Uwv herkeuring [lege OP]
dinsdag 15 april 2025 om 14:01
Ik weet niet of TO/vriend dat ook zo hebben kunnen berekenen. Maar herkeuring is natuurlijk ook niet nodig bij IVA. Dus jij zult gelijk hebben.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
dinsdag 15 april 2025 om 16:08
Hij heeft maar 55 procent. Wil zelf niet bellen niks.Ik heb het UWV gebeld zij waren vriendelijk uitgelegd dat hij mentaal niet naar een afspraak voor herkeuring kan komen, dat ik in zijn naam dit gedaan had, maar dat hij niet akkoord was en nu angst heeft zn uitkering te verliezen en of ze aub de aanvraag kunnen annuleren. De mevrouw zei, dat hij feitelijk meer zou moeten krijgen op zn leeftijd maar dat ze ons begreep. Hij tiert gwn door dat uwv zn uitkering zo gaan intrekken en dat hij naar geen een afspraak zal gaan. Ik heb nu gedaan wat ik kon ze gingen dit doorgeven en het proberen te annuleren. Wat denken jullie? Hij wil ze zelf niet spreken weten ze ook nu,omdat hij zich door mij onder druk gezet voel
Hij was erboj toen ik het indiende maar hij blijf maar mij alle schuld geven ook niet eerlijk
Hij was erboj toen ik het indiende maar hij blijf maar mij alle schuld geven ook niet eerlijk
dinsdag 15 april 2025 om 16:20
Ik heb 12 jaar WGA gehad en uiteindelijk zelf een herkeuring aangevraagd en IVA gekregen. Ik denk dus dat dat wel het geval is bij de partner van TO.13th_Star schreef: ↑15-04-2025 13:41Maar wat voor uitkering heeft hij nu dan? WGA of IVA? Dat eerste lijkt me sterk omdat hij al zestien jaar niet werkt (al is het misschien niet onmogelijk).
Ik denk niet dat die herkeuring terug te draaien is. Het kan trouwens nog wel even duren voor hij opgeroepen wordt, daar kan zo een jaar overheen gaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 15 april 2025 om 16:24
Mij werd duidelijk gezegd dat als je eenmaal bovenaan lag ze je niet zomaar weer naar de onderkant van de stapel stoppen.Mecdkbe schreef: ↑15-04-2025 16:08Hij heeft maar 55 procent. Wil zelf niet bellen niks.Ik heb het UWV gebeld zij waren vriendelijk uitgelegd dat hij mentaal niet naar een afspraak voor herkeuring kan komen, dat ik in zijn naam dit gedaan had, maar dat hij niet akkoord was en nu angst heeft zn uitkering te verliezen en of ze aub de aanvraag kunnen annuleren. De mevrouw zei, dat hij feitelijk meer zou moeten krijgen op zn leeftijd maar dat ze ons begreep. Hij tiert gwn door dat uwv zn uitkering zo gaan intrekken en dat hij naar geen een afspraak zal gaan. Ik heb nu gedaan wat ik kon ze gingen dit doorgeven en het proberen te annuleren. Wat denken jullie? Hij wil ze zelf niet spreken weten ze ook nu,omdat hij zich door mij onder druk gezet voel
Heb jij wel verstand van de arbeidsongeschiktheidsregels hier in Nederland?
Sowieso het feit dat jij belt en aangeeft dat je partner hen niet wilt spreken zal eerder maken dat ze hem sneller willen zien nu.
Heel onhandig dit van jullie beide.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 15 april 2025 om 18:10
Ook vreemd dat als hij “maar” 55% is afgekeurd, er in 15 jaar nooit een herkeuring is geweest of pogingen om hem aan het werk te krijgen?
Ik ben bang dat je nu slapende honden hebt wakker gemaakt.
Meer moeten krijgen op zijn leeftijd is onzin, ze kijken naar wat iemand nog zou moeten kunnen.
Ik had zelf echt geen actie ondernomen tot aan de pensioenleeftijd.
De volgende stap is afkeuring 80-100 % of IVA maar daar zit hij met 55% ver vanaf.
Ik ben bang dat je nu slapende honden hebt wakker gemaakt.
Meer moeten krijgen op zijn leeftijd is onzin, ze kijken naar wat iemand nog zou moeten kunnen.
Ik had zelf echt geen actie ondernomen tot aan de pensioenleeftijd.
De volgende stap is afkeuring 80-100 % of IVA maar daar zit hij met 55% ver vanaf.
dinsdag 15 april 2025 om 18:14
Doe je ding maar? Dus jij hebt gebeld? En toen hebben ze met jou, niet hem gesproken over zijn WIA?
Bizar, van jou en van hen.
missnuada wijzigde dit bericht op 15-04-2025 18:16
18.77% gewijzigd
dinsdag 15 april 2025 om 18:16
Wanneer je een slapende hond wakker maakt, dan kan je een reactie verwachten. En dan gaat het balletje rollen.
Je kan het niet meer zomaar ongedaan maken.
Ik begrijp de weerstand van je vriend. Maar misschien kan het juist in zijn voordeel werken om wel in gesprek te gaan. Zo te lezen bestaat er ook een kans dat hij recht heeft op meer uitkering.
Werk je niet mee, dan kan dit eerder een negatief invloed hebben op een vervolgbeslissing.
Ik begrijp de weerstand van je vriend. Maar misschien kan het juist in zijn voordeel werken om wel in gesprek te gaan. Zo te lezen bestaat er ook een kans dat hij recht heeft op meer uitkering.
Werk je niet mee, dan kan dit eerder een negatief invloed hebben op een vervolgbeslissing.
dinsdag 15 april 2025 om 18:18
dinsdag 15 april 2025 om 23:00
Je hebt duidelijk je zin doorgedreven waar ik ergens wel in kan komen want als hij “maar” 55% is afgekeurd zal hij geen riant inkomen hebben als hij ervoor kiest er niet bij te werken.
Maar ik vroeg het al eerder maar heb jij enig idee van de arbeidsongeschiktheidsregeling hier in nederland?
Nou ja je wordt dus in ieder geval niet niet herkeurd omdat je het mentaal niet aan kan en al helemaal niet als dat niet de reden van afkeuring is en als je het zelf hebt aangevraagd.
Nogmaals ze willen hem nu helemaal spreken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 15 april 2025 om 23:11
Als hij niet naar een herkeuring komt wordt zijn uitkering stop gezet. Dus niet meewerken heeft per definitie een negatieve uitwerking.WaterGirl schreef: ↑15-04-2025 18:16Wanneer je een slapende hond wakker maakt, dan kan je een reactie verwachten. En dan gaat het balletje rollen.
Hij mag wel iemand meenemen als hij op gesprek gaat.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
woensdag 16 april 2025 om 10:06
Uit de warrige tekst in de OP maak ik op dat ze "invaliditeit" wilde regelen. Misschien bedoelt ze daar IVA mee?
There's point in your life, you got to reach and when you do
woensdag 16 april 2025 om 10:30
woensdag 16 april 2025 om 10:31
Ik had de klemtoon verkeerd, ik bedoelde waarom juist TO dit op zich heeft genomen. Als dit misgaat zal hij het haar verwijten, dat voel je nu al aankomen.
woensdag 16 april 2025 om 10:36
woensdag 16 april 2025 om 10:38
woensdag 16 april 2025 om 10:41
woensdag 16 april 2025 om 10:52
Ik vind het wel meevallen.
TO had een herkeuring bij het UWV aangevraagd om het AO% omhoog te krijgen.
Hierbij had ze ingelogd met zijn DigiD, met toestemming van vriend.
Toen ontving hij een brief van het UWV dat het in behandeling genomen zou worden.
Vriend werd blijkbaar bang dat het nadelig kon uitpakken en weigert nu alle medewerking, waardoor TO nu ook bang is dat het nadelig uit kan pakken en misschien zelfs zijn uitkering wordt stopgezet.
Daarom heeft TO met het UWV gebeld om te kijken of ze de procedure nog kan stopzetten.
pelle wijzigde dit bericht op 16-04-2025 11:32
0.15% gewijzigd
woensdag 16 april 2025 om 11:13

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in