Ex-vriend eist spullen terug

23-03-2025 22:56 83 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit een relationeel of een juridisch probleem is. Dus misschien schrijf ik het onder de verkeerde pijler.

Ik heb een relatie gehad met een man vanaf 2020 tot en met eind 2023. Op een dag was hij ineens verdwenen, hij kwam niet meer thuis en hij had me geblokkeerd op Whatsapp. Via-via en met sociale media heb ik toen achterhaald dat hij al een tijdje een nieuwe vriendin had en van de een op de andere dag bij haar is ingetrokken. Ah, fijn, dat wist ik echt niet. Maar daar kwam ik wel overheen.

Intussen had ik nog wel verschillende spullen hier thuis staan. Mijn ex heeft een paar maanden later, toen ik niet thuis was, een paar van die spullen zonder mijn toestemming opgehaald. Ik heb daarna de sloten van mijn woning laten vervangen, en zijn moeder geappt dat ik geen contact met haar zoon/mijn ex krijg maar dat er nog spullen van hem hier thuis staan. En dat ik graag wil dat die opgehaald worden. Zijn moeder leek mee te werken, ze schreef elke keer terug dat ze het aan hem doorgeeft, ik heb het haar ook meermaals gestuurd, met een ultimatum dat als op 27 december 2024 haar zoon nog geen afspraak (via haar) heeft gemaakt om de spullen op te komen halen ik alles naar de kringloop breng. Op zaterdag 28 december 2024 heb ik dat gedaan, er een foto van gemaakt, en het adres van de kringloop waar meneer eventueel nog zijn spullen kan ophalen.

Nu heb ik ineens afgelopen woensdag, per briefpost (!) een briefje van mijn ex gekregen waarin hij mij aansprakelijk stelt voor het zonder toestemming weg doen van zijn spullen. In die brief staat helemaal geen adres genoemd. Ik weet nog niet eens waar hij woont. Ik kan dus niet eens erop reageren. Maar gelet op het verleden vrees ik dat hij ineens bij mij op de stoep staat. (al zal hij met de nieuwe sloten nu niet meer zomaar binnenkomen)

Wat kan ik hier het beste mee doen?
Solomio schreef:
24-03-2025 07:27
Ze kan geen contact krijgen met de man zelf. Dan snap ik wel dat ze dat via de moeder probeert.
Dan snap ik ook wel als de moeder op een gegeven moment zegt niet meer gediend te zijn van berichtjes etc van haar ex schoondochter...
Ceester schreef:
12-04-2025 10:15
Dan snap ik ook wel als de moeder op een gegeven moment zegt niet meer gediend te zijn van berichtjes etc van haar ex schoondochter...
Tegen haar lapzwans van een zoon.
Volgens mij is TO al gevlogen hoor
Melanie_3 schreef:
23-03-2025 22:56

Ik heb een relatie gehad met een man vanaf 2020 tot en met eind 2023. Op een dag was hij ineens verdwenen, hij kwam niet meer thuis en hij had me geblokkeerd op Whatsapp. Via-via en met sociale media heb ik toen achterhaald dat hij al een tijdje een nieuwe vriendin had en van de een op de andere dag bij haar is ingetrokken. Ah, fijn, dat wist ik echt niet. Maar daar kwam ik wel overheen.
Uit welke cultuur komt die man? Ik weet dat veel Egyptische/Noord-Afrikaanse mannen vaak dagen van huis zijn, hun vrouw wijsmaken dat ze voor hun werk in het buitenland zijn, en intussen bij een andere vrouw slapen. Ik heb een aantal jaar terug gedatet met zo'n man die waarschijnlijk daar op uit was. Hij bleek namelijk al jaren gehuwd met een andere vrouw en daar kinderen mee te hebben. Die man had ook een privacyscherm op zijn telefoon geplakt. :')

Ik wil hier ook zeker niet mee zeggen dat alleen mannen uit Noord-Afrikaanse landen dit zullen doen. Wel dat dit een praktijk is waarvan bekend is dat die in ieder geval veel voorkomt in die cultuur. En dat je mogelijk hier de dupe van bent geworden.

En van die brief die je hebt gekregen zou ik me zo min mogelijk proberen wat aan te trekken. Misschien is het niet eens afkomstig van je ex, maar een grapjas die onder jouw ex zijn naam de brief heeft gestuurd. Als je ex-vriend de spullen echt zo belangrijk vindt, had hij op zijn minst een adres genoemd waar je contact met hem kunt opnemen of de spullen heen kunt brengen.
Ben-ik-weer schreef:
12-04-2025 12:06
Ook, maar ook tegen haar. Op een gegeven moment heeft ook een zoon gewoon eigen onbetamelijkheden en heb je er als moeder niks meer mee te maken. Dan is het tijd voor je volwassen zoon en je volwassen schoondochter om hun eigen strijd te strijden....
Ik zou de brief en screemshots bewaren en een tijdslijn maken van alles wat er is voorgevallen (wanneer is hij zonder toestemming in jouw huis geweest, welke data de apps gestuurd). Verder zou ik niet meer reageren en er geen moeite in stoppen. Laat zijn moeder verder met rust. Die kan hier niets meer mee. Hem zou ik verder negeren. Zeurt hij verder over spullen dan zou ik hem negeren en aangeven dat je daar verder niets meer van weet. Hij kan niet bewijzen welke spullen het betreft en is zelf nalatig geweest.
Ben-ik-weer schreef:
12-04-2025 12:06
Niet elk kind droogt leuk op. Blijf je als ouder dan tot in lengte van dagen verantwoordelijk voor wat je kind (wel/niet) doet?
NomenNesci0 schreef:
12-04-2025 20:29
Niet elk kind droogt leuk op. Blijf je als ouder dan tot in lengte van dagen verantwoordelijk voor wat je kind (wel/niet) doet?
Vaak blijft alleen de moeder dat...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven