Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.
vrijdag 24 november 2023 om 12:27
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter
. Daar worden we blij van.
Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
vrijdag 4 april 2025 om 16:52
Ja die opgedrongen gezelligheid...Tanteslankie20 schreef: ↑01-04-2025 16:12Gelukkig is t zondag weer 11 graden. Ik kreeg net de vraag van buurman of ik al lekker in de tuin gewerkt had. Euh, nee, da's man's verantwoordelijkheid. Ik haat tuinieren. En in de tuin in de volle zon zitten. Dat zei ik er maar niet achteraan, mijn buren pakken elk zonnestraaltje dat er is mee en leven voor de zomer.
Of wat ga je allemaal doen met dit mooie weer? Stel je toch eens voor dat je even binnen zit of dat je andere dingen aan je hoofd hebt. Ik heb ook geen tuin dus dan moet je het echt opzoeken, heb daar echt niet altijd zin in hoor en thuis zit toch minder lekker nu.
Ben moe

vrijdag 4 april 2025 om 19:25
En dit... echt hoelang is het al dit weer inmiddels? En dan ook nog de combinatie van de klok verzetten plus ook meteen alleen maar zon, niet even een bewolkt dagje ertussen pfff.
Totaal uit mijn ritme en mis mijn avonden..
vrijdag 4 april 2025 om 23:19
Ik mis ook al mijn avonden inderdaad en heb ook het idee dat we al een stukje verder zijn dan begin april. Maar helaas. Het slechter slapen merk ik ook al.
Ik durfde eigenlijk even niet naar de voorspellingen te kijken de afgelopen dagen, maar het valt me mee moet ik zeggen. De nachttemperaturen zijn prettig. Wel weer de komende twee weken geen regen en wel weer zon. Maar de temperaturen had ik slechter verwacht.
Ik durfde eigenlijk even niet naar de voorspellingen te kijken de afgelopen dagen, maar het valt me mee moet ik zeggen. De nachttemperaturen zijn prettig. Wel weer de komende twee weken geen regen en wel weer zon. Maar de temperaturen had ik slechter verwacht.
zaterdag 5 april 2025 om 16:00
Laat maar. Het is al weer naar boven aangepast. Ik had ook beter moeten weten.Liv8 schreef: ↑04-04-2025 23:19Ik mis ook al mijn avonden inderdaad en heb ook het idee dat we al een stukje verder zijn dan begin april. Maar helaas. Het slechter slapen merk ik ook al.
Vandaag voor de verandering maar weer eens een zonnige dag. Het zal ook weer niet.
zaterdag 5 april 2025 om 16:29
Hier vanaf morgen wat koeler, maar tot en met dinsdag volle zon.
Vanaf woensdag iets meer bewolking, ik hoop zo dat dat klopt!
Wat ik ook even kwijt moet; ik heb het al niet zo op klussers, maar als jij in anderhalf uur tijd tig keer terug komt om iets te gaan schuren vind ik je gewoon een aso
Doe als het kan alsjeblieft in 1 keer, maak je je buren ook heel blij mee!
Vanaf woensdag iets meer bewolking, ik hoop zo dat dat klopt!
Wat ik ook even kwijt moet; ik heb het al niet zo op klussers, maar als jij in anderhalf uur tijd tig keer terug komt om iets te gaan schuren vind ik je gewoon een aso
Doe als het kan alsjeblieft in 1 keer, maak je je buren ook heel blij mee!
zaterdag 5 april 2025 om 20:35
zaterdag 5 april 2025 om 20:49
Zo'n zomer als vorig jaar. Of juli/augustus 2023.Tanteslankie20 schreef: ↑05-04-2025 20:35Ik hoop eigenlijk stiekem op een hele natte en koele k*tzomer. Stiekem hé. Laat het demensuh maar niet horen![]()
Merk met deze dagen ook echt dat ik het wonen in de stad echt beu ben. Lawaai, drukte etc. Valt allemaal meer op tijdens deze dagen.
zondag 6 april 2025 om 17:59
zondag 6 april 2025 om 18:07
Echt… die zon grr… als het afgewisseld werd met buien en wolken prima. Houd sowieso niet zo van eentonig weer maar die saaie, langdurige hogedruk… liever eentonig grijs dan
en dat in april. Ik vrees voor weer zo’n ’weergaloze hittegolfzomer’
Er is één ding leuk aan deze zonnige dagen… er komt dan vaak een kat langs om te zonnebaden op mijn balkon. Echt een schatje is dat
En oh ja, de bloemen/planten op mijn balkon zijn er ook blij mee. Maar moet wel elke dag water geven.
Er is één ding leuk aan deze zonnige dagen… er komt dan vaak een kat langs om te zonnebaden op mijn balkon. Echt een schatje is dat
En oh ja, de bloemen/planten op mijn balkon zijn er ook blij mee. Maar moet wel elke dag water geven.
zondag 6 april 2025 om 18:15
Hier de hele dag zon op/in huis. Begint 's morgens aan achterkant. 's Avonds tot zonsondergang aan voorkant. Met het zonnescherm omlaag gaat het nog enigszins, maar met harde wind durf ik die niet omlaag te laten.
Ga nu steeds wat later eten, zodat de lichte avond gevoelsmatig korter lijkt dan wanneer ik om 18 uur al eet.
Gelukkig zijn de nachten nog redelijk koel. Ik vrees een lange hete zomer....
Met mislukte oogsten en nog meer natuurbranden tot gevolg....
Ga nu steeds wat later eten, zodat de lichte avond gevoelsmatig korter lijkt dan wanneer ik om 18 uur al eet.
Gelukkig zijn de nachten nog redelijk koel. Ik vrees een lange hete zomer....

zondag 6 april 2025 om 19:04
Ik heb hetzelfde. Als vriend en ik gaan verhuizen zou ik echt naar een woning in de schaduw willen. Ik vind het echt niks.yesss schreef: ↑06-04-2025 17:59Die volle bak zon word ik inmiddels wel helemaal tureluurs van![]()
In de ochtend gaat het nog wel maar in de middag staat de zon de rest van de dag/begin van de avond in de woonkamer pffff
Heb het echt bloedheet ook, wat een verschrikking zeg ben er nu wel echt klaar mee.
zondag 6 april 2025 om 19:29
Als ik in de gelegenheid ben om te verhuizen, ga ik dat ook echt doen en dan heel veel aandacht besteden aan klimaatbeheersing, zon en zonwering.
Het is hier nu ook al weer veel te warm.
En dan kom ik soms bij mijn moeder in hartje zomer en dan is het nog gewoon 21 graden bij haar binnen. Ja dan snap ik wel dat iemand niet dezelfde afkeer heeft als ik met mijn 30+ graden.
Soms heb je het weleens met mensen over airco's en dan krijg ik terug 'voor die drie dagen in het jaar dat het warm is'. Dan heb je dus echt geen besef van hoe het helaas kan zijn. Mijn mobiele airco moet echt meer werk verzetten in een jaar, dan die verwarming van mij hoor.
zondag 6 april 2025 om 20:29
I feel you. Toen ik vanmiddag thuis kwam was het binnen 24 graden. (Zomer zon beetje standaard 28 tot 30 graden of warmer!!!l)Echt een broeikas. Alles open zetten scheelt. Dus nu wel weer te doen. Maar dan zit ik weer met die herrie van straat en pollen waar het helaas ook weer het seizoen voor is. Mede om die redenen vind ik de lente en zomer dus niks. Voel me dan soort van opgesloten/overprikkeld. Heb nu wel het extra kamertje waar minder zon op staat geschilderd en een klein leesboekje gecreëerd en verduisterende gordijnen. Dat wordt dan m'n toevlucht in de zomer. Maar daar helaas wel weer meer straatherrie.Liv8 schreef: ↑06-04-2025 19:29Als ik in de gelegenheid ben om te verhuizen, ga ik dat ook echt doen en dan heel veel aandacht besteden aan klimaatbeheersing, zon en zonwering.
Het is hier nu ook al weer veel te warm.
En dan kom ik soms bij mijn moeder in hartje zomer en dan is het nog gewoon 21 graden bij haar binnen. Ja dan snap ik wel dat iemand niet dezelfde afkeer heeft als ik met mijn 30+ graden.
Soms heb je het weleens met mensen over airco's en dan krijg ik terug 'voor die drie dagen in het jaar dat het warm is'. Dan heb je dus echt geen besef van hoe het helaas kan zijn. Mijn mobiele airco moet echt meer werk verzetten in een jaar, dan die verwarming van mij hoor.
Bij mijn moeder inderdaad ook een lekker comfortabele 21 graden hartje zomer. En een rustige straat. Echt zo zou ik de zomer wel doorkomen.
zondag 6 april 2025 om 20:32
Ik merk ook dat er voor kou maatregelen zijn. Zeker als je huurt. Extra isolatie en dat soort dingen. Maar aan hittewering wordt zo goed als niets gedaan. Terwijl hitte echt een probleem is.muts87 schreef: ↑06-04-2025 20:29I feel you. Toen ik vanmiddag thuis kwam was het binnen 24 graden. (Zomer zon beetje standaard 28 tot 30 graden of warmer!!!l)Echt een broeikas. Alles open zetten scheelt. Dus nu wel weer te doen. Maar dan zit ik weer met die herrie van straat en pollen waar het helaas ook weer het seizoen voor is. Mede om die redenen vind ik de lente en zomer dus niks. Voel me dan soort van opgesloten/overprikkeld. Heb nu wel het extra kamertje waar minder zon op staat geschilderd en een klein leesboekje gecreëerd en verduisterende gordijnen. Dat wordt dan m'n toevlucht in de zomer. Maar daar helaas wel weer meer straatherrie.
Bij mijn moeder inderdaad ook een lekker comfortabele 21 graden hartje zomer. En een rustige straat. Echt zo zou ik de zomer wel doorkomen.
zondag 6 april 2025 om 20:55
Zuursnoepje
kut is dat hè...
De komende maanden weer een extra confrontatie ofzo.
Hier is de hooikoorts weer dramatisch.
Echt, ik zeg het nog maar eens, de herfst en winter, wat zijn jullie toch mooie seizoenen. Geen hitte, geen grassen, geen pollen, geen roodverbrande huidjes en klotsoksels. Geen muggen, wespen en teken. Geen druk om buiten iets te "moeten". Dat eeuwige licht en die herrie die al die mensen 's avonds laat nog maken.

De komende maanden weer een extra confrontatie ofzo.
Hier is de hooikoorts weer dramatisch.
Echt, ik zeg het nog maar eens, de herfst en winter, wat zijn jullie toch mooie seizoenen. Geen hitte, geen grassen, geen pollen, geen roodverbrande huidjes en klotsoksels. Geen muggen, wespen en teken. Geen druk om buiten iets te "moeten". Dat eeuwige licht en die herrie die al die mensen 's avonds laat nog maken.
zondag 6 april 2025 om 20:59
Ik heb, toen ik afgelopen najaar in mijn huurwoning trok, wel mijn portemonnee getrokken voor zonwering, letterlijk duizenden euro's. Maar gezien de huizenmarkt kan ik de komende maanden nergens heen. Zonnescherm achter over de hele breedte (westen) en achter ook op de kinderslaapkamers screens. En een hordeur. Dat was echt een mega klap geld. En een aansluiting laten maken voor mogelijk een airco....better be prepared....
Geen idee of de woningbouw toestemming geeft maar dan gaan ze maar lekker zelf in de hitte zitten. Gegroet.
Geen idee of de woningbouw toestemming geeft maar dan gaan ze maar lekker zelf in de hitte zitten. Gegroet.
maandag 7 april 2025 om 10:25
Ja dat snap ik zeker! Ik denk er ieder jaar over na. Maar ik wil echt binnen max 2 jaar hier weg zijn. Dus dat vind ik wel zonde. Wel veel geprobeerd de laatste jaren, wat minder ingrijpende dingen.Lievelieve schreef: ↑06-04-2025 21:00Komende jaren moet dat zijn.
Ik verwacht hier heel lang te wonen en veel plezier te hebben van mijn zonwering.
maandag 7 april 2025 om 11:29
Wat een k.. dagen zo.
Ze zijn hier ook alweer aan het klussen
Niet te doen dit hoor, zo rumoerig.
Leuk als je even niks hoeft en nog niet tot rust kan komen
Ik kan ook echt iedereen wel quoten zo herkenbaar..
Precies dat Muts, dat opgesloten gevoel en overprikkeld zijn, zo voel ik het precies en ZuurSnoepje ik snap je ook hoor even een
Hopelijk gauw wat bewolkte dagen, voel me even helemaal leeg.
Ze zijn hier ook alweer aan het klussen

Niet te doen dit hoor, zo rumoerig.
Leuk als je even niks hoeft en nog niet tot rust kan komen
Ik kan ook echt iedereen wel quoten zo herkenbaar..
Precies dat Muts, dat opgesloten gevoel en overprikkeld zijn, zo voel ik het precies en ZuurSnoepje ik snap je ook hoor even een

Hopelijk gauw wat bewolkte dagen, voel me even helemaal leeg.
maandag 7 april 2025 om 11:53

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in