Reistijd werk

zaterdag 19 augustus 2023 om 10:48
Ik ben een beetje aan het oriënteren op waar ik wil gaan werken na mijn studie en zat na te denken over reistijd. In de meest ideale situatie zou ik niet al te lang willen reizen (max 30 min OV/auto), aangezien ik dat ook al een lange tijd heb gedaan voor mijn studie. Maar goed als dat niet kan dan zou ik maar wat langer moeten reizen. Vroeg mij in ieder geval af of het realistisch is.
Vandaar de vraag: hoeveel reistijd hebben jullie en wat was jullie langste reistijd voor een baan?

woensdag 23 augustus 2023 om 20:30
Mijn langste reis deur tot deur was 1,5 uur. Maar dan ook echt vanuit the middle of nowhere naar de stad. Dat vond ik helemaal niks terwijl ik toen ik in een grote stad woonde een uur reizen prima vond. Daar kon je ook luxe douchen op werk, dus dan was het uit bed rollen, iets aantrekken, ontbijten en wakker worden in de metro, en dan op werk pas echt douchen, opmaken en aankleden. Hoe lang het naar huis duurde maakte niet uit, want zo'n mooie stad dat het altijd weer een feestje was. 10 minuten fietsen heb ik ook gehad maar dat vond ik echt te dichtbij, ik vind rustig opstarten voor werk en na werk weer even bijkomen ook echt fijn.
Voor mijn nieuwe baan hoop ik op +/- 30 minuten afstand een huis te kunnen vinden, afhankelijk van het vervoer.
Voor mijn nieuwe baan hoop ik op +/- 30 minuten afstand een huis te kunnen vinden, afhankelijk van het vervoer.
zondag 27 augustus 2023 om 07:44
Het kan bijvoorbeeld zijn dat je bedrijf verhuist en dat jezelf niet wilt verhuizen (bijvoorbeeld vanwege familie, school kinderen, vrienden, werk partner enz.). Maar anders is 100km enkele reis eigenlijk een absurde afstand.apiejapie schreef: ↑20-08-2023 17:55Meestal bestaat er wel een maximum wat je aan kilometervergoeding krijgt. Ken het echt niet anders. Bij mijn man is dat max 130 euro per maand bijv. Daarvoor komen er mensen die dik 100 km enkele reis rijden, 5 dagen per week. Die komen lang niet uit natuurlijk. Maar meer krijgen ze niet van de werkgever. En dat is echt geen uitzonderlijke regel hoor.
Ik heb niet gezegd dat een werkgever niet méér zou mogen vergoeden, ik geef aan dat werkgevers vaak niet meer dan de max die ze hanteren vergoeden.
zondag 27 augustus 2023 om 10:12
Eerder was mijn reistijd 1u en 10 minuten enkele reis zonder file. Met file kon ik ook weleens 2u in de auto zitten maar mijn werkplek en collega's waren superleuk dus ik vond het toen niet erg. Dit was ook pre corona tijdperk.
Nu werk ik voornamelijk thuis en als ik naar kantoor moet dan is het 5 minuten met de fiets. Ik zou niet anders meer willen. Ik kan mij haast niet meer voorstellen dat ik zoveel uur in de auto heb doorgebracht eerder.
Nu werk ik voornamelijk thuis en als ik naar kantoor moet dan is het 5 minuten met de fiets. Ik zou niet anders meer willen. Ik kan mij haast niet meer voorstellen dat ik zoveel uur in de auto heb doorgebracht eerder.

zondag 27 augustus 2023 om 18:12
Heel lang heb ik 1,5 uur tot 2 uur reistijd (enkele reis, zonder vertraging) gehad. In de laatste baan netjes een volledige reiskostenvergoeding. Daarover waren collega's dan weer boos. Toen ik weg ging om op paar km van mijn huis te werken, waren diezelfde collega's weer boos. Ik had richting het werk moeten verhuizen of tot aan mijn pensioen (wat nog een aantal decennia gaat duren) maar moeten forenzen.
Aangezien je in deze arbeidsmarkt als werknemer meer keuze hebt, zou ik zeggen dat 45 minuten ongeveer wel het maximum is. Maar ja, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Aangezien je in deze arbeidsmarkt als werknemer meer keuze hebt, zou ik zeggen dat 45 minuten ongeveer wel het maximum is. Maar ja, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
zondag 27 augustus 2023 om 21:34

maandag 28 augustus 2023 om 01:17
Deur tot deur 1 uur (enkel) reistijd vind ik te doen. Langer dan 1 uur reizen is alleen realistisch als je hybride werkt en maar 1-2 dagen op kantoor hoeft te zijn. Anders krijg je sneller last van overmatig stress/burnout.
maandag 28 augustus 2023 om 11:46
maandag 28 augustus 2023 om 11:48
Afhankelijk van hoe ik er naar toe moet:
Per fiets: max 45 min (dus ongeveer 12-15 km max).
Per auto: max 30 min (incl files).
Per OV: max 60 min afhankelijk van hoe vaak overstappen ed.
Ik heb ergens gewerkt waarbij ik 1 uur onderweg was met het ov. Maar de bus reed elke 10 minuten en de metro ook. En ik kon altijd zitten en lezen. Totaal niet stressvol.
Daarom is voor mij 30 minuten met de auto de max, want ik moet dan 30 min geconcentreerd bezig zijn. Dat is slopend.
En mbt de fiets, dat is ook gelijk een workout en lekker buiten. De maximale tijd is gebaseerd op ervaring. Als je dan eens fors wind tegen hebt, dan blijf je nog wel binnen het uur per enkele reis.
Per fiets: max 45 min (dus ongeveer 12-15 km max).
Per auto: max 30 min (incl files).
Per OV: max 60 min afhankelijk van hoe vaak overstappen ed.
Ik heb ergens gewerkt waarbij ik 1 uur onderweg was met het ov. Maar de bus reed elke 10 minuten en de metro ook. En ik kon altijd zitten en lezen. Totaal niet stressvol.
Daarom is voor mij 30 minuten met de auto de max, want ik moet dan 30 min geconcentreerd bezig zijn. Dat is slopend.
En mbt de fiets, dat is ook gelijk een workout en lekker buiten. De maximale tijd is gebaseerd op ervaring. Als je dan eens fors wind tegen hebt, dan blijf je nog wel binnen het uur per enkele reis.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in