Mode & Beauty alle pijlers

Oogschaduw: is duur altijd beter?

03-09-2023 12:00 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil wat nieuwe oogschaduw kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze qua merken en prijzen variëren van €1,99 tot €80,- voor een doosje.

Is duurdere oogschaduw nou echt beter dan een goedkoop doosje van de Hema? Ik vind het niet erg om er geld aan uit te geven, maar het lijkt me zonde om alleen voor de naam of de hippe verpakking te betalen.

Wat zijn jullie favoriete merken? En welk merk moet je juist niet nemen?
Ik heb van goedkoop tot duur en tegenwoordig kan je heel goed wegkomen met een Catrice oid.

Toch gaat mijn voorkeur naar de wat duurdere merken, het pigment is gewoon beter, het aanbrengen gaat soepeler en het blijft beter zitten.

Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Wat voor oogschaduw zoek je? Felle kleur, naturel of juist een shimmer?

Als je van plan bent om elke dag dezelfde tinten te gebruiken of niet teveel wil variëren zou ik even juf Joke en sjulia afwachten, die hebben altijd goede tips voor een diepte-investering. Voor een mooi pallet dat je elke dag kunt gebruiken, zeg maar.

Ik hou van afwisseling en heb veeeeeel. Meest colourpop omdat ik het gewoon een mooi merk vind.

Mijn lievelingsmerk oogschaduw voor wat fellere en multichrome tinten is lethal cosmetics. Dat kun je via de Douglas bestellen, ik bestel rechtstreeks bij ze online omdat daar meer keuze is.

Ik vind Catrice ook gewoon goede kwaliteit, alleen niet alle tinten. Met name de naturel kleuren (bruin, goud etc) vind ik goed van dat merk en helemaal niet duur. Als je ergens wil beginnen is dat echt gewoon goed vind ik.
Duur is niet altijd beter (hoewel mijn voorkeur idd ook uitgaat naar de wat duurdere paletten, je doet er jaren mee en merken als Anastasia Beverly Hills en Huda Beauty zijn vaak goed).

Oogschaduw is wel echt hit or miss. Soms komen essence/catrice ineens uit met een prachtig palette en de volgende keer is het weer een palette met stoepkrijt. Je kunt beter iets meer research doen per palette i.p.v. per merk/prijs. Dus kijk naar welk palette je interessant vindt en zoek dan reviews op. Met 'zomaar een doosje' van de hema grijpen zit je helaas vaak mis.
Er zit heel veel verschil in verschillende merken oogschaduw. Afhankelijk van wat je voorkeuren zijn, kun je een keuze maken. Ik vind oogschaduw van designer merken zoals Chanel en Dior over het algemeen erg subtiel en terughoudend in de pigmentatie. Als dat is wat je wil, dan zit je goed, maar dat kan je in mijn ogen ook vinden van L'oreal.
Zelf hou ik van goed gepigmenteerd, dus dat de oogschaduw op je oogleden ook de kleur heeft als in de verpakking. Ook vind ik het fijn als het makkelijk uit te vagen is, maar niet zo dat je nauwelijks kleur overhoudt na het uitvagen. Ik hou ook van glanzende metallic kleuren die niet al te kruimelig opbrengen. Ik heb fijne paletten van Nabla, LA Girl, Anastasia Beverly Hills en Charlotte Tilbury. Goed en goedkoop vind ik het eigen merk van Beautybay.
Ik heb een stikduur palet van Pat McGrath, die ik zelden gebruik omdat ik het best wel vind tegenvallen.
Surebaby schreef:
03-09-2023 12:09
Wat voor oogschaduw zoek je? Felle kleur, naturel of juist een shimmer?

Als je van plan bent om elke dag dezelfde tinten te gebruiken of niet teveel wil variëren zou ik even juf Joke en sjulia afwachten, die hebben altijd goede tips voor een diepte-investering. Voor een mooi pallet dat je elke dag kunt gebruiken, zeg maar.

Ik hou van afwisseling en heb veeeeeel. Meest colourpop omdat ik het gewoon een mooi merk vind.

Mijn lievelingsmerk oogschaduw voor wat fellere en multichrome tinten is lethal cosmetics. Dat kun je via de Douglas bestellen, ik bestel rechtstreeks bij ze online omdat daar meer keuze is.

Ik vind Catrice ook gewoon goede kwaliteit, alleen niet alle tinten. Met name de naturel kleuren (bruin, goud etc) vind ik goed van dat merk en helemaal niet duur. Als je ergens wil beginnen is dat echt gewoon goed vind ik.
En uiteraard helemaal eens met dit! :cheer2:
Vazig schreef:
03-09-2023 12:10
Duur is niet altijd beter (hoewel mijn voorkeur idd ook uitgaat naar de wat duurdere paletten, je doet er jaren mee en merken als Anastasia Beverly Hills en Huda Beauty zijn vaak goed).

Oogschaduw is wel echt hit or miss. Soms komen essence/catrice ineens uit met een prachtig palette en de volgende keer is het weer een palette met stoepkrijt. Je kunt beter iets meer research doen per palette i.p.v. per merk/prijs. Dus kijk naar welk palette je interessant vindt en zoek dan reviews op. Met 'zomaar een doosje' van de hema grijpen zit je helaas vaak mis.
Stoepkrijt, die ga ik onthouden 🤣. Klopt echt.
Het is toch proberen en voelen met de testers vind ik.

Ik heb 1 klein pallet van het huismerk van de Ici Paris. Be Creative heet dat, en ik kocht hem voor een drol en deze is echt zo goed. Veel pigment, mengt goed, mooie shimmer. Kortom perfect. En dan heb ik er 1 van Dior en die had ik gekocht in de webwinkel zonder te testen en die is echt kak.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb trouwens ook een pallet van de Action en die vind ik ook heel erg goed. En die kostte 4,95 ofzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
03-09-2023 12:26
Ik heb trouwens ook een pallet van de Action en die vind ik ook heel erg goed. En die kostte 4,95 ofzo.
Action is echt ondergewaardeerd. Die set gekleurde potloden van hen is echt 🔥
Heel veel mensen zijn ook weg van de bite size paletjes van Elf. Bij Douglas te koop voor ongeveer zes euro. Vier kleuren, waanzinnig goede recensies. Zelf heb ik er eentje van geprobeerd, en het was best prima. Ik ben niet zo lovend dat dit het beste aller tijden is, maar prima en voor de prijs is het de moeite van het proberen waard.
Ik sluit me helemaal aan bij Jufjoke met haar uitleg. Ik heb twee kleine palets, die waren wel duur. Maar ik gebruik ze echt heel vaak en daarom zijn ze wat mij betreft echt het geld wel waard. Eentje is van Charlotte Tilbury en de ander van Urban Decay (naked basics palette)
Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Ik zoek inderdaad oogschaduw met voldoende pigment en makkelijk te blenden. Geen knalkleuren, maar de oogschaduw mag wel zichtbaar zijn. En het liefst een beetje glans/shimmer.

Ik ga binnenkort eens bij Douglas de door jullie genoemde merken bekijken.
Procne schreef:
03-09-2023 13:06

Ik zoek inderdaad oogschaduw met voldoende pigment en makkelijk te blenden. Geen knalkleuren, maar de oogschaduw mag wel zichtbaar zijn. En het liefst een beetje glans/shimmer.

Met deze voorkeuren zeker even naar eerder genoemde Naked palette van Urban Decay kijken.
Procne schreef:

Kijk dan ook eens naar de paletten van Morphe. Voor circa €13 heb je een palet bestaande uit 9 kleuren.
Anastasia Beverly Hills vind ik de fijnste paletten , too faced ook maar heb er pas een van het Douglas huismerk gekocht en die valt niet tegen maar niet zo goed als abh.
Dat is deze
https://www.douglas.nl/nl/p/5009922087
Nee, duur hoeft niet perse beter te zijn. Wat ik wel fijn vind van wat duurdere merken is het advies wat je erbij krijgt. Gewoon even lekker naar de winkel gaan en advies vragen omtrent wat je wil en wat de mogelijkheden zijn. Dan voorkom je ook miskopen.
Het maakt ook uit welke kleuren je zoekt. To, jij zoekt natuurlijke kleuren. Dat is mooi, want die zijn het makkelijkst. Afhankelijk van je huidskleur kunnen bepaalde kleuren sowieso moeilijk te blenden zijn, omdat ze niet lekker blenden met de kleur van je huid. Zo hou ik bijvoorbeeld erg van dat viezige groen, zo'n galkleur. Maar dat smelt eigenlijk niet echt mooi samen met mijn huidskleur. Idem voor turquoise, prachtig, maar hooguit voor op de onderste wimperrand, want het mengt niet echt mooi met mijn huid.
Bruin is veel makkelijker, dat is sowieso beter te blenden met je huid.
Procne schreef:

Zelf gebruik ik oogschaduw van de merken Anastasia, de caviarstick van Laura Mercier, liquid oogschaduw van Armani, L’Oréal en Kiko. Soms vind ik de ene kleur in een bepaald merk toch wat mooier uitkomen dan de andere. Daar de verschillende merken.

Ze hebben nu trouwens de soft glam palet set van Anastasia met 50% korting bij Douglas.
https://www.douglas.nl/nl/p/5010808202
ChloeJ schreef:
03-09-2023 13:28
Zelf gebruik ik oogschaduw van de merken Anastasia, de caviarstick van Laura Mercier, liquid oogschaduw van Armani, L’Oréal en Kiko. Soms vind ik de ene kleur in een bepaald merk toch wat mooier uitkomen dan de andere. Daar de verschillende merken.

Ze hebben nu trouwens de soft glam palet set van Anastasia met 50% korting bij Douglas.
https://www.douglas.nl/nl/p/5010808202
Oh dat is echt een koopje !
Met die nieuwe mascara en browgel er bij .
Ik heb echt idioot veel oogschaduw en ik vind in het algemeen dat duurder wel beter is. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een aantal flutpaletten heb gehad die goedkoop waren. Bourjois, Catrice, dat soort merken.

Maar goed, ik heb ook een Chanel palette gehad wat enorm tegenviel. Ook eentje van dr. Hauschka met weinig pigment.

De beste matte oogschaduw in poedervorm vind ik die van Viseart. Neutral Mattes is echt een heel goed palette. Wel aan de prijs. Verder vind ik Sigma en Natasha Denona goed en onlangs ben ik geinfluenced door Instagram en heb ik 3 liquids gekocht van Gen See. Die zijn echt fantastisch. Zitten als een huis.

Andere merken die ik heb en wel goed vind: Laura Mercier, Delilah, Lethal, MAC, Nabla (wel veel fallout maar prachtige neutrals die net iets speciaals hebben), Smashbox en Urban Decay.

Heb ook recent eyelights van RMS gekocht. Zijn echt prachtig maar ik ben toch meer van de matte oogschaduw.
Ik weet niet wat je met 'altijd' bedoeld, maar ik zweer bij de ronde oogschaduwdoosjes van MAC. Veel pigment en als je 's avonds naar bed gaat zit het nog precies zoals je het hebt opgebracht. Ze hebben mooie kleuren (twee combineren is erg mooi!) en ook met een glansje of glimmer.

Tip: laat een advies doen bij de Bijenkorf.

https://www.maccosmetics.nl/nl/nl/produ ... e=Motif%21
Oogschaduw palettes, I love them 🥰. Dat palette van Anastasia lijkt me een goede deal, die kleuren zijn ook mooi voor iedereen volgens mij en genoeg matte kleuren. Ik heb heel veel merken uitgeprobeerd en veel is inderdaad hit or miss, maar ik denk wel dat bij de Action/Catrice relatief meer missers zijn dan bijvoorbeeld een Viseart of Anastasia. Vaak zijn de glimmende oogschaduwen wel ok, maar de matte dan minder. Goede prijs/kwaliteit vind ik: Morphe inderdaad en Zoeva en It! Cosmetics. Lethal cosmetics en Be creative vind ik zelf minder, niet alle kleuren hebben even goed pigment, maar misschien heb ik pech gehad. Wat duurder maar wel top: Mac en Viseart. Kleiner palette is nog wel betaalbaar vind ik. Heb voor “doordeweeks” ook een goed palette van Max Factor, maar die heeft weinig matte kleuren dus daardoor minder praktisch omdat ik er altijd een ander palette bij moet gebruiken.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Lady_Day schreef:
03-09-2023 14:29
De beste matte oogschaduw in poedervorm vind ik die van Viseart. Neutral Mattes is echt een heel goed palette. Wel aan de prijs. Verder vind ik Sigma en Natasha Denona goed
Volgens mij heb ik een beetje dezelfde make up en verzorgingsproducten smaak. Weer eens met deze keuzes.
Neutral Mattes van Viseart blijft een goed pallet.

Vroeger had ik Urban Decay, Naked 1 en 2 en Born To Run maar ik heb een voorkeur voor Natasha Denona. Ook omdat ik haar kleurkeuzes interessant vind. Haar matte kleuren geven veel kleur af. Favoriet zijn mini Biba en midi Glam.

De caviarsticks van Laura Mercier en Nudestix vind ik ook goed. Blijven beiden goed zitten, ook als het 35 graden is heb ik onlangs ontdekt.

Laatst een goedkopere ontdekking gedaan. Moira, te koop bij Boozyshop. Vooral de vloeibare varianten zijn prachtig en die (pressed powder) in een potje. Heel opvallend en toch flatterend.
Ach, Lady-day, ik vergat inderdaad Natasha Denona. Daar heb ik twee paletten van, waar ik erg over te spreken ben.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven