Mode & Beauty alle pijlers

Ondergoed groot genoeg voor maandverband

03-10-2023 17:23 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar ondergoed, waarbij het kruisje groot genoeg is voor maandverband.

Ik heb zelf uiteraard al gezocht, maar de kruisjes in het ondergoed is dusdanig klein, daar past alleen een inlegkruisje in.

Ik heb zware menstruaties (na 2,5 uur al weer het grootste formaat tampon moeten verwisselen en als ik pech heb nog eerder) en ik heb het liefst dubbele bescherming. Ik vind het 's nachts echt lastig, ik ben vaak doorgelekt en dan zit je beddengoed weer onder het bloed en dat is ook geen doen.

Over menstruatie ondergoed, ben ik nog niet enthousiast

Wie heeft er tips?
Ook niet handig als je na een paar uur een schone slip aan wil, op je werk bijvoorbeeld, met dat menstruatie ondergoed.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -ongesteld
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
03-10-2023 18:12
En die andere medicijnen uit mijn link ?
Die verminderen bloedverlies.
Naproxen mag ik helaas ook niet gebruiken en daar baal ik echt van, want naproxen werkt voor mijn gevoel veel sneller dan paracetamol en ik vind het innemen ook een stuk makkelijker. Paracetamol is echt te groot, ik moet elke keer weer bijna kokhalzen als ik dat moet innemen.

Ik vrees dat ik diclofanac dan ook niet mag gebruiken, maar ik ga het in ieder geval nog navragen
Ik heb ooit bij c&a van die totaal oncharmante katoenen slips gekocht hiervoor. Nou heb ik geen zware menstruatie maar ik gebruik alleen maandverband en dat zijn de enige onderbroeken waar dat ook degelijk in past.
Suniva schreef:
03-10-2023 18:15
Hier de zwarte basic damesboxers van Zeeman en die zijn breed genoeg voor maandverband.

Inderdaad wel zonder vleugels, begrijp sowieso niet welke man wie heeft bedacht dat vleugels zouden helpen tegen lekken.
Welke heb jij precies? Heb je misschien een linkje voor mij. De meeste zwarte boxershorts van de Zeeman zijn verkrijgbaar vanaf maat M namelijk
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 18:25
Naproxen mag ik helaas ook niet gebruiken en daar baal ik echt van, want naproxen werkt voor mijn gevoel veel sneller dan paracetamol en ik vind het innemen ook een stuk makkelijker. Paracetamol is echt te groot, ik moet elke keer weer bijna kokhalzen als ik dat moet innemen.

Ik vrees dat ik diclofanac dan ook niet mag gebruiken, maar ik ga het in ieder geval nog navragen
valt ook onder dezelfde groep als naproxen en ibuprofen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bbubbels schreef:
03-10-2023 18:26
Ik heb ooit bij c&a van die totaal oncharmante katoenen slips gekocht hiervoor. Nou heb ik geen zware menstruatie maar ik gebruik alleen maandverband en dat zijn de enige onderbroeken waar dat ook degelijk in past.
Heb je misschien een linkje voor mij?
rosanna08 schreef:
03-10-2023 18:32
valt ook onder dezelfde groep als naproxen en ibuprofen
Dat dacht ik al, helaas
Ik zou, als ik jou was, de oorzaak aanpakken.

Wat een ellende joh elke maand.
Hier was het het hetzelfde, ik bleek adenomyose te hebben en ben niet akkoord gegaan met "sorry mevrouw het hoort erbij". Stond ik voor de klas (is mijn baan) voelde ik het soms zo lopen. Naast vies ook soms letterlijk niet werkbaar. Hup verliet ik die klas weer op stel en sprong.

Heb nu bloedverdikkers voor tijdens mijn menstruatie maar in principe slik ik de pil gewoon door.
Zou voor de Maddy van de Zeeman gaan;

https://www.zeeman.com/nl/mady-dames-sl ... HMQAvD_BwE

Draag zelf maat XS/S qua kleren, maar deze onderbroek graag in maat M. Hij is wel verkrijgbaar in S. Voor deze prijs zou ik het zeker proberen :)
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 18:25

Ovalen paracetamol slikt een stuk makkelijker door, dus ik zou die kopen als ik jou was.
Here am I in my little bubble
Ik ben wel enthousiast over menstruatieondergoed. Echter heb ik een paar maanden geleden een Novasure behandeling ondergaan. Nu geen bloedverlies meer, wel ongesteld. Als je geen kinderwens meer hebt is dat ook een optie
Ik denk dat je beter actief kunt gaan werken naar een oplossing. Dat vraagt soms even tijd. Maar dit is niet alleen onpraktisch en vies voor jezelf maar heeft vaak ook lichamelijke gevolgen. Zoveel bloedverlies maakt je soms echt ziek. Heb je al verschillende opties bij de huisarts geprobeerd? Medicatie, pil doorklikken, spiraal?

Verder kan in een grote cup of disk veel meer dan in een tampon! Een disk leegt zichzelf automatisch in het toilet dus die hoef je niet te verwisselbare continu. Dit in combinatie met menstruatieondergoed voor doorlekken.

Ik gebruik al jaren geen maandverband meer. Slecht voor het milieu, erg duur, vies en plakkerig (zeker in de zomer of bij een zittend beroep). En je loopt continu met zo'n enorm verband tussen je benen. Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van betere opties.
VeerleVeertje schreef:
03-10-2023 18:34
Ik zou, als ik jou was, de oorzaak aanpakken.

Wat een ellende joh elke maand.
Hier was het het hetzelfde, ik bleek adenomyose te hebben en ben niet akkoord gegaan met "sorry mevrouw het hoort erbij". Stond ik voor de klas (is mijn baan) voelde ik het soms zo lopen. Naast vies ook soms letterlijk niet werkbaar. Hup verliet ik die klas weer op stel en sprong.

Heb nu bloedverdikkers voor tijdens mijn menstruatie maar in principe slik ik de pil gewoon door.
Toch maar naar de huisarts inderdaad om het te bespreken. Echt heel erg stom dat ik dat niet eerder gedaan heb
Ik zou even lang de huisarts gaan, want zulke zware menstruaties zijn niet oke en daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Ik denk dat de Maddy van Zeeman wel een goede is, ik hoor daar veel over. Als net bevallen vrouwen er hun kraamverband in plakken, moet het voor jou ook wel goed kunnen werken.

Nog even over paracetamol slikken; bij de Etos heb je paracetamol in 'ovaaltjes'. Dat is een stuk makkelijker doorslikken, dikke aanrader!
https://www.etos.nl/producten/etos-para ... 30637.html
Ik moet toch een beetje lachen om twee nieuwe topics boven elkaar. Eentje over maandverband. De andere over droge lippen. Flauw. Ik weet het.
GreenLadyFern schreef:
03-10-2023 17:32
Ik snap oprecht niet wat je bedoeld. Dat maandverband plak je toch gewoon in de slip, kruisje of niet? Dan loopt het voor en achter gewoon verder

Je snapt volgens mij niet wat TO bedoelt, namelijk dat het kruis in de meeste slips gewoon te smal is voor maandverband.

En ik draag al jaren geen maandverband meer, maar ik herken het hoor, de meeste van mijn slips waren onhandig met maandverband.
Such fun!1
evelien2010 schreef:
03-10-2023 18:54
Ik denk dat je beter actief kunt gaan werken naar een oplossing. Dat vraagt soms even tijd. Maar dit is niet alleen onpraktisch en vies voor jezelf maar heeft vaak ook lichamelijke gevolgen. Zoveel bloedverlies maakt je soms echt ziek. Heb je al verschillende opties bij de huisarts geprobeerd? Medicatie, pil doorklikken, spiraal?

Verder kan in een grote cup of disk veel meer dan in een tampon! Een disk leegt zichzelf automatisch in het toilet dus die hoef je niet te verwisselbare continu. Dit in combinatie met menstruatieondergoed voor doorlekken.

Ik gebruik al jaren geen maandverband meer. Slecht voor het milieu, erg duur, vies en plakkerig (zeker in de zomer of bij een zittend beroep). En je loopt continu met zo'n enorm verband tussen je benen. Gelukkig zijn er tegenwoordig tal van betere opties.
Nee ik heb nog niets met de huisarts besproken en ik wil heel veel niet, dus durf ook niet zo goed naar de huisarts te gaan. Ik wil geen hormonen in mijn lijf dus de pil valt af. Een spiraal valt ook af, want een uitstrijkje doet al zoveel pijn en spiraal laten inbrengen gaat hem gewoon niet worden. Ik heb ook horror verhalen over een spiraal gehoord, dat je wekenlang achter elkaar bloed, daar moet ik echt niet aan denken

Ik durf zo'n disc niet goed in te brengen. Ik gebruik speciaal de Ob tampons met silktouch. Andere tampons krijg ik gewoon niet ingebracht, dat dat doet echt heel erg pijn
Lorem_Ipsum schreef:
03-10-2023 19:08
Ik moet toch een beetje lachen om twee nieuwe topics boven elkaar. Eentje over maandverband. De andere over droge lippen. Flauw. Ik weet het.
Ik snap het hoor! :D Ik zit met beiden echt al een hele tijd en toen dacht ik laat ik gelijk maar beide topics openen :facepalm:
MarindaH schreef:
03-10-2023 19:09
Je snapt volgens mij niet wat TO bedoelt, namelijk dat het kruis in de meeste slips gewoon te smal is voor maandverband.

En ik draag al jaren geen maandverband meer, maar ik herken het hoor, de meeste van mijn slips waren onhandig met maandverband.
Dit is inderdaad het probleem, maar ik begrijp haar verwarring opzich wel, het was niet heel erg duidelijk omschreven in de OP
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 19:09
Nee ik heb nog niets met de huisarts besproken en ik wil heel veel niet, dus durf ook niet zo goed naar de huisarts te gaan. Ik wil geen hormonen in mijn lijf dus de pil valt af. Een spiraal valt ook af, want een uitstrijkje doet al zoveel pijn en spiraal laten inbrengen gaat hem gewoon niet worden. Ik heb ook horror verhalen over een spiraal gehoord, dat je wekenlang achter elkaar bloed, daar moet ik echt niet aan denken

Ik durf zo'n disc niet goed in te brengen. Ik gebruik speciaal de Ob tampons met silktouch. Andere tampons krijg ik gewoon niet ingebracht, dat dat doet echt heel erg pijn
Een beetje glijmiddel geprobeerd?
Pimpelmeesje87 schreef:
03-10-2023 19:02
Ik zou even lang de huisarts gaan, want zulke zware menstruaties zijn niet oke en daar hoef je geen genoegen mee te nemen. Ik denk dat de Maddy van Zeeman wel een goede is, ik hoor daar veel over. Als net bevallen vrouwen er hun kraamverband in plakken, moet het voor jou ook wel goed kunnen werken.

Nog even over paracetamol slikken; bij de Etos heb je paracetamol in 'ovaaltjes'. Dat is een stuk makkelijker doorslikken, dikke aanrader!
https://www.etos.nl/producten/etos-para ... 30637.html
Bedankt voor de tip voor de ovale paracetamol. Ik heb nog 3 doosjes gewone paracetamol staan, als die op zijn, ga ik de ovale proberen!
leeg_zakje schreef:
03-10-2023 18:31
Welke heb jij precies? Heb je misschien een linkje voor mij. De meeste zwarte boxershorts van de Zeeman zijn verkrijgbaar vanaf maat M namelijk
Oh wat stom zeg, dat ze geen s hebben. heb gewoon die zwarte naadloze maar wist niet dat m de kleinste maat is. Bij Hema hebben ze soortgelijk wel in s maar ik vind die van Zeeman fijner.
In de maat M onderbroeken en hipsters van de HEMA pasten onlangs de grootste kraamverbanden zonder problemen en mijn wasbaar maandverband normaal gesproken ook. Heb je daar al wel eens gekeken? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat wegwerpmaandverband dan niet in de maat S onderbroeken past.

Wel matige kwaliteit trouwens, maar dat zal ook voor ondergoed van de Primark gelden.
Suniva schreef:
03-10-2023 19:27
Oh wat stom zeg, dat ze geen s hebben. heb gewoon die zwarte naadloze maar wist niet dat m de kleinste maat is. Bij Hema hebben ze soortgelijk wel in s maar ik vind die van Zeeman fijner.

Ik ga sowieso nog even goed kijken op de site, hopelijk zit we wat tussen in mijn maat
Amaryllis schreef:
03-10-2023 19:38
In de maat M onderbroeken en hipsters van de HEMA pasten onlangs de grootste kraamverbanden zonder problemen en mijn wasbaar maandverband normaal gesproken ook. Heb je daar al wel eens gekeken? Kan me eigenlijk niet voorstellen dat wegwerpmaandverband dan niet in de maat S onderbroeken past.

Wel matige kwaliteit trouwens, maar dat zal ook voor ondergoed van de Primark gelden.
Maat M is echt te groot. Maar ik ga kijken bij de Hema, wellicht hebben ze ook maat S

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven