Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
OlleGrieze schreef:
17-03-2025 15:21
Hier ook een roomboter gebruiker. Helaas is de prijs van roomboter in 3 jaar tijd verdrievoudigd!
€5,75 zag ik bij Odin.
Wel grasboter 😇

Er gaan hier amper 2 pakjes door per week 🙏

Edit: in Duitsland heb een keer voor €1,60 per pakje gehaald.
Boter dus als zijnde grasgevoerd, klopte niets van 🙈

Edit: Kerrygold bedoel ik (merk).
juliet64 schreef:
17-03-2025 15:06
Maar dan vergelijk je toch appels met peren? Nogal logisch dat goedkope schoenen van synthetisch materiaal van bijvoorbeeld van Haren goedkoper zijn dan leren schoenen van een duur merk. Ik herken het in elk geval niet , het valt me juist op dat kleding en schoenen naar verhouding helemaal niet zoveel duurder zijn geworden de afgelopen jaren.
I know I know, wilde gewoon even klagen!

Ben trouwens niet mee eens dat schoenen niet duurder zijn geworden, zelfs bij de Ecco waar je vroeger degelijke schoenen voor een goede prijs kon halen betaal je nu echt een stuk meer.
juliet64 schreef:
17-03-2025 14:58
Ik doe vaak cacaonibs in mijn kwark- of yoqhurtontbijt. Die waren al krankzinnig duur geworden - laatste keer rond de 9 euro voor een zakje van 250 gram toen ik ze op de markt kocht. Zaterdag had ik nieuwe nodig en bleken ze inmiddels 14,70 te kosten o_o . Ik bleef er bijna in. Dan maar geen cacaonibs hoor.
Ik hak mijn eigen pure chocola ;)
Voor iedereen een groene tuin
Honolulu schreef:
17-03-2025 15:06
Ga nog deze week naar de Rossmann in DL. Een zakje van 200 gram voor 5,99. Biologish ook nog eens.
Als je hun app hebt, krijg je t/m vrijdag zelfs nog 20% korting.

Dat gezegd hebbende. Ik ga ze in ieder geval kopen deze week.
Wow, wat een verschil. Helaas woon ik in Zuid-Holland, te ver om mijn boodschappen in Duitsland te doen. Anders wist ik het wel!
Nothing happens for a reason
GroenTuintje schreef:
17-03-2025 16:27
Ik hak mijn eigen pure chocola ;)
Dat ga ik ook maar doen denk ik :proud: (suffe vraag misschien maar hoe doe je dat? Het lukt mij nooit om van die kleine stukjes te krijgen, ik krijg altijd van die bonken)
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
17-03-2025 17:21
Dat ga ik ook maar doen denk ik :proud: (suffe vraag misschien maar hoe doe je dat? Het lukt mij nooit om van die kleine stukjes te krijgen, ik krijg altijd van die bonken)
Je kan het ook raspen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
juliet64 schreef:
17-03-2025 17:16
Wow, wat een verschil. Helaas woon ik in Zuid-Holland, te ver om mijn boodschappen in Duitsland te doen. Anders wist ik het wel!
Hoe zijn de prijzen ín België?
In Duitsland Coca Cola 2L fles voor 1.29
In Nederland Coca Cola 1L fles voor 2.39
In NL wel even bijna 4 keer zo duur.

Een hele kip in Deutschland 6 euro.
In NL volgens mij niet meer onder de 10 euro. Net even gekeken: 13 euro in NL. In Duitsland dus minder dan de helft.

Heel veel koekjes en chocolade gewoon de helft van de prijs.

In Duitsland 2kg wortelen voor 1.20 terwijl in NL dat de prijs is voor 1kg. De helft van de prijs weer dus.

Ik raad echt iedereen aan (waar je ook woont in NL) om 1x per maand heel groot inkopen te doen in Duitsland. Meteen even flink tanken zodat je de benzine al hebt terugverdiend.

Als je rookt en drinkt kan het helemaal uit. Maar beter doe je dat niet en loont het nog steeds helemaal.
ik ben vorige week nog boodschappen gaan doen in Duitsland en de dingen die ik vooral koop, waren over het algemeen dezelfde prijs of duurder. Je moet echt goed de prijzen in Nederland weten om zeker te zijn dat je in Duitsland goedkoper uit bent.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
17-03-2025 18:33
ik ben vorige week nog boodschappen gaan doen in Duitsland en de dingen die ik vooral koop, waren over het algemeen dezelfde prijs of duurder. Je moet echt goed de prijzen in Nederland weten om zeker te zijn dat je in Duitsland goedkoper uit bent.
Dat klopt. Je moet een goed geheugen hebben maar dan kan het ook gigantisch schelen.

Stel je drinkt 10 flessen cola per jaar. Neem gewoon mee voor een heel jaar.. waarom niet.

Je moet de producten echt weten en daarvoor gaan.
Ik was vorig jaar in Duitsland, dacht even goedkoop tanken maar het was gewoon duurder dan hier!
Ik kom zeer geregeld bij Duitse supermarkt, maar ben daar niet perse goedkoper uit. Tanken doe ik niet in Duitsland, is duurder dan in Nederland.

Cosmetica enzo koop ik niet. Verzorgingsproducten zijn wel goedkoper.

Echt, voor ons kan het niet uit. Het is omdat wij er om een andere reden vaak zijn.

Wij drinken alleen water uit de kraan en af en toe wijn of bier en roken niet. Wij eten nauwelijks chocolade.
waarzegger schreef:
17-03-2025 18:41
Dat klopt. Je moet een goed geheugen hebben maar dan kan het ook gigantisch schelen.

Stel je drinkt 10 flessen cola per jaar. Neem gewoon mee voor een heel jaar.. waarom niet.

Je moet de producten echt weten en daarvoor gaan.
Met het risico dat deze na 3 maanden al op zijn, omdat je ze toch hebt staan!
Zo zou dat hier nl gaan. Als het er niet is drink ik gewoon water. Als het er toch staat....schenk ik mezelf sneller een colaatje in!
Ik vind cola dat al een jaar staat echt niet lekker, ik proef het als cola al een tijd staat. Ook als de fles nog dicht is.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Deze video legt het ook duidelijk uit: https://youtu.be/Pu2gBc1TIaQ?si=O-9GJJm49Hu1oBUf
En tanken is gewoon 20 cent de liter goedkoper hoor. Niet langs de snelweg natuurlijk maar gewoon in een stadje
-Matilda- schreef:
17-03-2025 18:55
Met het risico dat deze na 3 maanden al op zijn, omdat je ze toch hebt staan!
Zo zou dat hier nl gaan. Als het er niet is drink ik gewoon water. Als het er toch staat....schenk ik mezelf sneller een colaatje in!
Hier moet je inderdaad wel voor uitkijken :D

Mijn tactiek is: gewoon op een andere plek zetten waar je niet vaak komt.
waarzegger schreef:
17-03-2025 18:28
In Duitsland Coca Cola 2L fles voor 1.29
In Nederland Coca Cola 1L fles voor 2.39
In NL wel even bijna 4 keer zo duur.

Een hele kip in Deutschland 6 euro.

In NL volgens mij niet meer onder de 10 euro. Net even gekeken: 13 euro in NL. In Duitsland dus minder dan de helft.

Heel veel koekjes en chocolade gewoon de helft van de prijs.

In Duitsland 2kg wortelen voor 1.20 terwijl in NL dat de prijs is voor 1kg. De helft van de prijs weer dus.

Ik raad echt iedereen aan (waar je ook woont in NL) om 1x per maand heel groot inkopen te doen in Duitsland. Meteen even flink tanken zodat je de benzine al hebt terugverdiend.

Als je rookt en drinkt kan het helemaal uit. Maar beter doe je dat niet en loont het nog steeds helemaal.
Heeft vast een fantastisch leven gehad.
waarzegger schreef:
17-03-2025 19:20
En tanken is gewoon 20 cent de liter goedkoper hoor. Niet langs de snelweg natuurlijk maar gewoon in een stadje
Nee hoor, allang niet meer zo.
Star⁴ schreef:
17-03-2025 19:37
Nee hoor, allang niet meer zo.
Ik heb 1.619 per liter betaald voor E10

Waar haal je dit goedkoper in NL?
Star⁴ schreef:
17-03-2025 19:36
Heeft vast een fantastisch leven gehad.
We zullen hem morgen lekker oppeuzelen.

Een hele kip is gewoon super lekker. Met het hele gezin lekker overal wat uitsnijden. Lekkere saus erbij en met je vingers eten!!!

En als hij voor minder dan de helft is gekocht is hij extra lekker!!!!

Het is gewoon uitbuiting want vroeger koste hij hier ook gewoon 6 euro.
waarzegger schreef:
17-03-2025 19:40

Hier 1,63 voor E5 in Duitsland :)
waarzegger schreef:
17-03-2025 19:40

Mijn auto rijdt niet op benzine.
xiongmao schreef:
17-03-2025 18:49
Ik was vorig jaar in Duitsland, dacht even goedkoop tanken maar het was gewoon duurder dan hier!
Momenteel echt niet… scheelt zo 20 cent goedkoper per liter in Duitsland vergeleken met Nederland.
Maar goed, wij wonen ook zowat op de grens, dus voor ons heel normaal om in Duitsland boodschappen te doen plus tanken.
Ik wil je pret niet bederven waarzegger maar die hele kip van 6 Euro heeft vriend laatst ook es gehaald, niet te hachelen zo waterig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven