Werk & Studie alle pijlers

Accountability & Focus topic

08-06-2022 10:24 897 berichten
Ja ja, het is nogal tegenstrijdig dat ik hier een topic voor open terwijl ik me moet focussen ;-D, i know. In Corona tijden werkte het erg goed om een to do lijstje bij te houden en hier af te vinken. De perfecte combinatie tussen een stukje afleiding, een stukje motivatie en accountability.

Dus: Heb jij een taak die af moet? Zit je uit te stellen? Heb je moeite met structuur in je dag stoppen? Schrijf dan mee.

Afbeelding
anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 11:05
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
03-03-2025 00:02
Wat leuk om te lezen dat er meer mensen hier gaan meeschrijven, vind dat zelf ook motiverend om te lezen!!!!

Ik ben uiteindelijk veeel langer bezig geweest met mijn verslag dan ik had verwacht. Het helpt niet mee dat ik ontzettend verkouden ben. Met een kop vol snot is het gewoon moeilijk concentreren. Maar het helemaal gelukt, ik heb het net vlak voor de deadline van 00:00 uur ingeleverd :rofl:
Daar zijn deadlines voor!
-Rosings- schreef:
03-03-2025 15:20
Daar zijn deadlines voor!
Nou ik was ook echt dood, dus die term klopt wel ;-D
Vandaag een toets gemaakt en ook gehaald, dus dat geeft de student weer moed :rolling:

Vanavond moet ik een volgend verslag inleveren. Ik heb het belangrijkste gedeelte af, maar moet nog wat meer verantwoorden vanuit de literatuur.

To do lijst voor vanavond:
- Nog eens goed verdiepen in de literatuur
- Samenvatting maken van de literatuur
- Verantwoording schrijven
- Reflectie schrijven
- Literatuur/apa checken
- Bijlagen checken
- Verslag inleveren
yasminmax wijzigde dit bericht op 03-03-2025 22:35
0.57% gewijzigd
Digitale red-bull voor jou!
Hier meelezen motiveert mij ook weer!

@Yasminmax :cheer2:

Ik heb vandaag ChatGPT gevraagd om me huiswerk te geven, ik zal de lijst niet copy-pasten hier, maar het geeft goede handvatten om uit te werken.

Nog niets om af te strepen, maar dat komt nog!
Huis opgeruimd vóór de hulp kwam, dus tis nu netjes EN schoon

Keuken opgeruimd voor naar bed gaan.

De 4 schone wasmanden niet zomaar weer in de inloopkast gezet om weer omgekieperd te worden als we iets zoeken, maar in de kast geruimd.

5e was in droger. 6e was in machine.

Hier ga ik morgen plezier van hebben :)
Noordzee schreef:
03-03-2025 20:44
Hier meelezen motiveert mij ook weer!

@Yasminmax :cheer2:

Ik heb vandaag ChatGPT gevraagd om me huiswerk te geven, ik zal de lijst niet copy-pasten hier, maar het geeft goede handvatten om uit te werken.

Nog niets om af te strepen, maar dat komt nog!
Wat grappig, wat voor huiswerk moet ik aan denken?

Het verslag is ingeleverd! :cheer2:
-Rosings- schreef:
03-03-2025 22:07
Huis opgeruimd vóór de hulp kwam, dus tis nu netjes EN schoon
Wat grappig, zo gaat het hier ook altijd... de hele week een teringbende en dan ineens vlug vlug het huis door voor de hulp komt want 'wat zal ze wel niet denken' :hihi:
-Rosings- schreef:
03-03-2025 20:22
Digitale red-bull voor jou!
<3 Heeft geholpen! Nu kijken of het wel gaat lukken op te slapen, ik stuiter nog wat na :hihi:
Yasminmax schreef:
03-03-2025 22:37
Wat grappig, zo gaat het hier ook altijd... de hele week een teringbende en dan ineens vlug vlug het huis door voor de hulp komt want 'wat zal ze wel niet denken' :hihi:
Daar heb ik al weken 'geen tijd' voor gehad dus ze is vooral bezig geweest met brandjes blussen. Echt fijn dat h et t nu wel lukte.
Ik ben echt kapot na al die deadlines, maar ik heb ook nog werktaken die af moeten... anders ga ik weer uitstellen en heb ik weer stress en weer last minute tot 's avonds laat bezig. :frusty: Heb maandag weer een toets waar ik nog veel voor moet leren. Het plan is vandaag en morgen focussen op werk en dan vanaf vrijdag focussen op toets.

Dus ik deel een nieuw lijstje, als stok achter de deur.

Uiterlijk morgenmiddag af:

- mail bijwerken
- evaluatie sturen naar lg

- beoordelingsformulier maken

Edit: ik besloot dat dit niet de allerhoogste prio heeft, dus ik stel het uit naar volgende week!
- training voorbereiden / Powerpoint maken
- planner module maken
- les 1 voorb
- les 2 voorb
- les 3 voorb
Zo mijn werkweek zit erop. Heb wat dingen verplaatst zodat ik vandaag iets rustiger aan kon doen gelukkig, ik moest even herstellen na alle deadlines (lees: een hersenloze serie kijken, flinke powernap, wat zonlicht pakken en een gezonde maaltijd koken). Heb nu wel weer zin om aan de slag te gaan.

Morgen en overmorgen is het huis de hele dag helemaal leeg / voor mezelf, dus ik ga die dagen benutten om weer een verslag af te maken en in te leveren.

Ik heb chatgpt gevraagd om een planning voor mij te maken, ideaal. :-D Volgens Chatgpt heb ik totaal 17 uur nodig om het verslag af te maken, dus twee dagen ongeveer. Doel is dan om het verslag zaterdag eind van de dag in te leveren. Dan kan ik zondag nog leren voor mijn toets van maandag. :cheer2:

To do's voor morgen:
✔️ Analyse en evaluatie van de les
✔️ Toetsmatrijs, toetsvragen en correctiemodel maken
✔️ Vergelijking lessen
✔️ Eerste verwerking van theorie + praktijk
✔️ Eerste opzet van de lessenserie maken

Ik kom morgenavond inchecken om te vertellen of dit gelukt is en planning voor de zaterdag te delen. :)
yasminmax wijzigde dit bericht op 11-03-2025 13:59
0.31% gewijzigd
Update, ik heb van alles 'iets' gedaan maar niks helemaal afgemaakt... vooral me goed verdiept in het onderwerp en materiaal bij elkaar gescharreld... morgenochtend ga ik vroeg opstaan en dan de hele dag tikken tikken tikken.
Ik verwacht dat ik het dan wel aan het einde van de dag af moet hebben.
Goed bezig Yasminmax!
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Update: pfoh ik kon me er vreselijk slecht toe zetten vandaag. Dat ik vrijdag niks had afgestreept zat toch in m'n hoofd. Negatieve gedachtes. Ik moest ook bezig met een les die ik had gefilmd en mezelf dan steeds opnieuw bekijken blijft geen pretje. Productief ben ik denk ik maar een uur bezig geweest vandaag. Echt zonde van de dag (ik bedoel... dan had ik beter van het zonnetje kunnen genieten ipv continu in mijn hoofd bezig zijn met het verslag, maar geen letter op papier zetten).

Nou goed, ik heb nu 1 ding afgestreept. Maandagochtend heb ik een toets, dus morgen ga ik daarvoor nog even goed leren en focussen
Dan wil ik maandagmiddag de taken hierboven afmaken. En later ik de week de overige taken. Als ik elke dag iets doe kan ik het vrijdag inleveren.

Kortom komt goed, maar wat kan ik mezelf toch vreselijk in de weg zitten soms!
Flink overschat hoeveel ik heb kunnen doen... vooral qua "ruimte in mijn hoofd", als je begrijpt wat ik bedoel....
Ik merk vooral dat het voor mij beter werkt om gefocust met één opdracht bezig te zijn.
De combinatie van zenuwen voor een toets én werken aan een verslag, wil simpelweg niet, heb ik nu geleerd.

Maar de toets heb ik gisterenochtend gemaakt en ging erg goed. Vandaag een drukke werkdag, morgen volle focus op het verslag dat ik al had willen inleveren. Voornemen is nu om het dan vrijdag in te kunnen leveren. Ga daarna lekker een weekendje weg om m'n hoofd leeg te maken. :)

Planning voor morgen:
✔️ Videomomenten verwerken in verslag
✔️ Toetsmatrijs en correctiemodel maken
✔️ Vergelijking lessen
✔️ Eerste verwerking van theorie + praktijk
Vrijdag inleveren en dan lekker met een opgeruimd gevoel het weekendje weg, lijkt me de beste taak van de week! Succes!
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Je bent goed bezig Yasmin!
Yasminmax schreef:
03-03-2025 22:35
Wat grappig, wat voor huiswerk moet ik aan denken?

Het verslag is ingeleverd! :cheer2:
Kurkdroog sollicitatielijstje. Ja, zelfs op zaterdagavond :sherlock:
Dag dag motivatiegangers 💪

Goed, ik ga eerlijk zijn. Het was me niet gelukt om het verslag voor mijn weekendje weg af te maken. En vervolgens heb ik er ook een hele week geen **** aan gedaan. Ik kon me er niet toe zetten en had 100 bullshitredenen om er niet mee aan de slag te gaan. Maar vandaag MOEST het ineens gebeuren. 10 uur achter elkaar wild zitten typen en nu, is het dan eindelijk af.

Nouja, ik moet morgenochtend nog met een fris hoofd alles goed doorlezen en de puntjes op de i zetten.
Herkenbaar Yasmin!
Hoi allemaal! Zal wel een kille boel zijn hier op een zaterdag, zeker na een week geen berichten, maar ik kom toch even delen.

Ik heb binnenkort een presentatie te houden waarvoor de motivatie echt ZERO is. Vanwege miscommunicatie, ongenoegen over de zakelijke overeenkomst en de veeleisendheid. Laat ik het zo stellen; het is niet in verhouding, zeker niet in mijn huidige staat en zo kort pre-verlof. Maar goed. Die shit moet gebeuren, en ik heb vandaag oppas voor kind. Dus vamos.

To do 29-03
14.45u Dopaminedansje doen
15.00u Lijstje maken, muziek aan, thee pakken, werkopzet klaarmaken, bestanden openen

15.20u Doorlezen globale tekst
15.30u Uitschrijven tekst

Verder plannen:
Implementeren tekst B
Tijdsmanagement

Powerpoint opbouwen
Animaties aanpassen
Hoi Philó, hoe is het gegaan vandaag?? Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er echt niet naar stond. Ik hoop dat het je gelukt is zodat je er snel vanaf bent! Is die presentatie al snel?

Ik heb twee dagen in 'analysis paralysis' gezeten (ja, ik heb gegoogled wat er toch in godsnaam aan de hand was lol). Ik kon me nergens toe zetten, alleen maar beetje sufjes op de bank hangen en af en toe een poging doen om te gaan studeren, maar dan wat voor me uit staren. :"-(
Ik werd echt helemaal gek van mezelf.

Ik denk dat het door stress komt. Het is vanaf nu mijn laatste écht drukke week. Ik heb een toets, ik heb een college waar ik nog voorbereiding voor moet doen en ik moet een verslag inleveren. En dat naast alle 'gewone' werk- en privétaken. Blijkbaar had ik een paar dagen nodig om versuft op de bank te liggen als mentale/fysieke voorbereiding? Ik weet het niet.

In elk geval loop ik nu dus ook nog eens flink achter op schema O_o Hele planning omgegooid. Nou goed, het is weer living on the edge of deadlines (ik lach nu nog ;-D)

Ik zag tijdens doemscrollen op instagram een filmpje van een vrouw die een kaarsje aansteekt en zolang het kaarsje brandt 'moet' ze studeren. En als ze wil plassen ofzo blaast ze het kaarsje weer uit. Wanneer ze weer gaat zitten studeren gaat de kaars weer aan. Ze mag pas officieel 'stoppen' wanneer de kaars op is.

Ik ga dus vanavond eens proberen om een kaars op te maken. Heb vanmiddag heel intentioneel een gekleurd setje gekocht speciaal voor dit doel. Dit klinkt echt idioot, njaa als het maar werkt :hihi:

Ik ga vanavond door tot de kaars uit is, dan slapen, en dan morgenochtend wanneer ik wakker ben de tweede kaars. Denk dat ik dan alles in elk geval heb doorgenomen voor m'n toets.

Voor vanavond:
Bestuderen (doorlezen, samenvatting schrijven en index kaartjes maken)
Pagina 1-15
Pagina 16-31
Pagina 32-46

Naar verwachting morgenochtend:
Pagina 47-62
Pagina 63-77
Pagina 78-93
Succes Philo en Yasmin.

Ik heb vandaag een nieuwe vloer gekocht voor beneden en heb 'stort bellen voor ophaal afspraak' op mn te doen staan.

Dus ik ga hier binnenkort ook weer eens deadlines hebben :)
Yasminmax schreef:
29-03-2025 20:36
Hoi Philó, hoe is het gegaan vandaag?? Wat een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er echt niet naar stond. Ik hoop dat het je gelukt is zodat je er snel vanaf bent! Is die presentatie al snel?

Ik heb twee dagen in 'analysis paralysis' gezeten (ja, ik heb gegoogled wat er toch in godsnaam aan de hand was lol). Ik kon me nergens toe zetten, alleen maar beetje sufjes op de bank hangen en af en toe een poging doen om te gaan studeren, maar dan wat voor me uit staren. :"-(
Ik werd echt helemaal gek van mezelf.

Ja echt een shit situatie. Elke alinea was een struggle, en als ik het nu teruglees ook echt cringe... Het voelt niet goed genoeg. Tegelijkertijd is dat eigenlijk hoe het altijd voelt en no way dat ik extra moeite ga doen. De presentatie duurt nog even, maar de deadline voor inleveren is al vlot. Ook irritant, laat me lekker zelf mijn tijd indelen.

Wat shit dat je zo vast zat in jezelf. Ik heb daar ook regelmatig last van en vast is echt vasssst. Misschien kan dit je de volgende keer een beetje helpen: https://youtu.be/OM0Xv0eVGtY
-Rosings- schreef:
29-03-2025 22:00
Succes Philo en Yasmin.

Ik heb vandaag een nieuwe vloer gekocht voor beneden en heb 'stort bellen voor ophaal afspraak' op mn te doen staan.

Dus ik ga hier binnenkort ook weer eens deadlines hebben :)

Oh wat goed dat je dat zegt. Ik heb direct zelf ook een afspraak gemaakt voor de stort. Stond nog op de to do lijst. Wanneer komt je nieuwe vloer? Is dat een deadline?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven