Waarom zijn supplementen ineens zo populair?
maandag 3 maart 2025 om 20:06
En dan bedoel ik niet een vitamine C of D van het kruidvat slikken maar de gekste supplementen zie ik voorbij komen (runder testikels) tegen bizarre prijzen.
Jesse van der Velde durft zelfs 50 euro te vragen voor een potje vitamine C.
Het lijkt net zo een gekke rage te zijn als de eiwit industrie.
Wellicht speelt social media een grote rol hierin?
maandag 3 maart 2025 om 20:11
maandag 3 maart 2025 om 20:40
Heel eerlijk, toen ik voor het eerst vitamines bij ging slikken nam ik ook altijd de merk vitamine zoals Davitamon, Supradyn of Centum. Maar toen heb ik me eens een beetje ingelezen en nu neem ik gewoon die van Kruidvat, Etos, Holland & Barret en soms Lucovitaal of Action. Net welk merk het goedkoopst is/ beste aanbieding heeft. Ik dacht eerst namelijk dat merken beter waren dan huismerk maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Het is net zoals met zonnebrand, factor 50 is factor 50. Misschien ook niet helemaal waar want sommige vormen vitamine worden beter opgenomen dan anderen maar toch.
Het is net zoals met zonnebrand, factor 50 is factor 50. Misschien ook niet helemaal waar want sommige vormen vitamine worden beter opgenomen dan anderen maar toch.

maandag 3 maart 2025 om 20:54
Ja.Birdy schreef: ↑03-03-2025 20:06En dan bedoel ik niet een vitamine C of D van het kruidvat slikken maar de gekste supplementen zie ik voorbij komen (runder testikels) tegen bizarre prijzen.
maandag 3 maart 2025 om 21:49
Dit is toch al jaren zo?
En elke keer verandert het supplement: wat je eerst moest gebruiken, blijkt na een tijd totaal niet te werken, en dan verzinnen ze weer wat nieuws.
Ik geloof ook zeker dat dit voornamelijk via populaire influencers gaat, die hebben veel volgers en krijgen ook goed geld om dit soort onzin te verkopen
.
En elke keer verandert het supplement: wat je eerst moest gebruiken, blijkt na een tijd totaal niet te werken, en dan verzinnen ze weer wat nieuws.
Ik geloof ook zeker dat dit voornamelijk via populaire influencers gaat, die hebben veel volgers en krijgen ook goed geld om dit soort onzin te verkopen
maandag 3 maart 2025 om 22:20
maandag 3 maart 2025 om 22:27
dinsdag 4 maart 2025 om 06:43
Ja, het stikt van de hypes van SM inderdaad. Dan is het weer dit, dan weer dat.
En in onze winkel profiteren we daar enorm van, het internet en de kracht van de influencers. Momenteel is het weer Keltisch zeezout en ook de Castor olie is niet aan te slepen ( oke nu werkt die als een trein dus prima).
En inderdaad, veel mensen willen vooral supplementen slikken om ongezond leven te compenseren of verwachten er een wondermiddel van.
De proteine hype word ik ook helemaal gek van. Het zijn gewoon eiwitten en die zitten overal in.
En in onze winkel profiteren we daar enorm van, het internet en de kracht van de influencers. Momenteel is het weer Keltisch zeezout en ook de Castor olie is niet aan te slepen ( oke nu werkt die als een trein dus prima).
En inderdaad, veel mensen willen vooral supplementen slikken om ongezond leven te compenseren of verwachten er een wondermiddel van.
De proteine hype word ik ook helemaal gek van. Het zijn gewoon eiwitten en die zitten overal in.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
dinsdag 4 maart 2025 om 07:51
Als je nog wat verder leest zie je dat veel mensen vitaminesupplementen voor niets innemen. Helemaal zonde.Graze schreef: ↑03-03-2025 20:40Heel eerlijk, toen ik voor het eerst vitamines bij ging slikken nam ik ook altijd de merk vitamine zoals Davitamon, Supradyn of Centum. Maar toen heb ik me eens een beetje ingelezen en nu neem ik gewoon die van Kruidvat, Etos, Holland & Barret en soms Lucovitaal of Action. Net welk merk het goedkoopst is/ beste aanbieding heeft. Ik dacht eerst namelijk dat merken beter waren dan huismerk maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
.
dinsdag 4 maart 2025 om 08:14
dinsdag 4 maart 2025 om 08:31
Dit is altijd zo geweest, mensen laten zich graag bedotten, zeker de mensen die niet zo hebben op feiten en wetenschap.
En ik zie geen verschil in influencers die onzin promoten of de bedrijven die al decennia massaal homeopathie aanprijzen en het nog steeds goed verkopen.
Of daarvoor de levertraanverkopers aan je deur of de visschubbenextract op het dorpsplein.
Dus ineens zo populair valt wel mee denk ik.
En ik zie geen verschil in influencers die onzin promoten of de bedrijven die al decennia massaal homeopathie aanprijzen en het nog steeds goed verkopen.
Of daarvoor de levertraanverkopers aan je deur of de visschubbenextract op het dorpsplein.
Dus ineens zo populair valt wel mee denk ik.
dinsdag 4 maart 2025 om 09:18
De claim is dat je gaat afvallen als je veel eiwitten eet en weinig koolhydraten.
Of ze gaan massaal op een carnivoor dieet.
ben benieuwd welke hype de volgende is
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 4 maart 2025 om 11:06
Die claim klopt ook wel: eiwitten geven langer een verzadigd gevoel en weinig koolhydraten eten zorgt voor gewichtsverlies. Ik denk alleen dat het onverstandig is om langdurig weinig koolhydraten te eten, omdat we ergens energie vandaan moeten halen.Maleficent schreef: ↑04-03-2025 09:18De claim is dat je gaat afvallen als je veel eiwitten eet en weinig koolhydraten.
Of ze gaan massaal op een carnivoor dieet.
dinsdag 4 maart 2025 om 11:08
bijna alle claims hebben ergens een hint van waarheid.
En doooooor!
dinsdag 4 maart 2025 om 11:33
Dat vind ik net zo'n hype.
Ik denk dat dat iets mentaals is. Je kunt jezelf wijsmaken dat je langer volzit van eiwitten, als je moeite hebt om gedisciplineerd te zijn (ook iets mentaals).
Ik zit er in ieder geval helemaal niet vol van. In tegendeel. Als ik om 7 uur een bak yoghurt zou eten, zou ik het niet redden tot 12 uur. Met 2 boterhammen red ik het daarentegen prima. Als ik 2 boterhammen met jam zou eten zou ik ook echt niet eerder weer gaan eten dan na 2 boterhammen met pindakaas.
dinsdag 4 maart 2025 om 12:48
Door de influenzers die een filter op hun gezicht zetten en daardoor 20 jaar jonger lijken en supplementen aanprijzen omdat ze daarvoor betaald krijgen. Daarnaast alle filmpjes van fitgirls met billenbroekjes die zeggen dat je die supplementen poeders echt heel erg nodig hebt. Alles draaide al altijd om uiterlijk, maar met social media wordt daar nog meer de nadruk op gelegd. Daarnaast is er elke zoveel jaar een dieet-hype. Van sapkuurtjes tot montignac, sonja bakker, keto, palo en nu weer kilo's eiwitten en creatine. En uiteraard collageen. Aantal jaar geleden werd er nog met een smerig gezicht gezegd ' ik eet geen brood', want daar zou je dik en oud van worden.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in