Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2053 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Bitje93 schreef:
12-03-2025 11:02
.
Ik was gister in een groot tuincentrum waar overal briefjes hingen dat ze vandaag gesloten zouden zijn wegens Biddag. Iets waar ik nog nooit van gehoord had en waar ik zeker niet aan zou denken mbt winkelsluitingen.
Dit was overigens in Zuid-Holland
Vroeger (ik ben bouwjaar 1967) waren we op school vrij op bid- en dankdag. Was je toevallig bij Spek?
Je kunt wel aardig gokken :)
Overigens, mijn bouwjaar ligt nog een paar jaar vroeger en ik heb op een Christelijke basisschool gezeten :)
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
12-03-2025 11:02
.
Ik was gister in een groot tuincentrum waar overal briefjes hingen dat ze vandaag gesloten zouden zijn wegens Biddag. Iets waar ik nog nooit van gehoord had en waar ik zeker niet aan zou denken mbt winkelsluitingen.
Dit was overigens in Zuid-Holland
Van der Spek in Zevenhuizen?
.
Ik woon in de biblebelt en hier zijn ook diverse winkels gesloten vandaag wegens biddag. Christelijke school ook. Zorgboerderij waar (pleeg)kind heen gaat ook.
Het leeft bij mij niet, dus daar kwam ik pas gisteren achter toen ik hem ophaalde. Was even schrikken :-)

Supermarkt is wel open, maar sluit om 18:00. Bakker dicht, slager dicht, warenhuis dicht, schilder dicht en dat was het aanbod ook wel.
Op zondag ook altijd alles gesloten overigens en alle Christelijke feestdagen ook. Vind ik geen probleem, supermarkt is 6 dagen in de week van 07:30 tot 21:00 open. Vind het bijna knap als je in die tijd nooit een boodschap kunt doen.
margreetder schreef:
12-03-2025 08:42
Dat de schappen bij mijn AH weer zijn omgegooid. Kon ik gaan zoeken waar de sectie tafelzuren naar verplaatst is. En het lijkt wel ze de ruimte steeds meer indikken. Stonden er eerst twee tot drie rijen augurken, nu nog maar één.
Misschien omdat er minder vraag is naar het product. Ik vind augurken echt iets voor oude mensen. :-$ Oké, minimaal 50 jaar en ouder. :biggrin: En hoogstens bij een restaurant op de hamburger. :nut:
Maar het kan ook gewoon zijn dat er in jouw omgeving minder vraag naar is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
12-03-2025 14:48
Misschien omdat er minder vraag is naar het product. Ik vind augurken echt iets voor oude mensen. :-$ Oké, minimaal 50 jaar en ouder. :biggrin: En hoogstens bij een restaurant op de hamburger. :nut:
Zeg, ik ben 49, ik eet ook augurken. En wat denk je van al die zwangere vrouwen!
Lila-Linda schreef:
12-03-2025 11:20
2e woensdag van maart: Biddag voor het gewas

Ik had ooit een collega, die altijd vrij nam op die dag.
Volgens mij vooral onder SGP-ers wel een ding.
En vooral bij tuinders zie je veel SGP

Biddag voor gewas en arbeid, zoals er ook dankdag is voor gewas en arbeid.

In mijn woongemeente zijn er vandaag 3 kerkdiensten zodat de kinderen ook naar de kerk kunnen. 's Ochtends moeten ze naar school en 's avonds liggen ze op bed. De winkels hebben geen aangepaste openingstijden.
dianaf schreef:
O, voor oude mensen? Bij mijn AH is er veel aanbod, ook in Duitsland staan de schappen vol. Zo lekker een augurk, gewoon door de sla of in zoetzure saus. Maar dat is vast ook voer voor oude mensen. :-D
dianaf schreef:
Haha vandaar dat kesbeke op het moment zo hot is zeker . Echt niet voor oudere mensen .
Hier bij de Ah minimaal drie planken tafelzuur hoor .
AnnaNiem schreef:
12-03-2025 14:52
Zeg, ik ben 49, ik eet ook augurken. En wat denk je van al die zwangere vrouwen!
:hihi: :bigkiss:

Toevallig had ik nog wel even gegoogled of ik iets kon vinden over welke groep mensen er augurken eet. :lol:

Zwanger: wel/niet zin in augurken
De meeste zwangeren krijgen juist meer zin in zoet eten, zo blijkt uit onderzoek. Maar een klein deel van de zwangere vrouwen grijpt naar zuur eten. En voor wie er zin in heeft, is de keuze snel gemaakt, want een augurk is makkelijk en goedkoop. Je haalt ‘m uit de pot en eten maar. Dus: is een vrouw die augurken eet zwanger? En heeft iedere zwangere vrouw zin in augurken? Niet echt en niet altijd.
Bron: https://fourmonths.nl/augurk-weetjes
Phlox24 schreef:
12-03-2025 15:06
O, voor oude mensen? Bij mijn AH is er veel aanbod, ook in Duitsland staan de schappen vol. Zo lekker een augurk, gewoon door de sla of in zoetzure saus. Maar dat is vast ook voer voor oude mensen. :-D
Nee hoor. Plaag je maar. Lekker eten waar je blij van wordt!! :bigkiss:
Yildizlar2 schreef:
12-03-2025 15:10
Haha vandaar dat kesbeke op het moment zo hot is zeker . Echt niet voor oudere mensen .
Hier bij de Ah minimaal drie planken tafelzuur hoor .
:bigkiss:
Net even gegoogled op Kesbeke, herkende wel het logo, maar grappig dat ze een reality show hadden (hebben). Volledig gemist. Wat grappig!

Als ik augurken tegen kom, dan is het op een traditionele Nederlandse verjaardag (augurk met een plakje salami?) of als ik bij oudere mensen op bezoek kom en dan hebben ze het wel eens bij het avondeten. Dus ik associeer het met iets voor oude mensen, net als veel andere zure/bittere zaken zoals zuurkool en witlof. Ik ken zelf geen mensen van mijn leeftijd of jonger die ze op die manier eten. En om eerlijk te zijn, als je het zelf niet eet, dat kijk je er ook anders naar.

Ik gok ook gewoon dat bij die betreffende supermarkt de vraag naar tafelzuren gewoon minder is. Dat zie je toch wel bij de verschillende supermarkten. Mijn eigen AH verkoopt ook van die hele grote zakken met rijst. Die hebben ze in het dorp van mijn moeder niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
AnnaNiem schreef:
12-03-2025 14:52
Mijn zoon (4) zegt dat augurken zijn lievelingseten zijn! :-D
justagirly schreef:
12-03-2025 17:09
Mijn zoon (4) zegt dat augurken zijn lievelingseten zijn! :-D
Is ie zwanger?
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Augurken zijn ook een hot item hier in huis.
Maar m'n man komt uit Oost Europa en daar zijn die dingen heilig.
Kuzu schreef:
12-03-2025 17:54
Augurken zijn ook een hot item hier in huis.
Maar m'n man komt uit Oost Europa en daar zijn die dingen heilig.
In Oost-Europa wonen ook alleen maar zwangere vrouwen en oude mensen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:10
Is ie zwanger?
Denk het :-D
dianaf schreef:
Laat Oos Kesbeke (en zijn kroonprinsen) je maar niet horen :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:58
In Oost-Europa wonen ook alleen maar zwangere vrouwen en oude mensen.
Ik vond al dat m'n man een buikje begon te krijgen maar snap nu waarom :-(
Hier ook een partner en kids die gek zijn op augurken :HA:. Ik gruwel van die dingen :$ zelfs toen ik 2x zwanger was tig jaar geleden :-P)
Voor iedereen een groene tuin
margreetder schreef:
12-03-2025 08:42
Dat de schappen bij mijn AH weer zijn omgegooid. Kon ik gaan zoeken waar de sectie tafelzuren naar verplaatst is. En het lijkt wel ze de ruimte steeds meer indikken. Stonden er eerst twee tot drie rijen augurken, nu nog maar één.
Dat omgooien is echt super irritant ja…we hadden vroeger een supermarkt die elke maand dit zo ongeveer deed :P
GroenTuintje schreef:
13-03-2025 07:45
Dat omgooien is echt super irritant ja…we hadden vroeger een supermarkt die elke maand dit zo ongeveer deed :P
Vakkenvullers (mijn kinderen en aanhang ;-) ) vinden dit ook superirritant.

Ik was van de week op zoek naar selderij in een pot, van die witte sliertjes, maar dat had mijn ah niet. Bestaat dat nog wel?

En ik hou van augurken, lekker op een boterham met ham of kaas. Ik ben (nog) geen 50, dochter houdt er ook van en is zeker geen 50 en ook niet zwanger.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
13-03-2025 08:35

Ik was van de week op zoek naar selderij in een pot, van die witte sliertjes, maar dat had mijn ah niet. Bestaat dat nog wel?

Nooit geweten dat dat in pot bestaat
AH heeft het (is dit hetzelfde?) bij de versafdeling, waar ook humus staat enzo: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... eriesalade
Mijn lieftallige wederhelft kocht van de week Dubbeldrank (ik wist niet dat het nog bestond) en Bessola (brrrr)

Dat vond ik wel duidelijk 50+ aankopen :)
Hier weer een ergernis in de xxl AH… 1 kassa geopend met enorme rij ( de enige waar je contant kan betalen). En bij de zelfscan geen hond , want daar kun je alleen pinnen .. ze hebben nog geen contant zelfscan kassa hier :facepalm:
Lila-Linda schreef:
13-03-2025 09:36
Mijn lieftallige wederhelft kocht van de week Dubbeldrank (ik wist niet dat het nog bestond) en Bessola (brrrr)

Dat vond ik wel duidelijk 50+ aankopen :)
Dat hangt erg van de regio af denk ik. Ik werk in Amsterdam Zuidoost en hier staat dubbledrank standaard op tafel. (ik gruwel er ook van).
GroenTuintje schreef:
13-03-2025 09:41
Hier weer een ergernis in de xxl AH… 1 kassa geopend met enorme rij ( de enige waar je contant kan betalen). En bij de zelfscan geen hond , want daar kun je alleen pinnen .. ze hebben nog geen contant zelfscan kassa hier :facepalm:
Zelfscan waar je contant zou kunnen betalen, zou best fijn zijn ja. In het buitenland heb je ze vaak genoeg en het is erg handig want boodschappen daar pin ik niet ivm de kosten. In Nederland heb ik het niet nodig, maar er zijn genoeg mensen die boodschappen contant af willen rekenen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven