Waar slaap jij graag onder?

15-04-2025 09:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuw dekbed voor de zomer, maar er is zoveel meer keuze dan dons of synthetisch. Zoals Tencel en wol. Ik hou van een beetje luxe gevoel dus ons winterdekbed is van dons, maar dat is niet het diervriendelijkst.

Waar slaap jij in de lente/herfst het liefst onder en waarom? Ik heb het dan over het dekbed, niet perse het hoeslaken. Dat hebben we heel fijn in linnen.
Dons, slaapt toch echt het lekkerst. Heb nu een dekbed van IKEA met gerecycled dons.
Ik slaap onder een oudje van dons. Maar ik lees even mee, want ik overweeg ook al jaren een wollen dekbed.

Ik zou nooit voor synthetisch kiezen, dan zweet ik me gek.
In de zomer slaap ik onder een dun dekbed van bamboe. In de herfst/winter onder een dekbed van wol. Beiden bevalt mij goed.
Bij een hittegolf slaap ik alleen onder de dekbedhoes, ik vind het toch wel prettig om íets over mij heen te slaan.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt van Explorista)
Absoluut niet synthetisch, ik zweet me het ongeluk dan.

Ik vind wol eigenlijk het prettigst, maar ik wil mijn dekbed in de wasmachine kunnen gooien en goed warm wassen.
Daarom heb ik katoen. Een 4-seizoenen. 's Zomers onder de dunste (of alleen het hoeslaken als het echt heet is), in de herfst en lente alleen het dikste en in de winter beide.
in de zomer slaap ik vaak alleen onder een lakentje... dat is voldoende, maar ik moet wel iets over me heen hebben..

in de winter heb ik een donsen dekbed.. heerlijk.. zo`n lekker dik ding die wat gewicht heeft
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dons voor mij, winter dekbed, erg dik!
Maar ik ben een koukleum, dus gooi er in mijn oude tocht huis in de winter nog een extra laag overheen

Ik heb gerecycled dons gekocht, vind het idee toch wel erg zielig
In de winter een wollen dekbed en in de zomer bamboe.
Fan van wol het hele jaar door. Heb een 4 seizoenen dekbed van wol.
Synthetisch zweet te veel.
Tencel vond ik te stug en koud.
Ooit onder wol gelegen, maar dat vond ik zo warm en helaas te duur om even uit te proberen.
Dus is het een 4 seizoenen gerecycled dons van de HEMA geworden. Die bevalt goed.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Ben allergisch en lui dus wasbaar en lazy dekbed it is.
Heerlijk, nooit meer die irritante hoezen en uitgerust en gewoon ademend en zonder snot wakker.
Maar ik heb niks tegen synthetisch, mijn vriend zweet al als hij met 1 been onder mijn dekbed ligt maar ik heb nergens last van. Lekker warm en in de zomer een dunnere die echt heel koel is en toch gewicht heeft.
Gewoon die cheapie van koopjedeal ofzo.
Firm believer in: you shouldn't have bothered me to begin with.
Ik heb 1 donsdekbed, best wel dik. Slaap er winter en zomer onder. Ik heb het eigenlijk altijd wel goed onder mijn dekbed, behalve als het echt hoogzomer/hittegolf is, dan slaap ik alleen onder een laken. Beddengoed altijd van de zara home, katoen in de zomer, winter flanel.
#doeslief
Ik heb een synthetisch dekbed en ik vind het helemaal niet zweterig, terwijl ik het toch snel warm heb.

Dons zal vast heel fijn zijn, maar echt no way dat ik een donzen dekbed koop, qua diervriendelijkheid is dat echt een no go voor mij.
Ik slaap wat apart, maar slaap onder een dekbed hoes en dan een gewone bamboe deken erover. In de winter zit daar een zwaartedeken tussen.
Een hoeslaken is het laken wat je om je matras trekt, dus ik begrijp dat je daar niet onder ligt :P

Ik slaap zelf onder een verzwaringsdeken en een dons/verendekbed. Als het koud is onder beide, als het warm is onder één van beiden of onder een los laken/dekbedovertrek.
ik heb een 4-seizoenen dekbed van Texels wol en ben daar heel tevreden over. Ik zweet niet als een otter (ondanks opvliegers) en de herfst/winter combi is lekker zwaar (ik vind dat fijn).
Ik vind dons echt verschrikkelijk haha! Ik ben dik tevreden met het vierseizoenen dekbed van Ikea. Nooit zweten en altijd lekker warm.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/smasporre- ... -70458585/
Pimpelmeesje87 schreef:
15-04-2025 13:15
Ik vind dons echt verschrikkelijk haha! Ik ben dik tevreden met het vierseizoenen dekbed van Ikea. Nooit zweten en altijd lekker warm.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/smasporre- ... -70458585/
Die vind ik echt veel te warm.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Dons 4 seizoenen..
Onder een scheerwollen Aabe deken wanneer ik alleen ben (dan heb ik t niet zo warm) en anders wollen dekbed
Altijd Texeler dekbed gehad, wol. Van huis uit zo gewend, heerlijk!
Hmmm….veel dons- en wolliefhebbers zie ik. Wol klinkt me zo warm in de oren, maar dat is dan dus niet zo?
Wol is warm in de winter, koel in de zomer. Heb wel een vierseizoenendekbed, dat wel, dus in de zomer onder de dunste. In de echt hete zomer slaap ik onder een katoenen laken of zo’n wafeldoek.
Moiren schreef:
15-04-2025 13:27
Die vind ik echt veel te warm.
Ik vind de structuur van een donzen dekbed dus echt verschrikkelijk. Zo zie je maar, smaken verschillen.

Heb overigens voor in de zomer een extra dunne van de Ikea, deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/varstarr-d ... -80457868/. Of een los katoenen laken.
In de zomer slaap ik onder het zomer deel van mijn wollen 4 seizoenen dekbed, alleen de dekbed overtrek of mijn verzwaringsdeken. Ik moet altijd ergens onder liggen anders kan ik niet slapen tenzij ik zo uitgeput ben en als een blok in slaap val.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven