Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 2515 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Grote patat op de markt 6,90 exclusief saus, die kosten 90 cent per stuk.
Daar kun je naar mijn idee een complete pot mayonaise van kopen. En laten we maar niet bedenken hoeveel kilo aardappelen je voor bijna 7 euro kunt kopen.

Snap nu ook wel waarom ik gelijk aan de beurt was.

Je kon ook een kilo kopen om thuis af te bakken, a 11 euro..
Lemon_Pledge schreef:
01-04-2025 06:20
Daar kun je naar mijn idee een complete pot mayonaise van kopen. En laten we maar niet bedenken hoeveel kilo aardappelen je voor bijna 7 euro kunt kopen.

Wow. Wat een geld. Hie. 4,65 voor een grote patat van zelfgesneden aardappels en 0,85 voor een klodder mayonaise, Dat vond ik al duur dus ik haal nooit meer snacks.

Heb een patatsnijder gekocht waarmee zelf frietjes maak. Prima.
Lemon_Pledge schreef:
01-04-2025 06:20

Het is duur, maar je betaalt voor meer dan alleen de ingrediënten hè...
25 kg Bintjes koop je voor 13-15€.
Dus schillen en er friet van snijden rekent hij ongeveer 10.50€ voor. Voor dat geld kun je zelf ook wel even aan de slag.
zenga schreef:
01-04-2025 07:31
dit is een non-argument. ik bedoel, je stelling klopt, maar er is helemaal niets recht te kletsen aan 6.90 voor een frietje zonder.
het is belachelijk.
En doooooor!
zenga schreef:
Nee hoor, huur, personeel en gas/licht zijn gratis. Dus je kunt dat best vergelijken met een zak aardappels en het zelf doen :bonk:
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lebow schreef:
01-04-2025 08:14
Nee hoor, huur, personeel en gas/licht zijn gratis. Dus je kunt dat best vergelijken met een zak aardappels en het zelf doen :bonk:
Snapt iedereen wel, dat je meer betaalt dan alleen de ingrediënten. Maar de hele essentie van dit topic is wat vind jij te duur. En ik vind de snackbar te duur dus maak ik mijn frietjes zelf.

Hier gaat het hele topic over al pagina's lang over. Dus waarom het nu ineens belachelijk is om iets te duur te vinden en een alternatief te hebben, geen idee.

.
Ik vind het ook belachelijk voor een frietje.
Mette schreef:
01-04-2025 08:24
Snapt iedereen wel, dat je meer betaalt dan alleen de ingrediënten. Maar de hele essentie van dit topic is wat vind jij te duur. En ik vind de snackbar te duur dus maak ik mijn frietjes zelf.

Hier gaat het hele topic over al pagina's lang over. Dus waarom het nu ineens belachelijk is om iets te duur te vinden en een alternatief te hebben, geen idee.
Ik had de post erboven kunnen quoten. Dat niets het rechtvaardigt. En dan komen de kosten bovenop de zak aardappelen erbij.

Prima hoor, alles wat je doet om te besparen. Maar als je in de stad loopt en een frietje wilt heb je er niet zoveel aan te bedenken wat het je thuis kost aan aardappels.
Ondernemers betalen zich scheel aan huur, de gemiddelde medewerker komt ook zijn bed niet uit voor minder dan €18,50 per uur.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Bij 18.50€/uur verdien je genoeg om een duur frietje te kunnen kopen.
De praktijk is dat een groot gedeelte van Nederland geen 18.50€/uur heeft. En dan is het een heel duur frietje.
feuille schreef:
01-04-2025 09:51
Bij 18.50€/uur verdien je genoeg om een duur frietje te kunnen kopen.
De praktijk is dat een groot gedeelte van Nederland geen 18.50€/uur heeft. En dan is het een heel duur frietje.
precies. die 18,50 kom je tegen als je hier mensen om hun salaris gaat vragen, de meeste mensen hebben dat niet denk ik
En doooooor!
GroenTuintje schreef:
30-03-2025 22:34
Ik ga voor granen en dergelijke naar de lokale molen :) goedkoop en kwaliteit.

Ontopic, idd ik vind de verpakking met “nieuw receptuur” altijd verdacht :wtf:

Ik haal mijn bloem/ meel en zaden ook bij de molen maar ze zijn beslist niet goedkoop, het is gewoon hartstikke duur.
Gisselle schreef:
01-04-2025 10:16
Ik haal mijn bloem/ meel en zaden ook bij de molen maar ze zijn beslist niet goedkoop, het is gewoon hartstikke duur.
eens. eerlijk, geen rommel en goede kwaliteit, maar goedkoop is iets anders.
En doooooor!
broadway schreef:
01-04-2025 07:48
dit is een non-argument. ik bedoel, je stelling klopt, maar er is helemaal niets recht te kletsen aan 6.90 voor een frietje zonder.
het is belachelijk.
Ik zeg ook nergens dat ik het een normale prijs vind, ik vind het ook duur.
Gisselle schreef:
01-04-2025 10:16
Hier echt niet duur. Rond de 2 euro voor een kilo pak pannenkoekenmix of pizzameel vind ik niet duur
Voor iedereen een groene tuin
Tęssa44- schreef:
27-03-2025 17:00
Ja niet normaal vind ik de prijzen van koffie en blijkbaar staan we er niet alleen in. Ik kwam deze al scrollend vandaag tegen, ik moest er wel om grinniken vooral omdat ik net die espresso ervaring heb gehad. En nu lees ik bij jou ook zo’n ervaring. Want kom op 8,95 zelfs voor zo’n speciale koffie disproportioneel duur!

https://www.instagram.com/share/BAIRhWjVq3
Dit weekend koffie gedronken. Een gewone cappuccino in een doorsnee tent en zonder koekje 😢 €4,50. Ik vind dat ook geen normale prijs meer.
pannenkoekenmix of pizzameel is natuurlijk sowieso een verkoperspraatje, want het is gewoon bloem of zelfrijzend bakmeel. En dan heb ik het niet over supermarkt of molen want dat is uiteraard wel een verschil maar over de term ' mix'.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
01-04-2025 17:50
pannenkoekenmix of pizzameel is natuurlijk sowieso een verkoperspraatje, want het is gewoon bloem of zelfrijzend bakmeel. En dan heb ik het niet over supermarkt of molen want dat is uiteraard wel een verschil maar over de term ' mix'.
Er zit toch wel wat meer in hoor ;) tarwe haver en boekweit
broadway schreef:
01-04-2025 09:56
precies. die 18,50 kom je tegen als je hier mensen om hun salaris gaat vragen, de meeste mensen hebben dat niet denk ik
En is dat dan een netto bedrag?
zenga schreef:
Het is een marktkraam. Dus ze zullen allicht minder huur betalen dan de reguliere snackbar.
En dat je dan meer betaalt dan wanneer je het zelf maakt is prima. Maar dit is voor mij wel een grens qua prijs. Ik kocht eigenlijk wel minstens 1x per maand patat daar, en met mij meer mensen want het was altijd druk, en nu stond er niemand.
Dan loop je toch juist meer inkomsten mis lijkt mij?
Bloem = tarwe.
En dan is er waarschijnlijk nog wat haverbloem en boekweitbloem over heen gewaaid, want dat staat wel interessant op de ingrediëntenlijst. Maar dat proef je niet echt terug.
Ik zag bij AH kost 400gr pannenkoekenmix 1.09€ en 1 kg tarwebloem 0.85€. Gewoon verkooptechniek. Van tarwebloem kun je heerlijke pannenkoeken bakken. Ik heb nog nooit pannenkoekenmix gekocht. Dezelfde hoeveelheden melk, eieren en zout toevoegen en eventueel een zakje vanille suiker.
En Pizzameel is ook niet te vergelijken met gewone bloem. Dat heeft te maken met eiwitten. “Meestal is dat een percentage ergens tussen de 8% en 14,5%. Een pak bloem heeft dus bijvoorbeeld 9% eiwit”
Dubbel
Ik koop ook echt nooit pannenkoekenmix. De ingrediënten (bloem, eieren, melk en vanillesuiker) heb ik altijd wel in huis.

Uiteten gaan met een gezin van vier personen (waaronder twee basisschoolkinderen) vind ik echt te duur geworden. We lunchen ook vrijwel nooit meer buiten de deur. De kinderen en wij zelf vinden het wel jammer. Maar ik vind zo’n etentje de prijs niet meer waard.
Lemon_Pledge schreef:
01-04-2025 18:14
Het is een marktkraam. Dus ze zullen allicht minder huur betalen dan de reguliere snackbar.
En dat je dan meer betaalt dan wanneer je het zelf maakt is prima. Maar dit is voor mij wel een grens qua prijs. Ik kocht eigenlijk wel minstens 1x per maand patat daar, en met mij meer mensen want het was altijd druk, en nu stond er niemand.
Dan loop je toch juist meer inkomsten mis lijkt mij?
Dat zou heel goed kunnen! Ik denk dat het voor ondernemers soms een spagaat is hoor, met gemiddelde/lage prijs per product kan het niet of net uit, met te hoge prijs verlies je klanten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven