Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
maandag 17 maart 2025 om 15:27
€5,75 zag ik bij Odin.OlleGrieze schreef: ↑17-03-2025 15:21Hier ook een roomboter gebruiker. Helaas is de prijs van roomboter in 3 jaar tijd verdrievoudigd!
Wel grasboter
Er gaan hier amper 2 pakjes door per week
Edit: in Duitsland heb een keer voor €1,60 per pakje gehaald.
Boter dus als zijnde grasgevoerd, klopte niets van
Edit: Kerrygold bedoel ik (merk).
maandag 17 maart 2025 om 15:44
I know I know, wilde gewoon even klagen!juliet64 schreef: ↑17-03-2025 15:06Maar dan vergelijk je toch appels met peren? Nogal logisch dat goedkope schoenen van synthetisch materiaal van bijvoorbeeld van Haren goedkoper zijn dan leren schoenen van een duur merk. Ik herken het in elk geval niet , het valt me juist op dat kleding en schoenen naar verhouding helemaal niet zoveel duurder zijn geworden de afgelopen jaren.
Ben trouwens niet mee eens dat schoenen niet duurder zijn geworden, zelfs bij de Ecco waar je vroeger degelijke schoenen voor een goede prijs kon halen betaal je nu echt een stuk meer.
maandag 17 maart 2025 om 16:27
Ik hak mijn eigen pure chocolajuliet64 schreef: ↑17-03-2025 14:58Ik doe vaak cacaonibs in mijn kwark- of yoqhurtontbijt. Die waren al krankzinnig duur geworden - laatste keer rond de 9 euro voor een zakje van 250 gram toen ik ze op de markt kocht. Zaterdag had ik nieuwe nodig en bleken ze inmiddels 14,70 te kosten. Ik bleef er bijna in. Dan maar geen cacaonibs hoor.

Voor iedereen een groene tuin
maandag 17 maart 2025 om 17:16
Wow, wat een verschil. Helaas woon ik in Zuid-Holland, te ver om mijn boodschappen in Duitsland te doen. Anders wist ik het wel!
Nothing happens for a reason
maandag 17 maart 2025 om 17:21
Dat ga ik ook maar doen denk ik

Nothing happens for a reason
maandag 17 maart 2025 om 17:24
Je kan het ook raspen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
maandag 17 maart 2025 om 18:28
In Duitsland Coca Cola 2L fles voor 1.29
In Nederland Coca Cola 1L fles voor 2.39
In NL wel even bijna 4 keer zo duur.
Een hele kip in Deutschland 6 euro.
In NL volgens mij niet meer onder de 10 euro. Net even gekeken: 13 euro in NL. In Duitsland dus minder dan de helft.
Heel veel koekjes en chocolade gewoon de helft van de prijs.
In Duitsland 2kg wortelen voor 1.20 terwijl in NL dat de prijs is voor 1kg. De helft van de prijs weer dus.
Ik raad echt iedereen aan (waar je ook woont in NL) om 1x per maand heel groot inkopen te doen in Duitsland. Meteen even flink tanken zodat je de benzine al hebt terugverdiend.
Als je rookt en drinkt kan het helemaal uit. Maar beter doe je dat niet en loont het nog steeds helemaal.
In NL volgens mij niet meer onder de 10 euro. Net even gekeken: 13 euro in NL. In Duitsland dus minder dan de helft.
In Duitsland 2kg wortelen voor 1.20 terwijl in NL dat de prijs is voor 1kg. De helft van de prijs weer dus.
Ik raad echt iedereen aan (waar je ook woont in NL) om 1x per maand heel groot inkopen te doen in Duitsland. Meteen even flink tanken zodat je de benzine al hebt terugverdiend.
Als je rookt en drinkt kan het helemaal uit. Maar beter doe je dat niet en loont het nog steeds helemaal.
maandag 17 maart 2025 om 18:33
ik ben vorige week nog boodschappen gaan doen in Duitsland en de dingen die ik vooral koop, waren over het algemeen dezelfde prijs of duurder. Je moet echt goed de prijzen in Nederland weten om zeker te zijn dat je in Duitsland goedkoper uit bent.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 17 maart 2025 om 18:41
Dat klopt. Je moet een goed geheugen hebben maar dan kan het ook gigantisch schelen.
Stel je drinkt 10 flessen cola per jaar. Neem gewoon mee voor een heel jaar.. waarom niet.
Je moet de producten echt weten en daarvoor gaan.
maandag 17 maart 2025 om 18:51
Ik kom zeer geregeld bij Duitse supermarkt, maar ben daar niet perse goedkoper uit. Tanken doe ik niet in Duitsland, is duurder dan in Nederland.
Cosmetica enzo koop ik niet. Verzorgingsproducten zijn wel goedkoper.
Echt, voor ons kan het niet uit. Het is omdat wij er om een andere reden vaak zijn.
Wij drinken alleen water uit de kraan en af en toe wijn of bier en roken niet. Wij eten nauwelijks chocolade.
Cosmetica enzo koop ik niet. Verzorgingsproducten zijn wel goedkoper.
Echt, voor ons kan het niet uit. Het is omdat wij er om een andere reden vaak zijn.
Wij drinken alleen water uit de kraan en af en toe wijn of bier en roken niet. Wij eten nauwelijks chocolade.
maandag 17 maart 2025 om 18:55
Met het risico dat deze na 3 maanden al op zijn, omdat je ze toch hebt staan!waarzegger schreef: ↑17-03-2025 18:41Dat klopt. Je moet een goed geheugen hebben maar dan kan het ook gigantisch schelen.
Stel je drinkt 10 flessen cola per jaar. Neem gewoon mee voor een heel jaar.. waarom niet.
Je moet de producten echt weten en daarvoor gaan.
Zo zou dat hier nl gaan. Als het er niet is drink ik gewoon water. Als het er toch staat....schenk ik mezelf sneller een colaatje in!
maandag 17 maart 2025 om 19:18
Deze video legt het ook duidelijk uit: https://youtu.be/Pu2gBc1TIaQ?si=O-9GJJm49Hu1oBUf
maandag 17 maart 2025 om 19:25
Hier moet je inderdaad wel voor uitkijken

Mijn tactiek is: gewoon op een andere plek zetten waar je niet vaak komt.
maandag 17 maart 2025 om 19:36
Heeft vast een fantastisch leven gehad.waarzegger schreef: ↑17-03-2025 18:28In Duitsland Coca Cola 2L fles voor 1.29
maandag 17 maart 2025 om 19:37
Nee hoor, allang niet meer zo.waarzegger schreef: ↑17-03-2025 19:20En tanken is gewoon 20 cent de liter goedkoper hoor. Niet langs de snelweg natuurlijk maar gewoon in een stadje
maandag 17 maart 2025 om 20:11
We zullen hem morgen lekker oppeuzelen.
Een hele kip is gewoon super lekker. Met het hele gezin lekker overal wat uitsnijden. Lekkere saus erbij en met je vingers eten!!!
En als hij voor minder dan de helft is gekocht is hij extra lekker!!!!
Het is gewoon uitbuiting want vroeger koste hij hier ook gewoon 6 euro.
maandag 17 maart 2025 om 20:14
Hier 1,63 voor E5 in Duitslandwaarzegger schreef: ↑17-03-2025 19:40Ik heb 1.619 per liter betaald voor E10
Waar haal je dit goedkoper in NL?

maandag 17 maart 2025 om 20:16
Mijn auto rijdt niet op benzine.waarzegger schreef: ↑17-03-2025 19:40Ik heb 1.619 per liter betaald voor E10
Waar haal je dit goedkoper in NL?
maandag 17 maart 2025 om 20:17
Momenteel echt niet… scheelt zo 20 cent goedkoper per liter in Duitsland vergeleken met Nederland.
Maar goed, wij wonen ook zowat op de grens, dus voor ons heel normaal om in Duitsland boodschappen te doen plus tanken.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in