Vastellingsovereenkomst gestopt en nog uitbetaald gekregen
dinsdag 25 februari 2025 om 12:12
Goedemiddag,
Ik open of reageer nooit in topics maar lees wel altijd mee.
Vorig jaar december heb ik in goed overleg met mijn werk samenstellingovereenkomst beëindigd. Ik ben sinds 1-1-2025 niet meer werkzaam bij dat bedrijf. Afgelopen Januari heb ik volledige loon gekregen ipv maand opzegtermijn maar tot mijn grote verbazing kreeg ik weer loon van februari op m’n rekening gestort.. Dit zou toch niet moeten kloppen?
Ik wilde eerste instantie met HR bellen maar wilde toch eerst even aan deskundige vragen hier.
Iemand?
Ik open of reageer nooit in topics maar lees wel altijd mee.
Vorig jaar december heb ik in goed overleg met mijn werk samenstellingovereenkomst beëindigd. Ik ben sinds 1-1-2025 niet meer werkzaam bij dat bedrijf. Afgelopen Januari heb ik volledige loon gekregen ipv maand opzegtermijn maar tot mijn grote verbazing kreeg ik weer loon van februari op m’n rekening gestort.. Dit zou toch niet moeten kloppen?

Ik wilde eerste instantie met HR bellen maar wilde toch eerst even aan deskundige vragen hier.
Iemand?
woensdag 26 februari 2025 om 15:21
Verrekenen mag juist niet zomaar. Terugvorderen wel.
https://www.cnv.nl/nieuws/jouw-baas-he ... 0betaling.
https://www.p-direkt.nl/informatie-rij ... ig-betaald
Mijn stukje kwam hier vandaan. https://www.p-direkt.nl/informatie-rij ... -ontvangen
https://www.wvo-advocaten.nl/oeps-teve ... gvorderen/
woensdag 26 februari 2025 om 15:21
Nee geen afrekening gehad. Staat ook geen datum van uit dienst.Pippilotta schreef: ↑26-02-2025 15:14Als ik dit lees hebben ze het eigenlijk netjes geregeld en zijn er dingen gebeurd vanuit jouw kant die niet door de beugel kunnen (omdat je het hebt over op staande voet ontslagen worden).
Ik zou nu dan ook niet afwachten en zelf toch even contact opnemen. Wel zo netjes toch?
Heb je wel al de afrekening van je vakantiegeld e.d. gehad bij je loon van december?
Kan zijn dat ze een fout hebben gemaakt. Maar wel raar dat ze mij geen reisvergoedingen hebben uitgekeerd dus ze zijn wel op de hoogte dat ik daar niet meer werk. Denk ik!
woensdag 26 februari 2025 om 15:24
En je weet ook niemand meer een e-mail adres. Er is ook nergens op de site een e-mail adres te vinden waar je kan vragen naar het mailadres of telefoonnummer van HR.
Bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 26 februari 2025 om 15:26
Je krijgt nu toch ww? Ik zou toch even contact opnemen met je werkgever. Als je nu nog loon krijgt, heb je geen recht op ww.
woensdag 26 februari 2025 om 15:35
Toch even contact opnemen… ze hebben het zo te lezen ook netjes met jou afgehandeld/jou op een nette manier behandeld. Dan is het wel zo netjes om daar zelf ook op een nette manier mee om te gaan. Dat zou je zelf ook willen toch? Juist als er vanuit jouw kant al dingen gebeurd zijn die niet kunnen vind ik het niet netjes als je nu gewoon niet aan de bel trekt… en dat kan toch ook niet een heel lekker gevoel zijn om dat geld te houden, wetende dat er iemand aan de bel kan trekken?
woensdag 26 februari 2025 om 16:13
Dankje!Pelle schreef: ↑26-02-2025 15:21Verrekenen mag juist niet zomaar. Terugvorderen wel.
https://www.cnv.nl/nieuws/jouw-baas-he ... 0betaling.
https://www.p-direkt.nl/informatie-rij ... ig-betaald
Mijn stukje kwam hier vandaan. https://www.p-direkt.nl/informatie-rij ... -ontvangen
https://www.wvo-advocaten.nl/oeps-teve ... gvorderen/
En in deze laatste link https://dekoningvergouwen.nl/oeps-tevee ... ld-wat-nu/
staat het inderdaad expliciet genoemd:
Een werknemer was t/m 31 oktober 2020 in dienst. De uitdiensttreding van de werknemer was niet tijdig bij de salarisadministratie verwerkt. Daardoor werd per ongeluk teveel salaris betaald over de maanden november 2020, december 2020 en januari 2021. De werknemer snapte dat zij december en januari moest terugbetalen. Over november bestond discussie. De werknemer dacht (achteraf ten onrechte) dat dit de betaling was van vakantiegeld, eindejaarsuitkering en overuren. Zij had geen geld om dit terug te betalen. De werkgever stapte naar de rechter voor deze € 3.124,43 netto. De rechter oordeelde dat dit bedrag onverschuldigd was betaald en direct terug moest. De werkgever hoefde hiervoor geen betalingsregeling aan te bieden, ook al was het een fout van de werkgever dat dit geld überhaupt was overgemaakt.
woensdag 26 februari 2025 om 16:38
Vraag iemand die er wat verder vanaf staat, je partner, vriend of familielid een mail voor jou te schrijven of even te bellen naar HR. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je vragen om advies, best kans dat zij het navragen voor je willen doen. Op je loonstrook staat meestal wel een nummer en mailadres. Als het een groot bedrijf is, zal je waarschijnlijk helemaal niet direct iets met je oude leidinggevende te maken krijgen.
woensdag 26 februari 2025 om 18:13
woensdag 26 februari 2025 om 18:19
Echter staat er niks aan e-mail of telefoonnummer van die afdeling.frisachterhetscherm schreef: ↑26-02-2025 16:38Vraag iemand die er wat verder vanaf staat, je partner, vriend of familielid een mail voor jou te schrijven of even te bellen naar HR. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je vragen om advies, best kans dat zij het navragen voor je willen doen. Op je loonstrook staat meestal wel een nummer en mailadres. Als het een groot bedrijf is, zal je waarschijnlijk helemaal niet direct iets met je oude leidinggevende te maken krijgen.
Echter zou ik anders naar klantenservice moeten contacteren.
Ik heb contact gehad met een jurist en ze heeft mijn VSO doorgemaild gekregen en gelezen. Ze vond het ook raar dat ik 2 maanden aan salaris heb ontvangen terwijl er staat dat ik na 1 januari geen recht op heb meer.
Haar advies was contact opnemen maar ik kan nergens nummer van HR vinden via internet dus ik laat het ff zo en hou het apart tot zij achter komen en mij benaderen.
woensdag 26 februari 2025 om 19:12
Ben je zeker dat ze ergens internationaal gezien wel hebben meegekregen dat er een VSO is én dat je gestopt bent?
Voor 't zelfde geld is het ergens in de communicatie naar boven misgelopen. En hebben ze alleen begrepen dat je momenteel geen kilometers rijdt.
Ik zou kijken of ik via één of andere websites iemand internationaal kan bereiken.
En al het loon wat ze teveel storten op een spaarrekening zetten.
Ik neem aan dat je die VSO niet hebt gekregen voor een stel stinkvoeten, dus mijn oude afdeling zou ik met rust laten.
En het ineens hogerop spelen.
Voor 't zelfde geld is het ergens in de communicatie naar boven misgelopen. En hebben ze alleen begrepen dat je momenteel geen kilometers rijdt.
Ik zou kijken of ik via één of andere websites iemand internationaal kan bereiken.
En al het loon wat ze teveel storten op een spaarrekening zetten.
Ik neem aan dat je die VSO niet hebt gekregen voor een stel stinkvoeten, dus mijn oude afdeling zou ik met rust laten.
En het ineens hogerop spelen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 26 februari 2025 om 19:20
Of tot het UWV erachter komt dat je naast je uitkering ook salaris ontvangt en de ww terugvordert. En dat zal niet lang duren, ze krijgen de gegevens van de belastingdienst over de over jouw salaris afgedragen inhoudingen. Ga dan maar eens uitleggen dat je wel salaris hebt ontvangen, maar dat dat niet terecht is en dat je er niets aan gedaan hebt om dat te corrigeren.Angel1234 schreef: ↑26-02-2025 18:19Echter staat er niks aan e-mail of telefoonnummer van die afdeling.
Echter zou ik anders naar klantenservice moeten contacteren.
Ik heb contact gehad met een jurist en ze heeft mijn VSO doorgemaild gekregen en gelezen. Ze vond het ook raar dat ik 2 maanden aan salaris heb ontvangen terwijl er staat dat ik na 1 januari geen recht op heb meer.
Haar advies was contact opnemen maar ik kan nergens nummer van HR vinden via internet dus ik laat het ff zo en hou het apart tot zij achter komen en mij benaderen.
woensdag 26 februari 2025 om 20:20
Inderdaad. Dit kan groot probleem worden als je het laat voortbestaanIrma_3110 schreef: ↑26-02-2025 19:20Of tot het UWV erachter komt dat je naast je uitkering ook salaris ontvangt en de ww terugvordert. En dat zal niet lang duren, ze krijgen de gegevens van de belastingdienst over de over jouw salaris afgedragen inhoudingen. Ga dan maar eens uitleggen dat je wel salaris hebt ontvangen, maar dat dat niet terecht is en dat je er niets aan gedaan hebt om dat te corrigeren.
woensdag 26 februari 2025 om 21:05
Pippilotta schreef: ↑26-02-2025 20:13Er staan toch ook contactgegevens op oude documenten? Mails, brieven, salarisstroken. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je nergens meer IETS kunt vinden met een emailadres of telefoonnummer.
Dat geloof ik ook niet. Een groot internationaal bedrijf en nérgens contactgegevens te vinden. Geen telefoonnummer, geen algemeen e-mailadres, geen contactformulier.
En TO weet ook niet meer hoe de e-mailadressen zijn samengesteld. Voornaam.achternaam@bedrijf ofzo. Of H.imalaya@bedrijf.
Er staat niks in de brieven die er zijn gestuurd.
Ik ken geen bedrijf die helemaal niks op een website heeft staan.
Ik denk dat TO hoopt dat ze er niet achter komen en zij/hij/hun het geld kan houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 26 februari 2025 om 21:11
Nou, als het UWV erachter komt dat je nog 2 maanden salaris hebt gehad terwijl je een WW-uitkering geniet, dan maak je borst maar nat.
En ik kan niet geloven dat er geen contactmogelijkheden online staan. Of voor mijn part in het telefoonboek.
En ik kan niet geloven dat er geen contactmogelijkheden online staan. Of voor mijn part in het telefoonboek.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 26 februari 2025 om 21:13
woensdag 26 februari 2025 om 22:01
Ik heb via via contactgegevens van m’n werk gekregen en ga morgen contact opnemen met de HR en open kaart spelen.
Idd vanwege UVW maar ook belastingdienst.
Daarbij denk ik dat jullie allemaal wel lastig contact kan krijgen als het om postbedrijf gaat. Bijv: Post.nl, DHL, UPS of DPD en andere vervoerders mits je via klantenservice wilt doen maar geven ze geen indirect contacten vrij i.v.m privacy.
Daarbij denk ik dat jullie allemaal wel lastig contact kan krijgen als het om postbedrijf gaat. Bijv: Post.nl, DHL, UPS of DPD en andere vervoerders mits je via klantenservice wilt doen maar geven ze geen indirect contacten vrij i.v.m privacy.
angel1234 wijzigde dit bericht op 26-02-2025 22:07
54.61% gewijzigd
woensdag 26 februari 2025 om 22:04
woensdag 26 februari 2025 om 22:15
Nou grappige was dat ik in Januari ww had aangevraagd maar was afgewezen omdat ze zei dat mijn oude werk opzegtermijn had van een maand. Dat ik vanaf februari wel opnieuw kon aanvragen als ik nog geen nieuwe werk had.
En dat ik eind januari uitbetaling heb gekregen en verontstelling was dat ze mij nog een maand moesten nabetalen door wat UWV zei

woensdag 26 februari 2025 om 22:22
Angel1234 schreef: ↑26-02-2025 22:01Ik heb via via contactgegevens van m’n werk gekregen en ga morgen contact opnemen met de HR en open kaart spelen.
Ik denk dat je wel degelijk via de klantenservice of via de vacatures bij UPS of een dergelijk bedrijf een telefoonnummer of mailadres kunt krijgen van personeelszaken.....
woensdag 26 februari 2025 om 22:22
Angel1234 schreef: ↑26-02-2025 22:01Ik heb via via contactgegevens van m’n werk gekregen en ga morgen contact opnemen met de HR en open kaart spelen.
Ik denk dat je wel degelijk via de klantenservice of via de vacatures bij UPS of een dergelijk bedrijf een telefoonnummer of mailadres kunt krijgen van personeelszaken.....
woensdag 26 februari 2025 om 23:32
Maar het gaat niet om UPS. Daar heb ik niet gewerkt.frisachterhetscherm schreef: ↑26-02-2025 22:22Ik denk dat je wel degelijk via de klantenservice of via de vacatures bij UPS of een dergelijk bedrijf een telefoonnummer of mailadres kunt krijgen van personeelszaken.....

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in