Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1241 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
MarindaH schreef:
09-03-2025 19:01
Ik wil iets kopen uit Frankrijk, maar bij de verzendopties komt alleen DPD tevoorschijn. Niet eens Homer. Da's toch gek?
Misschien zijn die verzend opties "op" voor vandaag en kun je morgen gewoon weer bijvoorbeeld homerr kiezen
Lemon_Pledge schreef:
09-03-2025 19:20
Misschien zijn die verzend opties "op" voor vandaag en kun je morgen gewoon weer bijvoorbeeld homerr kiezen

Homerr staat toch altijd aan dacht ik.
Such fun!1
MarindaH schreef:
09-03-2025 19:38
Homerr staat toch altijd aan dacht ik.
Volgens mij niet, maar et zit wat mij betreft sowieso weinig logica in vinted.
Homerr is juist de enige die altijd aanstaat vanwege de samenwerking met Vinted. Daarom zo raar dat zelfs die niet verschijnt.
Such fun!1
MarindaH schreef:
09-03-2025 19:01
Ik wil iets kopen uit Frankrijk, maar bij de verzendopties komt alleen DPD tevoorschijn. Niet eens Homer. Da's toch gek?
Volgens mij verschillen de opties ook per land. Pas sinds vorige week dan mensen uit frankrijk bij mij kochten en Homerr gebruiken. Voorheen kozen ze vooral mondial.
Ook weer zoiets aparts, ik zag een item voor €25,- wat er al 2 jaar opstaat. Dus bied € 20,- en wordt het geweigerd. Ook geen tegenbod of een berichtje, dan denk ik wil je het wel verkopen?
Zou zelf echt geen zin hebben iets 2 jaar te moeten bewaren om € 5,- meer of minder :lol:
En € 25,- was al niet extreem laag ofzo gewoon een redelijke prijs.
Evy: wat bespottelijk zeg. Na 2 jaar ben je al blij dat je het kwijt kunt. Ik heb een tas in de kast onder de trap met Vinted spullen. Alles dat ik niet binnen 3-6 maanden verkoop, gaat wel een keer naar vriendinnen in Nederland die dochters hebben jonger dan de mijne.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
.
marindah wijzigde dit bericht op 10-03-2025 18:11
99.48% gewijzigd
Such fun!1
Mugske schreef:
09-03-2025 22:15
Volgens mij verschillen de opties ook per land. Pas sinds vorige week dan mensen uit frankrijk bij mij kochten en Homerr gebruiken. Voorheen kozen ze vooral mondial.

Het is heel gek, dit gaat om een verkoper in Frankrijk en ze heeft alle verzendopties aanstaan. Toch krijg ik alleen de (dure) optie dpd te zien.
Such fun!1
Het geschil over de kapotte kleding staat nog open, super irritant.
Het service team van vinted gaat contact met me opnemen, maar wanneer?
Baggal schreef:
10-03-2025 18:10
Evy: wat bespottelijk zeg. Na 2 jaar ben je al blij dat je het kwijt kunt. Ik heb een tas in de kast onder de trap met Vinted spullen. Alles dat ik niet binnen 3-6 maanden verkoop, gaat wel een keer naar vriendinnen in Nederland die dochters hebben jonger dan de mijne.
Ja inderdaad, ik laat familie met jongere kinderen altijd eerst kiezen, soms vriendinnen mijn kleding en wat vervolgens op Vinted niet verkoopt breng ik naar een tweedehands winkeltje waar je dan 50% krijgt van de verkopen. Daarna brengt diegene wat overblijft naar een goed doel. Daar is de inbreng per seizoen dus langer dan 3 maanden heb ik dingen sowieso niet op Vinted staan.
2 jaar aan kleding dan heb ik extra kasten nodig :lol:
Lemon_Pledge schreef:
10-03-2025 18:20
Het geschil over de kapotte kleding staat nog open, super irritant.
Het service team van vinted gaat contact met me opnemen, maar wanneer?
Bah, wat irritant. Ik vermoed dat ik met mijn verkoopster (kapotte trui en vieze en kapotte witte jurk) ook gesteggel krijg. Ze wilde er namelijk een “alles of niets” van maken en niet maar een paar dingen retour nemen. Het lijkt mij dat je volledig in je recht staat.

Evy: ik heb hier een oma die ook graag alles koopt in een bundel. Ben ik alles in één keer kwijt. Zo ontzettend makkelijk. Maar ik heb vlak voor de kerst een enorme stapel gebracht. En ik wil niet dat zij het gevoel krijgt dat ik alles maar bij haar dump :) . Al is ze er super blij mee.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nou, ook een super lieve ervaring. Kocht zojuist een heel leuk jasje en zag nadat ik had betaald dat er ook nog een truitje was. Vroeg de verkoper of ik of de koop kon annuleren om het allebei in één koop te kopen of haar privé te betalen. Schreef ze: hoeft niet, ik doe hem er zo bij voor je! Kijk, da’s lief!
Baggal schreef:
10-03-2025 19:54
Bah, wat irritant. Ik vermoed dat ik met mijn verkoopster (kapotte trui en vieze en kapotte witte jurk) ook gesteggel krijg. Ze wilde er namelijk een “alles of niets” van maken en niet maar een paar dingen retour nemen. Het lijkt mij dat je volledig in je recht staat.

Ze wil "ofwel alles trg retouren ofwel mijn geld krijgen , zo werkt dit , heb al naar Vinted gestuurd"

Terwijl in de voorwaarden van Vinted staat;

"Je hoeft niet de hele bundel terug te sturen – alleen de artikelen die je hebt gemarkeerd (tenzij ze als namaak zijn bevestigd). Alle artikelen moeten in originele staat zijn."

Vraag me af op hoeveel manieren dit te interpreteren is.
Baggal schreef:
10-03-2025 20:55
Nou, ook een super lieve ervaring. Kocht zojuist een heel leuk jasje en zag nadat ik had betaald dat er ook nog een truitje was. Vroeg de verkoper of ik of de koop kon annuleren om het allebei in één koop te kopen of haar privé te betalen. Schreef ze: hoeft niet, ik doe hem er zo bij voor je! Kijk, da’s lief!

Gelukkig dat er ook nog leuke verkopers zijn :heart:
Lemon_Pledge schreef:
10-03-2025 23:16
Gelukkig dat er ook nog leuke verkopers zijn :heart:
Oh zeker! Gelukkig zijn er wel degelijk fijne en normale mensen op Vinted. En ik blijf het een goed platform vinden voor de koop en verkoop van kleding. Mijn fout is soms te veel te kopen. Mijn dochter draagt nl. op weekdagen een school uniform en de mooie, leuke dingen blijven dan voor alleen het weekend.

Benieuwd hoe het met die vervelende verkoopster bij jou afloopt. Je hebt gedaan wat je moest doen, dus ik neem aan dat Vinted je een gedeeltelijke terugbetaling geeft.
Baggal schreef:
11-03-2025 13:36
Oh zeker! Gelukkig zijn er wel degelijk fijne en normale mensen op Vinted. En ik blijf het een goed platform vinden voor de koop en verkoop van kleding. Mijn fout is soms te veel te kopen. Mijn dochter draagt nl. op weekdagen een school uniform en de mooie, leuke dingen blijven dan voor alleen het weekend.

Benieuwd hoe het met die vervelende verkoopster bij jou afloopt. Je hebt gedaan wat je moest doen, dus ik neem aan dat Vinted je een gedeeltelijke terugbetaling geeft.

Het is toch gelukt. Verder geen bericht van Vinted, alleen dat ik m'n geld terug krijg. Twijfel of ik nog een negatieve review achter ga laten.
Evy schreef:
10-03-2025 17:17
Ook weer zoiets aparts, ik zag een item voor €25,- wat er al 2 jaar opstaat. Dus bied € 20,- en wordt het geweigerd. Ook geen tegenbod of een berichtje, dan denk ik wil je het wel verkopen?
Zou zelf echt geen zin hebben iets 2 jaar te moeten bewaren om € 5,- meer of minder :lol:
En € 25,- was al niet extreem laag ofzo gewoon een redelijke prijs.
Oh dat vind ik heel bijzonder! Is die 5 euro je dan zoveel waard?
Ik heb deze week nog wat gekocht, wat er al 9 maanden op stond voor 40 euro. Heb 25 euro geboden en de verkoopster accepteerde meteen. Denk dat zij blij was dat ze er alsnog vanaf was en er alsnog 25 euro voor kreeg.
Goede koop gedaan: een tasje, puntgaaf, nog helemaal in originele verpakking, zo blij mee.

En ook wat verkocht. Ik koop wel veel meer dan dat ik weet te verkopen, hoe is die verhouding bij jullie?
framboise-t schreef:
12-03-2025 13:54
Goede koop gedaan: een tasje, puntgaaf, nog helemaal in originele verpakking, zo blij mee.

En ook wat verkocht. Ik koop wel veel meer dan dat ik weet te verkopen, hoe is die verhouding bij jullie?
Wisselend. Ik koop vrij makkelijk moet ik zeggen. Veel kleding voor mijn dochter en soms iets voor mijzelf.
De kleding van dochter doe ik ook makkelijk weer weg. Soms op Vinted en soms een enorme doos kleding aan een mevrouw die ik via EBay ken. Ik verkoop ook wel dingen. Heb nu 25 advertenties. Vandaag weer een jurkje verkocht. Vraag dan niet heel veel: £7.50 voor een zo goed als nieuw item van Hucklebones (is een bekend merk hier) of £10 voor nog goed uitziende schoenen. Mijn idee is: ik wil er vanaf. Dat wil niet zeggen dat ik ieder bod accepteer. Op onzin biedingen reageer ik niet.
framboise-t schreef:

Hier ook, maar ik draag veel kleding af, of het gaat kapot, of het is niet boeiend genoeg om te verkopen. In dat laatste geval probeer ik het vaak wel, maar op een gegeven moment geef ik het op en doe ik het weg, wil het ook niet 2 jaar hoeven bewaren.
framboise-t schreef:

Nu vooral meer verkopen, maar ik koop soms ook dingen om door te verkopen.
Vandaag zo goed als nieuwe skechers voor 6 euro bij de kringloop gekocht en voor 10 euro doorverkocht. Geen enorme wist maar toch weer mooi meegenomen, en van de winst koop ik weer kleding voor de kinderen op vinted.
Nu heb ik het weer aan de hand: ik wil iets kopen, uit Frankrijk. Gister zag ik nog de verzendoptie mondial relay, en dat berekent hij vandaag ook als verzendkosten, maar ik de lijst zie ik alleen UPS voor 5,99! Idioot toch?
Such fun!1
MarindaH schreef:
14-03-2025 08:33
Nu heb ik het weer aan de hand: ik wil iets kopen, uit Frankrijk. Gister zag ik nog de verzendoptie mondial relay, en dat berekent hij vandaag ook als verzendkosten, maar ik de lijst zie ik alleen UPS voor 5,99! Idioot toch?

Dat had ik laatst ook. Kon toen alleen DHL kiezen, terwijl de verzendkosten van Homerr werd aangegeven. Op een klein aankoopbedrag scheelde dat behoorlijk. De verkoper had alle opties aan staan, heel gek. Toen heeft iemand anders het voor me gekocht, die kon bij dezelfde verkoper wel voor Homerr kiezen.
Jeetjejee schreef:
14-03-2025 09:51
Dat had ik laatst ook. Kon toen alleen DHL kiezen, terwijl de verzendkosten van Homerr werd aangegeven. Op een klein aankoopbedrag scheelde dat behoorlijk. De verkoper had alle opties aan staan, heel gek. Toen heeft iemand anders het voor me gekocht, die kon bij dezelfde verkoper wel voor Homerr kiezen.

Heel raar ook! Ik woon midden in de stad met echt heel veel pakketpunten in de buurt, dus dat om 7.30 uur de meeste opties al op zijn gaat er bij ook niet in. Zoek nog naar een manier om dit bij Vinted te melden/vragen. Nu is een andere koper er met mijn onderhandelde korting vandoor gegaan 😡
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven