Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 1751 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Dankje!
Pff krijg er wel zenuwen van.. gelukkig ga ik eerst nog sporten.

Ik hoop zo dat mijn gevoel goed zit, maar ja met mannen weet je het maar nooit.
Siep goed gedaan, duidelijkheid is nodig in dit geval. Succes!

Care ik denk dat we allemaal wel je gevoel herkennen... Sterkte!

Peertjes die misselijkheid kan ook het virusje zijn dat rond gaat 😁
Maar het klinkt inderdaad toch wel heftig wat gebeurde tijdens jullie date... tijd zal raad geven.
Maar wat mensen me vertellen tijdens chatten, ook over kinderen, kan ik ook allemaal niet onthouden hoor...
Succes Siep 💪
Attraverso schreef:
14-04-2025 17:03
Siep goed gedaan, duidelijkheid is nodig in dit geval. Succes!

Care ik denk dat we allemaal wel je gevoel herkennen... Sterkte!

Peertjes die misselijkheid kan ook het virusje zijn dat rond gaat 😁
Maar het klinkt inderdaad toch wel heftig wat gebeurde tijdens jullie date... tijd zal raad geven.
Maar wat mensen me vertellen tijdens chatten, ook over kinderen, kan ik ook allemaal niet onthouden hoor...
🤣 het virusje is weer over na een werkdag en de focus kunnen verleggen 😉

Nee, we hebben niet gechat hierover. Maar meer in grote lijnen besproken tijdens de eerste date: hoeveel kinderen, hoe oud, wonen ze nog thuis.. dat soort dingen.
Peertjes schreef:
14-04-2025 18:38
🤣 het virusje is weer over na een werkdag en de focus kunnen verleggen 😉

Nee, we hebben niet gechat hierover. Maar meer in grote lijnen besproken tijdens de eerste date: hoeveel kinderen, hoe oud, wonen ze nog thuis.. dat soort dingen.
Als jij dat belangrijk vindt dat hij dat allemaal van de eerste date onthoudt mag dat...
Eerlijk gezegd onthoud ik dat ook niet...
Kwam gisteren op wandeling met mijn hond een man tegen die een eind mee liep met zijn hond, vertelde honderduit over zijn kinderen... Veel meer dan dat het 2 jongvolwassenen zijn waarvan de ene studeert en de andere werkt weet ik ook niet meer...
Attraverso schreef:
14-04-2025 19:03
Als jij dat belangrijk vindt dat hij dat allemaal van de eerste date onthoudt mag dat...
Eerlijk gezegd onthoud ik dat ook niet...
Kwam gisteren op wandeling met mijn hond een man tegen die een eind mee liep met zijn hond, vertelde honderduit over zijn kinderen... Veel meer dan dat het 2 jongvolwassenen zijn waarvan de ene studeert en de andere werkt weet ik ook niet meer...
Maar een toevallige voorbijganger is toch iets heel anders dan een date? Ik vind oprechte interesse in iemands leven wel belangrijk, als je serieuze bedoelingen hebt.
Pringle schreef:
14-04-2025 19:14
Maar een toevallige voorbijganger is toch iets heel anders dan een date? Ik vind oprechte interesse in iemands leven wel belangrijk, als je serieuze bedoelingen hebt.
Ik kan oprechte interesse hebben maar ik onthoud echt niet wat iemand allemaal (op een eerste date) heeft gezegd. Echt niet.
Brainfog door medische achtergrond.
Maar ik zeg altijd heel snel dat ik daar last van heb en 'niets' onthoud. Tot nu toe nog niemand me kwalijk genomen, gelukkig.
Pupke schreef:
10-04-2025 09:49
@ Attraverso: ‘Leuk’ dat je zondag een date hebt! Ik heb ook nooit zin om op date te gaan haha

@ Weertje: Vierde date met dezelfde persoon? Lastig dat het enthousiasme minder wordt, misschien kun je daar zondag achter komen waardoor het komt.

@ Mimali: Terug praten is tegenwoordig echt heel moeilijk, dat merk ik ook.. Maar als iemand na een paar keer én een heel kort antwoord geeft én niets terug vraagt dan ben ik er klaar mee hoor. Het is inderdaad graag of niet.

@ Inktvip: Ja, daten is echt een haat-liefde verhouding. Ik zit nu ook een beetje op het punt dat ik voor de zoveelste keer het weer even wil verwijderen omdat het echt om te huilen is.. maar ja, je hebt uiteindelijk maar één leuke vent nodig en je zal hem maar net missen omdat je Tinder/Bumble eraf gooit haha.

@ Jujubee: Ik denk dat ik niet meer zo enthousiast ben omdat ik nu al langer in het circuit zit. Twee jaar geleden ging ik voor het eerst van mijn leven daten, nog hartstikke blue en naïef en toen werd ik helemaal enthousiast van matches. En nu ben ik veel realistischer en denk ik altijd ‘Oké, gaan we weer, eens zien of deze wél leuk kletst’, denk dat daar het verschil zit. Wat super leuk dat je FWB langs kwam! :-D

Wat ik nu vooral lastig vind is dat er vrij veel mannen (leeftijd tussen de 38-45) op zitten die heel verlegen zijn, nog nooit een relatie hebben gehad en sowieso een heel mager sociaal leven hebben én heel veel gegamed hebben. Ik heb er nu ook eentje, 39 jaar, geen vrienden, weinig contact met familie, werkt in de ICT en houdt van gamen en vind sociaal contact heel eng maar wil wel graag een relatie. Ja, sorry, hij kan echt wel leuk zijn maar niet voor mij...
Die haat/liefde verhouding herken ik niet. Ik vind het helemaal niet leuk, en heb dan ook geen reden om wel op apps te blijven hangen. Vind dat ook niet eerlijk voor andere "zoekende zielen". Ik geloof ook niet in "die ene leuke vent". Ik vrees dat ik een heel fijn leven heb, zonder.
Attraverso schreef:
14-04-2025 19:25
Ik kan oprechte interesse hebben maar ik onthoud echt niet wat iemand allemaal (op een eerste date) heeft gezegd. Echt niet.
Brainfog door medische achtergrond.
Maar ik zeg altijd heel snel dat ik daar last van heb en 'niets' onthoud. Tot nu toe nog niemand me kwalijk genomen, gelukkig.
Oké, maar zonder brainfog om medische redenen zou het echt wel haalbaar moeten zijn om het aantal kinderen, leeftijd en wel/niet thuiswonend te onthouden. Lijkt mij.
Pringle schreef:
14-04-2025 19:50
Oké, maar zonder brainfog om medische redenen zou het echt wel haalbaar moeten zijn om het aantal kinderen, leeftijd en wel/niet thuiswonend te onthouden. Lijkt mij.
Ja, vind ik ook. En ik vergeet veel, maar bepaalde eenvoudige dingen als zoveel kinderen, geslacht en rond die en die leeftijd onthoud je toch wel.
Siep schreef:
14-04-2025 16:26
Dankje!
Pff krijg er wel zenuwen van.. gelukkig ga ik eerst nog sporten.

Ik hoop zo dat mijn gevoel goed zit, maar ja met mannen weet je het maar nooit.
Dat vind ik niet helemaal een reële uitspraak in deze situatie.
Peertjes schreef:
14-04-2025 21:06
Dat vind ik niet helemaal een reële uitspraak in deze situatie.
Eens. Met deze man wist je het juist wel, al vanaf de start. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat je het met mannen maar nooit weet, juist omdat je gevoel blijkt te kloppen ;)
Siep! Hoe is het gegaan?
Ongelooflijk wat was in zenuwachtig.
En dan heb ik mij helemaal niet in de hand op zulke momenten.

Dus ik kwam binnen, en hij pakte mij vast dus ja gelijk in tranen.
Zo kansloos, ik dacht nou dit wordt wat.

Ik heb aangegeven dat ik hem leuk begon te vinden, en dat alleen maar meer werd. Dat ik alleen maar aan hem dacht. En dat ik mij veilig en vertrouwd bij hem voelde. Ook gelijk gevraagd als ik de enigste bij hem was ( ik dacht laat ik nu maar door pakken. )

En ja hij gaf aan dat ik de enigste bij hem was. En ja ik maakte ook wat bij hem los.
Hij dacht ook aan mij, en hij vond ook zeer prettig om bij mij te zijn.
Maar hij wou zich nu nog niet binden.

Ik heb ook aangegeven dat ik ook nog niet gelijk hoef. Maar dat ik wel heel fijn vond dat we op het zelfde level zitten. En dat we gewoon moeten kijken hoe het verder ontwikkeld.

Hij kwam ook nog terug op vorige week, dat hij dat niet zo netjes had gedaan.
Hoe gaan jullie nu verder Siep? Gaan jullie ook daten om echt te kijken of er meer in zit of gaan jullie eigenlijk gewoon verder zoals nu?

Niet willen binden klinkt voor mij een beetje als gewoon als fwb verder willen gaan namelijk.
Oh dat is zo herkenbaar dat je moet huilen van de spanning Siep, wel heel goed dat je emoties toont! En fijn dat hij het zo goed oppakt en hetzelfde als jou voelt! Het kan natuurlijk dat hij zichzelf heeft voorgenomen om geen vastigheid te willen maar gevoelens plan je niet, dus dat kan altijd veranderen. Of ben ik nu heel naief? Ik vind je heel stoer dat je dit aangegeven hebt!
Goed dat je je hebt uitgesproken Siep, maar niet willen binden betekent eigenlijk: niet willen binden aan jou. Hij is gewoon niet verliefd. Vind je eigenlijk niet leuk genoeg voor een relatie, maar wel als fwb. Maar dat was in principe ook jullie insteek vanaf het begin. Als ie iemand tegenkomt op wie die wel verliefd wordt, wil ie zich wel binden. Dit gebeurd heel vaak.

Zou er goed over nadenken of je nou op deze voet verder wil.
Binden meer in de vorm van nog geen vaste relatie.

En dat hoeft voor mij ook niet, het is op dit moment fijn zoals nu is.
En ik vind het een fijn idee dat we op dezelfde level zitten met ons gevoel.
Dat we het fijn vinden om bij elkaar te zijn.
Ik kan mij niet voorstellen, dat hij dit allemaal uit zijn nek klets.

En inderdaad intenties waren anders toen we begonnen aan ons avontuur, daar hebben we ook over gehad. Maar we gaven beide aan dat dit gewoon goed voelt.

Misschien ben ik te naïef net als pupke, maar als ik zie hoe hij naar mij kijkt. En hoe hij mij knuffelt ik kan mij niet voorstellen dat ik dan niks voorstel bij hem.

We gaan het zien, het gesprek gaf mij wel een goed gevoel en ik ging blij naar huis.
RedRoseThorn schreef:
15-04-2025 10:30
Hoe gaan jullie nu verder Siep? Gaan jullie ook daten om echt te kijken of er meer in zit of gaan jullie eigenlijk gewoon verder zoals nu?

Niet willen binden klinkt voor mij een beetje als gewoon als fwb verder willen gaan namelijk.

Eens.

Ik zou mijn hart heeeeel goed bewaken, Siep. Een man die zegt zich niet te willen binden, wil zich niet binden aan jou. En natuurlijk vindt hij het gezellig en fijn samen, dat is het toch ook? Hij komt niet over als een player of een rotzak, en ik denk dat je hem op zijn woord moet geloven als hij zegt dat hij geen relatie met jou wil.

Als je ervoor open staat te kijken of er meer in zit, dan spreek je dat ook gewoon uit. Dat doet hij niet, en hij is ook niet teruggekomen op jouw bekentenis. En als jij daar dan over wilt praten, dan zegt hij nogmaals geen relatie te willen.

Ik zou mezelf niet voor de gek houden door te denken dat jullie er allebei hetzelfde instaan, hoor.
MissUnderstood schreef:
15-04-2025 11:42
Eens.

Ik zou mijn hart heeeeel goed bewaken, Siep. Een man die zegt zich niet te willen binden, wil zich niet binden aan jou. En natuurlijk vindt hij het gezellig en fijn samen, dat is het toch ook? Hij komt niet over als een player of een rotzak, en ik denk dat je hem op zijn woord moet geloven als hij zegt dat hij geen relatie met jou wil.

Als je ervoor open staat te kijken of er meer in zit, dan spreek je dat ook gewoon uit. Dat doet hij niet, en hij is ook niet teruggekomen op jouw bekentenis. En als jij daar dan over wilt praten, dan zegt hij nogmaals geen relatie te willen.

Ik zou mezelf niet voor de gek houden door te denken dat jullie er allebei hetzelfde instaan, hoor.
100% eens!
Ik vind het heel stoer van je Siep! En ik ben ook blij dat jij blij naar huis bent gegaan.

Wij zitten het hier ook maar te beoordelen vanachter een scherm dus we hebben ok niet het hele plaatje. Ik deel wel de mening van de anderen dat ik zijn reactie een beetje dubbel vindt door de opmerking 'ik wil me nog niet binden'. Wat betekent dat voor jullie? Zijn jullie nu nog fwb's of aan het daten? En zijn jullie dan exclusief aan het daten (of fwb'en), maar dat is toch ook een vorm van binding dus is hij daar dan wel ok mee?

Ik geloof meteen dat jullie contact bijzonder is en dat hij dingen voelt, die jij bij hem ziet. Ik hoop alleen niet dat je op een punt komt dat jij knalverliefd bent en hij zich nog steeds niet wil binden, om wat voor reden dan ook. Daarom blijft zijn antwoord wat dubbel, het voelt alsof je nog steeds niet helemaal weet wat zijn intentie is. Tegelijkertijd kan het ook wel goed komen tezijnertijd. Tijd zal raad brengen, en ik zou zeker het gesprek hierover open houden.
MissUnderstood schreef:
15-04-2025 11:42
Eens.

Dit. Als je verliefd bent, wil je je binden, ook al was dat niet het plan.
ai, ook ik ben het eens met anderen. Al snap ik als je verliefd bent, graag wil zien wat er eigenlijk niet is. Als hij verliefd wordt op iemand anders en jullie contact verbreekt kan dat nog wel eens hard binnen komen, en boos op hem.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Fijn dat jullie zo met mij mee denken, en mijn waarschuwen.

Maar het maakt mij ook weer zo onzeker.
Heb ik dan echt een plaat voor mijn hoofd.

Ik trek mij even terug, en ga nog even goed na denken over alles.
Siep schreef:
15-04-2025 13:00
Fijn dat jullie zo met mij mee denken, en mijn waarschuwen.

Maar het maakt mij ook weer zo onzeker.
Heb ik dan echt een plaat voor mijn hoofd.

Ik trek mij even terug, en ga nog even goed na denken over alles.

Nee, je hebt geen plaat voor je hoofd en wat Care_ zegt is ook waar: wij hebben niet het hele plaatje. Aan de andere kant zien buitenstaanders de zaak soms helderder dan degene die er middenin zit, en misschien wil jij graag dingen zien die er wellicht niet zijn.

Door een roze bril zijn rode vlaggen immers gewoon maar vlaggen. En nou zeg ik niet dat ik rode vlaggen zie bij deze man, want hij lijkt mij geen rotzak maar hij is wel heel duidelijk: hij wil geen relatie. Ik zou hem op zijn woord geloven.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven