijkt het minder 'zoet'.
's Ochtends is het wel een gedoe om mijn slaap afro naar beneden te krijgen maar daar krijg je snel genoeg de slag van te pakken. Ik verf het niet en meer dan een styling gel wil ik er niet in doen, love it!
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Snowy schreef:
16-08-2023 18:46
Ja super leuk is ze daar. Wat ik wel makkelijk vind is dat het van achter lekker opgeknipt is en van voren wat langer. Zou dan eventueel iedere 3 weken even de voorkant kunnen knippen, mischien wel zelf? Gek genoeg merk je nu pas hoe snel je haar groeit. Terwijl met dat lange haar je dacht te blijven steken op een bepaalde lengte. Grappig is dat ik nu juist niet wil dat het groeit. :nope:
Net de foto´s van haar bekeken in Ghost. Stoer! Ik zou zeggen: ´Go for it!´
Je pense donc je suis
Mazzelo schreef:
16-08-2023 19:13
Ik een keer van navellang naar boven mijn oor, beetje opgeschoren, met een lange pony. Geknipt door Rob Peetoom. Ik stond model omdat ik was aangedragen door mijn kapster die een leerling van hem was. Ik was 17, had net mijn eindexamen gedaan en op de feestjes daarna kreeg ik alleen maar positieve reacties. Het stond idd goed, accentueerde mijn goeie punten, maar heb het toch weer lang laten groeien daarna.

Rond mijn 20ste van heel lang, bijna kont, naar milimeterwerk. Dat was best een beetje eng, vooral omdat mijn vriend het zelf deed :lol: Het resultaat was erg gaaf, maar ik bleek een 'omhooggroeier' te zijn. Ik heb allemaal kruintjes en mijn haargroei gaat recht omhoog. Niet zo vond ik dat. Nog bij een kapsalon geweest die mij mededeelde dat dit idd mijn haarimpant is, het zou nooit plat gaan liggen. Ik kon een leuke kuif doen ala Vanilla ice, maar vond dat echt niks, hoewel het wel stond. Dus maanden bezig geweest met laten groeien (met haarnetjes en gekke staartjes)

En toen ging ik een jaar of 10/15 later voor een half geschoren coupe. Weer bijna kontlang aan een kant en milimeter aan de andere kant. Gaaf, maar toch weer laten groeien. Die tussenperiodes zijn steeds niet zo charmant. Nu weer symmetrisch lang en hou dat zo, denk ik.
Wauw! Dat is echt gedurfd zeg! Vooral toen je vriend jou haar ging millimeteren. Sommige meiden/vrouwen kunnen dat echt hebben! Ik vind het super stoer. Maar als je kruintjes hebt is dat minder want dat groeit inderdaad kriskras door elkaar.
MadameBijoux schreef:
16-08-2023 20:30
Net de foto´s van haar bekeken in Ghost. Stoer! Ik zou zeggen: ´Go for it!´
Ga ik doen. Oh weet je welke ik ook leuk vind? Die van Juliette Lewis in de film whats eating gilbert grape. Daar heeft ze het echt erg kort maar zo leuk! Qua gezichtsvorm komt mijn gezicht ook overeen. Kan natuurlijk ook eerst voor Ghost gaan en daarna voor die andere.
poohtjesschrijft schreef:
16-08-2023 12:49
ik heb het wel eens kort laten knippen, doe ik nooit meer. Na 4 weken moest ik al terug omdat het model al aan het verzakken was, vervolgens de ellende van rare lengtes om het weer lang te krijgen.

Nee, ik heb het veel liever lang, de hoofdpijn van staart/knot etc zo nu en dan neem ik voor lief .
Dat dan weer wel. Ik merk het ook bijna 2 weken verder en vind mijn ponny nu iets te lang.

Vandaar ik nog korter wil gaan. Ik ga morgen even de kapper bellen want volgens mij als je binnen 6 weken al terug komt je korting kreeg.

Die hoofdpijn herkenbaar hoor. Dat was nog geeneens mijn echte reden om kort te gaan. De klitten en dat elke windvlaag mijn haar plakt in mijn gezicht vond ik ook zo irritant.

Gelukkig heb je het nu weer lang 🥳
Ik heb mijn lange haar op mijn 18e kort laten knippen. Ik heb dun en steil haar dat van nature gewoon recht en slap naar beneden valt. Als het lang is, is het gewoon onmogelijk om het een beetje fatsoenlijk te laten zitten, ik heb er gewoon geen haar voor. Ik hou wel van lang haar, maar alleen als het mooi haar is, en dat heb ik niet.
Sinds die tijd is het eigenlijk altijd kort geweest, soms heel kort en soms iets minder kort. Een bob is iets wat ik altijd prachtig heb gevonden, maar dat is al veel te lang voor mijn haar.
Een paar jaar geleden heb ik toch eens extensions geprobeerd en dat was best leuk, maar ook dat is veel werk en kost bovendien veel geld. Daarna was mijn eigen haar voor mijn doen best lang, dus heb ik nog één keer een bob geprobeerd. Maar nee. Het is gewoon niet geschikt voor mijn haar en eigenlijk past kort haar ook veel beter bij me. Dus ik ben alweer een hele tijd kort. En dat past bij me. En bij mijn haar.
Snowy schreef:
17-08-2023 18:41
Ga ik doen. Oh weet je welke ik ook leuk vind? Die van Juliette Lewis in de film whats eating gilbert grape. Daar heeft ze het echt erg kort maar zo leuk! Qua gezichtsvorm komt mijn gezicht ook overeen. Kan natuurlijk ook eerst voor Ghost gaan en daarna voor die andere.
We horen het wel. ;-) Deze film ken ik ook en ik weet wat voor kapsel ze in deze film heeft. Dik haar en tussendoor een klein hoedje erop. Zulk soort korte kapsels zoals Juliette Lewis en Winona Ryder vind ik erg leuk en flot.
Je pense donc je suis
Paar jaar geleden van lang haar naar kort gegaan. Vreselijke spijt want het was echt niet mooi. Ik had sinds mijn kindertijd geen kort haar meer gehad. Mijn haar viel tot mijn middel. Altijd heel lang gehad dus. Ik heb lang, dik en veel haar.

Toen het eraf ging vloog het opeens in een krul. Nooit geweten dat ik krul in mijn haar had. Lang viel het stijl naar beneden en toen ik geknipt was had ik een kop vol met kleine krulletjes. Ik moest het heel erg stylen en met veel rommel lukte het een beetje te fatsoeneren. Voor mij is kort haar te bewerkelijk.

Lang haar is voor mij veel praktischer. Dus ik heb het snel weer laten groeien.
Here I am - now what are your other two wishes...
Honolulu schreef:
15-08-2023 03:15
Voor een man nemen is wat te grof aangezet. Maar zeker dat ik rekening hou met partner.
Zo gaat het hier thuis ook. Ik doe geen al te kort haar en man laat het niet groeien tot lang.

Jaren geleden ben ik van lang haar ( tot halverwege mijn rug) naar kort gegaan, stond leuk maar ik vond het veel werk.
Nu schouderlang haar in lagen. Dat kan ik los dragen maar ook vast maken.
Soms wil ik wel naar een bob maar dat staat me niet.
Ugli schreef:
14-08-2023 17:46
Ik heb een jaar geleden mijn haar tot mijn navel laten knippen tot een kort koppie tot op het sleutelbeen. Vond er echt niks aan, dus het is nu weer lang. Wel ideaal, super snel droog, super snel doorgekamt en een heel schattig licht kort staartje en licht klein knotje. Niks geen zwaartekracht bevechtende dubbele elastieken en koppijn. Maar dat neem ik voor lief.
Waar zit jouw sleutelbeen?!
Eviade schreef:
18-08-2023 09:47
Waar zit jouw sleutelbeen?!
Als mijn haar tot mijn sleutelbeen komt, noem ik het super lang. Ik begrijp dat het anders ligt als je altijd lang haar hebt, maar haar tot aan je sleutelbeen is beslist op geen enkele manier een kort koppie.
Écht kort heb ik het nooit gehad, maar heb het nu meerdere keren van onderrug laten knippen tot iets tussen kin en schouders. 3x een haardonatie gedaan. De laatste keer moest dat al minimaal 30 cm zijn. Ik had meer, en nog haar tot net op mn schouders. Heb dat later nog iets korter laten knippen omdat het me best beviel zo. Maar nu laat ik het weer groeien, vind lang haar toch uiteindelijk het mooist bij mezelf. Sluit echter niet uit dat er nog eens een donatie komt. Vind het mooi om dat te kunnen doen en het groeit wel weer terug, al duurt het even.
Snowy schreef:
17-08-2023 18:37
Wauw! Dat is echt gedurfd zeg! Vooral toen je vriend jou haar ging millimeteren. Sommige meiden/vrouwen kunnen dat echt hebben! Ik vind het super stoer. Maar als je kruintjes hebt is dat minder want dat groeit inderdaad kriskras door elkaar.
Ja stoer, maar om eerlijk te zijn zag het er bij mij vooral lief uit, als ik foto's terug zie :lol: ik zag er al jonger uit maar dit maakte me nog meer een kuiken :hihi: (ook al had ik piercings door mn neus)
Mazzelo schreef:
18-08-2023 20:50
Ja stoer, maar om eerlijk te zijn zag het er bij mij vooral lief uit, als ik foto's terug zie :lol: ik zag er al jonger uit maar dit maakte me nog meer een kuiken :hihi: (ook al had ik piercings door mn neus)
Hahahaha een piepkuiken! Ik snap je helemaal! Volgens mijn vriend zie ik er nu ook nog jonger uit. Ook ik word altijd jonger geschat. Dus eigenlijk hoe korter hoe jonger.... Dat is handig! :idee:
MadameBijoux schreef:
17-08-2023 19:01
We horen het wel. ;-) Deze film ken ik ook en ik weet wat voor kapsel ze in deze film heeft. Dik haar en tussendoor een klein hoedje erop. Zulk soort korte kapsels zoals Juliette Lewis en Winona Ryder vind ik erg leuk en flot.
Ja hoor als de schaar er in gaat laat ik je het weten. Ja winona ook zo mooi! In de film met Richard Gere autumn in New York. Prachtige meid! Juliette is echt super schattig met dat kapsel in what's Eating gilbert grape.
Jufjoke schreef:
17-08-2023 18:55
Ik heb mijn lange haar op mijn 18e kort laten knippen. Ik heb dun en steil haar dat van nature gewoon recht en slap naar beneden valt. Als het lang is, is het gewoon onmogelijk om het een beetje fatsoenlijk te laten zitten, ik heb er gewoon geen haar voor. Ik hou wel van lang haar, maar alleen als het mooi haar is, en dat heb ik niet.
Sinds die tijd is het eigenlijk altijd kort geweest, soms heel kort en soms iets minder kort. Een bob is iets wat ik altijd prachtig heb gevonden, maar dat is al veel te lang voor mijn haar.
Een paar jaar geleden heb ik toch eens extensions geprobeerd en dat was best leuk, maar ook dat is veel werk en kost bovendien veel geld. Daarna was mijn eigen haar voor mijn doen best lang, dus heb ik nog één keer een bob geprobeerd. Maar nee. Het is gewoon niet geschikt voor mijn haar en eigenlijk past kort haar ook veel beter bij me. Dus ik ben alweer een hele tijd kort. En dat past bij me. En bij mijn haar.
Dan weet je iniedergeval wat het beste is wat bij je past. Klopt lang haar is prachtig maar zoals jij al schrijft wel als het mooi is. Haar extensions zijn inderdaad bewerkelijk. Rond mijn 17e had ik een stuk of 5 gekleurde extensions in mijn haar. Blauw, rood en zwart. En die groeide er snel uit en gingen klitten. Was ook geen echt haar toen. Leuk dat jij ook wisselt met soms iets korter en wat langer korter haar. Leuk!

Bij sommige is gewoon kort haar zo leuk! En bij anderen is lang haar echt super leuk..

Ik heb nu dus wat slag in mijn haar niet veel maar precies genoeg volume. Hoef er ook niets in te doen. Wassen, kammen, drogen, handen erdoorheen en het zit lekker wild en voluminous.
Afgelopen januari van een heel lange 'shag' (halverwege rug) naar korte bob (net onder oren) gegaan.

SPIJT

SPIJT

SPIJT

Het hangt nu op mijn schouders, flipt ook nog eens naar buiten, ziet er niet uit.

Had ik al gezegd dat ik spijt heb?
Ootje schreef:
20-08-2023 21:30
Afgelopen januari van een heel lange 'shag' (halverwege rug) naar korte bob (net onder oren) gegaan.

SPIJT

SPIJT

SPIJT

Het hangt nu op mijn schouders, flipt ook nog eens naar buiten, ziet er niet uit.

Had ik al gezegd dat ik spijt heb?
Hahaha 🤣😂 Ja je hebt het luid en duidelijk vermeld!

Daarom wil ik ook geen bob. Het is of lang haar of echt kort. Gelukkig is het bij jou al weer op je schouders.

Spijt heb ik nog steeds niet. Nog altijd super blij ermee wat zeg ik het is mij niet kort genoeg 😉
Update! Vanmiddag naar de kapper geweest het is precies het kapsel als Juliet Lewis in: what eating gilbert grape. Heel erg kort en ik ben nu nog blijer. Totaal geen spijt. Heel erg blij nu. Alleen pijn op mijn hoofd soort schaaf gevoel ze was wat hardhandig en ze zei dat ze de volgende rekening zou houden want ze schrok van de rode striemen 😂 Ze zei gewoon aangeven hoor en ik dacht van hoort er zeker bij 🥺 komt wel weer goed.
Ik had lang haar tot over mijn borsten en nu een kinlengte bob. Mijn haar was dood na veel bleken en ik was bezig met een pony uitgroeien. Die is nu nét iets korter dan de rest, zodra dat een lengte is ga ik het weer langer laten groeien. Het is haar, het groeit weer aan. Met deze hitte vind ik mijn bob wel fijn.
amoonfulofstars schreef:
11-09-2023 14:39
Ik had lang haar tot over mijn borsten en nu een kinlengte bob. Mijn haar was dood na veel bleken en ik was bezig met een pony uitgroeien. Die is nu nét iets korter dan de rest, zodra dat een lengte is ga ik het weer langer laten groeien. Het is haar, het groeit weer aan. Met deze hitte vind ik mijn bob wel fijn.
Je hebt helemaal gelijk. Een bob op kinlengte heb ik ook gehad.
Je pense donc je suis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven