Accountability & Focus topic

woensdag 8 juni 2022 om 10:24
Ja ja, het is nogal tegenstrijdig dat ik hier een topic voor open terwijl ik me moet focussen
, i know. In Corona tijden werkte het erg goed om een to do lijstje bij te houden en hier af te vinken. De perfecte combinatie tussen een stukje afleiding, een stukje motivatie en accountability.
Dus: Heb jij een taak die af moet? Zit je uit te stellen? Heb je moeite met structuur in je dag stoppen? Schrijf dan mee.

Dus: Heb jij een taak die af moet? Zit je uit te stellen? Heb je moeite met structuur in je dag stoppen? Schrijf dan mee.

anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 09-06-2022 11:05
0.19% gewijzigd
zondag 30 maart 2025 om 21:48
Nee, het is nog geen deadline, de vloer komt woensdag maar de klusjesman is nog niet besproken. De stort gaat de eerste deadline zijn denk ik.
Morgen een vrije dag, om 13 uur komt de hulp. Voor die tijd wil ik:
2 wassen hebben opgeruimd
1 was aangezet
Stort gebeld
Tandarts afspraak
Naai spullen uitgezocht en weggegooid.
Morgen een vrije dag, om 13 uur komt de hulp. Voor die tijd wil ik:
2 wassen hebben opgeruimd
1 was aangezet
Stort gebeld
Tandarts afspraak
Naai spullen uitgezocht en weggegooid.
zondag 30 maart 2025 om 21:55
Da's toevallig Philó, in plaats van studeren heb ik dit weekend die filmpjes van How to ADHD gebingewatched.
Het is inderdaad waar dat ik soms volledig kan hyperfocussen en dan lever ik in een halve dag werk af waar andere mensen een week over doen.
Tegelijkertijd heb ik soms dagen, zoals nu, waarop er dan weer echt niks uit m'n handen komt. Dus dat brengt de boel weer in balans, zucht.
Kortom ik heb echt geen *** gedaan dit weekend, alleen wat leeswerk en een samenvatting gemaakt. Ik ga vroeg opstaan en alles nog goed doornemen en hopen op een wonder

Het is inderdaad waar dat ik soms volledig kan hyperfocussen en dan lever ik in een halve dag werk af waar andere mensen een week over doen.
Tegelijkertijd heb ik soms dagen, zoals nu, waarop er dan weer echt niks uit m'n handen komt. Dus dat brengt de boel weer in balans, zucht.
Kortom ik heb echt geen *** gedaan dit weekend, alleen wat leeswerk en een samenvatting gemaakt. Ik ga vroeg opstaan en alles nog goed doornemen en hopen op een wonder

zondag 30 maart 2025 om 22:03
Ik zou er inderdaad niet meer tijd in stoppen dan hoogstnoodzakelijk is. Dan gaat die presentatie maar iets minder goed, zo belangrijk is dat momenteel niet. Beter je energie stoppen in de dingen waar je blij van wordt enne sowieso ben je momenteel bezig met je grootste levenswerk, in dat perspectief is de rest echt onbelangrijkPhiló schreef: ↑30-03-2025 20:55Ja echt een shit situatie. Elke alinea was een struggle, en als ik het nu teruglees ook echt cringe... Het voelt niet goed genoeg. Tegelijkertijd is dat eigenlijk hoe het altijd voelt en no way dat ik extra moeite ga doen. De presentatie duurt nog even, maar de deadline voor inleveren is al vlot. Ook irritant, laat me lekker zelf mijn tijd indelen.

Voordeel van een snelle deadline is dat je er dan snel vanaf bent. Dan alleen straks voor de presentatie snel nog effe doorlezen en klaar is kees.
zondag 30 maart 2025 om 22:18
Wat een goed inzicht, ik moest even nadenken of dat bij mij ook meespeelt. Ik denk deels wel, maar mijn grootste issue is vooral dat ik totaal niet kan plannen, omdat mijn 'mentale staat van zijn' zo onvoorspelbaar voelt. Het heeft dus wel te maken met verwachtingen bijstellen.
Ik had best een mooie realistische planning gemaakt voor dit weekend, dacht ik... met voldoende pauzes en wandelingetjes enzo. Voor het weekend boodschappen gedaan, allerlei gezonde en lekkerere dingen in huis gehaald, zodat ik de deur niet uit hoefde en goed voor mijn brein kon zorgen enzo. Nouja, ik heb niets van die plannen gedaan.... ja, de snacks zijn op maar de andijvie ligt weg te rotten in de koelkast

Dan denk ik van: als ik dat had geweten, had ik dit weekend beter wat leuks kunnen gaan doen. Vriendinnen die vroegen of ik een drankje kwam doen heb ik afgezegd omdat ik moest studeren.

Tegelijkertijd kan ik soms ook ineens in de flow zitten en dan urenlang achter elkaar een verslag tikken, zelfs wanneer ik me heb voorgenomen om die avond lekker te gaan chillen omdat ik een lange werkdag heb gehad ofzo, ineens heb ik er dan gewoon zin in, ook als er geen deadline is.
Blijft fascinerend, dat brein... geen idee wat ik ermee moet alleen

maandag 31 maart 2025 om 20:17
maandag 31 maart 2025 om 20:18
Yasminmax schreef: ↑30-03-2025 21:55Da's toevallig Philó, in plaats van studeren heb ik dit weekend die filmpjes van How to ADHD gebingewatched.![]()
Kortom ik heb echt geen *** gedaan dit weekend, alleen wat leeswerk en een samenvatting gemaakt. Ik ga vroeg opstaan en alles nog goed doornemen en hopen op een wonder![]()
Zo herkenbaar! Sinds mijn ADHD (her)diagnose heb ik zoveel meer begrip voor mezelf. Ik geef toe op de momenten dat ik kan hyperfocussen, en accepteer het beter als er niks uit mijn vingers komt. Ik ben consistent in mijn inconsistentie. Het is wat het is. Ik lever wel altijd rete-goed werk af. Dus dat compenseert een beetje haha.
maandag 31 maart 2025 om 20:19
Yasminmax schreef: ↑30-03-2025 22:03Ik zou er inderdaad niet meer tijd in stoppen dan hoogstnoodzakelijk is. Dan gaat die presentatie maar iets minder goed, zo belangrijk is dat momenteel niet. Beter je energie stoppen in de dingen waar je blij van wordt enne sowieso ben je momenteel bezig met je grootste levenswerk, in dat perspectief is de rest echt onbelangrijk![]()
Voordeel van een snelle deadline is dat je er dan snel vanaf bent. Dan alleen straks voor de presentatie snel nog effe doorlezen en klaar is kees.
Dat is ook zo <3! Even doorpakken nog. Voor vanavond nog 1x en uiterlijk donderdag nog 1x.
maandag 31 maart 2025 om 20:20
Yasminmax schreef: ↑30-03-2025 22:18Wat een goed inzicht, ik moest even nadenken of dat bij mij ook meespeelt. Ik denk deels wel, maar mijn grootste issue is vooral dat ik totaal niet kan plannen, omdat mijn 'mentale staat van zijn' zo onvoorspelbaar voelt. Het heeft dus wel te maken met verwachtingen bijstellen.
Ik had best een mooie realistische planning gemaakt voor dit weekend, dacht ik... met voldoende pauzes en wandelingetjes enzo. Voor het weekend boodschappen gedaan, allerlei gezonde en lekkerere dingen in huis gehaald, zodat ik de deur niet uit hoefde en goed voor mijn brein kon zorgen enzo. Nouja, ik heb niets van die plannen gedaan.... ja, de snacks zijn op maar de andijvie ligt weg te rotten in de koelkast![]()
Dan denk ik van: als ik dat had geweten, had ik dit weekend beter wat leuks kunnen gaan doen. Vriendinnen die vroegen of ik een drankje kwam doen heb ik afgezegd omdat ik moest studeren.![]()
Tegelijkertijd kan ik soms ook ineens in de flow zitten en dan urenlang achter elkaar een verslag tikken, zelfs wanneer ik me heb voorgenomen om die avond lekker te gaan chillen omdat ik een lange werkdag heb gehad ofzo, ineens heb ik er dan gewoon zin in, ook als er geen deadline is.
Blijft fascinerend, dat brein... geen idee wat ik ermee moet alleen![]()
Wat je ermee moet... Ik denk dat je eens mee moet gaan lezen in het neurodivergentie topic haha!
Bij mij helpt medicatie dus om dit planbaar te maken. Als ik zorg dat ik met het juiste werk bezig ben op het moment dat het begint te werken, dan kan ik mijn focus bijna sturen. Ik moet dus wel zorgen dat ik niet op dat moment youtube aan het kijken ben, want dan blijf ik dáár op hangen...
dinsdag 1 april 2025 om 11:24
dinsdag 1 april 2025 om 18:27
Ja, was dat niet het doel van dit topic?

Ik kom er door dit topic blijkbaar achter dat ik neurodivergent ben en julie zijn getuige geweest van mijn coming-out

dinsdag 1 april 2025 om 18:34
Geintje natuurlijk. Ik twijfel er al wel een hele tijd over. Ik heb er zelfs een topic over geopend vorig jaar psyche/hoe-omgaan-met-rejection-sensiti ... #p35183514
Maar ik heb me nooit laten testen door een verscheidenheid aan redenen, maar met name de gemengde reacties die ik daarop krijg als ik het hierover heb met mensen in het 'echte' leven (zoals de reacties die ik op dat topic kreeg)
Maar nu kaap ik dit topic een beetje, sorry
Maar ik heb me nooit laten testen door een verscheidenheid aan redenen, maar met name de gemengde reacties die ik daarop krijg als ik het hierover heb met mensen in het 'echte' leven (zoals de reacties die ik op dat topic kreeg)
Maar nu kaap ik dit topic een beetje, sorry

dinsdag 1 april 2025 om 20:22
Klinkt alsof je toch best wat voor elkaar hebt gekregen! Alles in stapjes!
Ik heb vandaag een rustdag gehad. Ik had erom gevraagd op werk en warempel kon het. Ik heb geslapen tot 9u, dutje gedaan van 13-15u, ik ben een nieuw mens. Helaas wel een mens dat nog altijd deadlines heeft.
dinsdag 1 april 2025 om 20:22
Is het gelukt? Zo nee; psyche/neurodiversiteit-gt-algemeen-top ... 496806/105
dinsdag 1 april 2025 om 20:27
Neuh, geen sorry zeggen hoor. Een boel van de posters van hier hebben elkaar ook terug gevonden in het neurodivergentietopic. Het is niet voor niets dat de meesten van ons het goed doen met gedeeld leed externe accountability en body doubling. Bovendien, dit topic heb ik zelf geopend met een vorige nick, dus bij dezen heb je mijn niet noodzakelijke toestemmingYasminmax schreef: ↑01-04-2025 18:34Geintje natuurlijk. Ik twijfel er al wel een hele tijd over. Ik heb er zelfs een topic over geopend vorig jaar psyche/hoe-omgaan-met-rejection-sensiti ... #p35183514
Maar nu kaap ik dit topic een beetje, sorry![]()

Ik heb het geluk dat ik een hele flock neurodivergente mensen om me heen heb, sommigen met en sommigen zonder diagnoses. Sommigen met diagnoses omdat ze zich zo herkenden in de rest van ons

dinsdag 1 april 2025 om 20:29
Ik heb op de valreep nog even een to do lijstje voor mezelf. Ik mag een uurtje bezig zijn.
- Offerte reactie geven
- Lijst maken met to do's voor andere momenten
- Brieven schrijven werk
- Stukje presentatie maken --> Het was delulu om te denken dat dat zou lukken.
Laat ik direct doorpakken met de latere to do's
- Cadeautje klaarzetten en wegbrengen
- Kaartje sturen
- Oplader fiksen
- Begroting meerwerk op orde maken
- Mail bijwerken
- Offerte reactie geven
- Lijst maken met to do's voor andere momenten
- Brieven schrijven werk
- Stukje presentatie maken --> Het was delulu om te denken dat dat zou lukken.
Laat ik direct doorpakken met de latere to do's
- Cadeautje klaarzetten en wegbrengen
- Kaartje sturen
- Oplader fiksen
- Begroting meerwerk op orde maken
- Mail bijwerken
woensdag 2 april 2025 om 21:52
Wat veel gedaan Philó!! Zeker in zo'n korte tijd. En wat ontzettend fijn dat je een welverdiende rustdag kon krijgen. Dat mocht ook wel na alle inspanningen.
En dank voor alle reacties over wel/niet neurodivergent zijn. Genoeg stof tot nadenken voor mij! Ik moet zeggen dat mijn zelfdiagnose ook is opgelaaid doordat een vriendin nu de diagnose adhd heeft gekregen (waar ik het nooit achter gezocht had, maar toch wel veel op mij lijkt), dus herkenbaar wat je schrijft Philó.
Ik had het topic gevonden inderdaad, ik ga eerst stilletjes meelezen
En dank voor alle reacties over wel/niet neurodivergent zijn. Genoeg stof tot nadenken voor mij! Ik moet zeggen dat mijn zelfdiagnose ook is opgelaaid doordat een vriendin nu de diagnose adhd heeft gekregen (waar ik het nooit achter gezocht had, maar toch wel veel op mij lijkt), dus herkenbaar wat je schrijft Philó.
Ik had het topic gevonden inderdaad, ik ga eerst stilletjes meelezen

woensdag 2 april 2025 om 21:56
Ik heb vanavond veel gedaan, maar geen lijstje gedeeld, dikke pech.
Ik deel alvast mijn lijstje voor morgenavond, als stok achter de deur. Ik moet flink aan de bak! Het lijkt ook wel heel veel als je het lijstje zo ziet, maar ik heb al een goede opzet gemaakt, dus hopelijk valt het uiteindelijk mee.
- video bewerken
- reflectie schrijven
- inleiding/intro schrijven
- verantwoording schrijven / koppelen aan literatuur
- recensie afmaken
- feedbackformulier maken

Ik deel alvast mijn lijstje voor morgenavond, als stok achter de deur. Ik moet flink aan de bak! Het lijkt ook wel heel veel als je het lijstje zo ziet, maar ik heb al een goede opzet gemaakt, dus hopelijk valt het uiteindelijk mee.
- video bewerken
- reflectie schrijven
- inleiding/intro schrijven
- verantwoording schrijven / koppelen aan literatuur
- recensie afmaken
- feedbackformulier maken
donderdag 3 april 2025 om 00:38
Lekker bezig Yas. Ik vind dat het óók telt als je m opschrijft en direct afstreept
! Goed voor de mood.. Succes morgen
!
Ik heb vanavond die presentatie afgemaakt. Zal adhv de slides de tekst nog wel weer iets moeten aanpassen én ik moet zorgen dat de tijdsduur goed is. Maar ach, in opzet staat het allemaal stevig en dat zijn kleine aanpassingen. Helemaal klaar met deze k*tklus. Ik ben echt veel te zwanger om op deze tijdstippen wakker te zijn.
Mijn lijstje voor morgen:
- Afspraak 1 (spullen niet vergeten)
- Afspraak 2 (cadeautje fiksen)
- Was opruimen
- Tekst aanpassen

Ik heb vanavond die presentatie afgemaakt. Zal adhv de slides de tekst nog wel weer iets moeten aanpassen én ik moet zorgen dat de tijdsduur goed is. Maar ach, in opzet staat het allemaal stevig en dat zijn kleine aanpassingen. Helemaal klaar met deze k*tklus. Ik ben echt veel te zwanger om op deze tijdstippen wakker te zijn.
Mijn lijstje voor morgen:
- Afspraak 1 (spullen niet vergeten)
- Afspraak 2 (cadeautje fiksen)
- Was opruimen
- Tekst aanpassen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in