Waarom is "iedereen" zo boos ?

22-11-2023 22:27 1669 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap nog best wel dat je minder vertrouwen hebt in de politiek, maar waarom die stem op Wilders?
Wat hoop je te bereiken met je stem, en weet je waar je op gestemd hebt ?
Natuurlijk is hij sterk in het debat, maar je stemt op een programma toch.
.
bijtie schreef:
24-11-2023 17:51
En dat doen en deden we ook al lang. Zo ben ik in ieder geval opgevoed en jij ook neem ik aan, net als iedereen hier. Dit hele forum staat bol van welopgevoede geprivilegieerde mensen die heel goed weten wat goed en kwaad is.

Echt niemand in dit topic is voorstander van racisme, geloof me. Bijna geen Nederlander is dat. Ik kom uit een interculturele wijk, weet je wie daar het meest racistisch zijn ? Niet de autochtone Nederlanders.

Maar wel altijd roomser dan de paus. Prima hoor leuke hobby maar moet het land ondertussen niet ook nog door meerdere crises gestuurd worden ?

Volk brengt stem uit. Waar gaat het topic over: jamaar boehoe waarom stemmen ze op Wilders want hij is een racist en dat mag niet ! Racisme racisme racisme !

Nou, daarom dus blijkbaar... Mensen vinden dit niet interessant en niet geloofwaardig meer... Woke is een mooie emancipatiebeweging. Maar er zijn ook nog andere problemen in dit land. Niet iedereen ligt wakker van racisme, blijkbaar.
Nou, en dit is waar ik me dus bezorgd over maak. En meer mensen in dit topic, lees ik.
Wat eten we vanavond?
Klassieker weer. We hebben al decennia alleen rechtse regeringen gehad, maar men is zat van het linkse clubje arrogante intellectuelen.

Tja….

Áls dat clubje intellectuelen daadwerkelijk aan de macht was geweest was de woningmarkt niet zo verziekt. Stef Blok was niet van GroenLinks hoor.
positive_vibes wijzigde dit bericht op 24-11-2023 18:05
33.79% gewijzigd
Truffel schreef:
24-11-2023 17:48
Ik word echt doodziek van die linkse arrogantie in dit topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2023 06:15
Reden: Ongepast
37.59% gewijzigd
Truffel schreef:
24-11-2023 17:51
Ja hoor. Tuurlijk meid.
Dat is een rare manier van discussiëren.
Wat eten we vanavond?
Positive_vibes schreef:
24-11-2023 18:04
Klassieker weer. We hebben al decennia alleen rechtse regeringen gehad, maar men is zat van het linkse clubje arrogante intellectuelen.

Tja….
ja precies, ik word er inmiddels schijtziek van.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ook exact van toepassing op dit topic trouwens. De persoon waar mee gediscussieerd wordt is VvDer maar toch ‘linkse arrogantie’. Wat is dat toch voor bizarre Pavlovreactie.
Positive_vibes schreef:
24-11-2023 18:07
Ook exact van toepassing op dit topic trouwens. De persoon waar mee gediscussieerd wordt is VvDer maar toch ‘linkse arrogantie’. Wat is dat toch voor bizarre Pavlovreactie.
Lezen is heel moeilijk kennelijk.
smulrol schreef:
24-11-2023 18:04
Heb je altijd al gevoelens van minderwaardigheid gehad? Kan je therapie voor krijgen , maar ik weet niet wat er in partijprogramma van Wilders staat over de ggz
Wat een zielige reactie.
Truffel schreef:
24-11-2023 18:13
Lezen is heel moeilijk kennelijk.
Kennelijk wel ja.
Kleinezon schreef:
24-11-2023 17:49
Woke wordt door recht gebruikt als verwijt om niet op de inhoud in te gaan. In basis is het niet meer of minder streven naar rechtvaardigheid en inclusie. Daar is niets extreems aan.
Van het woord inclusie krijg ik jeuk. Het is een lelijk anglicisme dat in de praktijk staat voor het uitsluiten van andersdenkenden. Het is in de praktijk de inclusitie, het doorgeslagen woke denken. Maar dat verschijnsel waait wel weer over.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
katkaatje schreef:
24-11-2023 17:44
Als je journalisten ‘tuig van de richel’ noemt, ben je niet zo begaan met rechtsstaat (waarin de journalistiek de vierde macht is).

Als je geen vereniging hebt waarin leden meepraten, heb je het niet zo op de democratie.

Wanneer je door een rechter veroordeeld wordt voor een discriminerende uitspraak, en vervolgens doet alsof de rechter niet te vertrouwen is, heb je het niet zo op de rechtsstaat.

Als je in je programma elementen hebt die regelrecht tegen de grondwet ingaan, heb je het niet zo op de rechtsstaat.

De weerstand zit hem niet tegen het feit dat hij gekozen is tot grootste, maar dat een partij met allerlei ideeen om de democratie en rechtsstaat af te breken, de grootste is geworden. Dat is spannend voor de democratie. Want snappen mensen dan nog hoe belangrijk die is? Als je stemt op een partij die dat af wil breken? Of zijn we vergeten hoe het was toen er geen democratie was?
Dit.
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
makreel schreef:
24-11-2023 18:03
Nou, en dit is waar ik me dus bezorgd over maak. En meer mensen in dit topic, lees ik.
Misschien maken veel PVV stemmers zich ook wel ergens zorgen over.
bijtie schreef:
24-11-2023 18:29
dat denk ik ook. En de stemmers op de VVD, SP, CDA, Volt..... Moet ik nog even doorgaan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
bijtie schreef:
24-11-2023 18:29

Ja, en die zorgen zijn uitgebreid aan bod gekomen:
- migratie
- woningnood
- teveel geld naar klimaat
- teveel woke-gedoe , wat dat ook maar mag betekenen.

Mis ik nog iets?

Wat vind je van de opmerkingen waarin wordt aangegeven dat Wilders herhaaldelijk laat zien dat hij niet veel heeft met de rechtsstaat of democratie? Ben je het daarmee eens? Heb je ook liever een dictatuur of een andere bestuursvorm dan democratie? Of denk je dat dat wel mee zal vallen? Of speelt dat verder niet zo?
x
gebruna wijzigde dit bericht op 16-02-2025 21:45
0.00% gewijzigd
oudebaas schreef:
24-11-2023 18:26
Van het woord inclusie krijg ik jeuk. Het is een lelijk anglicisme dat in de praktijk staat voor het uitsluiten van andersdenkenden. Het is in de praktijk de inclusitie, het doorgeslagen woke denken. Maar dat verschijnsel waait wel weer over.
Eens, tis een lelijk woord.
De definitie van woke wordt gedicteerd door rechts conservatief. Die maakt er een karikatuur van. Ik hoop dat dat overwaait.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
24-11-2023 18:38
Eens, tis een lelijk woord.
De definitie van woke wordt gedicteerd door rechts conservatief. Die maakt er een karikatuur van. Ik hoop dat dat overwaait.
Ik heb zelf ook rondgelopen op universiteiten. Met name op de Engelstalige vakgroepen van de alfa en gamma studies heerst totale gekte. Het oorspronkelijke doel van woke ver voorbij.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Gebruna schreef:
24-11-2023 18:37
Precies. Het collectief verzwijgen van wat er écht mis is, dát is pas echt funest.

Het badinerende gedrag naar mensen van kleur alsof die zich per definitie niet staande zouden kunnen houden in de maatschappij zonder de "bescherming" van de linkse "intellectuelen" – die hen daarmee onnodig ‘klein’ houden; iedereen van kleur 'kwetsbaar' noemen, in de hoek plaatsen van 'achtergestelden' (want: worden stuk voor stuk gediscrimineerd door autochtonen, die allemaal "institutioneel racistisch" zouden zijn), etc. etc. Het uitreiken van een Black Achievement Award, alsof het héél erg bijzonder is dat iemand van kleur iets presteert.... bah, té idioot voor woorden (en ja, ik hoor het tegengeluid al: 'dat is juist om te stimuleren', maar intussen lekker de verschillen benadrukken....).

Ik kan mij héél goed voorstellen hoe verschrikkelijke dat voelt en hoezeer juist dat gedrag van die zelfbenoemde "helpers" de integratie en emancipatie hindert.
Dus ja, ik zou er ook goed van balen dat je hier ziet gebeuren dat die “zich verheven voelende” mensen nu feitelijk bezig zijn hun landgenoten bestraffend en badinerend toe te spreken. Want in het dagelijks leven heb jij waarschijnlijk méér met mensen die gewoon de problemen die er zijn met naam en toenaam durven te benomen dan met mensen die iedereen monddood willen maken “want discriminerend en-dat-mag-niet”.

Zoals in iedere andere relatie begint het met het benoemen van de problemen.
En ja, de PVV zegt het hardop.
Prima dat internationaal nu ook bekend is dat de inwoners van Nederland het kennelijk niet massaal ééns zijn met glimlachende politici die elders doen alsof het hier allemaal koek en ei is en alsof iedereen hier bulkt van het geld "want Nederland is zo'n rijk land". En alsof Nederland van elastiek is en de hele wereld kan opvangen in het op 1 na dichtstbevolkte land.
Dit signaal kan niet genegeerd worden (en dat kon tot nu toe wél, als mensen stemmen op een andere partij die "ook" zegt iets aan de massale toestroom te willen doen).

Daar heb je een punt denk ik. Veel meer Nederlanders zullen, terecht of onterecht, geloven dat immigratie de bron is van veel problemen. Het zou mooi zijn als we in een soort VR-game eens met verschillende scenario’s mochten oefenen. Kijken wat er gebeurt als Nederland geen enkele vluchteling toelaat, of dan inderdaad blijkt dat al die issues zijn opgelost. Ik denk van niet, maar ik vermoed mede door jouw post, dat veel PVV-stemmers dat wel denken. Of het waar is of niet, zullen we nooit weten.
Gebruna schreef:
Precies. Het collectief verzwijgen van wat er écht mis is, dát is pas echt funest.

Het badinerende gedrag naar mensen van kleur alsof die zich per definitie niet staande zouden kunnen houden in de maatschappij zonder de "bescherming" van de linkse "intellectuelen" – die hen daarmee onnodig ‘klein’ houden; iedereen van kleur 'kwetsbaar' noemen, in de hoek plaatsen van 'achtergestelden' (want: worden stuk voor stuk gediscrimineerd door autochtonen, die allemaal "institutioneel racistisch" zouden zijn), etc. etc. Het uitreiken van een Black Achievement Award, alsof het héél erg bijzonder is dat iemand van kleur iets presteert.... bah, té idioot voor woorden (en ja, ik hoor het tegengeluid al: 'dat is juist om te stimuleren', maar intussen lekker de verschillen benadrukken....).

Ik kan mij héél goed voorstellen hoe verschrikkelijke dat voelt en hoezeer juist dat gedrag van die zelfbenoemde "helpers" de integratie en emancipatie hindert.
Dus ja, ik zou er ook goed van balen dat je hier ziet gebeuren dat die “zich verheven voelende” mensen nu feitelijk bezig zijn hun landgenoten bestraffend en badinerend toe te spreken. Want in het dagelijks leven heb jij waarschijnlijk méér met mensen die gewoon de problemen die er zijn met naam en toenaam durven te benomen dan met mensen die iedereen monddood willen maken “want discriminerend en-dat-mag-niet”.

Prima dat internationaal nu ook bekend is dat de inwoners van Nederland het kennelijk niet massaal ééns zijn met glimlachende politici die elders doen alsof het hier allemaal koek en ei is en alsof iedereen hier bulkt van het geld "want Nederland is zo'n rijk land". En alsof Nederland van elastiek is en de hele wereld kan opvangen in het op 1 na dichtstbevolkte land.
Dit signaal kan niet genegeerd worden (en dat kon tot nu toe wél, als mensen stemmen op een andere partij die "ook" zegt iets aan de massale toestroom te willen doen).

Daar heb je een punt denk ik. Veel meer Nederlanders zullen, terecht of onterecht, geloven dat immigratie de bron is van veel problemen. Het zou mooi zijn als we in een soort VR-game eens met verschillende scenario’s mochten oefenen. Kijken wat er gebeurt als Nederland geen enkele vluchteling toelaat, of dan inderdaad blijkt dat al die issues zijn opgelost. Ik denk van niet, maar ik vermoed mede door jouw post, dat veel PVV-stemmers dat wel denken. Of het waar is of niet, zullen we nooit weten.
Ik vind niemand dom. Ik vind het wel vreemd om op een partij te stemmen terwijl je het oneens bent met het meest in het oog springende punt van die beweging en als je daarnaar gevraagd wordt omtrekkende bewegingen te maken.

Kom er toch gewoon voor uit.
Gebruna schreef:

Helemaal eens
ladym4 schreef:
24-11-2023 17:42
Het dedain van links spat er op dit forum vanaf.
De basis van links progressief is fantastisch: gericht op eerlijkheid, gelijkheid, een samenleving waarin voor iedereen plek is. Ik snap dan ook echt niet wat hier gebeurt, kiezers worden geminacht, dom bevonden. Er wordt niet geluisterd en niet gesproken, er wordt fanatiek gedebateerd om het gelijk. Ik vind dit echt heel verdrietig. De kracht van links zou er op dit moment juist in kunnen zitten om te laten zien dat we met samenwerking en inclusie veel sterker staan dan met haat en uitsluiting. Ooit werd Groen Links verweten dat ze samen theedrinken als oplossing zagen, en juist nu zouden ze moeten gaan theedrinken met die zwevende, ontvreden kiezer, want een groot deel van deze kiezers zou op de korte en de lange termijn wel eens veel beter af kunnen zijn bij een andere partij dan de PVV. Dat begint met deze kiezers niet dom te noemen, maar zonder oordeel met ze te gaan communiceren en vragen waarom ze bang of boos zijn.
cuculuscanorus schreef:
24-11-2023 18:46
Ik vind niemand dom. Ik vind het wel vreemd om op een partij te stemmen terwijl je het oneens bent met het meest in het oog springende punt van die beweging en als je daarnaar gevraagd wordt omtrekkende bewegingen te maken.

Kom er toch gewoon voor uit.
:cheer2: :cheer2: :cheer2:

:bigkiss:
katkaatje schreef:
24-11-2023 18:42
Het zou mooi zijn als we in een soort VR-game eens met verschillende scenario’s mochten oefenen. Kijken wat er gebeurt als Nederland geen enkele vluchteling toelaat, of dan inderdaad blijkt dat al die issues zijn opgelost.
Wat een fantastisch idee! Een simpele cities skylines, maar dan met oa de rapporten van het CPB als basis. Hiermee betrek je een hele generatie bij de politiek.
thistle schreef:
24-11-2023 18:51
De basis van links progressief is fantastisch: gericht op eerlijkheid, gelijkheid, een samenleving waarin voor iedereen plek is. Ik snap dan ook echt niet wat hier gebeurt, kiezers worden geminacht, dom bevonden. Er wordt niet geluisterd en niet gesproken, er wordt fanatiek gedebateerd om het gelijk. Ik vind dit echt heel verdrietig. De kracht van links zou er op dit moment juist in kunnen zitten om te laten zien dat we met samenwerking en inclusie veel sterker staan dan met haat en uitsluiting. Ooit werd Groen Links verweten dat ze samen theedrinken als oplossing zagen, en juist nu zouden ze moeten gaan theedrinken met die zwevende, ontvreden kiezer, want een groot deel van deze kiezers zou op de korte en de lange termijn wel eens veel beter af kunnen zijn bij een andere partij dan de PVV. Dat begint met deze kiezers niet dom te noemen, maar zonder oordeel met ze te gaan communiceren en vragen waarom ze bang of boos zijn.
Was dat niet juist de vraag waar dit topic mee is begonnen?
Wat eten we vanavond?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven