Nieuwe vriend kiest ex zijn manier van leven boven ons

08-04-2025 19:17 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi mensen,

Ik heb een vraag waar ik niet uitkom alleen... Ik date sinds kort een leuke man van 26, goed voor elkaar en niks te klagen. Hij is zeker van zijn zaak dat hij mij als vriendin wilt en hij zorgt ook goed voor mij, alleen...

Het heeft een maand geduurd voor hij deze nieuwe relatie begon na dat hij gedumpt was door zijn 5 jaar lange relatie.. en ik lijk op meningen, diepe gesprekken, emoties en hulp niks toe te voegen. Hij blijft steevast bij dat wat zijn ex hem heeft aangeraden, dat het beste voor hem is. Ik vind dit moeilijk, ook heeft hij de vrouwelijke artikelen van zijn ex nog overal in de badkamer liggen en hangt er nog een enorme foto van haar in zijn kantoor.. ik durf er niks van te zeggen omdat, zodra ik er over begin hij er voor weg deinst om te praten.. ook lijkt het alsof ik haar oude patronen invul.. en dat is niet iets wat ik van plan was te gaan doen. Ookal zegt hij dat hij specifiek mij als persoon wilt.. ik begrijp het niet.
Hij is mega lief en zorgzaam, maar dit is iets wat de vlinders enigzins doven. Weet iemand wat ik hier mee aan moet?
Wat je moet? In een drafje een all inclusive Antalya boeken, voor jezelf, in je eentje.
Bedoel je met 'ons' jezelf+vriend of 'one night stand'.
Je durft er niets van te zeggen of heb je er iets van gezegd? Dat is nogal een verschil. Ik ben ruim 5 jaar uit elkaar en zeker over mijn ex heen. Er hangen nog wel foto's van haar in mijn huis. Nog geen zin gehad om die weg te halen. Het is ook de moeder van mijn zoon, dus ze hangen niet in de weg.

Mocht ik ooit een nieuwe vriendin krijgen wil ik ze best weghalen. Ik kan ze nu ook weghalen maar ik heb geen zin om op te staan nu ik net lekker achter de computer zit :)

Wat ik wil aangeven is dat het ook karakter kan zijn. Vraag even of hij ze wil weghalen en dat je het niet leuk vind. Misschien haalt hij ze gelijk weg. Als hij ze niet wilt weghalen weet je genoeg.
Wat heb je daar dan te zoeken? Waarom begin je hieraan als dit je zo zwaar valt en je kunt er niet met hem over praten?

Maar ik snap ook wel weer dat hij niet meteen alle adviezen van zijn nieuwe scharrel ter harte neemt.
Leeg
LaFolie schreef:
09-04-2025 20:27
Ik vind mensen die daten een maand nadat ze uit een lange relatie komen persoonlijk sowieso randdebiel. Dat daargelaten klinkt de manier waarop deze man ermee omgaat helemaal ongezond, dus ik zou lekker verder gaan kijken naar een normaal persoon.
Randdebiel nog wel. Doe ff normaal zeg :roll:
.
Toen mijn relatie uitging na 7,5 jaar, heb ik meteen de foto's weggehaald. Pas een jaar later durfde ik weer een relatie aan te gaan.

Een maand lijkt mij errug kort, en daden zeggen meer dan woorden. Rennen meid.
Nope. Te snel. Logisch ook dat hij nog geen ruimte heeft voor jou een maand na een relatie van 5 jaar. Moet je niet willen.
LaFolie schreef:
Ik vind mensen die daten een maand nadat ze uit een lange relatie komen persoonlijk sowieso randdebiel. Dat daargelaten klinkt de manier waarop deze man ermee omgaat helemaal ongezond, dus ik zou lekker verder gaan kijken naar een normaal persoon.
Dan zijn er heel veel randdebielen op deze website. Kijk even onder het topic "minnaar nummero zoveel". Daar zijn veel forumleden die tijdens hun lange relatie al daten met een ander.
Steven1980 schreef:
10-04-2025 08:09
Dan zijn er heel veel randdebielen op deze website. Kijk even onder het topic "minnaar nummero zoveel". Daar zijn veel forumleden die tijdens hun lange relatie al daten met een ander.
Ja, die zijn er ook ; )
Ik zou het niemand aanraden en hard wegrennen als zo'n parel zich aan mij presenteert. Daar hoef ik geen minnaartopics voor te volgen om te weten dat genoeg mensen naar shitzooi, drama en relatiegedoe neigen. De vraag is of je dat voor jezelf wilt. Als je dat wilt, zijn er idd legio mogelijkheden om shitzooi aan te trekken. Bijv. daten met iemand kakelvers uit een relatie of een affaire aan te gaan.

Wat een ander als geschikt relatiemateriaal ziet, moettie lekker zelf weten. Maar ga dan geen topics openen met wat gek, mijn vriend is nog helemaal into z'n ex. Gek he. Misschien moet je mannen daten die al wat langer op eigen pootjes hebben gestaan en niet van het ene nest overhoppen naar het volgende.
Niemand is na 1 maand al zeker van zijn zaak. Je ken elkaar nog niet eens.
Steven1980 schreef:
10-04-2025 08:09

Ja, dat vind ik niet bepaald verrassend :)
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
Ik vind mensen die daten een maand nadat ze uit een lange relatie komen persoonlijk sowieso randdebiel.
Tenzij je degene bent die al heel lang twijfelt over die relatie en er dus allang overheen bent op het moment van uitmaken.
Pioen00 schreef:
10-04-2025 11:45
Tenzij je degene bent die al heel lang twijfelt over die relatie en er dus allang overheen bent op het moment van uitmaken.
Dan vind ik het nog steeds raar dat je van de ene naar de andere relatie hups..
Pioen00 schreef:
10-04-2025 11:45
Dan nog heb je zaken af te ronden lijkt me. Bovendien kan het heel verfrissend zijn om eventjes tijd te nemen als je ook weer je eigen huis en leven terugkrijgt. Komop, je stapt uit 5 jaar een intensieve vorm van samenleven. Krijg eerst even een helder hoofd. Wat is je haast? Dat je zin hebt om te scharrelen kan prima. Maar meteen weer gaan voor een intense verbinding met alles erop en eraan, type serieuze relatie? Dat riekt bij mij naar niet alleen durven zijn en bang om de boot te missen.
Ach, eerste post van deze TO. Ik wacht nog even tot TO terugkomt.
Tja wat verwacht je dan als het net een maand uit is na een lange relatie? Zo iemand zou je uberhaupt niet moeten willen daten. Leuk voor af en toe een potje seks, maar serieus iets opbouwen kan je niet verwachten. Zelfs als hij mentaal al uitgecheckt was uit zijn relatie is er tijd nodig om die relatie achter je te laten. Je moet weer even jezelf leren kennen zonder partner, wennen aan het leven als vrijgezel, herinneringen maken waar de ander niet bij betrokken is. Niks zo onaantrekkelijk als een date/ partner die alleen maar verhalen heeft over dingen waar zijn ex ook in voorkomt.

Dus stop met hem daten en volgende keer niet jezelf laten meesleuren in potentieel drama en gedoe.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven