Vastellingsovereenkomst gestopt en nog uitbetaald gekregen
dinsdag 25 februari 2025 om 12:12
Goedemiddag,
Ik open of reageer nooit in topics maar lees wel altijd mee.
Vorig jaar december heb ik in goed overleg met mijn werk samenstellingovereenkomst beëindigd. Ik ben sinds 1-1-2025 niet meer werkzaam bij dat bedrijf. Afgelopen Januari heb ik volledige loon gekregen ipv maand opzegtermijn maar tot mijn grote verbazing kreeg ik weer loon van februari op m’n rekening gestort.. Dit zou toch niet moeten kloppen?
Ik wilde eerste instantie met HR bellen maar wilde toch eerst even aan deskundige vragen hier.
Iemand?
Ik open of reageer nooit in topics maar lees wel altijd mee.
Vorig jaar december heb ik in goed overleg met mijn werk samenstellingovereenkomst beëindigd. Ik ben sinds 1-1-2025 niet meer werkzaam bij dat bedrijf. Afgelopen Januari heb ik volledige loon gekregen ipv maand opzegtermijn maar tot mijn grote verbazing kreeg ik weer loon van februari op m’n rekening gestort.. Dit zou toch niet moeten kloppen?

Ik wilde eerste instantie met HR bellen maar wilde toch eerst even aan deskundige vragen hier.
Iemand?
donderdag 27 februari 2025 om 09:49
Het is allemaal heel lastig om de juiste contact spreken te krijgen. Want alles moest ook eerst via LG en niet rechtstreeks. Mijn ex LG heeft doorgegeven. Het is nu afwachten tot ik bericht krijg.
donderdag 27 februari 2025 om 09:50
Nee. Jij hebt een contract getekend waarin je afziet van betaling over de (in dit geval virtuele) opzegtermijn. WW gaat in na een opzegtermijn, die minstens een maand is, vandaar dat je geen recht hebt op WW over januari. En dus geen recht op betaling van salaris omdat jij en werkgever dat overeengekomen zijn in die vaststellingsovereenkomst.Angel1234 schreef: ↑26-02-2025 22:15Nou grappige was dat ik in Januari ww had aangevraagd maar was afgewezen omdat ze zei dat mijn oude werk opzegtermijn had van een maand. Dat ik vanaf februari wel opnieuw kon aanvragen als ik nog geen nieuwe werk had.
En dat ik eind januari uitbetaling heb gekregen en verontstelling was dat ze mij nog een maand moesten nabetalen door wat UWV zei![]()
Het UWV heeft niets te zeggen over wat jullie overeenkomen. De wet geeft een opzegtermijn aan, maar daar heb jij van afgezien in de VSO. Maar goed, bij ontslag op staande voet zou je over die maand ook geen salaris en geen WW gekregen hebben, en dat zou dan ook gelden voor de volgende maanden.
donderdag 27 februari 2025 om 09:59
himalaya schreef: ↑26-02-2025 21:05Dat geloof ik ook niet. Een groot internationaal bedrijf en nérgens contactgegevens te vinden. Geen telefoonnummer, geen algemeen e-mailadres, geen contactformulier.
En TO weet ook niet meer hoe de e-mailadressen zijn samengesteld. Voornaam.achternaam@bedrijf ofzo. Of H.imalaya@bedrijf.
Er staat niks in de brieven die er zijn gestuurd.
Ik ken geen bedrijf die helemaal niks op een website heeft staan.
Ik denk dat TO hoopt dat ze er niet achter komen en zij/hij/hun het geld kan houden.
Misschien is het de CIA. Kan me voorstellen dat je dan echt wel heel moeilijk door de klantenservice heenkomt.
donderdag 27 februari 2025 om 10:20
Het is allemaal heel lastig om de juiste contact spreken te krijgen. Want alles moest ook eerst via LG en niet rechtstreeks. Mijn ex LG heeft nu doorgegeven. Het is nu afwachten tot ik bericht krijg.
donderdag 27 februari 2025 om 10:26
Dat is wel duidelijk. Toch hele domme fout die zij maken.Irma_3110 schreef: ↑27-02-2025 09:50Nee. Jij hebt een contract getekend waarin je afziet van betaling over de (in dit geval virtuele) opzegtermijn. WW gaat in na een opzegtermijn, die minstens een maand is, vandaar dat je geen recht hebt op WW over januari. En dus geen recht op betaling van salaris omdat jij en werkgever dat overeengekomen zijn in die vaststellingsovereenkomst.
Het UWV heeft niets te zeggen over wat jullie overeenkomen. De wet geeft een opzegtermijn aan, maar daar heb jij van afgezien in de VSO. Maar goed, bij ontslag op staande voet zou je over die maand ook geen salaris en geen WW gekregen hebben, en dat zou dan ook gelden voor de volgende maanden.
vrijdag 28 februari 2025 om 01:25
Het is maar de vraag of ze recht heeft op ww.Irma_3110 schreef: ↑26-02-2025 19:20Of tot het UWV erachter komt dat je naast je uitkering ook salaris ontvangt en de ww terugvordert. En dat zal niet lang duren, ze krijgen de gegevens van de belastingdienst over de over jouw salaris afgedragen inhoudingen. Ga dan maar eens uitleggen dat je wel salaris hebt ontvangen, maar dat dat niet terecht is en dat je er niets aan gedaan hebt om dat te corrigeren.
Er wordt benoemd dat het initiatief ergens ligt. Op initiatief van werkgever kan niet want die had toestemming voor ontslag moeten vragen, op initiatief van TO kan wel maar dan vervalt het recht op ww.Angel1234 schreef: ↑25-02-2025 17:24In de VSO staat:
De arbeldsovereenkomst eindigt op initlatief van … met wederzijds goedvinden met ingang van 1 januari 2025. Werknemer heeft na de einddatum van het dienstverband geen recht meer op salaris of andere betalingen van … anders dan in deze overeenkomst vastgelegd.
Maar op mijn salarisstrook staat ook geen datum van einde dienst of vakantiegeld uitbetalingen.
Daarnaast moet er voor behoud van recht op ww in de arbeidsovereenkomst ook opgenomen zijn dat beiden mogen opzeggen.
Dit kun je wel overeenkomen.
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
vrijdag 28 februari 2025 om 01:29
Ik denk dat jij degene bent die een domme fout heeft gemaakt bij het tekenen van de vso.
Je bent verwijtbaar werkloos. Los van de opzegtermijn, waarom zou het uwv jou een ww-uitkering geven?
Groei is de reis van wie je denkt te zijn naar wie je werkelijk bent.
vrijdag 28 februari 2025 om 04:13
Enerzijds staande voet ontslagen kunnen worden en anderzijds met opgeheven hoofd daar weg gaan lijkt mij niet samen te gaan.Angel1234 schreef: ↑25-02-2025 20:40Nee. Want ik zou tevreden zijn omdat (en daar moet ik heel eerlijk in zijn) goed vanaf gekomen ben met dit. Ik dan ww kon aanvragen ipv op staande voet zijn ontslagen. De reden doet er niet toe alleen dat ik met opgeheven hoofd het bedrijf ben weggegaan. Eerlijk waar! Ik had het echt niet naar mijn zin daar alleen bleef ik voor het geld. Verdiende niet slecht en nog krijg ik 2 maanden na alsnog uitbetaald.
Ik wil het liefst mijn leidinggevende niet meer spreken, sterker nog, heb alle telefoonnummer gewist. Het bedrijf is internationaal, dat je niet eenvoudig telefoonnummer kan achterhalen van het hoofdkantoor.
Ik gooi 2 maanden salaris wel ff op spaarrekening voor als ze alsnog terug eisen
Om op staande voet ontslagen te kunnen worden moet je echt wel ergere dingen hebben gedaan dan het hebben van stinkvoeten.
vrijdag 28 februari 2025 om 07:52
Bij een vso heeft een werkgever juist geen ontslagvergunning nodig. Dus het kan wel degelijk op initiatief van werkgever en dan heeft TO ook recht op ww.Authentica schreef: ↑28-02-2025 01:25Het is maar de vraag of ze recht heeft op ww.
Er wordt benoemd dat het initiatief ergens ligt. Op initiatief van werkgever kan niet want die had toestemming voor ontslag moeten vragen, op initiatief van TO kan wel maar dan vervalt het recht op ww.
Daarnaast moet er voor behoud van recht op ww in de arbeidsovereenkomst ook opgenomen zijn dat beiden mogen opzeggen.
Dit kun je wel overeenkomen.
https://www.uwv.nl/nl/ontslag/werknemer-ontslaan
vrijdag 28 februari 2025 om 07:56
https://ontslag.nl/wederzijds-goedvind ... uitkering.Authentica schreef: ↑28-02-2025 01:29Ik denk dat jij degene bent die een domme fout heeft gemaakt bij het tekenen van de vso.
Je bent verwijtbaar werkloos. Los van de opzegtermijn, waarom zou het uwv jou een ww-uitkering geven?
Het belangrijkste voordeel van ontslag via een vaststellingsovereenkomst is dat er geen ontslagprocedure via het UWV of de kantonrechter gevoerd hoeft te worden.
Heb ik na ondertekening van een vaststellingsovereenkomst nog recht op WW?
Ja, meestal heb je na het accepteren van een vaststellingsovereenkomst gewoon recht op een WW-uitkering. Het is daarvoor wel van belang dat jouw ontslag in de vaststellingsovereenkomst op een juiste wijze omschreven wordt. Zo moet er duidelijk in de vaststellingsovereenkomst staan dat het initiatief van het ontslag is uitgegaan van jouw werkgever en dat er geen sprake is geweest van een ontslag op staande voet of verwijtbaar gedrag aan jouw kant.
Maar een ontslag met wederzijds goedvinden levert dus in het algemeen geen problemen op bij het UWV als je na het ontslag een WW-uitkering gaat aanvragen.
vrijdag 28 februari 2025 om 10:17
Eerst even goed inlezen voordat je zulke uitspraken doet.. het uwv heeft ww toegekend dus waar haal jij jouw info vandaan?Authentica schreef: ↑28-02-2025 01:29Ik denk dat jij degene bent die een domme fout heeft gemaakt bij het tekenen van de vso.
Ik had VSO wel kunnen weigeren te gaan tekenen maar dan zouden ze me op staande voet hebben ontslagen dus wie is hier fout? Mijn exwerkgever die mijn 2 maanden later na contract beëindiging alsnog salaris hebben uitgekeerd hebben een fout gemaakt.
vrijdag 28 februari 2025 om 10:36
vrijdag 28 februari 2025 om 10:39
De eerste die een grote fout heeft gemaakt ben jij natuurlijk. Blijkbaar is er iets gebeurd dat ontslag op staande voet redelijk maakt. Dat je werkgever je een VSO aanbiedt met de mogelijkheid van ww, na die ene maand virtuele opzeggingstermijn dan, is heel schappelijk van die werkgever. Daarna maken ze de vergissing om je salarisbetaling niet stop te zetten. Het is aan jou om die vergissing te melden. Al is het maar om verdere problemen te voorkomen.Angel1234 schreef: ↑28-02-2025 10:17Eerst even goed inlezen voordat je zulke uitspraken doet.. het uwv heeft ww toegekend dus waar haal jij jouw info vandaan?
Ik had VSO wel kunnen weigeren te gaan tekenen maar dan zouden ze me op staande voet hebben ontslagen dus wie is hier fout? Mijn exwerkgever die mijn 2 maanden later na contract beëindiging alsnog salaris hebben uitgekeerd hebben een fout gemaakt.
Geen idee wat je hebt misdaan, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat werkgever alsnog besluit aangifte te doen, in het geval de reden van dit alles aangiftewaardig is en ze hiervan hebben afgezien om jou tegemoet te komen. Ergens zal ook hun tolerantie ophouden.
vrijdag 28 februari 2025 om 10:43
Deze had ik nog niet gelezen. Jij schrijft hier dus dat jij ontslag op staande voet zou krijgen door iets dat iemand anders gedaan heeft? Waarom heb je hier dan geen juridische bijstand voor gezocht? Een VSO tekenen omdat je helemaal overvallen wordt in zo'n gesprek is 1, maar dan heb je altijd nog een wettelijke bedenktermijn. Je neemt toch niet zomaar de schuld op je voor iets zo groot dat er ontslag op staande voet op staat?
vrijdag 28 februari 2025 om 13:16
En ik heb het gedaan?Irma_3110 schreef: ↑28-02-2025 10:39De eerste die een grote fout heeft gemaakt ben jij natuurlijk. Blijkbaar is er iets gebeurd dat ontslag op staande voet redelijk maakt. Dat je werkgever je een VSO aanbiedt met de mogelijkheid van ww, na die ene maand virtuele opzeggingstermijn dan, is heel schappelijk van die werkgever. Daarna maken ze de vergissing om je salarisbetaling niet stop te zetten. Het is aan jou om die vergissing te melden. Al is het maar om verdere problemen te voorkomen.
Geen idee wat je hebt misdaan, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat werkgever alsnog besluit aangifte te doen, in het geval de reden van dit alles aangiftewaardig is en ze hiervan hebben afgezien om jou tegemoet te komen. Ergens zal ook hun tolerantie ophouden.
Ze zijn intern al lastig te bereiken als je daar in dienst bent. Alles moest via LG gemeld worden en LG geeft het door. Tis net een een kleuterschool dat je zelf niet direct mag contacteren. We zitten op dag 2 en nog steeds geen bericht over mijn melding.
Als ze zeggen dat ik 2 maanden moet terug betalen, doe ik dat ook gewoon netjes alleen daar ging mijn topic niet over.
Over ontslag op staande voet konden ze niet. Al zeiden ze van wel maar blijkbaar met ongegrond bewijs of iets kreeg ik een VSO. Prima! Ik ben dan liever weg als dit zo gespeeld moet worden. Ik heb om bewijs gevraagd en die wilde ze me niet aantonen. Uhhhh oké. Ik was er klaar mee
vrijdag 28 februari 2025 om 13:19
Al hadden ze ongelijk en ik gelijk. Ik kan dan niet met een prettig gevoel naar m’n werkplek meer. Ogen staan dan gericht op mij. Mij niet bellen!Irma_3110 schreef: ↑28-02-2025 10:43Deze had ik nog niet gelezen. Jij schrijft hier dus dat jij ontslag op staande voet zou krijgen door iets dat iemand anders gedaan heeft? Waarom heb je hier dan geen juridische bijstand voor gezocht? Een VSO tekenen omdat je helemaal overvallen wordt in zo'n gesprek is 1, maar dan heb je altijd nog een wettelijke bedenktermijn. Je neemt toch niet zomaar de schuld op je voor iets zo groot dat er ontslag op staande voet op staat?
Ik kan verder inhoudelijk niet op ingaan. Wegens herkenning. You never know

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in