Singles unite, tweede editie 2025 deel 2
maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
maandag 14 april 2025 om 10:32
De definitie van een FWB is toch vriend met voordelen? Dus een vriend met wie je het bed induikt?
Dus dat je leuke dingen doet buiten de slaapkamer 'hoort' toch ook? Met vrienden doe je toch ook leuke dingen?
Als het alleen maar seks is, dan is er gewoon sprake van een platte seksrelatie lijkt me.
Siep, je bent hoop aan het creëeren, maar ik vrees voor een teleurstelling.
Volgens mij worden situationships en fwb in de meeste gevallen nooit meer dan dat ze zijn. Mannen weten vrij snel als ze iemand ontmoeten of het relatiemateriaal is.
Als het start als als fwb dan blijft het zo. Uitzonderingen daar gelaten denk. En vaak (lees: vaak, niet altijd) krijgen vrouwen gevoelens door alle hormonen.
Dus dat je leuke dingen doet buiten de slaapkamer 'hoort' toch ook? Met vrienden doe je toch ook leuke dingen?
Als het alleen maar seks is, dan is er gewoon sprake van een platte seksrelatie lijkt me.
Volgens mij worden situationships en fwb in de meeste gevallen nooit meer dan dat ze zijn. Mannen weten vrij snel als ze iemand ontmoeten of het relatiemateriaal is.
Als het start als als fwb dan blijft het zo. Uitzonderingen daar gelaten denk. En vaak (lees: vaak, niet altijd) krijgen vrouwen gevoelens door alle hormonen.
maandag 14 april 2025 om 10:43
Ik zou voorzichtig zijn als ik jou was, en ik zeg dit met alle goede bedoelingen.Siep schreef: ↑14-04-2025 09:53Hij heeft niet met woorden gereageerd dat klopt, maar hij zoende mij wel.
Hij had er voor kunnen kiezen om op te staan, of aan te geven dat hij dit niet zo voelt.
Ik denk dat het nog alle kanten op kan. Afgelopen vrijdag is hij ook nog geweest, ik denk dan maar zo als je weet dat ik dat voel en hij totaal niet. Had hij er ook voor kunnen kiezen om niet te komen.
En ja je kan ook zeggen dat het hem alleen om de seks gaat, maar dat hebben we niet alleen.
We doen ook leuke dingen buiten de deur.
Misschien heb oog kleppen op dat kan ook.

Ik denk dat niet reageren en in plaats daarvan jou zoenen in die situatie bijna de 'makkelijkste' reactie was. Makkelijker dan met woorden reageren of weglopen, dus ik zou daar niet teveel uit aflezen.
Ik vind het zelf vooral niet zo'n goed teken dat hij er later ook niet op terug gekomen is. Hij had ook kunnen zeggen: 'Je overviel me laatst, maar ik heb er over nagedacht en ik wil ook wel onderzoeken wat dit verder zou kunnen worden'. Juist het negeren ervan is voor mij een antwoord dat hij jouw gevoel (nog) niet deelt. Dat hij vrijdag nog kwam, zegt mij vooral dat hij het inderdaad heel leuk met je heeft, maar wel nog steeds op basis van de afspraken van het begin. Waarom moet hij weglopen na jouw bekentenis? Hij heeft niks te verliezen met door blijven gaan hoe het gaat.
Maar ik ken hem en jou niet.

Ik deed met mijn fwb ook leuke dingen buiten de deur, sterker nog, we belden zelfs bijna elke dag.
maandag 14 april 2025 om 10:46
Hoe het hoort is niet zo van belang denk ik, meer hoe het voor beide partijen goed voelt.Kitty30plus schreef: ↑14-04-2025 10:32De definitie van een FWB is toch vriend met voordelen? Dus een vriend met wie je het bed induikt?
Ik deed geen dingen buiten de deur met mijn fwb,maar we appten wel dagelijks en konden overal over praten.
Het voelde ook zeker niet als platte sex.
Waarom denk je dat mannen dat vrij snel weten of het relatiemateriaal is?
maandag 14 april 2025 om 10:59
Maar wat wil jij? Dit gaat over wat hij nu wil en gaat doen. Maar wil jij nog een keer afspreken? Even los van de verre toekomst, was het leuk, hoe voelde je je tijdens de date (op je gemak, ging de tijd snel voorbij, happy en jezelf?) en heb je die behoefte om hem (snel) nog een keer te zien? Dat is in deze fase de belangrijkste indicator.Peertjes schreef: ↑14-04-2025 10:12Ja, deze klopt idd. En ik ben wel altijd van het dingen uit elkaar trekken: wat hoort bij mij en wat is van de ander.
Hier kan ik dus nog niet volledig mijn vinger op leggen, maar dat zal wel duidelijk worden de ak tijd nu ik deze dingen gisteren heb gezegd. Het deed hem ook wel iets merkte ik en nu is het aan hem of hij doorzet zoals hij deed, of zijn keutel intrekt zo gezegd en dan weet ik genoeg wb mijn onderbuikgevoelens
Mijn gevoel zegt dat hij zichzelf beter/stabieler voordoet dan hij is. En dat werkt niet bij mij. Ik ben graag duidelijk en ik kan het juist waarderen als een man gewoon kwetsbaar durft te zijn en zichzelf niet mooier voordoet dan hij/het is.
Dat gevoel heb ik een beetje.
Gisteren is er een punt achter gezet tussen date en mij. Ik voelde het al aankomen. Afgelopen weekend was een super date, maar er veranderde eigenlijk niks, ik voelde in ons contact niet dat dit een positief omslagpunt was, wat het wel had moeten zijn. Als dit het niet is, wat is het dan wel? Die twijfel bleef bij hem, en dat vrat ook steeds meer aan mij. Hoewel ik het nog graag een kans had gegeven begon ik wel steeds meer te twijfelen of het nog zin had. En ik gunde mezelf vooral ook een man die echt voor mij gaat.
Daardoor voel ik 20% opgelucht, maar 80% ook wel gewoon verdrietig. Juist door het gevoel wat in het begin tussen ons was, voelt het echt als zand dat langzaam tussen je vingers door is geglipt. Met name in die eerste weken heb ik toch een beeld gekregen hoe het had kunnen zijn tussen ons, toen ging hij wel 100% voor mij, het ging zoo makkelijk en was zo fijn en leuk. Maar in alle eerlijkheid: zo was het al een tijdje niet meer. De dates waren heel leuk maar tussendoor voelde ik altijd die twijfel. Dus ergens denk ik dat het beter is. Blijkbaar was hij niet mijn man, maar toch even een bittere pil.
Zo vaak kom je op een dating app niet iemand tegen met wie je zoveel gemeen hebt, goed kunt praten en ook nog aantrekkingskracht is dus dat speelt ook in je achterhoofd: weer terug bij af... Moet er nog even niet aan denken. Hoewel dat natuurlijk geen reden is om maar aan iemand te blijven hangen die het net niet is. Deze dagen maar even mijn wonden likken, en goed verdrietig zijn om het af te sluiten. Ik ga volgende week op vakantie met vriendinnen dus dat is fijn, een week vol afleiding en lieve mensen om me heen. Ergens ook fijn dat er nu duidelijkheid is voor de vakantie.
maandag 14 april 2025 om 11:00
Dat was natuurlijk niet de bedoeling om je onzeker te maken.
Maar ik denk ook dat je het niet moet laten "sudderen" als je echt gevoelens aan het ontwikkelen bent.
Je ziet hem iedere vrijdag toch?
Dan zou ik dat moment kiezen en het niet via de app doen.
maandag 14 april 2025 om 11:09
Dat is vervelend! Wij reageren hier ook op elkaars berichten zonder echt de personen of situatie te kennen. Ook al kennen je vriendinnen jou en de situatie wel beter, de enige die echt de antwoorden heeft is uiteindelijk je fwb.
Ik zou het zelf niet met een appje doen. Ik weet niet wanneer je hem weer ziet, en of je tot dan kan wachten?
Anders kun je hem misschien vanavond bellen. Als dit echt een man is met wie jij een toekomst voor je kan zien, dan moet dat toch ook kunnen? Dan zou ik bellen met iets van: 'Ik merk dat ik graag wil weten hoe jij nu in ons contact zit en of er voor jou iets veranderd is, omdat ik merk dat dat voor mij wel aan het gebeuren is. Als jij dat niet deelt, even goede vrienden, maar dan wil ik dat graag weten voor ik gekwetst wordt.' Voordeel van bellen is ook dat hij het niet weg kan zoenen.

maandag 14 april 2025 om 11:12
Wat vervelend Care! Super logisch dat je verdrietig bent! Ik had voor ik mijn vriend ontmoette ook dates met een andere man en dat begon ook heel leuk en sprankelend en veel gemeen en vuurwerk. Maar uiteindelijk begon er geen vuurtje te branden en bleef het bij smeulen. We hadden beiden toen het gevoel dat het het net niet was. Dus toen zijn we er ook mee gestopt.
Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je vakantie je wat afleiding gaat geven.
Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je vakantie je wat afleiding gaat geven.
maandag 14 april 2025 om 11:28
Hij heeft zeker iets in mij losgemaakt. Ben er kotsmisselijk vancare_ schreef: ↑14-04-2025 10:59Maar wat wil jij? Dit gaat over wat hij nu wil en gaat doen. Maar wil jij nog een keer afspreken? Even los van de verre toekomst, was het leuk, hoe voelde je je tijdens de date (op je gemak, ging de tijd snel voorbij, happy en jezelf?) en heb je die behoefte om hem (snel) nog een keer te zien? Dat is in deze fase de belangrijkste indicator.

Maar of dat positief is weet ik nu niet.
maandag 14 april 2025 om 11:33
Ik heb gevraagd als hij deze week nog tijd heeft om langs te komen, omdat ik wat met hem wil bespreken.care_ schreef: ↑14-04-2025 11:09Dat is vervelend! Wij reageren hier ook op elkaars berichten zonder echt de personen of situatie te kennen. Ook al kennen je vriendinnen jou en de situatie wel beter, de enige die echt de antwoorden heeft is uiteindelijk je fwb.
Ik zou het zelf niet met een appje doen. Ik weet niet wanneer je hem weer ziet, en of je tot dan kan wachten?
Anders kun je hem misschien vanavond bellen. Als dit echt een man is met wie jij een toekomst voor je kan zien, dan moet dat toch ook kunnen? Dan zou ik bellen met iets van: 'Ik merk dat ik graag wil weten hoe jij nu in ons contact zit en of er voor jou iets veranderd is, omdat ik merk dat dat voor mij wel aan het gebeuren is. Als jij dat niet deelt, even goede vrienden, maar dan wil ik dat graag weten voor ik gekwetst wordt.' Voordeel van bellen is ook dat hij het niet weg kan zoenen.![]()
Ik dacht laat ik maar gelijk eerlijk zijn, niet dat hij denkt dat het om een pleziertje gaat.
Hij gaat woensdag voor zijn werk weg, hij heeft mij gevraagd om donderdag ook te komen.
Zo dat we paar dagen samen hebben.
Mocht het verkeerd uit pakken ga ik daar ook niet heen. Ook al zal ik dat heel jammer vinden.
maandag 14 april 2025 om 11:38
Denk dat je daar goed aan doet voor jezelf...Siep schreef: ↑14-04-2025 11:33Ik heb gevraagd als hij deze week nog tijd heeft om langs te komen, omdat ik wat met hem wil bespreken.
Ik dacht laat ik maar gelijk eerlijk zijn, niet dat hij denkt dat het om een pleziertje gaat.
Hij gaat woensdag voor zijn werk weg, hij heeft mij gevraagd om donderdag ook te komen.
Mocht het verkeerd uit pakken ga ik daar ook niet heen. Ook al zal ik dat heel jammer vinden.
maandag 14 april 2025 om 12:09
Knap dat je het gesprek gelijk aangaat! Uiteindelijk het beste, want we kunnen allemaal koffiedik kijken maar hij alleen kan duidelijkheid geven.Siep schreef: ↑14-04-2025 11:33Ik heb gevraagd als hij deze week nog tijd heeft om langs te komen, omdat ik wat met hem wil bespreken.

En dank voor alle lieve berichtjes, doet me goed.

maandag 14 april 2025 om 12:52
@Care
Balen zeg! Heel normaal om de komende dagen je emoties even te laten gaan. Wat dat betreft komt die vakantie volgende week op een perfect moment voor jou. Even afschakelen en met andere dingen bezig zijn. Ook heel belangrijk.
Ook al is dit nu niks geworden, je hebt toch weer een brug overwonnen zoals je zelf al zegt. En dat neem je weer mee bij een volgende date in de toekomst.
The end of a chapter makes space for a better one! Stay strong!
Balen zeg! Heel normaal om de komende dagen je emoties even te laten gaan. Wat dat betreft komt die vakantie volgende week op een perfect moment voor jou. Even afschakelen en met andere dingen bezig zijn. Ook heel belangrijk.
Ook al is dit nu niks geworden, je hebt toch weer een brug overwonnen zoals je zelf al zegt. En dat neem je weer mee bij een volgende date in de toekomst.
The end of a chapter makes space for a better one! Stay strong!
maandag 14 april 2025 om 13:40
@ Care: Wat ontzettend rot! En echt heel logisch dat je verdrietig bent, jullie zijn wel 3 maand met elkaar opgetrokken. Fijn dat je volgende week op vakantie gaat, heb je even afleiding
@ Siep: Heel goed dat je hem geappt hebt! Maar zie je hem donderdag pas of eventueel al eerder? Het is misschien wel fijn om hem zo snel mogelijk te zien zodat het uit de lucht is, dan is die onzekerheid weg en weet je waar je aan toe bent. Heel stoer dat je dit doet!

@ Siep: Heel goed dat je hem geappt hebt! Maar zie je hem donderdag pas of eventueel al eerder? Het is misschien wel fijn om hem zo snel mogelijk te zien zodat het uit de lucht is, dan is die onzekerheid weg en weet je waar je aan toe bent. Heel stoer dat je dit doet!
maandag 14 april 2025 om 13:42
Mimali schreef: ↑14-04-2025 10:46Hoe het hoort is niet zo van belang denk ik, meer hoe het voor beide partijen goed voelt.
Ik deed geen dingen buiten de deur met mijn fwb,maar we appten wel dagelijks en konden overal over praten.
Het voelde ook zeker niet als platte sex.
Waarom denk je dat mannen dat vrij snel weten of het relatiemateriaal is?
Veel mannen beslissen vrij snel, soms al bij de eerste ontmoeting, of ze iemand als relatiemateriaal zien. Ze plaatsen vrouwen onbewust in een hokje: relatie, leuk voor nu, of niet geïnteresseerd. Vrouwen zijn daar vaak iets langzamer in. Ze willen iemand eerst beter leren kennen en kijken dan pas of het echt past. Dat verschil komt deels door biologie en deels door hoe we sociaal geconditioneerd zijn.
maandag 14 april 2025 om 14:22
Ja hij kan alleen vanavond.Pupke schreef: ↑14-04-2025 13:40@ Care: Wat ontzettend rot! En echt heel logisch dat je verdrietig bent, jullie zijn wel 3 maand met elkaar opgetrokken. Fijn dat je volgende week op vakantie gaat, heb je even afleiding![]()
Dus ik ga na het sporten even bij hem langs, lekker onaantrekkelijk.
Maar goed, even kijken hoe hij er in staat.
Hij vroeg wel wat er was, ik heb er niet op geantwoord.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in