Ondergoed groot genoeg voor maandverband
dinsdag 3 oktober 2023 om 17:23
Ik ben op zoek naar ondergoed, waarbij het kruisje groot genoeg is voor maandverband.
Ik heb zelf uiteraard al gezocht, maar de kruisjes in het ondergoed is dusdanig klein, daar past alleen een inlegkruisje in.
Ik heb zware menstruaties (na 2,5 uur al weer het grootste formaat tampon moeten verwisselen en als ik pech heb nog eerder) en ik heb het liefst dubbele bescherming. Ik vind het 's nachts echt lastig, ik ben vaak doorgelekt en dan zit je beddengoed weer onder het bloed en dat is ook geen doen.
Over menstruatie ondergoed, ben ik nog niet enthousiast
Wie heeft er tips?
Ik heb zelf uiteraard al gezocht, maar de kruisjes in het ondergoed is dusdanig klein, daar past alleen een inlegkruisje in.
Ik heb zware menstruaties (na 2,5 uur al weer het grootste formaat tampon moeten verwisselen en als ik pech heb nog eerder) en ik heb het liefst dubbele bescherming. Ik vind het 's nachts echt lastig, ik ben vaak doorgelekt en dan zit je beddengoed weer onder het bloed en dat is ook geen doen.
Over menstruatie ondergoed, ben ik nog niet enthousiast
Wie heeft er tips?
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:22
Ook niet handig als je na een paar uur een schone slip aan wil, op je werk bijvoorbeeld, met dat menstruatie ondergoed.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -ongesteld
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -ongesteld
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:25
Naproxen mag ik helaas ook niet gebruiken en daar baal ik echt van, want naproxen werkt voor mijn gevoel veel sneller dan paracetamol en ik vind het innemen ook een stuk makkelijker. Paracetamol is echt te groot, ik moet elke keer weer bijna kokhalzen als ik dat moet innemen.blijfgewoonbianca schreef: ↑03-10-2023 18:12En die andere medicijnen uit mijn link ?
Die verminderen bloedverlies.
Ik vrees dat ik diclofanac dan ook niet mag gebruiken, maar ik ga het in ieder geval nog navragen
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:31
Welke heb jij precies? Heb je misschien een linkje voor mij. De meeste zwarte boxershorts van de Zeeman zijn verkrijgbaar vanaf maat M namelijk
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:32
valt ook onder dezelfde groep als naproxen en ibuprofenleeg_zakje schreef: ↑03-10-2023 18:25Naproxen mag ik helaas ook niet gebruiken en daar baal ik echt van, want naproxen werkt voor mijn gevoel veel sneller dan paracetamol en ik vind het innemen ook een stuk makkelijker. Paracetamol is echt te groot, ik moet elke keer weer bijna kokhalzen als ik dat moet innemen.
Ik vrees dat ik diclofanac dan ook niet mag gebruiken, maar ik ga het in ieder geval nog navragen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:32

dinsdag 3 oktober 2023 om 18:34
Ik zou, als ik jou was, de oorzaak aanpakken.
Wat een ellende joh elke maand.
Hier was het het hetzelfde, ik bleek adenomyose te hebben en ben niet akkoord gegaan met "sorry mevrouw het hoort erbij". Stond ik voor de klas (is mijn baan) voelde ik het soms zo lopen. Naast vies ook soms letterlijk niet werkbaar. Hup verliet ik die klas weer op stel en sprong.
Heb nu bloedverdikkers voor tijdens mijn menstruatie maar in principe slik ik de pil gewoon door.
Hier was het het hetzelfde, ik bleek adenomyose te hebben en ben niet akkoord gegaan met "sorry mevrouw het hoort erbij". Stond ik voor de klas (is mijn baan) voelde ik het soms zo lopen. Naast vies ook soms letterlijk niet werkbaar. Hup verliet ik die klas weer op stel en sprong.
Heb nu bloedverdikkers voor tijdens mijn menstruatie maar in principe slik ik de pil gewoon door.
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:38
Zou voor de Maddy van de Zeeman gaan;
https://www.zeeman.com/nl/mady-dames-sl ... HMQAvD_BwE
Draag zelf maat XS/S qua kleren, maar deze onderbroek graag in maat M. Hij is wel verkrijgbaar in S. Voor deze prijs zou ik het zeker proberen
https://www.zeeman.com/nl/mady-dames-sl ... HMQAvD_BwE
Draag zelf maat XS/S qua kleren, maar deze onderbroek graag in maat M. Hij is wel verkrijgbaar in S. Voor deze prijs zou ik het zeker proberen

dinsdag 3 oktober 2023 om 18:39
leeg_zakje schreef: ↑03-10-2023 18:25Naproxen mag ik helaas ook niet gebruiken en daar baal ik echt van, want naproxen werkt voor mijn gevoel veel sneller dan paracetamol en ik vind het innemen ook een stuk makkelijker. Paracetamol is echt te groot, ik moet elke keer weer bijna kokhalzen als ik dat moet innemen.
Ovalen paracetamol slikt een stuk makkelijker door, dus ik zou die kopen als ik jou was.
Here am I in my little bubble
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:54
Ik denk dat je beter actief kunt gaan werken naar een oplossing. Dat vraagt soms even tijd. Maar dit is niet alleen onpraktisch en vies voor jezelf maar heeft vaak ook lichamelijke gevolgen. Zoveel bloedverlies maakt je soms echt ziek. Heb je al verschillende opties bij de huisarts geprobeerd? Medicatie, pil doorklikken, spiraal?
Verder kan in een grote cup of disk veel meer dan in een tampon! Een disk leegt zichzelf automatisch in het toilet dus die hoef je niet te verwisselbare continu. Dit in combinatie met menstruatieondergoed voor doorlekken.
Ik gebruik al jaren geen maandverband meer. Slecht voor het milieu, erg duur, vies en plakkerig (zeker in de zomer of bij een zittend beroep). En je loopt continu met zo'n enorm verband tussen je benen. Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van betere opties.
Verder kan in een grote cup of disk veel meer dan in een tampon! Een disk leegt zichzelf automatisch in het toilet dus die hoef je niet te verwisselbare continu. Dit in combinatie met menstruatieondergoed voor doorlekken.
Ik gebruik al jaren geen maandverband meer. Slecht voor het milieu, erg duur, vies en plakkerig (zeker in de zomer of bij een zittend beroep). En je loopt continu met zo'n enorm verband tussen je benen. Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van betere opties.
dinsdag 3 oktober 2023 om 18:54
Toch maar naar de huisarts inderdaad om het te bespreken. Echt heel erg stom dat ik dat niet eerder gedaan hebVeerleVeertje schreef: ↑03-10-2023 18:34Ik zou, als ik jou was, de oorzaak aanpakken.
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:02
Ik zou even lang de huisarts gaan, want zulke zware menstruaties zijn niet oke en daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Ik denk dat de Maddy van Zeeman wel een goede is, ik hoor daar veel over. Als net bevallen vrouwen er hun kraamverband in plakken, moet het voor jou ook wel goed kunnen werken.
Nog even over paracetamol slikken; bij de Etos heb je paracetamol in 'ovaaltjes'. Dat is een stuk makkelijker doorslikken, dikke aanrader!
https://www.etos.nl/producten/etos-para ... 30637.html
Nog even over paracetamol slikken; bij de Etos heb je paracetamol in 'ovaaltjes'. Dat is een stuk makkelijker doorslikken, dikke aanrader!

dinsdag 3 oktober 2023 om 19:09
GreenLadyFern schreef: ↑03-10-2023 17:32Ik snap oprecht niet wat je bedoeld. Dat maandverband plak je toch gewoon in de slip, kruisje of niet? Dan loopt het voor en achter gewoon verder
Je snapt volgens mij niet wat TO bedoelt, namelijk dat het kruis in de meeste slips gewoon te smal is voor maandverband.
En ik draag al jaren geen maandverband meer, maar ik herken het hoor, de meeste van mijn slips waren onhandig met maandverband.
Such fun!1
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:09
Nee ik heb nog niets met de huisarts besproken en ik wil heel veel niet, dus durf ook niet zo goed naar de huisarts te gaan. Ik wil geen hormonen in mijn lijf dus de pil valt af. Een spiraal valt ook af, want een uitstrijkje doet al zoveel pijn en spiraal laten inbrengen gaat hem gewoon niet worden. Ik heb ook horror verhalen over een spiraal gehoord, dat je wekenlang achter elkaar bloed, daar moet ik echt niet aan denkenevelien2010 schreef: ↑03-10-2023 18:54Ik denk dat je beter actief kunt gaan werken naar een oplossing. Dat vraagt soms even tijd. Maar dit is niet alleen onpraktisch en vies voor jezelf maar heeft vaak ook lichamelijke gevolgen. Zoveel bloedverlies maakt je soms echt ziek. Heb je al verschillende opties bij de huisarts geprobeerd? Medicatie, pil doorklikken, spiraal?
Ik durf zo'n disc niet goed in te brengen. Ik gebruik speciaal de Ob tampons met silktouch. Andere tampons krijg ik gewoon niet ingebracht, dat dat doet echt heel erg pijn
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:11
Ik snap het hoor!Lorem_Ipsum schreef: ↑03-10-2023 19:08Ik moet toch een beetje lachen om twee nieuwe topics boven elkaar. Eentje over maandverband. De andere over droge lippen. Flauw. Ik weet het.

dinsdag 3 oktober 2023 om 19:12
Dit is inderdaad het probleem, maar ik begrijp haar verwarring opzich wel, het was niet heel erg duidelijk omschreven in de OP
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:20
Een beetje glijmiddel geprobeerd?leeg_zakje schreef: ↑03-10-2023 19:09Nee ik heb nog niets met de huisarts besproken en ik wil heel veel niet, dus durf ook niet zo goed naar de huisarts te gaan. Ik wil geen hormonen in mijn lijf dus de pil valt af. Een spiraal valt ook af, want een uitstrijkje doet al zoveel pijn en spiraal laten inbrengen gaat hem gewoon niet worden. Ik heb ook horror verhalen over een spiraal gehoord, dat je wekenlang achter elkaar bloed, daar moet ik echt niet aan denken
Ik durf zo'n disc niet goed in te brengen. Ik gebruik speciaal de Ob tampons met silktouch. Andere tampons krijg ik gewoon niet ingebracht, dat dat doet echt heel erg pijn
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:23
Bedankt voor de tip voor de ovale paracetamol. Ik heb nog 3 doosjes gewone paracetamol staan, als die op zijn, ga ik de ovale proberen!Pimpelmeesje87 schreef: ↑03-10-2023 19:02Ik zou even lang de huisarts gaan, want zulke zware menstruaties zijn niet oke en daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Ik denk dat de Maddy van Zeeman wel een goede is, ik hoor daar veel over. Als net bevallen vrouwen er hun kraamverband in plakken, moet het voor jou ook wel goed kunnen werken.

dinsdag 3 oktober 2023 om 19:27
Oh wat stom zeg, dat ze geen s hebben. heb gewoon die zwarte naadloze maar wist niet dat m de kleinste maat is. Bij Hema hebben ze soortgelijk wel in s maar ik vind die van Zeeman fijner.leeg_zakje schreef: ↑03-10-2023 18:31Welke heb jij precies? Heb je misschien een linkje voor mij. De meeste zwarte boxershorts van de Zeeman zijn verkrijgbaar vanaf maat M namelijk
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:38
In de maat M onderbroeken en hipsters van de HEMA pasten onlangs de grootste kraamverbanden zonder problemen en mijn wasbaar maandverband normaal gesproken ook. Heb je daar al wel eens gekeken? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat wegwerpmaandverband dan niet in de maat S onderbroeken past.
Wel matige kwaliteit trouwens, maar dat zal ook voor ondergoed van de Primark gelden.
Wel matige kwaliteit trouwens, maar dat zal ook voor ondergoed van de Primark gelden.
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:41
Ik ga sowieso nog even goed kijken op de site, hopelijk zit we wat tussen in mijn maat
dinsdag 3 oktober 2023 om 19:43
Maat M is echt te groot. Maar ik ga kijken bij de Hema, wellicht hebben ze ook maat SAmaryllis schreef: ↑03-10-2023 19:38In de maat M onderbroeken en hipsters van de HEMA pasten onlangs de grootste kraamverbanden zonder problemen en mijn wasbaar maandverband normaal gesproken ook. Heb je daar al wel eens gekeken? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat wegwerpmaandverband dan niet in de maat S onderbroeken past.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in