Vraag het de mods, deel 9!

19-03-2025 07:09 88 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in deel 9!

En daar zijn we dan in het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic.

Overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 8:

https://forum.viva.nl/overig/vraag-he ... /504850

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
22-03-2025 11:31
Asjeblieft niet zeg.
Past ook nooit in het vakje.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Mods mag ik op anoniem?

Thnx!
Hoi mods,

Mag ik op anoniem?
Bedankt!
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2025 09:52
Ik heb in het bantopic gezien dat jullie wakker zijn. Heb je ook al de tijd kunnen vinden om die ban van Tweeling te heroverwegen? Hij is namelijk volstrekt niet terecht.
Voor overleg moeten we er allemaal zijn en dat waren we niet vanmorgen. Inmiddels hebben we overlegd en besloten de ban in te korten naar 24 uur.
De reden dat we een ban hebben gegeven, is doordat we de posting als provocerend zien en dit niet de eerste keer is. Daarom draaien we het niet volledig terug.

Wat betreft de stafjes die er gisteravond stonden: mijn collega heeft bijgelezen in het Napraattopic, daar gedeeltelijk gemodereerd en toen in slaap gevallen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ah, mijn 'wee de wolf' hypothese klopte dus. Wat een nare manier van modereren. Geef dan gewoon toe dat je er dit keer naast zat en scheld die hele ban kwijt. Bah.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2025 19:59
Ah, mijn 'wee de wolf' hypothese klopte dus. Wat een nare manier van modereren. Geef dan gewoon toe dat je er dit keer naast zat en scheld die hele ban kwijt. Bah.

Eens...

De post an sich was zoals ik begreep niet provocerend, maar vanwege eerdere posts wordt het nu wel een ban van 24 uur? Alleen op basis van haar geschiedenis dus? Niet om die ene post?
Was echt niet provocerend.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
22-03-2025 20:07
Was echt niet provocerend.
Welnee. Als die post van haar provocerend was was de post waar ze aan refereerde ook provocerend maar daar hoor ik dan weer niemand over.
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2025 20:08
Welnee. Als die post van haar provocerend was was de post waar ze aan refereerde ook provocerend maar daar hoor ik dan weer niemand over.

Ja smeer mij ook even een ban aan :@
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
22-03-2025 20:11
Ja smeer mij ook even een ban aan :@
Ja je kent me he. Eeuwige banaansmeerder die ik er sta :D
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
22-03-2025 19:59
Eens. Belachelijke ban. Er werd gerefereerd aan een andere post, die ongemoeid blijft. Geef mij dan ook maar een ban, aangezien ook ik schreef dat ik de formulering van Purr naar vond om te lezen. Meer dan dat was het tenslotte niet, wat Tweeling deed, als jullie de post van Purr ongemoeid laten (wat mij op zich prima is).
Oh wees gerust hoor. Ik ben gewist.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
23-03-2025 08:27
Flauw. Je weet dat ik jouw post evenmin wiswaardig vond, aangezien ik in z'n algemeenheid vind dat er te makkelijk gewist wordt. Maar dat is nu eenmaal het beleid, ik denk niet dat de mods er veel boodschap aan gehad hadden als ik het hier nogmaals zou benoemen.
canis-felis schreef:
23-03-2025 10:52
Flauw.

Wat nou flauw? Je zegt "Er werd gerefereerd aan een andere post, die ongemoeid blijft. " En ik zeg dus dat die niet ongemoeid is gebleven. Gewoon een feit.
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
23-03-2025 11:38
Wat nou flauw? Je zegt "Er werd gerefereerd aan een andere post, die ongemoeid blijft. " En ik zeg dus dat die niet ongemoeid is gebleven. Gewoon een feit.
Flauw dat ie is gewist denk ik.
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
23-03-2025 08:27
Nou, daar hebben een aantal mensen een hoop moeite voor gedaan.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-03-2025 11:52
Nou, daar hebben een aantal mensen een hoop moeite voor gedaan.
Wellicht behoor ik tot die mensen maar het was echt mijn intentie niet. Het was misschien niet zo'n gezellige post maar er gebeuren nou eenmaal best veel ongezellige dingen op de wereld.
(Herman Finkers)
Yep. Waarvan ik vond dat ik dat dus met een voorbeeld moest toelichten omdat mijn voorkeur voor niet over suïcide willen napraten als gemeen werd bestempeld.
TAFKAPML
Lady*Voldemort schreef:
23-03-2025 12:20
Wellicht behoor ik tot die mensen maar het was echt mijn intentie niet. Het was misschien niet zo'n gezellige post maar er gebeuren nou eenmaal best veel ongezellige dingen op de wereld.
Sterker nog: ik behoor mss ook tot die mensen.

Want ik vond dat als tweeling daar een ban voor kreeg, dat dan zeker de oorspronkelijke post gegumd moest worden.

Mijn bedoeling was alleen niet om de oorspronkelijke post te gummen, maar om aan te geven waarom die ban van tweeling absurd was.

Hannah Arendt
Purrmaid schreef:
23-03-2025 12:22
Yep. Waarvan ik vond dat ik dat dus met een voorbeeld moest toelichten omdat mijn voorkeur voor niet over suïcide willen napraten als gemeen werd bestempeld.
Het was duidelijk hoor Purr, iig voor mij en volgens mij vele anderen.

Ik denk dat de mods zichzelf vastgedraaid hebben door die ban van tweeling waarvan ze blijkbaar niet durven toe te geven dat die onterecht was.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
23-03-2025 12:26

Mijn bedoeling was alleen niet om de oorspronkelijke post te gummen, maar om aan te geven waarom die ban van tweeling absurd was.
Hier precies zo. Maar iets met bedoelingen en de weg naar de hel, dat blijkt maar weer.
(Herman Finkers)
Ik heb niet om een ban gevraagd, maar ik ervaarde (let op, er staat niet dat het zo ís, of dat het de intentie was) zowel de post van Pur als de post van LV middenin het gesprek over de onwenselijkheid van groffe en expliciete bewoordingen wel als provocerend.

Maar goed, dat heb ik toe al laten weten en ik werd toen vakkundig genegeerd.
Ik ben alleen zelden uniek. Ook niet in mijn interpretatie. Terwijl ik heus ook zie dat je het ook anders kunt opvatten.

Ik vind een ban in deze voor niemand nodig. Maar wissen vind ik wel terecht.
Ik snap alleen niet hoe je iemand op basis van eerdere geschiedenis een ban voor provoceren kunt geven als het enkel een reactie is op iets wat in eerste instantie gewoon mocht blijven staan. Hoef ik ook niet te begrijpen, maar ik hoop dat het voor tweeling wel duidelijk is, want nu komt het best naar over.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mods geef gewoon toe dat die ban van mij een vergissing was, in plaats van ook nog eens het bericht van Purrmaid te wissen.
Hoe gestoord denken jullie dan wel dat ik ben, alleen een ziek persoon zal zn traumatische ervaring gebruiken om te provoceren.
Het enige wat ik deed was mijn gevoel delen, wat gelukkig in de napraat wel begrepen werd.
.
Mod, heel fijn die ban voor Poesjemauw, maar kijk ook even of het niet per ongeluk een terugkerende permabanneling is. Ik heb namelijk vrij gegronde redenen (vind ik zelf dan) om aan te nemen dat Goudglitter na haar perma van gisteren nog niet helemaal klaar was met klieren. En gezien de aard van de postings van deze mevrouw lijkt het me niet wenselijk dat ze hier rond blijft hangen, ook niet volgende week.

Ik heb één en ander al toegelicht op Napraat trouwens.
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
23-03-2025 11:38
Nee, je schreef "wees gerust". Dat vond ik flauw.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven