Leven in Frankrijk

01-09-2008 18:51 2972 berichten
Rubis (30)

Lente tussen Parijs en Rouen in 28

Siensien 06: Nice en omgeving

Hekate 3 jaar Montpellier, nu NL

Razzmatazz: bij Lyon

Choc_11 Allier (03).

Mayou zonder vaste woon- of verblijfplaats

Coucou Morbihan (56), Bretagne

Fransoise Provence

Robo Vosges

Anna_Julie Rambouillet (78)

Poussin Nantes (44)

Zenna (30)
Alle reacties Link kopieren
Rubis, bedankt voor je opmerking aan Toulouse:rofl:

Ja leuk is dat nummer van de Amazing Stroopwafels, een vriendin had me dat een keer gestuurd, want ik kende het eigenlijk niet, leuke tekst :

"Men eet daar stokbrood en gaat nooit in bad"

Mag ik het hier nog effe posten dan ?

http://www.youtube.com/watch?v=Vg3xUA2w ... re=related

Nou het lijkt me dat Nicolas daar wel beledigd om zal zijn als wij dat nummer daar gaan opvoeren. Dan zullen we toch maar Malle Carla zingen? Maar dan is zij weer boos natuurlijk!

Moeten we niet iets neutralers zingen dan?

Mayou, ben je al aan het detoxen dan? Vertel op!
Zeg meiden wat denken jullie van dit nummer, zitten ook wat Franse woorden tussen :

http://www.youtube.com/watch?v=E1nAjx-En5M
Wat een zeiknummer Zenna. Nee ik weet er nog wel eentje:

http://www.youtube.com/watch?v=CwLsYHzwYCA

Gelijk met de tekst erbij. Kunnen we vast oefenen.
zenna, je link geeft een youtubesite met Braveheart! Wil je ons misschien laten weten dat je eigenlijk met Mel Gibson wil zingen en niet met ons??

Heb ook even naar de Amazing Stroopwafels geluisterd, grappig wel

Zelf opgegroeid met Kinderen voor Kinderen, had ik vroeger dit liedje tijdens m'n vakanties in Frankrijk

http://www.youtube.com/watch?v=-3stapX73bE (ik geef toe, clip is een beetje eng, maar die zag ik nooit op m'n walkman he :p )

En nu ik dan op KvK heb gezocht, hoort deze ook bij m'n vakantie herinneringen

http://www.youtube.com/watch?v=o6MF5HRSwzY (ookal gingen we nooit naar Italie maar naar Frankrijk)

Goed, dan zal ik nu weer even zoeken naar iets voor 14 juli.....

ben benieuwd naar jullie suggesties
Kijk Rubis, niet slecht! Ach, met de tekst erbij kan carla ook wel meezingen!
En hier nog 2 suggesties:

http://www.youtube.com/watch?v=PkI26R61Doo

http://www.youtube.com/watch?v=fC7Vqro4pJY
Oh wat vreselijk Pousiin!! Mijn schoonvader heet Jean Piere! Ik kan het niet uithoren hahaha.

Ik ben eerlijk gezegd niet naar de brocante geweest, ik lig heelijk naar de tour de france te kijken hihi.

Misschien straks nog even snel, maar goed ik zie wel. Ik ga dinsdag wel, zijn er ook weer meer.

Weinig te melden verder, ik vind die rust in huis zo lekker, dat echte niets doen... zo fijn!
haha ja sorry lente, echt jeugdsentiment!

zullen we dinsdag ook maar oranje gekleed gaan dan? om het een beetje af te maken?
Wij gaan hier wandelen met het dorp, en daarna picknicken, en daarna weer wandelen

En ik hobbel mee, alleenig

Zal camera meenemen trouwens!
Zo ff zitten. Lekker de brocante af gesneupd vanochtend/middag. Heb gezocht voor ski-pins voor Sien maar niets gevonden....

Het was een heerlijke brocante maar niet veel gekocht. De meiden nog wat dingetjes en manlief een boek over de tour de france, goed voor zijn frans en met de plaatjes erbij ook goed te volgen voor hem

Dochterlief zit boven een oefening te steunen en kreunen, begrijpend lezen..... zal strax dezelfde oefening maken en dan van elkaar corrigeren, dat maakt het voor haar extra leuk en voor mij ook nuttig.

maar ik ga eerst nog ff bij lezen op het viva-forum

Lente begrijp ik het goed dat je NU gaat wandelen met het dorp? doen ze dat vaak? lijkt me op zicht best gezellig, en goed voor de inburgering.....

De suggesties voor ons optreden mardi heb ik nog niet gekeurd, zit naast manlief op de bank die voor de Tour zit... kan hem niet storen natuurlijk.... dat moet later dan maar.

Poussin geniet van de 4 daagjes vrij!! Ff extra knuffelen met vriend en wat leuks ondernemen. Kun je er weer tegen.

Wij gaan morgen voor het eerst in tijden weer eens uit eten. Nog om te vieren dat manlief een vast contract heeft en omdat manlief gister jarig was.

We gaan naar een aziatisch restaurant waar ze tussen de middag een buffet hebben. Volgens de aziaten in van mijn franse les was het een goed restaurant dus we zullen zien. Wel zin in!!

En daarna naar de soldes...... zullen zien of we nog wat kunnen scoren.

Toulouse Bienvenue!! Vertel! Vertel! We zijn hier helemaal niet nieuwschierig. Maar willen graag ALLES van je weten.

xXx
Nee, begin donderdag. En die Baptiste is inderdaad een zeiknummer!!!

Was het lekker Choc??
Rubis wat heb jij leuke liedjes gestuurd! André Hazes zullen de Fransen wel te chovinistisch vinden, dat zijn de Fransen zelf toch al heel erg. Nee, dan aarzel ik tussen de kat van ome Willem (oh wat konden Sonneveld en Jongewaard er toch wat van!) en Geef mij maar Amsterdam, maar die zingen weer, "Geef mij maar Amsterdam, veel mooier dan Parijs"! dus ken ook weer niet!

Ik stem dus op de Kat van Ome Willem, 10 points!

Mayou, sterkte met je detox, ja ik ben het met jullie eens dat Baptiste niet het einde was, maar het ging mij om die paar woorden frans.

Choccie, oh was het manlief's verjaardag, nou nog van harte hoor!

Lente, jij bent ook al Tour de France fan?

Jullie weten dat wielrenners altijd 2 flesjes bij zich hebben één met hun drinken en de andere voor de hoge nood. Als je z'on kerel langs de kant van de weg ziet liggen moet je dus niet raar opkijken, die heeft dan uit t verkeerde flesje gedronken wahaaa

Poussin, ja jeugdsentiment, mag hoor!

Oh sorry van die link, die zat nog onder mijn muis van gisteravond, had ik even op de topic van Sarah Scott gepost, pardon
Rubis; dat wandelen met het durp is dinsdag.

Zenna: ik heb ook bijna alle cols gefietst met 20 kilo bagage dus ik deed 4 uur over de tourmalet haha, in de regen ook nog. Dus ik wilde vandaag wel ff kijken, Aspin en Tourmalet
Oh leuk Lente, heb jij nog steeds een fiets dan, kunnen we samen misschien een "Tour de France" bis organiseren?

Nou fijne avond meiden!

Lente, sois sage!!!!
Mag ik ook meedoen met de Tour des Frollandaises?

Jaja, ik heb een MBT mét kinderzitje achterop. En ik ga mijn oude MTB bij mn ex wegsnaaien haha, die doet er niets mee en dan hebben wij hier 2 fietsen en kunnen we leuk als gezinnetje gaan fietsen. ( we zitten hier net in een dal dus je moet sowieso beginnen met een leuke klim.... dat is altijd wel ff doorbijten ( en de reden dat ik die fiets niet zo snel pak)
TOULOUSE!!! Ben je er nog???

Oh meiden, wat hebben we een projekten lopen, morgen 14 juillet en onze garden party, goed idee, we gaan lekker allemaal in het oranje! Hebben jullie de tekst van 't liedje al ingestudeerd? En dan nog een Frolandaise Tour! Ja leuk! Wel nog effe de route uitstippelen dan!

Zeg Lente, jij was ook vroeg uit de veren voor een 'singletje'? Ik heb die knappe Italiaan gister stiekum naar binnen zien sluipen hoor! Is hij niet gebleven voor het ontbijt?
Zenna? Italiaan? mwahaha nou het zou dan nog eerde een Hollandse Boer zijn hoor!

Nee ik ben wederom lekker het onkruid uit de tuin aan het trekken en net slipe ik in het zonnetje, maar onze kat vond het nodig om te gaan vechten ( krijsend) met de buurkat. Grrr, dat gebeurd vaker zo rond deze tijd en ik weet dat de buurvrouw dan altijd slaapt. ( mopperend hoor ik dr dan achter de muur )

Nu ligt er een waterpistool klaar
quote:_lente_ schreef op 13 juli 2009 @ 14:39:

( mopperend hoor ik dr dan achter de muur )

Nu ligt er een waterpistool klaarLente, kan je niet gewoon met de buurvrouw gaan praten in plaats van haar met een waterpistool te lijf te gaan....
Rubis... gheghe, nee dat stadium ben ik gepasseerd
Rubis, ja waterpistool, geen gek idee! Lente, anders dit misschien ?

Nou heb ik vanavond mn dochter gehoord via de telefoon en die had gewoon dus een frans accent!! Waaa das raar?

Mama is hebbe une krabbetje gevangt enne met grand pere en eh nog une andere krabbuhtjuh blabla.

Wel fijn om te horen dat ze het zo naar haar zin heeft trouwens

Maar zo zie je hoe snel het gaat als alles frans om haar heen is. Straks lekker 4 weken Nederland hihi.

(neehee niet dat dat nou moet als tegenhanger, maar ja, ze zit nu eenmaal in fr op school dus wil ik haar NL wel ff op niveau houden)

pompiedom, ik ga eens lekker online spelletjes doen
Die deegroller Zenna, die pak ik wel van je over als ik bij de schoonouders op vakantie ben
Nou je zou met die deegroller ook effe een taartje in elkaar kunnen zetten hoor. Je weet toch dat we morgen op stap gaan? Mag jij trakteren. Lente, had je mijn FB message nog gekregen?

Nou geniet maar lekker van je single leventje, nog 2 daagjes maar? Je zal dochtertje toch wel missen? Ja dat gaat snel bij kinderen andere talen. Ik had ooit een oostenrijkse vriendin, haar dochtertje leerde in no time Frans, ze was pas 4. Maar toen ze eenmaal weer terug gingen en ik zocht ze een jaar later op was ze bijna al haar Frans weer vergeten, gek hé?

Nou fijne avond nog meiden, en tot morgen ik wacht jullie op bij de péage, ik zie jullie dan wel verschijnen in jullie oranje outfits!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven