Napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
maandag 10 maart 2025 om 10:19
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.3 met geklets en lentekriebels.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 16 maart 2025 om 17:26
Dit.Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 17:18Jij insinueert zelf dat al die forummers die een kutjeugd hebben gehad niet in de goot terechtgekomen zijn. Voor mezelf sprekend: ik ben inderdaad niet in de goot gekomen, maar het had best gekund. En het is nou ook weer niet dat ik poepgelukkig ben met mijn bestaan, ik hou mezelf overeind en dat is het wel zo'n beetje. Gelukkig beschik ik over een flinke dosis humor en ik stel niet zoveel eisen aan het leven, dus voor mij is het wel te doen. Maar humor en neiging tot tevredenheid zijn ook maar karaktereigenschappen die niet iedereen gegeven zijn.
En jezelf niet zo vreselijk serieus nemen, ondanks die kutjeugd en uithuisplaatsing, dat helpt mij. Ook mezelf soms spuugzat zijn, helpt me ook.
Maar echt meten kan niet. Te persoonlijk volgens mij.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 16-03-2025 17:27
3.39% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 16 maart 2025 om 17:27
Een gezin hebben zegt natuurlijk niks. Mijn moeder had ook een gezin.Frizz schreef: ↑16-03-2025 17:25Nou nee, ik scheer niet alle forummers met een rottige jeugd over één kam.
En wanneer ben je goed terecht gekomen? Als je niet gedetineerd bent? Geen uitkering krijgt? Niet ongelukkig bent? Nooit naar de ggz bent geweest?
Valt dus niet te meten.
Ik zie in mijn sector kinderen waarvan de ene uit het gezin gewapende overvallen pleegt en de ander een braverd is met goeie cijfers.
Volwassenen met verslavingen en schulden, waarvan siblings goeie banen hebben en een gezin.
En natuurlijk allerlei andere varianten hierop.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 17:28
Mijn pa ook ja...Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 17:27Een gezin hebben zegt natuurlijk niks. Mijn moeder had ook een gezin.
zondag 16 maart 2025 om 17:28
Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 17:27Een gezin hebben zegt natuurlijk niks. Mijn moeder had ook een gezin.
Ja de mijne ook.
•
zondag 16 maart 2025 om 17:30
Grobbekuiken_ schreef: ↑16-03-2025 17:26Dit.
En jezelf niet zo vreselijk serieus nemen, ondanks die kutjeugd en uithuisplaatsing, dat helpt mij. Ook mezelf soms spuugzat zijn, helpt me ook.
Maar echt meten kan niet. Te persoonlijk volgens mij.
Veerkracht, noemen ze dat dan.
•
zondag 16 maart 2025 om 17:36
zondag 16 maart 2025 om 17:38
En inderdaad overlevingsstrategie en een sterke wil ook vaak.Grobbekuiken_ schreef: ↑16-03-2025 17:32Voor mij vooral overlevingsstrategie geweest altijd, en nog wel want redelijk zo geconditioneerd.
zondag 16 maart 2025 om 17:44
Oh, ik was mededogen vergeten. Mijn moeder deed echt haar best wel, maar haar best stelde gewoon niet zoveel voor. En dat vond ik toen al best wel zielig voor haar, want zij had het vast ook graag anders gezien. Ik heb ook geen wrok naar haar, al had ik het wel leuk gevonden als het anders was gelopen.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 16-03-2025 17:45
0.33% gewijzigd
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 17:45
Als ik een sterke wil had gehad had ik vast die universitaire studie wel afgemaakt

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 17:48
Nooit bedacht dat dat zou kunnen, was ik niet mee bezig.Lady*Voldemort schreef: ↑16-03-2025 17:45Als ik een sterke wil had gehad had ik vast die universitaire studie wel afgemaakt![]()
Maar wel een sterke wil over hoe ik het níet zag. Altijd tegen geknokt. Nu op werk ook weer door vanalles. Ik laat me echt horen.

zondag 16 maart 2025 om 17:49
Ik ben niet in de goot beland, omdat ik mijn man leerde kennen en iemand anders die op het juiste moment ingreep. Ik kreeg al vroeg een uitkering wat ook een soort redding was.
Ben ik goed terecht gekomen? Ja, met heel veel hobbels en opstakels. Was mijn man er niet geweest, had ik zeer waarschijnlijk niet meer geleefd. Had iemand niet ingegrepen, was ik zeer waarschijnlijk in de prostitutie terecht gekomen.
Ben ik goed terecht gekomen? Ja, met heel veel hobbels en opstakels. Was mijn man er niet geweest, had ik zeer waarschijnlijk niet meer geleefd. Had iemand niet ingegrepen, was ik zeer waarschijnlijk in de prostitutie terecht gekomen.
zondag 16 maart 2025 om 17:50
Dat is wat mij betreft een veel te positieve uitleg.
Mijn broer pleegde zelfmoord, ik was daar te schijterig voor. En toen dacht ik: als doodgaan niet lukt, laat ik dan proberen dat leven een beetje leuk te maken.
Dat is matig gelukt.
En goed terechtgekomen zal ook niet volgens iedereen op mij van toepassing zijn.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt

zondag 16 maart 2025 om 17:55
Dit geldt ook voor mij.Solomio schreef: ↑16-03-2025 17:50Dat is wat mij betreft een veel te positieve uitleg.
Mijn broer pleegde zelfmoord, ik was daar te schijterig voor. En toen dacht ik: als doodgaan niet lukt, laat ik dan proberen dat leven een beetje leuk te maken.
Dat is matig gelukt.
En goed terechtgekomen zal ook niet volgens iedereen op mij van toepassing zijn.
Ik moet ermee leven dat mijn zelfbeeld laag is en ik vooral daardoor nu een feestje heb laten schieten. Durf niet naar mensen die mij al een hele poos niet gezien hebben.
Ik ben goed terecht gekomen, omdat ik de liefste man van de wereld heb, ik me niet letterlijk kapot hoef te werken en ik nu rust heb. De suïcidale gedachten daar moet ik ook mee leven, dat die bij mijn leven horen
De ene keer actief, de andere keer afwezig. Maar in de ogen van anderen doe ik een hele hoop verkeerd en zou men mijn leven absoluut niet willen.
zondag 16 maart 2025 om 18:02
Is dat omdat je aangekomen bent?Noah_Bloem schreef: ↑16-03-2025 17:55Dit geldt ook voor mij.
Ik moet ermee leven dat mijn zelfbeeld laag is en ik vooral daardoor nu een feestje heb laten schieten. Durf niet naar mensen die mij al een hele poos niet gezien hebben.
Ik ben goed terecht gekomen, omdat ik de liefste man van de wereld heb, ik me niet letterlijk kapot hoef te werken en ik nu rust heb. De suïcidale gedachten daar moet ik ook mee leven, dat die bij mijn leven horen
De ene keer actief, de andere keer afwezig. Maar in de ogen van anderen doe ik een hele hoop verkeerd en zou men mijn leven absoluut niet willen.
Stom gedoe.

Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Hannah Arendt
zondag 16 maart 2025 om 18:02
Dat zie zag ik niet. Het was echt vooral familiebreed veel ellende.Frizz schreef: ↑16-03-2025 17:25Nou nee, ik scheer niet alle forummers met een rottige jeugd over één kam.
En wanneer ben je goed terecht gekomen? Als je niet gedetineerd bent? Geen uitkering krijgt? Niet ongelukkig bent? Nooit naar de ggz bent geweest?
Valt dus niet te meten.
Ik zie in mijn sector kinderen waarvan de ene uit het gezin gewapende overvallen pleegt en de ander een braverd is met goeie cijfers.
Volwassenen met verslavingen en schulden, waarvan siblings goeie banen hebben en een gezin.
En natuurlijk allerlei andere varianten hierop.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.

zondag 16 maart 2025 om 18:04
Veerkracht en aanpassingsvermogen zijn 2 totaal verschillende dingen.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
zondag 16 maart 2025 om 18:08
Oh. Vind ik niet per definitie. Aanpassingsvermogen vind ik ook weer niet echt een bijzondere of noodzakelijke eigenschap.
zondag 16 maart 2025 om 18:08
Meh. Ik wou dat ik wat minder aanpassingsvermogen had gehad, dan had ik me misschien uit huis laten plaatsen.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 18:09
Nou ja, voor de buitenwereld is het wel een handige combinatie natuurlijk, veerkracht en aanpassingsvermogen. Van dergelijke mensen heb je immers vrij weinig last.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 16 maart 2025 om 18:14
Ik wil niet overkomen als een strijder ala FV, maar in mijn geval is het een hele handige eigenschap. Net als voor mijn kinderen. Ieder geval is anders natuurlijk, maar om dat per definitie uit te sluiten klopt ook niet.