Mode & Beauty alle pijlers

Grijze uitgroei thuis verven

27-02-2025 21:35 48 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word grijs! En daar ben ik met bijna 45 nog niet aan toe :)

Ik ga nu iedere paar weken naar de kapper, maar het moet steeds vaker en het kost ook best wel wat.... Nu vertelde een vriendin dat ze het gewoon zelf doet. En daar ben ik nu over na aan het denken. Ik heb donkerblond tegen bruin haar. Wat lichter wordt door de zon. Ik vind het niet mooi als het wat roder oplicht. Hebben jullie tips voor goede kwaliteit haarverf?
turquasi schreef:
27-02-2025 21:56
Ik zou eens beginnen met een kleurspoeling voor je met echte verf aan de gang gaat, dekt niet alles maar is wel lager risico
Kleurspoeling dekt niet op grijze haren.
Ik gebruik altijd wella thuis. Het is super makkelijk. En ik ben erg blij dat ik de juiste kleur heb gevonden destijds, want ik vind de kapper echt gedoe. Heb wel van mezelf koper/roodbruin qua kleur. Dus geen last van de rode gloed 😉
Ik vind de kapper minder gedoe dan thuis klooien met verf. Ik moet toch om de 5 à 6 weken naar de kapper om te laten knippen en dus ook meteen kleuren. Zij weten precies wat ze doen en scheelt mij gedoe. Maar de kosten zijn wel hoger natuurlijk.
Noah_Bloem schreef:
28-02-2025 12:01
Kleurspoeling dekt niet op grijze haren.
Bij mij (nog) wel hoor.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Nou, ik ben benieuwd. Ik heb 2 pakjes voor €17 gekocht. Van Syos bij het kruidvat. Ik ga vanavond 1 gebruiken als de kinderen in bed liggen :)
Ik laat morgen als het droog is weten hoe het is uitgepakt. Wellicht zien jullie een topic van mij; help mijn haar is groen, wat moet ik doen?? :lol:
Ik krijg ondanks kappersverf in extra astint alsnog een rode gloed helaas. Wat ik nu doe is een deel blauwe verf erdoor (de kleurhoogte maak ik dan wel lichter omdat blauw relatief donker uitpakt). Daarnaast doe ik druppels blauw door masker enzo. Alsnog opletten bij mij (schijnbaar heel warm type helaas). Ik hoorde trouwens dat kant-en-klare verf veel sneller rode gloed geeft.

Ik ben lichtbruin of donkerblond, maar pak dus vaak kleurhoogte 8, gecombineerd met blauwe verf (het verbaast de kapper ook hoe donker dit uitpakt bij mij). Ik ben al 10 jaar kleuren aan het bijschaven, heb ongeveer de juiste kleur gevonden (meet het per gram uit).
Dip schreef:
28-02-2025 19:35
Ik krijg ondanks kappersverf in extra astint alsnog een rode gloed helaas. Wat ik nu doe is een deel blauwe verf erdoor (de kleurhoogte maak ik dan wel lichter omdat blauw relatief donker uitpakt). Daarnaast doe ik druppels blauw door masker enzo. Alsnog opletten bij mij (schijnbaar heel warm type helaas). Ik hoorde trouwens dat kant-en-klare verf veel sneller rode gloed geeft.

Ik ben lichtbruin of donkerblond, maar pak dus vaak kleurhoogte 8, gecombineerd met blauwe verf (het verbaast de kapper ook hoe donker dit uitpakt bij mij). Ik ben al 10 jaar kleuren aan het bijschaven, heb ongeveer de juiste kleur gevonden (meet het per gram uit).
Ik was vroeger echt bruin en inmiddels lichtbruin of donkerblond, afhankelijk van het seizoen, maar ik verf in kleur 7. Vroeger dacht ik: lichtbruin is lichtbruin, dus als dat op het pakje stond, kocht ik het. Big mistake! Veel te donker, altijd een 8-verf, maar ik verf nu lichter (met 7, middenblond) en dat valt perfect uit.
Nou de verf zit er in. Heb dus syoss gebruikt. Wat ik wel irritant vind is dat je het mengt in een flesje en dan op je haar spuit. Als je dan in het flesje knijpt, schiet het er ineens uit zeg maar. Dus ik denk dat ik een kwastje fijner vindt, voor de volgende keer ;). Ben benieuwd. Over 5 minuten uitspoelen en wassen :-D
Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Syoss (kreeg er jeuk en veel schilfers van) maar ik ben benieuwd.

Ik gebruikte die flesjes altijd in combinatie met een kwast en kam. Maar je hebt ook van die verf bakjes.
Ik ben benieuwd naar morgen. Ik heb het idee dat het grijs niet helemaal gedekt is. Morgen als het helemaal droog is en met daglicht nog maar even kijken. ...
En, hoe vind je het resultaat TO?
Claire45 schreef:
28-02-2025 19:49
Ik was vroeger echt bruin en inmiddels lichtbruin of donkerblond, afhankelijk van het seizoen, maar ik verf in kleur 7. Vroeger dacht ik: lichtbruin is lichtbruin, dus als dat op het pakje stond, kocht ik het. Big mistake! Veel te donker, altijd een 8-verf, maar ik verf nu lichter (met 7, middenblond) en dat valt perfect uit.
8 is toch juist lichter dan een 7?
Dat dacht ik ook, vandaar bij mij een 8 (met blauw), dit pakt bij mij dan uit als kleurhoogte 7.
Zelfs het assisgste bruin wordt bij mij rood. Dat vind ik zo lelijk dat ik dan nog liever grijs heb. Sowieso pakte de verf niet op de echt spierwitte haren. De kapper adviseerde low lights, maar eigenlijk heb ik er gewoon geen zin in om daar elke zes weken te zitten en honderden euro’s per jaar kwijt te zijn. Je komt nu eenmaal op een leeftijd dat grijs normaal is, ook al doet 80% van de mensen alsof dat niet zo is.
KamilleT schreef:
01-03-2025 11:51
Zelfs het assisgste bruin wordt bij mij rood. Dat vind ik zo lelijk dat ik dan nog liever grijs heb. Sowieso pakte de verf niet op de echt spierwitte haren. De kapper adviseerde low lights, maar eigenlijk heb ik er gewoon geen zin in om daar elke zes weken te zitten en honderden euro’s per jaar kwijt te zijn. Je komt nu eenmaal op een leeftijd dat grijs normaal is, ook al doet 80% van de mensen alsof dat niet zo is.
Heb je helemaal gelijk in, maar ik ben er nog niet aan toe 😉
Ja, de uitslag! Het heeft niet helemaal gedekt. Ik heb echt dik en veel haar. Ik had dus 1 flesje geprobeerd en het moest 30 minuten zitten, maar ik heb het 50 laten zitten. Voor nu prima, maar de volgende keer dus langer laten zitten en misschien ook wel 2 pakjes.
marilene26 schreef:
01-03-2025 11:55
Ja, de uitslag! Het heeft niet helemaal gedekt. Ik heb echt dik en veel haar. Ik had dus 1 flesje geprobeerd en het moest 30 minuten zitten, maar ik heb het 50 laten zitten. Voor nu prima, maar de volgende keer dus langer laten zitten en misschien ook wel 2 pakjes.
Is het wel mooi bruin geworden of alsnog rood?
KamilleT schreef:
01-03-2025 11:51
Idem, ik ben er nog tegen aan het vechten. Ben halverwege de 40, denk nog een jaar of 10 😕.
Bij mij pakt Syoss niet op mijn grijze uitgroei.
Volgende keer kun je beter L’Oréal Excellence creme proberen.
Ik gebruik altijd alleen de tube en het flesje.
Billy_mean schreef:
01-03-2025 09:11
8 is toch juist lichter dan een 7?
Oeps, je hebt gelijk!

@TO: ik ben ook fan van L’Oréal Excellence, dekt goed. Misschien moet je de eerste keer twee pakjes gebruiken om je dikke haar helemaal gelijkmatig te kleuren maar daarna is 1 pakje waarschijnlijk genoeg voor de uitgroei.
marilene26 schreef:
01-03-2025 11:55
Als je dik en veel haar hebt is het inderdaad aan te raden om 2 pakjes te gebruiken tenzij je kort haar hebt. Ik heb zelf veel haar en bij schouderlengte had ik ook niet genoeg aan 1 pakje.
Claire45 schreef:
01-03-2025 14:15
Oeps, je hebt gelijk!

@TO: ik ben ook fan van L’Oréal Excellence, dekt goed. Misschien moet je de eerste keer twee pakjes gebruiken om je dikke haar helemaal gelijkmatig te kleuren maar daarna is 1 pakje waarschijnlijk genoeg voor de uitgroei.
Dit!
Oké, dan ga ik voor de l' oreal excellence de volgende keer. Dank voor de tip :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven