Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 1508 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Pringle schreef:
07-04-2025 08:12
Het zou voor mij echt een gigantische afknapper zijn. Dat je niet fulltime wil werken moet je zelf weten, maar dat in plaats daarvan je je handje ophoudt bij de staat vind ik echt een no-go.
Dit. Dat iemand parttime werkt, vind ik prima! Snap ik zelfs ook. Zou zelf in de toekomst ook graag naar 32 uur gaan. Maar alleen als je je eigen broek op kan houden en niet op kosten van de staat. Die toeslagen zijn er voor mensen die het echt nodig hebben. Die door omstandigheden minder kunnen werken of minder verdienen. Dit vind ik echt misbruik maken van het systeem en dat druist in tegen mijn normen en waarden.
Pupke schreef:
07-04-2025 08:04
Interessante kwestie CarpeDiem! Ik sta er wel anders in want ik werk zelf ook ‘maar’ 24-28uur. Dat is een bewuste keuze vanuit mijn adhd maar als ik wél meer zou kunnen werken weet ik ook niet of ik dat zou doen. Want wat er mis met niet fulltime willen werken? Daar hoeft toch niet altijd een reden voor te zijn? Ja, de toeslagen zijn fijn maar niet iedereen heeft de behoefte om meer te willen werken. Het verschil tussen werkloos en parttime werken is mijn ogen groter dan wanneer iemand parttime of fulltime werkt. Als zij tevreden hiermee is, dan is dat toch helemaal goed? Het leven hoeft niet alleen uit werken te bestaan en ik ken er veel om mij heen die bewust parttime werken omdat ze vrije tijd ook fijn vinden. En ze hebben echt niet allemaal een gezin.
Mee eens!
Ik werk zelf maar 20 uur, meer was adgelopen jaren niet nodig door verschillende positieve(sommige door een nare gebeurtenis verkregen) financiële omstandigheden en omdat ik nog een kind onder de 18 heb..
VGM1980 schreef:
07-04-2025 08:05
Mijn kijk is daar erg op veranderd. Ik wilde vroeger ook niet met iemand daten die bijv simpel werk deed zoals bij de supermarkt. Nu denk ik, wat maakt het eigenlijk uit?? Je kan je rekeningen betalen en je bent een lieve man. Wat doet het er toe.
Ik heb vriendinnen waarvan 1 haar man een eigen bedrijf stratenmaker heeft, werkt zich een slag in de rondte en verdient heel goed.
Iemand die in een winkel aan de kassa zit en rekken vult is toch echt niet te vergelijken met iemand die een eigen (bouw)bedrijf runt?
Of met iemand die uit gemak parttime werkt en de rest laat aanvullen door de belastingbetaler en zich daar niet schuldig om voelt?
Ik ben zo ook eens afgeknapt op iemand die al 17 jaar als ambtenaar werkte omdat zijn vader hem daar had binnen geloodst toen hij uit de schoolbanken kwam en elke dag dik tegen zijn zin naar het werk vertrok. Als ik toen zei: zoek iets anders kreeg ik te horen 'maar ik kan vroeg op pensioen en ga een dik pensioen hebben.'
Vond ik ook een grote afknapper... en zo komt het dus dat ik al jaren wel probeer maar toch liever alleen blijf :mrgreen:
@Carpediem, Als ze dat nu specifiek niet had benoemd en alleen enthousiast had verteld over haar baan.. welke indruk had ze je dan gegeven?
Attraverso schreef:
07-04-2025 08:50
Iemand die in een winkel aan de kassa zit en rekken vult is toch echt niet te vergelijken met iemand die een eigen (bouw)bedrijf runt?
Of met iemand die uit gemak parttime werkt en de rest laat aanvullen door de belastingbetaler en zich daar niet schuldig om voelt?
Ik ben zo ook eens afgeknapt op iemand die al 17 jaar als ambtenaar werkte omdat zijn vader hem daar had binnen geloodst toen hij uit de schoolbanken kwam en elke dag dik tegen zijn zin naar het werk vertrok. Als ik toen zei: zoek iets anders kreeg ik te horen 'maar ik kan vroeg op pensioen en ga een dik pensioen hebben.'
Vond ik ook een grote afknapper... en zo komt het dus dat ik al jaren wel probeer maar toch liever alleen blijf :mrgreen:
Wat is er mis met iemand die in een winkel werkt? Ik werk mijn hele leven al in een winkel en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk..
Ik zeg altijd maar als iemand doet wat hij of zij leuk vind en daarmee rond kan komen is het helemaal prima..
mimali wijzigde dit bericht op 07-04-2025 09:02
10.72% gewijzigd
Attraverso schreef:
Daar zou ik ook op afknappen. Maar dan vooral in het gebrek aan eigen initiatief, het niet willen ontdekken, niet willen leren, doelloos komt dat over.

Iemand die gepassioneerd is over zijn/haar werk maar partime voldoende vindt om welke redenen dan ook, dat vind ik heel anders.
En ze heeft ook gelijk in dat het haar ook financieel onvoldoende oplevert. Dit omdat ons stelsel eenmaal zo werkt.
Ze licht de boel niet op, is niet dat ze niet wil werken want zoals ik lees vind ze haar baan leuk. Dus tja...

Gescheiden ouders met co-ouderschap richten bepaalde dingen ook zo in dat het bijvoorbeeld met het KGB het beste geregeld is.

En iemand die een bouwbedrijf runt is zeker niet te vergelijken met iemand die achter de kassa zit.
Maar dat je fulltime kan werken betekend toch niet meteen dat je het dan ook moet doen? Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet beslissen hoeveel uur je werkt ongeacht wat daar de reden van is, dat het een afknapper voor iemand kan zijn mag ook. Mij maakt het persoonlijk niets uit wat iemand doet want iemand is niet zijn/haar werk en het aantal uur dat je werkt zegt ook helemaal niets over iemand als persoon. Waar ik dan wel weer moeite mee heb zijn mensen die niet willen werken en van een uitkering leven.
Attraverso schreef:
Was ook niet bedoeld als vergelijking. En diegene die stratenmaker was, had natuurlijk niet gelijk op dag 1 een eigen bedrijf. Eerst een ' simpel' baantje. Ik vind het jammer als je het daar op stuk laat lopen. Wat ik zelf vroeger ook deed, omdat ik val op intelligente mannen. Terwijl een simpele baan niet altijd iets over wel/niet intelligent zegt.
Nou ja ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet verwoorden.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
07-04-2025 09:09
Terwijl een simpele baan niet altijd iets over wel/niet intelligent zegt.
Helemaal mee eens!
Mimali schreef:
07-04-2025 09:01
Wat is er mis met iemand die in een winkel werkt? Ik werk mijn hele leven al in een winkel en ga nog steeds met veel plezier naar mijn werk..
Ik zeg altijd maar als iemand doet wat hij of zij leuk vind en daarmee rond kan komen is het helemaal prima..
Ja natuurlijk... zo bedoel ik het ook helemaal niet... beetje onhandig geformuleerd.
Dat laatste is uiteraard het belangrijkste.

Op elk potje past een dekseltje, verschillende mensen die er verschillend in staan en verschillende dingen belangrijk vinden.
Werken is vooral zorgen dat je je vaste lasten kan betalen en een leuk leven kan hebben van je inkomen, wat voor werk dat dan is en hoeveel uur -, wat maakt het uit? (tenzij hij crimineel is, dan zou ik even overslaan :mrgreen: )
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Peertjes schreef:

En iemand die een bouwbedrijf runt is zeker niet te vergelijken met iemand die achter de kassa zit.
Dat bedoelde ik.
Peertjes schreef:
Daar zou ik ook op afknappen. Maar dan vooral in het gebrek aan eigen initiatief, het niet willen ontdekken, niet willen leren, doelloos komt dat over.

Iemand die gepassioneerd is over zijn/haar werk maar partime voldoende vindt om welke redenen dan ook, dat vind ik heel anders.
En ze heeft ook gelijk in dat het haar ook financieel onvoldoende oplevert. Dit omdat ons stelsel eenmaal zo werkt.
Ze licht de boel niet op, is niet dat ze niet wil werken want zoals ik lees vind ze haar baan leuk. Dus tja...

Gescheiden ouders met co-ouderschap richten bepaalde dingen ook zo in dat het bijvoorbeeld met het KGB het beste geregeld is.

Het wil niet zeggen dat degene die achter de kassa zit niks anders kan hé.. zo komt het op mij een beetje over.
Ik werk mijn hele leven al in een winkel, en heb het heel goed naar mijn zin..
Als ik zou willen kan ik ook iets anders doen maar ik heb die ambitie gewoon niet.. ben tevreden met wat ik doe en heb.
En dat zegt niks over mij als persoon.
Siep schreef:
06-04-2025 20:13
Care hoe was het??
Lief dat je het vraagt!
Ik ging er met wat gemixte gevoelens in, geen idee welke kant het op zou gaan, maar het was eigenlijk meteen erg gezellig! Hij was zeker niet afstandelijk maar het was ook niet heel lijfelijk zeg maar. Het was erg platonisch gezellig. Aan het einde van de avond ontstond er een heel goed open gesprek, waarin hij ook deelde waar zijn afstandelijkheid van vorige keer vandaan kwam (had ik nooit geraden). Hou het liever voor mezelf, maar snap hem wel beter. Ik heb ook alles op tafel gegooid wat me dwars zat. Waaronder die wisselende signalen en wat dat met mij doet, het gebrek aan intimiteit (en dat is niet perse seks), dat ik zonder dat het heel lastig vind om weer gevoelens te ontwikkelen en dat ik geen vriendschap zoek. Het was een mooi, open en ook wel intiem gesprek, wat ook de dynamiek tussen ons positief shiftte. Na dat gesprek hebben we heerlijk in de kroeg zitten zoenen (kreeg in ieder geval bevestiging op de aantrekkingskracht ;-)).

Al met al geslaagde date, maar we zoeken allebei nog wel naar de gevoelens van eerder, en vragen ons af hoeveel tijd je het moet geven of dat het er gewoon niet (meer) inzit. Ergens zijn we ook al ruim 3 maanden onderweg. We hebben daar nog geen conclusie aan gehangen, maar het zit wel in mijn (en blijkbaar ook in zijn) hoofd.
Care ik snap de mix feeling wel.
Je wilt natuurlijk dat het gaat werken, maar veel verder komt het niet. En dat is denk ik ook wat mee speelt. En stoppen gaat misschien ook weer een brug te ver.

Hopelijk maakt het gesprek bij jullie beide wat los, en gaat het berg op waards.
Ik gun het je namelijk helemaal.

Hebben jullie weer een volgende date gepland?
Care, tijd zal jullie raad geven. Het kan nog alle kanten op gaan.
Attraverso schreef:
07-04-2025 09:13
Ja natuurlijk... zo bedoel ik het ook helemaal niet... beetje onhandig geformuleerd.
Dat laatste is uiteraard het belangrijkste.

Op elk potje past een dekseltje, verschillende mensen die er verschillend in staan en verschillende dingen belangrijk vinden.
Okee dan kwam het anders op mij over dan de bedoeling..
Is soms lastig met tekst..
VGM1980 schreef:
07-04-2025 09:14
Werken is vooral zorgen dat je je vaste lasten kan betalen en een leuk leven kan hebben van je inkomen, wat voor werk dat dan is en hoeveel uur -, wat maakt het uit? (tenzij hij crimineel is, dan zou ik even overslaan :mrgreen: )
Ja daar draait het om uiteindelijk.
En dat degene daar ook tevreden mee is en niet klaagt en er vervolgens niks aan doet.
Attraverso schreef:
07-04-2025 10:42
Care, tijd zal jullie raad geven. Het kan nog alle kanten op gaan.
Hier sluit ik me bij aan..
@care, ik denk eerlijk gezegd dat als het gewoon écht goed zit, jullie niet hoeven te zoeken naar gevoelens van eerder, toch?

Als het goed zit, zit het goed, dat voel en merk je toch vaak aan alles.

Je kunt tot in de oneindigheid door gaan daten, maar elkaar leren kennen kost tijd en doe je naar mijn inziens pas als je een relatie met elkaar aangaat. Als koppel zeg maar.

Misschien zie ik het verkeerd, dat kan hoor. Maar na 3 maanden mag er toch wel duidelijkheid zijn denk ik.
Pringle schreef:
07-04-2025 08:12
Het zou voor mij echt een gigantische afknapper zijn. Dat je niet fulltime wil werken moet je zelf weten, maar dat in plaats daarvan je je handje ophoudt bij de staat vind ik echt een no-go.

Ik ben het hiermee eens, maar ook met wat @Pupke schrijft.

Ik vind ook dat sociale vangnetten er zijn voor als je ze nodig hebt en dat is niet het geval als je bewust 24 uur gaat werken (zonder dat hier een goede reden voor is). Maar... laten we ook niet Roomser zijn dan de paus. Qua aftrekposten is het volkomen geaccepteerd dat je daar het maximale uit sleept. En nee, ik vind het niet fraai wat zij doet, maar ik denk ook dat iedereen zijn 'flaws' heeft en dat je inderdaad ook in staat zou moeten zijn om over mindere punten heen te stappen als je een relatie wilt. En je kunt er ook eerst het gesprek over aangaan, kijken hoe ze reageert.
The impossible just takes a little longer.
Misbruik maken van toeslagen is natuurlijk sowieso een no-go. 24 uur werken en de rest van het inkomen aanvullen met toeslagen is sowieso niet waar het voor bedoeld is. Zo werkt dat niet.

Ik zou hier ook van afknappen.
Kitty30plus schreef:
07-04-2025 10:57
@care, ik denk eerlijk gezegd dat als het gewoon écht goed zit, jullie niet hoeven te zoeken naar gevoelens van eerder, toch?

Als het goed zit, zit het goed, dat voel en merk je toch vaak aan alles.

Je kunt tot in de oneindigheid door gaan daten, maar elkaar leren kennen kost tijd en doe je naar mijn inziens pas als je een relatie met elkaar aangaat. Als koppel zeg maar.

Misschien zie ik het verkeerd, dat kan hoor. Maar na 3 maanden mag er toch wel duidelijkheid zijn denk ik.
Oh dat zie ik totaal anders! Ik heb er persoonlijk 0 behoefte aan om het nu een relatie te gaan noemen. Dat label voegt voor mij niks toe in deze situatie. Ik zie ook totaal niet in waarom je in een relatie elkaar perse beter leert kennen, ik zou niet weten wat we zo anders gaan doen als we er een naampje aan zouden hangen. Voor mij gaat het puur om het gevoel, en dan is een relatie een soort van automatisch gevolg, maar niet het heilige doel.

Ben het meer eens met de rest: tijd brengt raad! Geen nieuwe date gepland nog, maar met hoe het geëindigd is (en wat er gezegd is) spreekt dat voor zich. :) Uiteindelijk zei ik ook tegen hem: we hebben het heel gezellig, ik vind het heel bijzonder dat en hoe we deze gesprekken voeren en ik heb nog steeds zin om met je te zoenen. Dat beaamde hij. Voelt niet goed om de handdoek al in de ring te gooien.
Ben ook niet tegen een goede slowburn, maar wil wel een soort consequente progressie voorwaarts voelen en vooral gelijke effort van beide kanten. We kijken het nog even aan. ;-)
care_ schreef:
07-04-2025 11:48
Oh dat zie ik totaal anders! Ik heb er persoonlijk 0 behoefte aan om het nu een relatie te gaan noemen. Dat label voegt voor mij niks toe in deze situatie. Ik zie ook totaal niet in waarom je in een relatie elkaar perse beter leert kennen, ik zou niet weten wat we zo anders gaan doen als we er een naampje aan zouden hangen. Voor mij gaat het puur om het gevoel, en dan is een relatie een soort van automatisch gevolg, maar niet het heilige doel.

Ben het meer eens met de rest: tijd brengt raad! Geen nieuwe date gepland nog, maar met hoe het geëindigd is (en wat er gezegd is) spreekt dat voor zich. :) Uiteindelijk zei ik ook tegen hem: we hebben het heel gezellig, ik vind het heel bijzonder dat en hoe we deze gesprekken voeren en ik heb nog steeds zin om met je te zoenen. Dat beaamde hij. Voelt niet goed om de handdoek al in de ring te gooien.
Ben ook niet tegen een goede slowburn, maar wil wel een soort consequente progressie voorwaarts voelen en vooral gelijke effort van beide kanten. We kijken het nog even aan. ;-)
Lijkt me de juiste aanpak Care! Je weet nooit van te voren hoe het afloopt, wel goed om het bespreekbaar te maken. En dat dat kan, dat zegt al wel iets! Die ruimte is er :)
care_ schreef:
07-04-2025 11:48

@Care, ik snap jouw insteek hoor, en fijn dat het nog steeds goed voelt tussen jullie.

Voor mij leer je elkaar pas écht kennen als je het als koppel aangaat. Natuurlijk kun je tijdens het daten al veel delen en leuke gesprekken voeren, maar er zit toch een verschil tussen af en toe afspreken en echt voor elkaar kiezen. Pas als je allebei zegt: "oké, we gaan dit proberen samen," komen er andere dynamieken naar boven. Dan merk je pas hoe iemand omgaat met stress, met intimiteit, met verwachtingen en ook hoeveel moeite je allebei voor elkaar doet als het even schuurt.

Dat hoeft voor mij niet per se een label te zijn, maar wel duidelijkheid in intentie. Als het alle kanten op blijft zweven, blijf je toch op afstand van elkaar. Terwijl die echte verdieping vaak pas komt als je allebei een beetje "in het diepe" springt, zeg maar.

Dus ja, ik denk dat je elkaar pas écht leert kennen als je het samen gaat proberen, niet als je oneindig blijft aftasten.

Zo zie ik het eigenlijk.

Verder gewoon doen wat goed voelt uiteraard.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven