Wat je niet hardop wil zeggen deel XIV

06-02-2025 13:43 675 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En weer door in dit verse topic.
Feestje vanavond, leuk en gezellig (maar waarom in godsnaam precies op de avond van de bekendmaking van Wie is de Mol :@ Nu maar hopen dat er geen grappenmaker bij het gezelschap zit dat de uitslag op z'n telefoon ziet en gaat rondbazuinen.)
Achterlijk commentaar in een artikel (Nederlandse mannen gezocht: amper zaaddonoren en honderden wensouders).
‘In Denemarken hebben mensen meer voor een ander over’. Alsof het gaat om een buisje bloed of tikkie voor een goed doel. Je geeft je DNA weg en je zadelt ook je eigen kinderen op met 12 potentiële halfbroers en zussen en de nasleep daarvan. Als ze zich al aan de regels houden.

Ik zou alleen een eicel doneren aan mijn bloedeigen zus (en broer als hij getrouwd was met een man en ze een draagmoeder hadden gevonden). Die twee hebben toch al hetzelfde genenpakket en het kind blijft in mijn familie.
Irritant die pms-aanvallen! Al 3 dagen achter elkaar! ☹️
Je pense donc je suis
Sterkte MadameBijoux! Heb je wat dingen die je pijn kunnen verlichten?

Ik zit me vooral af te vragen waarom ik een muffin eet die ik niet lekker vind. Zonde van de calorieën!
Kiwiiiiii schreef:
08-03-2025 20:50
Sterkte MadameBijoux! Heb je wat dingen die je pijn kunnen verlichten?

Ik zit me vooral af te vragen waarom ik een muffin eet die ik niet lekker vind. Zonde van de calorieën!
Bedankt Kiwiiiiii! Wat mij helpt is blijven bewegen en voor minder stres zorgen. Het eten van bewerkt voedsel beperken wat ik ook doe. Ik weet dat het ook weer over gaat.
Je pense donc je suis
Mijn dochter van 29 heeft sinds een tijdje een vriend en gaat over een paar maanden trouwen.
Aangezien we haar al ruim 3 jaar niet hebben gezien is dit een grote verrassing..
Sommigen van jullie weten dat mijn dochter in een woongroep zit begeleid.
Ik weet niet goed wat ik vind of voel..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Met je zweterige sportkleding in je stoel ploffen, na een kwartier opstaan om te douchen en daarna weer met schone kleren in dezelfde stoel. Ik vind het vies. Maar blijkbaar overdrijf ik weer.
huismuis
Milestone schreef:
09-03-2025 19:18
Met je zweterige sportkleding in je stoel ploffen, na een kwartier opstaan om te douchen en daarna weer met schone kleren in dezelfde stoel. Ik vind het vies. Maar blijkbaar overdrijf ik weer.

Oh bah. Dat doen we hier echt niet. Wij hebben de zweetstoel. Plasticklapstoel, staat in de trapkast en bezwete partner pakt die om even iets te drinken.

Maar daar drupt dus letterlijk het zweet vanaf.
Ik weet niet waarom ik nou zoveel weerstand voel als het om dat feestje gaat, maar ik heb er geen zin in. Ik schaam me er een beetje voor dus ik vertel het tegen niemand. Daarom wel hier.
(Hoezo op een verre locatie, midden in een werkweek, tot 's avonds laat, met een activiteit die voor sommigen misschien niet leuk is en dan ook nog een appje krijgen met wat er allemaal niet mag...joepie.)
LemoosGaatDoor schreef:
08-03-2025 14:56
Achterlijk commentaar in een artikel (Nederlandse mannen gezocht: amper zaaddonoren en honderden wensouders).
‘In Denemarken hebben mensen meer voor een ander over’. Alsof het gaat om een buisje bloed of tikkie voor een goed doel. Je geeft je DNA weg en je zadelt ook je eigen kinderen op met 12 potentiële halfbroers en zussen en de nasleep daarvan. Als ze zich al aan de regels houden.

Ik zou alleen een eicel doneren aan mijn bloedeigen zus (en broer als hij getrouwd was met een man en ze een draagmoeder hadden gevonden). Die twee hebben toch al hetzelfde genenpakket en het kind blijft in mijn familie.
Daarnaast kan het in Denemarken toch gewoon nog anoniem. Dus het is niet zo dat ze meer voor mensen over hebben, maar ze hebben minder last van eventuele gevolgen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben zelf van Duits-Deense afkomst en ook in Denemarken geboren en sluit me bij jullie aan. Het voor iemand over hebben daar is niet meer of minder. Waarom zoeken ze dan eigenlijk Nederlandse mannen? Er zijn toch ook genoeg Deense mannen daar,ha,ha.
Je pense donc je suis
MadameBijoux schreef:
10-03-2025 10:44
Ik ben zelf van Duits-Deense afkomst en ook in Denemarken geboren en sluit me bij jullie aan. Het voor iemand over hebben daar is niet meer of minder. Waarom zoeken ze dan eigenlijk Nederlandse mannen? Er zijn toch ook genoeg Deense mannen daar,ha,ha.
Ik gok dat het een artikel hier in Nederland is. Dus dat er te weinig Nederlandse donoren zijn om aan de vraag hier in Nederland te kunnen voldoen. Denemarken staat er om bekend dat ze in verhouding vrij soepel zijn. Geen wachtlijsten bijvoorbeeld. Maar in het verleden kon je de sperma ook gewoon naar je huisadres laten sturen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
10-03-2025 10:52
Ik gok dat het een artikel hier in Nederland is. Dus dat er te weinig Nederlandse donoren zijn om aan de vraag hier in Nederland te kunnen voldoen. Denemarken staat er om bekend dat ze in verhouding vrij soepel zijn. Geen wachtlijsten bijvoorbeeld. Maar in het verleden kon je de sperma ook gewoon naar je huisadres laten sturen.
Ah zo! Ja,dat het een artikel is dat wist ik wel. Maar niet hoe om donoren in Denemarken staat.
Je pense donc je suis
Ga toch weg met je ‘immers’. Het gebruik van ‘immers’ op dit forum is zo bedroevend. Echt, ik hoor of lees het nooit, nergens, alleen hier. Het is zó gemaakt dat het er vanaf spat.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Wat een slangenkuil is mijn werk soms toch.
Oke, oke, ik geef het toe: ik heb een beetje een crush op die vent op dat dansende paard van de Lotto reclame die ik hier steeds voorbij zie komen op het forum ( en op TV ).
En ik val niet eens op mannen met lang grijs haar en grote baarden. Zou het de combinatie met het paard zijn of zo? :$
Wat moet ik toch weer zoveel! Ik voel me alsof ik gedreven wordt door een motor. :whut:
Je pense donc je suis
Jujubee schreef:
12-03-2025 07:17
Oke, oke, ik geef het toe: ik heb een beetje een crush op die vent op dat dansende paard van de Lotto reclame die ik hier steeds voorbij zie komen op het forum ( en op TV ).
En ik val niet eens op mannen met lang grijs haar en grote baarden. Zou het de combinatie met het paard zijn of zo? :$

Een witte prins op een knap paard.
Wh*t the **** ...

Ga iemand anders ongevraagd als back-up zoeken voor deze takke-job.
Ik roep al jaren - zelfs vorige week nog - dat ik er niets van ken en dat ik ook 0 interesse heb om ze te leren kennen.

En ja, als ik morgen uitgestoomd ben én jij op kantoor krijg je dit in beleefde versie te horen. Dat enig overleg vooraf over takke-jobs en zomaar back-ups aanstellen wenselijk is.

(Ik weet namelijk waartoe "back-up" bij deze persoon leidt.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wat een TERINGHERRIE!!!

Waar zijn die ouders?
Lebow schreef:
10-03-2025 21:56
Ga toch weg met je ‘immers’. Het gebruik van ‘immers’ op dit forum is zo bedroevend. Echt, ik hoor of lees het nooit, nergens, alleen hier. Het is zó gemaakt dat het er vanaf spat.
Dat heb ik met “ dat gezegd hebbende “ hoor ik in het dagelijks leven werkelijk nooit .
Yildizlar2 schreef:
13-03-2025 13:03
Dat heb ik met “ dat gezegd hebbende “ hoor ik in het dagelijks leven werkelijk nooit .

Ik gebruik die zin met enige regelmaat.
En ook bijvoorbeeld: niettegenstaande. Of bijvoorkeur prefereer ik.

Zonder aardappel overigens.
Yildizlar2 schreef:
13-03-2025 13:03

Honolulu schreef:
13-03-2025 17:04

Ik ook!

Ik houd van rijke taal. Van spreekwoorden en gezegden. Jip-en-Janneke-taal is in het dagelijks gebruik niet mijn ding.
speculaastaart wijzigde dit bericht op 13-03-2025 20:01
0.44% gewijzigd
Speculaastaart schreef:
13-03-2025 18:38
Ik ook!

Ik houd van rijke taal. Van spreekwoorden en gezegden. Jip-en-Janneke-taal is het dagelijks gebruik niet mijn ding.
Bijzondere zin wel, voor een liefhebber van rijke taal. Ik kijk eerder of een zin lekker loopt.
En ‘immers’ valt voor mij onder ‘kijk mij eens welopgevoed zijn’.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven