Problemen met pakketbezorger

12-03-2025 01:44 287 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week werd er een pakket gebracht, en de bezorger was al pakketten voor buren aan het scannen als zijnde bij mij op te halen. Maar ik wil dat niet en ik vond het ook nogal voorbarig van hem. Ik kijk vaak programma’s met een noise cancelling koptelefoon op en dan hoor ik de bel niet. Dus ik zei dat ik geen pakketten voor buren aannemen en ik zag aan die blik in zijn ogen dat hij woest was omdat hij ze al aan het scannen was als afgegeven bij mij. Daarom zei ik maar dat ik een paar dagen weg moest zodat hij niet in discussie zou gaan of het echt niet kan bla bla. Vervolgens komt er uitgerekend de volgende dag een onverwachts pakketje uit het buitenland. Komt precies diezelfde bezorger weer. Hij begon direct te schreeuwen. Zo dus u bent wel thuis ik wilde het pakket al naar een afhaalpunt brengen. Maar niet als semi grappig maar echt boos. Hij gaf het pakket aan en daarna begon hij echt keihard door de straat te schreeuwen dat ik niet moest liegen tegen hem. Het is dat ik de deur dichtdeed anders was hij blijven schreeuwen. En nu komt er deze week weer een pakket en ik zie er echt tegenop. Ik ben bang dat hij er weer over begint. Wat zouden jullie doen? Een klacht indienen durf ik niet omdat ik de eerste keer al een slecht gevoel had bij hem en hij me de dag erna uitschold op straat. Ik vind het echt vervelend. Hij had ook een agressieve blik in zijn ogen het waren niet alleen zijn woorden die me zorgen baren.
Ik neem alleen nog kleine pakketjes aan van directe buren. Er is geen ruimte bij mij voor grote pakketten, en er kan hier niks op straat staan. Als ik iets aan heb genomen, app ik in de straatapp dat het pakketje bij mij is. Dat gaat meestal goed. Als ik de straatapp lees, gaat er ook veel fout. Ik vond zelf iets ophalen voor mezelf uit zo’n automaat bij de AH heel fijn, maar dat kan niet bij grote pakketten. Het echte probleem hier is dat een bezorger onbeschoft word en gaat schreeuwen. Daar zou ik echt een klacht over indienen.
En ik vind het bestellen van alles wel erg uit de hand gelopen. Waarom niet gewoon naar een winkel gaan en het zelf kopen?
Renske schreef:
12-03-2025 20:35
:rofl: Wat woon je in een heerlijk overzichtelijke wereld (die onzinboulevard misschien?).
Ik woon ergens nabij een centrum van een stad, je mag god op je blote knieen danken als je de auto voor de deur kan parkeren en niet een paar straten verderop. Een auto die veel buren niet hebben trouwens. Er staan ook auto's van mensen die hier niet in de buurt wonen trouwens, het wordt helemaal een toestand als ik hun pakketjes moet aannemen. Buren die wel een auto hebben gaan trouwens ook weleens met de fiets of lopend ergens naartoe, hoe moet dat dan? Dan kan ik niet eens checken of ze wel de waarheid spreken.
Je doet moeilijk om het moeilijk doen en verzint er nu van alles bij. De meerderheid van de mensen woont ten eerste niet in een centrum en anders is als er ligt brand bijvoorbeeld ook een teken. Je kunt het 's avonds, bijvoorbeeld rond etenstijd, ook even proberen als je zelf ongestoord met een koptelefoon op wil zitten.
Nadinexxx schreef:
13-03-2025 04:54
Soms wel. Maar negen van de tien keer is het echt wel in te schatten door een blik op auto, licht, beweging of gordijnen te werpen.
Exact. En anders ben je een keer voor niks gelopen, nou moe wat een probleem.

Men heeft hier wel alle tijd om op een forum alles voor onzin uit te maken maar moeite met echt contact maken en 30 sec je te verplaatsen naar de buren kennelijk. Dan hebben ze ineens "geen tijd".
Vivamensje schreef:
13-03-2025 05:44
Ik neem alleen nog kleine pakketjes aan van directe buren. Er is geen ruimte bij mij voor grote pakketten, en er kan hier niks op straat staan. Als ik iets aan heb genomen, app ik in de straatapp dat het pakketje bij mij is. Dat gaat meestal goed. Als ik de straatapp lees, gaat er ook veel fout. Ik vond zelf iets ophalen voor mezelf uit zo’n automaat bij de AH heel fijn, maar dat kan niet bij grote pakketten. Het echte probleem hier is dat een bezorger onbeschoft word en gaat schreeuwen. Daar zou ik echt een klacht over indienen.
En ik vind het bestellen van alles wel erg uit de hand gelopen. Waarom niet gewoon naar een winkel gaan en het zelf kopen?
Mijn belangrijkste reden voor bestellen is dat fysieke winkels het niet hebben.

Onlangs, sneakers en jeans nodig. Specifiek model en maat. In mijn eigen woonplaats, kansloos. Halve centrum staat leeg, alles wordt opgevuld met vreettenten en winkels met goedkope troep.

Ik ben er speciaal voor naar Westfield, mall of the Netherlands gereden, beide merken hebben daar een winkel. Ook daar hadden ze het niet. Ja, ze konden het wel bestellen. Maar dat kan ik zelf ook.

Volgende keer probeer ik het niet eens meer, zonde van mijn tijd. Maar ik heb het ook als ik ondergoed bij de Hema wil kopen. Die zit bij mij om de hoek. Hele winkel vol met prullaria maar het ondergoedrek is altijd half leeg.
RP7 schreef:
13-03-2025 06:25
Je doet moeilijk om het moeilijk doen en verzint er nu van alles bij. De meerderheid van de mensen woont ten eerste niet in een centrum en anders is als er ligt brand bijvoorbeeld ook een teken. Je kunt het 's avonds, bijvoorbeeld rond etenstijd, ook even proberen als je zelf ongestoord met een koptelefoon op wil zitten.
Jemjg, je doet net alsof je een medaille verdient door voor gratis hub van de bezorgbedrijven te spelen. Die zijn blij met je ja.

Bij pak 'm beet de egelopvang kun je je stukken nuttiger maken dan als verlengstuk van dhl. Dus hup egelhokken schrobben in plaats van koekeloeren of je buren wel thuis zijn.

Mag iedereen alsjeblieft zelf bepalen of ie liever rondhangt op een forum dan luie buren bedient?
Mette schreef:
13-03-2025 06:30
Mijn belangrijkste reden voor bestellen is dat fysieke winkels het niet hebben.

Onlangs, sneakers en jeans nodig. Specifiek model en maat. In mijn eigen woonplaats, kansloos. Halve centrum staat leeg, alles wordt opgevuld met vreettenten en winkels met goedkope troep.

Ik ben er speciaal voor naar Westfield, mall of the Netherlands gereden, beide merken hebben daar een winkel. Ook daar hadden ze het niet. Ja, ze konden het wel bestellen. Maar dat kan ik zelf ook.

Volgende keer probeer ik het niet eens meer, zonde van mijn tijd. Maar ik heb het ook als ik ondergoed bij de Hema wil kopen. Die zit bij mij om de hoek. Hele winkel vol met prullaria maar het ondergoedrek is altijd half leeg.
Ik snap dat wel, maar eigenlijk is het een luxeprobleem. Je kan nu alles van over de hele wereld bestellen, en dat is heel verleidelijk, maar niet echt nodig. Het probleem bij mij in de buurt is dat nu alle straten verstopt zijn door alle busjes die de boel verstoppen. Met als gevolg, meer luchtverontreiniging en geïrriteerde mensen. Het is enorm uit de hand gelopen.
RP7 schreef:
13-03-2025 06:26

Men heeft hier wel alle tijd om op een forum alles voor onzin uit te maken maar moeite met echt contact maken en 30 sec je te verplaatsen naar de buren kennelijk. Dan hebben ze ineens "geen tijd".
Wacht even, ik zeg alleen dat ik kan zien dat mijn buren thuis zijn of niet. En dat dit kan in sommige wijken :)

Maar ik ga nog steeds geen pakket aannemen en dan zelf een poging doen hoor. Blijf bij mijn standpunt dat het niet de verantwoordelijkheid van to is om te zorgen dat pakket op de juiste plek komt.
Vivamensje schreef:
13-03-2025 07:01
Ik snap dat wel, maar eigenlijk is het een luxeprobleem. Je kan nu alles van over de hele wereld bestellen, en dat is heel verleidelijk, maar niet echt nodig. Het probleem bij mij in de buurt is dat nu alle straten verstopt zijn door alle busjes die de boel verstoppen. Met als gevolg, meer luchtverontreiniging en geïrriteerde mensen. Het is enorm uit de hand gelopen.
Ik begrijp je punt. Maar wat ik nodig heb is amper nog te krijgen in fysieke winkels. Nu Blokker weg is moet ik zelfs voor een simpele broodtrommel van een beetje kwaliteitsmerk online. Gewoon in mijn woonplaats nergens meer te krijgen.

Ja. Ik kan bij de Action een Chinese variant halen maar daar help ik ook het milieu niet mee.

Ik woon in de buurt van een gloednieuwe hub van DHL. Daarvandaan wordt alles bezorgd met elektrische fietskarretjes.
Dus er zijn wel initiatieven die het beter maken. Hoop dat dat meer uitbreidt.
RP7 schreef:
Ik neem zeer specifiek voor een bepaald huisnummer niets meer aan. Vaak gedaan wel. Vervelend dat het pakket er vaak dagen stond. Het is ook een keer voorgekomen dat ze het om 23.00 uur kwam halen. De druppel kwam toen ik een keer een pakket dan maar zelf wilde afgeven. Ik belde aan, ze waren thuis, of in ieder geval de vrouw des huizes. Na drie keer bellen zag ik haar de hal in komen, ze liep door de hal, langs de voordeur dus, en ging naar boven. Zonder open te doen dus. Na dat alles, wat meerdere keren per week gebeurde, besloot ik om geen pakjes voor hun meer aan te nemen.
Wat een probleem? Tja, dat zal iedereen anders ervaren, maar voor mij was het een hoop ongevraagde en ongewenste ergernis.
Mette schreef:
13-03-2025 07:12
Ik begrijp je punt. Maar wat ik nodig heb is amper nog te krijgen in fysieke winkels. Nu Blokker weg is moet ik zelfs voor een simpele broodtrommel van een beetje kwaliteitsmerk online. Gewoon in mijn woonplaats nergens meer te krijgen.

Ja. Ik kan bij de Action een Chinese variant halen maar daar help ik ook het milieu niet mee.

Ik woon in de buurt van een gloednieuwe hub van DHL. Daarvandaan wordt alles bezorgd met elektrische fietskarretjes.
Dus er zijn wel initiatieven die het beter maken. Hoop dat dat meer uitbreidt.
Het zou ook al helpen als iedereen z'n pakket gewoon bij een bezorgpunt laat bezorgen. Want dan kunnen die busjes in één keer veel pakketten bezorgen en hoeven ze niet tig straten in, overal te stoppen etc. Scheelt uitstoot. In de PostNL-app kan je dat gewoon standaard instellen.
RP7 schreef:

In dit geval gaat het erom, dat de bezorger al bezig was om de pakketten te scannen, zodat hij die bij TO kon achter laten. Toen TO aangaf dit niet te willen (wat haar goed recht is) werd hij boos. Zo ga je niet met mensen om, het is zijn werk en verantwoordelijkheid en niet die van TO.
meisje85 schreef:
13-03-2025 08:00
Het zou ook al helpen als iedereen z'n pakket gewoon bij een bezorgpunt laat bezorgen. Want dan kunnen die busjes in één keer veel pakketten bezorgen en hoeven ze niet tig straten in, overal te stoppen etc. Scheelt uitstoot. In de PostNL-app kan je dat gewoon standaard instellen.

Moet die mogelijkheid er wel zijn. Want dat is niet altijd het geval.
viva-life22 schreef:
13-03-2025 08:09
Moet die mogelijkheid er wel zijn. Want dat is niet altijd het geval.
Maar je kan het in de PostNL-app dus standaard voor hun pakketten instellen. Dan geldt het dus ook voor de pakketen die van sites komen waarbij je het pakketpunt op de site niet aan kon klikken.
meisje85 schreef:
13-03-2025 08:00
Hier op het dorp is er geen bezorgpunt. Er is een muur die heel vaak vol zit en dan wordt het 7 km verderop bij een groot bezorgpunt gebracht. Niet handig als je alleen een fiets hebt.
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 19:17
Ja en dat is natuurlijk een hele goede reden om zo debiel tekeer te gaan. Voor hetzelfde geld had ze de waarheid gesproken maar was het uitje niet doorgegaan door een sterfgeval in de familie, ik noem maar wat geks. Echt waar bemoeit zo'n man zich mee.
Dit! Die bezorger zit fout, TO niet.
Het leven is kut, het leven is zuur
Maar alles smaakt beter uit de frituur.
vivapimpelmees schreef:
13-03-2025 08:18
Hier op het dorp is er geen bezorgpunt. Er is een muur die heel vaak vol zit en dan wordt het 7 km verderop bij een groot bezorgpunt gebracht. Niet handig als je alleen een fiets hebt.
Ik vind de muur ook ideaal ja, maar heel vaak vol. Hier gaat het dan naar een kringloopwinkel een stuk verder met beperkte openingstijden. Dat betekent dan meestal dat k pas in het volgende weekend kan halen. En alles gaat daar op z'n elfendertigst dus met reistijd erbij ben ik dan heel veel tijd kwijt aan een bestelde broodtrommel.
Wij nemen met alle liefde pakketjes aan voor de buren.
En dit is wederzijds.

Tegenwoordig laten mijn buren en ik het op een bepaalde plek neerleggen, mits een van ons niet thuis is.

Ik ben het vaakst thuis en neem met alle liefde (kleine pakketten aan) grote mogen op onze speciale/geheime afgesproken plaats.

TO, de postbezorgers krijgen weinig betaald. En liegen dat je niet thuis zou zijn was fout. Wat je kunt doen is hem een keer aanspreken, je excuses aanbieden voor de leugen en uitleggen waarom je liever geen pakketten voor anderen aanneemt. Dit zal hij vast begrijpen. Mits het zo'n agressieve gast is die dan alsnog gaat schreeuwen. Dan zou ik het naar een pakketpunt laten sturen. Want klagen bij zijn werk heeft dan geen zin, aangezien hij weet waar je woont.
Maar goed. Ik zou het het überhaupt anders hebben aangepakt.

Ik zou de pakketten hebben aangenomen en dan had ik aangegeven dat dit de laatste keer is en dan uitgelegd hebben waarom
CocaCola schreef:
13-03-2025 08:40
En dit is wederzijds.

Tegenwoordig laten mijn buren en ik het op een bepaalde plek neerleggen, mits een van ons niet thuis is.

Ik ben het vaakst thuis en neem met alle liefde (kleine pakketten aan) grote mogen op onze speciale/geheime afgesproken plaats.

TO, de postbezorgers krijgen weinig betaald. En liegen dat je niet thuis zou zijn was fout. Wat je kunt doen is hem een keer aanspreken, je excuses aanbieden voor de leugen en uitleggen waarom je liever geen pakketten voor anderen aanneemt. Dit zal hij vast begrijpen. Mits het zo'n agressieve gast is die dan alsnog gaat schreeuwen. Dan zou ik het naar een pakketpunt laten sturen. Want klagen bij zijn werk heeft dan geen zin, aangezien hij weet waar je woont.
Nee, hou op hoor! Als ik een paar dagen wegga neem ik ook geen pakketten aan en dan kan het echt weleens voorkomen dat diezelfde bezorger er de volgende dag weer staat rond een tijdstip dat ik nog wel thuis ben, maar bijna vertrek.

Hij weet helemaal niet dat ze gelogen heeft. Hij zit fout door op voorhand aan te nemen dat zij die pakjes wel aanneemt EN daarover finaal uit zijn stekker te gaan.
CocaCola schreef:
13-03-2025 08:44
Maar goed. Ik zou het het überhaupt anders hebben aangepakt.

Ik zou de pakketten hebben aangenomen en dan had ik aangegeven dat dit de laatste keer is en dan uitgelegd hebben waarom
Daar hebben die postbezorgers echt geen tijd voor hoor :facepalm:

Je HOEFT geen pakketten voor een ander aan te nemen en je hoeft ook niet uit te leggen waarom je dat niet wil. Kom nou toch. ‘Nee’ is een hele zin.
CocaCola schreef:
Dit zal hij vast begrijpen. Mits het zo'n agressieve gast is die dan alsnog gaat schreeuwen.
Zoek het verschil tussen mits en tenzij even op.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Klagen heeft wel degelijk zin, als niemand klaagt over dergelijk gedrag van deze postbezorger kan hij lekker z’n gang gaan. Lijkt me niet de bedoeling. En als hij zich de volgende keer zich weer niet gedraagt, gewoon weer klagen.

Het doet er toch niet toe dat to ‘gelogen’ heeft dat ze niet thuis zou zijn? Dat gaat die postbezorger allemaal niets aan. Hij moet z’n pakketten niet ongevraagd bij iemand dumpen die dat niet wil. Je kunt het vragen, maar nee is dan ook een antwoord. Dan levert hij ze gewoon aan het eind van de rit in bij een afhaalpunt, probleem opgelost lijkt me.

Ik laat juist geen pakketten naar een automaat brengen, die zit regelmatig vol en dan kan ik m’n fiets naar een dorp verderop, is ruim 8 km of zo. Als die tenminste niet vol is. Daar heb ik echt geen zin in.
meisje85 schreef:
13-03-2025 08:11
Maar je kan het in de PostNL-app dus standaard voor hun pakketten instellen. Dan geldt het dus ook voor de pakketen die van sites komen waarbij je het pakketpunt op de site niet aan kon klikken.
‘Maar’ die mogelijkheid heeft dus niet iedereen.

Hier zit ook geen pakketpunt in de buurt en ik heb ook geen auto. En ik ken ook niemand met een auto.
Ik doe momenteel mijn deur helemaal niet open als ik niemand verwacht. Er lopen wat schimmige figuren rond in de straat en we hebben ook veel overlast van verkopers van Delta en kinderen die belletje trekken dus ik negeer mijn bel gewoon. Dat kan prima want ik zit op drie hoog en niemand die me ziet.
En ik heb ook vaak een koptelefoon op met muziek dus ik zal hem ook vaak niet horen. Pech gehad hoor. Het is niet mijn taak om pakketten op te vangen van mijn buren.

En die bezorger heeft geen enkel recht om zo tekeer te gaan tegen TO. Het moet nog mooier worden zeg. Ze is die vent niets verplicht. Ik zou hier echt een klacht over indienen, dit is niet normaal en niet oke.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
CocaCola schreef:
En dit is wederzijds.

Excuses aanbieden en verantwoording en verklaringen afleggen over je keuzes aan een intimiderende pakketbezorger. Het moet niet gekker worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven