Werk & Studie alle pijlers

Kerstpakket

06-12-2024 17:22 313 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is er nog geen kerstpakkettentopic 2024... Vind het altijd zo leuk om te lezen. Ik krijg het mijne komende week. Geen idee dus nog.
Wie heeft het pakket al? Blij mee?
Loesiepoesie2 schreef:
11-12-2024 13:22
Veel plaatsen heb je geef en neem kastjes, een goede plek om je spulletjes te doneren die je niet meer wilt. Of etenswaren uit je kerstpakket die je niet lust.

Ik snap niet dat mensen zeuren om wat ze krijgen. Je krijg het kado, en als je het niet leuk vind, maak er dan iemand anders blij mee.
Inderdaad, dan zou ik het eerder in zo'n kast zetten. Bij ons in de kerk bijvoorbeeld staat ook zo'n kast. Daar kan je mooi je etenswaren in kwijt die jij niet wil hebben.
Bij ons op het werk gaat het dus om een financiele bijdrage die wordt overgemaakt naar het goede doel. Dus daar zijn de goede doelen vast wel blij mee :)
Loesiepoesie2 schreef:
11-12-2024 13:22
Veel plaatsen heb je geef en neem kastjes, een goede plek om je spulletjes te doneren die je niet meer wilt. Of etenswaren uit je kerstpakket die je niet lust.

Ik snap niet dat mensen zeuren om wat ze krijgen. Je krijg het kado, en als je het niet leuk vind, maak er dan iemand anders blij mee.
Ja, tuurlijk. Dat snap ik ook wel, ik breng het niet naar de stort. Natuurlijk maak ik er iemand blij mee (of wellicht verplaats ik slechts het probleem).

Maar die kerstpakkettenbedrijven zijn commerciële bedrijven, eerst een pakket kopen en dan doneren is echt zonde van het geld. Dan liever rechtstreeks doneren. En al die rolkoffers en hammamdoeken zit vaak ook niemand op te wachten.

Dus nee, ik ben niet zomaar blij omdat ik wat krijg. Ik ga er heus niet over klagen, en ik stel me dankbaar op, ik waardeer de mensen die er moeite in hebben gestoken, maar het hoeft van mij verder niet. En hier op een forum zeg ik wat ik er echt van vind.
Lorem_Ipsum schreef:
11-12-2024 14:25
Ja, tuurlijk. Dat snap ik ook wel, ik breng het niet naar de stort. Natuurlijk maak ik er iemand blij mee (of wellicht verplaats ik slechts het probleem).

Maar die kerstpakkettenbedrijven zijn commerciële bedrijven, eerst een pakket kopen en dan doneren is echt zonde van het geld. Dan liever rechtstreeks doneren. En al die rolkoffers en hammamdoeken zit vaak ook niemand op te wachten.

Dus nee, ik ben niet zomaar blij omdat ik wat krijg. Ik ga er heus niet over klagen, en ik stel me dankbaar op, ik waardeer de mensen die er moeite in hebben gestoken, maar het hoeft van mij verder niet. En hier op een forum zeg ik wat ik er echt van vind.
Daarom vind ik het concept van ons bedrijf beter. Je mag kiezen tussen uitgeven op de kerstmarkt, een levensmiddelenpakket of doneren aan een goed doel. Iedereen blij
Cherimoya schreef:
11-12-2024 17:36
Daarom vind ik het concept van ons bedrijf beter. Je mag kiezen tussen uitgeven op de kerstmarkt, een levensmiddelenpakket of doneren aan een goed doel. Iedereen blij
Wij kunnen ook vooraf doneren, gelukkig.
In voorgaande jaren kregen we beste een leuk pakket met etenswaren en een gebruiksvoorwerp (handige rugzak bijv).
Dit jaar zaten er 3 eetbare dingen in en 3 niet-eetbare dingen. Dat vond ik minder geslaagd. Er zaten bijv glazen in en daar heb ik hier een kast vol van (ik denk dat dat voor de meeste collegas geldt).

Van mijn vrijwilligerswerk kreeg ik een bol bon. Daar ben ik eigenlijk blijer mee, ook al is de waarde lager.
Tulpje22 schreef:
10-12-2024 14:34
Ja dat vind ik ook niet netjes, dat het bedrijf het zonder dat je als werknemer een keuze hebt, het direct aan een goed doel doneert en inderdaad ook wel makkelijk 'punten scoren' voor de werkgever.

Ik heb het wel vaker gezien dat je bijvoorbeeld punten kreeg om een cadeau via een website te kiezen en dat je dan ook kon kiezen voor donatie goed doel. Maar dan waren het echt de standaard goede doelen zeg maar, KWF, WNF, dat soort doelen, en niet echt vanuit het bedrijf geregeld.
Bij ons kwam er nu wel echt speciaal een mailtje over dat je er dus voor kan kiezen je kerstgeschenk te doneren. Dat moet je dan aangeven bij de secretaresse volgens mij.
Ik vind het bij ons echt wel gewoon heel prima. Men weet ook wel dat velen niet per se op een kerstpakket zitten te wachten (het zijn ook geen heel hoge bedragen wat wij krijgen, denk aan ca. 40 euro) en omdat we op het werk al het hele jaar 'actief' zijn voor dat doel is het logisch en mooi dat je het daar aan kan doneren. Dus niks mis mee. Is meer mijn gevoel dat het een soort slecht voelt als je het dan toch voor zelf houdt. De meeste collega's weten echt niet dat ik veel aan goede doelen geef, dat hoeft niemand te weten, dus als je het dan zelf houdt lijkt het wat 'gierig'. Terwijl anderen dan soms beetje pronken van, kijk mij goed zijn, ik heb het gedoneerd hoor! Dus daar krijg je dan beetje verkeerde ideeen bij. Maar dat is waarschijnlijk meer mijn gevoel haha. Want vind het dus zoals gezegd wel mooi dat de mogelijkheid er is. Alhoewel ik het ook mooi zou vinden als iedereen gewoon een kerstcadeau krijgt en er daarnaast de mogelijkheid wordt geboden een bedrag te doneren voor het doel (maar misschien dat daar minder mensen op in gaan).
Ik denk dat jij jezelf als goed doel mag beschouwen. Ga heerlijk genieten van je kerstpakket.
Mugske schreef:
11-12-2024 17:48
In voorgaande jaren kregen we beste een leuk pakket met etenswaren en een gebruiksvoorwerp (handige rugzak bijv).
Dit jaar zaten er 3 eetbare dingen in en 3 niet-eetbare dingen. Dat vond ik minder geslaagd. Er zaten bijv glazen in en daar heb ik hier een kast vol van (ik denk dat dat voor de meeste collegas geldt).
ow dat doet me denken aan het kerstpakket dat ik kreeg in na het overlijden van mijn man van zijn werkgever.
Dat zat in een hele mooie bowlingtas die ik nu nog gebruik als sauna tas.
Ding is nu dus 14 jaar jaar en doet het nog prima. Ik denk nog altijd even extra aan mijn man als ik hem gebruik.

Misschien wel het beste kerstpakket ooit.

Ik ga straks richting mijn vrijwilligerswerk voor de kerstmarkt waar ik met muntjes wat kan kopen. zin in! Vorig jaar leuke opties en een erg gezellige sfeer. Doe een leuke kerstmuts op 🌲🤶🏻 ik zal later benoemen wat ik gekozen heb.

Van mijn andere nieuwe vrijwilligerswerk krijgen de vrijwilligers een kiprollade. Ik werk er pas net dus ik krijg niet maar ja ik eet toch vegetarisch dus anders had ik overgeslagen. Maar we zijn daar sowieso afhankelijk van donaties dus allang leuk dat er iets is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
12-12-2024 11:22
Van mijn andere nieuwe vrijwilligerswerk krijgen de vrijwilligers een kiprollade.
Oei, dat zou waar ik werk heel slecht vallen. Veel vegetariërs, paar veganisten en ook flink wat collega's die 2x per week vlees eten of zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
12-12-2024 13:10
Oei, dat zou waar ik werk heel slecht vallen. Veel vegetariërs, paar veganisten en ook flink wat collega's die 2x per week vlees eten of zo.

Ligt natuurlijk ook aan het soort organisatie.

Bij het bouwbedrijf van een familielid is het echt niet denkbaar dat er geen rollade van de slager in het pakket zit.
TAFKAPML
Och het is een non-profit organisatie in de zorgsector dus afhankelijk wat zij aangeboden krijgen.
Maar het is inderdaad niet echt meer van deze tijd.

Ik heb op de wintermarkt hetzelfde gekozen als vorig jaar. Een mooi winterboek en een reep luxe chocolade. Blij mee!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hier een mix van een breed te besteden lokale bon en een vvv-bon, voor een leuk bedrag. Ik vind het hartstikke geslaagd, ga lekker verzinnen waar ik het aan ga besteden. Ik denk een of twee mooie boeken en misschien een bordspel. Of een uitje! Voel me verwend in elk geval verwend. Ook fijn dat het geen prul is wat je niet nodig hebt, dat doet me altijd wel pijn, ongebruikte spullen.
Volgende week mag ik 'm halen. Het is hier altijd een traditioneel pakket met iets 'groots' zoals een braadpan, barbecue, rugtas oid. Altijd megagroot/zwaar, dus ik heb maar vast een lift geregeld zodat ik niet in de trein hoef.. ;-).
Krijg daarnaast nog een bol.com bon van 20 euro van het detacheringsbureau.
Bij mijn vorige werkgever moest je vooraf je keuze doorgeven voor traditioneel pakket, wijnpakket, tegoedbon of donatie aan bepaald lokaal goed doel. Was wel ideaal en best veel mensen die voor donatie kozen. Vind het jammer dat bij huidige werkgever die keuze er niet is. Wel gaan niet opgehaalde pakketten naar de voedselbank.
Ik heb uiteindelijk toch 3 uur gereisd voor een kerstpakket. :P

Hier was een kerstmarkt met 5 kraampjes, waarvan 2 wijn, 1 goede doel, 1 kaas en een boekenkraam die veel leuks te kiezen had. Ik heb twee boeken uitgezocht, dus ik ben er helemaal blij mee. Ik heb wel medelijden met de collega’s die niet lezen en geen wijn drinken (ik drink ook geen wijn), dan heb je dus gewoon kaas…
5 kraampjes? Das wel erg weinig. Hier stond er wijn, sterke drank, bier, boeken, kinderboeken, luxe chocolade, thee, bloemen/kerst planten, edelstenen en meer alternatieve boeken, creatieve kramen, sieraden, zelf maken van die miniatuur huisjes, kaas en worst en dan vergeet ik vast nog wat.

Ugli, fijn dat je wel goed geslaagd bent bij 1 van de kraampjes!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Die van man is vanmiddag bezorgd. Geen idee eigenlijk waarom hij hem niet op de borrel woensdag krijgt maar dat hij opgestuurd wordt.
Er zat in elk geval in ; kaas, 2 flessen sap, bonbons, nootjes, chips, popcorn en nog wat van dat spul en een warmte kussen.
Helaas morgen geen macaroni, het is een Beleefkado geworden. Ik denk dat ik er een kaasfonduegebeuren voor neem, die heb ik toch nog nodig. Hopelijk wordt ie voor de kerst nog bezorgd :lol:

Dus al met al een veel leuker kerstcadeautje dan ik had verwacht #dankbaar.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik heb echt een leuk pakket gekregen.
Alles wat er in zit vinden we lekker.
Er zat ook een warmte deken en een heel leuke sjaal in, en dat is helemaal welkom.

Ook bij vorige werkgevers altijd leuke pakketten, bonnen of een belevenis gekregen.

Mijn man en dochter ( beide politie) krijgen altijd een bon en kunnen dat naar eigen inzicht voor een bon inwisselen. Mooi bedrag ook.

Ook ik heb mooie herinneringen aan de tijd dat mijn vader thuiskwam met het kerstpakket.

Bij mij staan mijn kinderen ook al zijn ze nu al ouder, toch nog om het pakket heen om mee te kijken en te keuren wat wel en wat niet lekker is.

Een zak nootjes en de bonbons zijn overigens al op ;-)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik ga weer iemand blij maken met een beleefcadeau.

Ik vind weggeven veel leuker dan krijgen.
De cocktail/mocktail cursus was ook geslaagd. Mijn virgin mimosa en green lizzard waren ware kunstwerkjes, compleet met suikerrandje op het glas. We kregen ook allemaal een houten kratje mee om thuis zelf drie drankjes te mixen. Mochten zelf kiezen of dat mocktail- of cocktailvariant was.
Ik mag kiezen uit cadeautjes of een goed doel.

Onder ´duurzaam´ staat Rituals.
Whut?
Doe dan Werfzeep of Unwaste.
"Ik haat smurfen." Gargamel, 1963-heden
Bij mijn vorige baan kreeg ik geen kerstpakket. Bij mijn vrijwilligers werk ook niks. Alleen op een ander vrijwilligers baantje kreeg ik een deken en eten. Het maakt me allemaal niks uit.
Er is oproer over het kerstpakket:

https://www.ad.nl/binnenland/kerstpakke ... ~a2068a77/

https://www.ad.nl/binnenland/pannenkoek ... ~aa980089/
Vivamensje schreef:
14-12-2024 10:03
Bij mijn vorige baan kreeg ik geen kerstpakket. Bij mijn vrijwilligers werk ook niks. Alleen op een ander vrijwilligers baantje kreeg ik een deken en eten. Het maakt me allemaal niks uit.

En nu? Van je huidige werkgever?
TAFKAPML
Ik heb hem gekregen van nieuwe baas. Ik vind het niet bijzonder maar iets met een gegeven paard.... Dus ok.

Groot suikerbrood (lekker!), groot ongesneden wit brood. Chocolaatjes. Een papieren decoratie kerstboompje. En 4 mokken in doos van Vincent van Gogh...
Niet mijn smaak en wij komen om in de mokken... Maar misschien kan ik mijn zus er blij mee maken of iemand anders. In een leuke Holland bigshopper.
Ik vind het trouwens best vroeg. We gaan morgen maar met het suikerbrood beginnen en dan is hij tegen de kerst wel op haha.
Ik heb een grote doos met alleen etenswaren gehad. Chocola, zoute sticks, kaas, smeerkaas, nootjes, chips en nog meer van die dingen. Gaat allemaal op dus ben er blij mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven