Problemen met pakketbezorger

12-03-2025 01:44 294 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week werd er een pakket gebracht, en de bezorger was al pakketten voor buren aan het scannen als zijnde bij mij op te halen. Maar ik wil dat niet en ik vond het ook nogal voorbarig van hem. Ik kijk vaak programma’s met een noise cancelling koptelefoon op en dan hoor ik de bel niet. Dus ik zei dat ik geen pakketten voor buren aannemen en ik zag aan die blik in zijn ogen dat hij woest was omdat hij ze al aan het scannen was als afgegeven bij mij. Daarom zei ik maar dat ik een paar dagen weg moest zodat hij niet in discussie zou gaan of het echt niet kan bla bla. Vervolgens komt er uitgerekend de volgende dag een onverwachts pakketje uit het buitenland. Komt precies diezelfde bezorger weer. Hij begon direct te schreeuwen. Zo dus u bent wel thuis ik wilde het pakket al naar een afhaalpunt brengen. Maar niet als semi grappig maar echt boos. Hij gaf het pakket aan en daarna begon hij echt keihard door de straat te schreeuwen dat ik niet moest liegen tegen hem. Het is dat ik de deur dichtdeed anders was hij blijven schreeuwen. En nu komt er deze week weer een pakket en ik zie er echt tegenop. Ik ben bang dat hij er weer over begint. Wat zouden jullie doen? Een klacht indienen durf ik niet omdat ik de eerste keer al een slecht gevoel had bij hem en hij me de dag erna uitschold op straat. Ik vind het echt vervelend. Hij had ook een agressieve blik in zijn ogen het waren niet alleen zijn woorden die me zorgen baren.
viva-life22 schreef:
12-03-2025 14:16
Dus TO mag in haar eigen huis geen koptelefoon op doen, omdat de pakket bezorger beslist dat zij de pakketten van de buren aan moet nemen, zodat hij er geen extra werk van heeft, zodat de buren op hun tijd, waar zomaar een week overheen kan gaan, aan kunnen bellen om hun pakket op te halen.

:popcorn:
En niet douchen, niet de deur uit, niet naar de Wc. Eigenlijk moet TO gewoon 24/7 beschikbaar zijn, en dan natuurlijk ook binnen tien seconden de deur opendoen. Want ja, die arme pakketbezorger heeft nog meer te doen, en de buren willen ook gewoon snel weer door.

@TO, laat je niet intimideren. Je moet natuurlijk zelf weten of je melding maakt, het is ook wel begrijpelijk als je dat niet wilt doen. Ik heb 1x melding gemaakt bij Post.nl. Die bezorger was niet alleen hondsbrutaal (op het raam bonken ipv aanbellen), maar gooide de meest vreselijke scheldwoorden naar mijn hoofd als hem iets niet zinde. Was echt ongelofelijk. En gebeurde vaker. Na de melding (ik had een geluidsopname meegestuurd), heb ik die kerel godzijdank nooit meer in de wijk gezien.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Quincy2 schreef:
12-03-2025 13:07

Hier nemen de buren altijd pakjes voor elkaar aan.
Jij woont zeker in Lala-stad, aan de Onzinboulevard. Echt wat een raar geleuter.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik had er eens eentje die het pakje van mijn zoon gewoon op straat had gepleurd, met een briefje erbij (ik citeer): 'Uw paketje licht naast de velniszak'. Onnodig te zeggen dat het paketje met velniszak en al was verdwenen. Kind had er weken zijn zakgeld voor opgespaard, dus ik was behoorlijk geïrriteerd en diende een klacht in. Stond de volgende dag de bezorger voor mijn deur, zonder paketje natuurlijk, en hij sommeerde me mijn klacht in te trekken want anders zou ik van lusten. Waarop ik natuurlijk nog een klacht indiende, want zo bang ben ik gelukkig niet uitgevallen. Wat er van die laatste klacht terecht gekomen is weet ik niet, maar ik heb de beste man nooit meer gezien en ik heb ook nergens van gelust. En dat paketje van zoon hebben wij maar opnieuw voor hem gekocht, want zo sneu voor die jongen.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:41
Jij woont zeker in Lala-stad, aan de Onzinboulevard. Echt wat een raar geleuter.

:HA:
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:46
Ik had er eens eentje die het pakje van mijn zoon gewoon op straat had gepleurd, met een briefje erbij (ik citeer): 'Uw paketje licht naast de velniszak'. Onnodig te zeggen dat het paketje met velniszak en al was verdwenen. Kind had er weken zijn zakgeld voor opgespaard, dus ik was behoorlijk geïrriteerd en diende een klacht in. Stond de volgende dag de bezorger voor mijn deur, zonder paketje natuurlijk, en hij sommeerde me mijn klacht in te trekken want anders zou ik van lusten. Waarop ik natuurlijk nog een klacht indiende, want zo bang ben ik gelukkig niet uitgevallen. Wat er van die laatste klacht terecht gekomen is weet ik niet, maar ik heb de beste man nooit meer gezien en ik heb ook nergens van gelust. En dat paketje van zoon hebben wij maar opnieuw voor hem gekocht, want zo sneu voor die jongen.
Ja, zoiets heb ik ook meegemaakt. Had een studieboek besteld, dat op zo'n ruwe manier door de brievenbus was geduwd (zonder aan te bellen) dat het stuk was. Foto's van de schade gemaakt en een klacht ingediend. Vervolgens werd ik gebeld door de postbezorger/pakketbezorger om mij de huis vol te schelden. Heb die man verteld dat als hij geen klachten wil, dat hij dan netjes moet bezorgen zonder schade. En dat hij onmiddellijk moest stoppen met intimideren. Toen maar opnieuw een klacht ingediend. En gevraagd waarom ze een bezorger je mobiele telefoonnummer geven. Gelukkig daarna niks meer vernomen.
Lady*Voldemort schreef:
😂
13th_Star schreef:
12-03-2025 17:32
En niet douchen, niet de deur uit, niet naar de Wc. Eigenlijk moet TO gewoon 24/7 beschikbaar zijn, en dan natuurlijk ook binnen tien seconden de deur opendoen. Want ja, die arme pakketbezorger heeft nog meer te doen, en de buren willen ook gewoon snel weer door.

@TO, laat je niet intimideren. Je moet natuurlijk zelf weten of je melding maakt, het is ook wel begrijpelijk als je dat niet wilt doen. Ik heb 1x melding gemaakt bij Post.nl. Die bezorger was niet alleen hondsbrutaal (op het raam bonken ipv aanbellen), maar gooide de meest vreselijke scheldwoorden naar mijn hoofd als hem iets niet zinde. Was echt ongelofelijk. En gebeurde vaker. Na de melding (ik had een geluidsopname meegestuurd), heb ik die kerel godzijdank nooit meer in de wijk gezien.
Pakketjes aannemen voor buren zou in ieders leven absolute topprioriteit moeten hebben. Daar ben je voor geboren.
Ik heb zelfs al vernomen dat Onzelieveheer je onmiddellijk linksaf het hellevuur in stuurt als je ooit geweigerd hebt een pakketje voor je buren aan te nemen.
(Herman Finkers)
Het is wel van belang dat de consumptiemaatschappij blijft draaien en daarin kunnen wij allemaal een steentje bijdragen.
Lady*Voldemort schreef:
Oh bij mij in principe ook wel hoor.

Maar dan wel zonder intimiderende bezorger. Kan ie een keer doen, bij de buurtoma die altijd koekjes en snoepjes uitdeelt aan de kinderen van peuter tot ze het huis uit zijn en hij heeft een hele horde buurmannen met spontaan overal vandaan getoverde hooivorken achter zich aan. Opbokken.
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:46
Maar wat had je uiteindelijk dan wel gelust? :hyper:
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 18:04
Ik heb zelfs al vernomen dat Onzelieveheer je onmiddellijk linksaf het hellevuur in stuurt als je ooit geweigerd hebt een pakketje voor je buren aan te nemen.
:rofl:

Ik heb van veel spijt in mijn leven. Maar niet van de keren dat ik lekker de bel eraf gooide en me eens om mezelf en mijn man ging bekommeren in plaats van om de materiële welvaart van mijn buurtjes.

Zo zal ik het ook uitleggen aan de hemelpoort.
RikM schreef:
12-03-2025 16:39
Duik je dan ook weg achter de bank?
Ik wel als ik die bewuste buurvrouw aan zie komen lopen en ik heb geen zin in haar, dan duik ik (buiten) de struiken in en binnen doe ik snel het licht uit. Ik vind dat wijf echt super irritant. Die gaat echt lopen posten en rondjes om het huis lopen om te zien of ik thuis ben. En belt rustig 4 x per dag aan als ik niet opendoe. Get a life!
Er zijn zoveel slechte bezorgers, helaas moeten de goede onder de kwaden lijden. Ik heb ook al meerdere keren een klacht ingediend. Van het bijna aanrijden van mijn moeder tot het bezorgen bij een pakketpunt terwijl we gewoon thuis zijn. Bonken op het raam heb ik ook al een keer gehad (2 seconden na het aanbellen). Toen ik er wat van zei, keek hij me een beetje glazig aan. Vervalste handtekening, aanbellen en weglopen (gelukkig waren we thuis), pakket letterlijk in mijn handen gooien en gewoon onbeschoft gedrag. Meestal zeg er zelf wat van, anders gaat er een klacht naar het postbedrijf. Gelukkig nooit gekke wraakacties meegemaakt.

En pakketjes voor de buren. Ik woon wel in een straat waar dat gebruikelijk is. Tot er buren zijn die zoveel pakketjes bestellen dat er 3 verschillende postbedrijven per dag langskomen. En niet één keer per week, maar 5 dagen, elke week. Ik vraag me echt af hoeveel spullen een mens nodig kan hebben.
NomenNesci0 schreef:
12-03-2025 18:25
Ik wel als ik die bewuste buurvrouw aan zie komen lopen en ik heb geen zin in haar, dan duik ik (buiten) de struiken in en binnen doe ik snel het licht uit. Ik vind dat wijf echt super irritant. Die gaat echt lopen posten en rondjes om het huis lopen om te zien of ik thuis ben. En belt rustig 4 x per dag aan als ik niet opendoe. Get a life!
:hihi:

Ik parkeer mijn auto wel eens om de hoek in plaats van voor de deur omdat ik soms aan mijn water voel dat het zo'n dag is dat een specifiek iemand spontaan een bakkie wil komen doen.
Bij ons stond laatst een bezorger van boodschappen voor de deur, degene voor wie het was bestemd (een paar deuren verder) was kennelijk niet thuis, of wij het aan wilden nemen? Ik denk dat hij de dag ervoor nog bij PostNL werkte ofzo en niet helemaal wist wat gebruikelijk is in zijn nieuwe baan. ;-) Toen ik zei dat me dat toch niet zo handig leek met allerlei producten die koel moeten blijven en ook gezien de hoeveelheid van de levering, begreep hij het gelijk en vertrok hij weer.
Quincy2 schreef:
12-03-2025 07:16
Tja, dan zet je eens GEEN koptelefoon op? Of je doet even een briefje bij de buren in de bus met dat je pakketten hebt en dat je een koptelefoon op hebt, of dat je af en toe even kijkt of ze thuis zijn en het dan komt brengen.

Ik zou je een stomme buur vinden.

Maar de pakketbezorger heeft wel gelijk dat je loog en dat hij daar boos over is.
Eens
Frankly my dear, I don"t give a damn
.
Ik vind het echt onzin om een hele rits pakketjes aan te nemen van buren die niet thuis zijn. Ik ben geen bezorgpunt en het is niet mijn probleem als buren zoveel bestellen. Ik vind het van die buren net zo goed niet netjes dat het dan maar bij iemand anders gedumpt wordt. Het kan prima naar een pakketpunt. Sporadisch een pakketje aannemen is geen probleem.

TO goed recht om nee te zeggen. En je bent niemand een verantwoording daarover verschuldigd. Omgekeerde wereld zeg.
erla wijzigde dit bericht op 12-03-2025 18:54
13.98% gewijzigd
Quincy2 schreef:
12-03-2025 13:07
TO was dan weer te belazerd om haar koptelefoon af te laten om de buren de gelegenheid te geven om aan te bellen en gehoord te worden.

En daardoor heeft ze nu mot met de bezorger. Dat is haar eigen schuld, want ze had het ook anders kunnen oplossen. Hoe de bezorger reageerde is niet zo fraai, maar zelf is ze ook niet sociaal.

Hier nemen de buren altijd pakjes voor elkaar aan. Iedereen mist wel eens het bezorgvak als het overdag gewijzigd wordt. Dat heeft niets te maken met niet nadenken tijdens het bestellen of het op je buren afschuiven.
Te belazerd om buren de kans te geven aan te bellen? Sorry maar in welke wereld leef jij? Moet jij geen boodschappen gaan doen, in bad gaan zitten, teams meetings voeren, want jeetje je moet buren wel de kans geven hun pakket op te halen hoor. Dat geloof je toch niet zelf?

Het is de verantwoordelijkheid van de buren en de postbezorger om iets te bezorgen. Niet de baan of verantwoordelijkheid van To.

Overigens hangt het er wel vanaf waar je woont wat gebruikelijk is denk ik. Bij ons is het ook vrij gebruikelijk om iets aan te nemen voor je buren. We kennen elkaar allemaal en hebben goed contact. Toen ik nog in een flat woonde (met 800nummers) beschouwde PostNL iedereen als mijn buren en nam ik dus nooit iets aan en wilde ik eerlijk gezegd ook niet dat ze mijn pakketjes bij wildvreemden afgaven (en PostNL dus bepaalde dat 2 verdiepingen hoger wel mijn buren waren). Maar zelfs hier: als mijn buren geen zin hebben mijn pakket aan te nemen, dan is dat meer dan prima. Mijn pakket. Mijn probleem als ik niet thuis ben.
nadinexxx wijzigde dit bericht op 12-03-2025 18:52
5.94% gewijzigd
Mijn vriendin woonde in de straat waar een oudere buurman een pakketpunt was begonnen voor alle mogelijke aanbieders. Waarschijnlijk voor aanspraak en als dagbesteding (en wellicht een leuk zakcentje). Drama voor de buurt. Op alle gekke tijdstippen van de dag auto's die af en aan rijden. En bij de opening van het punt hingen meerdere mensen op de stoep te wachten tot hij open ging. Als hij er niet was kwam het regelmatig voor dat mensen aanmelden bij de buren. Buurman had een kleine seniorenwoning die bomvol stond met pakketten en karren. En dan kwamen de busjes ook de hele dag aanrijden om een nieuwe lading op te halen en af te leveren (waarbij ze vrolijk de straat blokkeerden).
calvijn1 schreef:
12-03-2025 18:41
Eens
Hoe wist die pakketbezorger dan dat TO loog?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
12-03-2025 18:51
Hoe wist die pakketbezorger dan dat TO loog?
Hij heeft haar daags daarna ontmaskerd.

Maar we staan niet onder ede met een boze bezorger voor de deur. Het is al van den zotte dat je een reden op moet geven om iets niet aan te nemen.
calvijn1 schreef:
12-03-2025 18:41
Eens
Ja? Want de bezorger heeft te allen tijde het recht om de gehele waarheid en niets dan de waarheid te weten over het doen en laten van de bewoner van Schoolstraat 58 want hij heeft verregaande bevoegdheden om te allen tijde, dat wil zeggen 24/7/365 zijn wagonladingen aan pakketjes voor nummer 1 tot en met 298 in de hal van nummer 58 te deponeren?
pina schreef:
12-03-2025 18:53
Hij heeft haar daags daarna ontmaskerd.
Omdat ze toen wel thuis was bedoel je?? Dat zegt toch helemaal niets?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven