Pijnlijke bultjes oksel na wild deo
vrijdag 18 april 2025 om 19:20
Wie herkent dit? Ik gebruik sinds 2.5 weken wild deo. Ik wilde deze eens uitproberen met mijn dochter. Was in de reclame en gekocht. Na 2 weken enorm stinken en heel veel zweten ( volgens de site de detoxfase ), werd ik gisteren wakker met een heel erg pijnlijk knobbeltje zowel links als rechts, links gaat nu beter, maar rechts zijn het er inmiddels 3 en jeetje zelfs mijn arm omhoog doen is pijnlijk.
Ik heb er uiteraard geen deo meer opgesmeerd, was me 6x per dag met water, maar jeetje mina. Ik weet bijna zeker dat dit van de deo is omdat het sowieso totaal niet lekker smeerde, had het idee steeds dat mijn oksels dichtgeplakt zaten.
Ik hoef geen medisch advies, ik kijk het even aan en als het na Pasen niet minder is ga ik toch maar even naar de dokter.
Maar herkent iemand dit na het gebruik van " gezonde " deo?
Ik heb er uiteraard geen deo meer opgesmeerd, was me 6x per dag met water, maar jeetje mina. Ik weet bijna zeker dat dit van de deo is omdat het sowieso totaal niet lekker smeerde, had het idee steeds dat mijn oksels dichtgeplakt zaten.
Ik hoef geen medisch advies, ik kijk het even aan en als het na Pasen niet minder is ga ik toch maar even naar de dokter.
Maar herkent iemand dit na het gebruik van " gezonde " deo?
vrijdag 18 april 2025 om 20:16
Nee, sowieso scheer ik mijn oksels maar 1x in de 2 weken, ik ben gezegend met heel weinig okselhaar. Maar nooit deo erna opgedaan. Het zijn ook geen rode bultjes, ze zitten onderhuids dus misschien de lymfen opgezet. Mijn dochter zegt net dat ik misschien teveel heb opgedaan waardoor de boel verstopt is geraakt.
vrijdag 18 april 2025 om 20:30
vrijdag 18 april 2025 om 20:44
Maar dat is tijdelijk he? Fijn toch als je oksels daarna 'gezonder' zijn door betere deo?
Hier Loveli deo. Ik zweet nog steeds maar het ruikt niet. Het zweten is jammer maar ben blij dat ik deo heb die niet alle klieren en poriën dichtplamuurt. Lijkt me toch gezonder.
vrijdag 18 april 2025 om 20:47
Dit al gelezen ?Jeusnbdhdudh schreef: ↑18-04-2025 20:16Nee, sowieso scheer ik mijn oksels maar 1x in de 2 weken, ik ben gezegend met heel weinig okselhaar. Maar nooit deo erna opgedaan. Het zijn ook geen rode bultjes, ze zitten onderhuids dus misschien de lymfen opgezet. Mijn dochter zegt net dat ik misschien teveel heb opgedaan waardoor de boel verstopt is geraakt.
https://support.wearewild.com/hc/nl/art ... ant-Wat-nu
andre wijzigde dit bericht op 18-04-2025 21:02
0.19% gewijzigd
vrijdag 18 april 2025 om 20:51
Jep! Hier helaas geen fijn bericht maar ik heb nu alle natuurlijke deo's geprobeerd en van elk merk krijg ik grote en super pijnlijke huidontstekingen onder de oksels. Onwijs jammer want het ruikt wel fantastisch maar ik heb het opgegeven...
En de sensitive deden helaas helemaal niets met me en na een paar dagen had de wederhelft vriendelijk doch dringend verzocht of ik weer Rexona wilde gaan gebruiken haha
En de sensitive deden helaas helemaal niets met me en na een paar dagen had de wederhelft vriendelijk doch dringend verzocht of ik weer Rexona wilde gaan gebruiken haha
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
vrijdag 18 april 2025 om 21:28
Ja Andre zag het.
Voor de dames die dit ook hadden, is dit vanzelf weggetrokken? Want mijn god ik kan nog geen bh meer aan zo trekt dat.
Ik heb net nog gekeken of ik witte kopjes zie, maar het blijft onderhuids. Echt bizar, nog nooit gehad, dus het moet wel van de deo zijn. Fijn zo'n natuurlijke deo
Voor de dames die dit ook hadden, is dit vanzelf weggetrokken? Want mijn god ik kan nog geen bh meer aan zo trekt dat.
Ik heb net nog gekeken of ik witte kopjes zie, maar het blijft onderhuids. Echt bizar, nog nooit gehad, dus het moet wel van de deo zijn. Fijn zo'n natuurlijke deo
vrijdag 18 april 2025 om 22:31
giralda schreef: ↑18-04-2025 20:44Maar dat is tijdelijk he? Fijn toch als je oksels daarna 'gezonder' zijn door betere deo?
Hier Loveli deo. Ik zweet nog steeds maar het ruikt niet. Het zweten is jammer maar ben blij dat ik deo heb die niet alle klieren en poriën dichtplamuurt. Lijkt me toch gezonder.
Ik vraag me af of de mensen om je heen daar blij van worden.
Overigens heb ik geen idee wat gezondere oksels precies inhoudt. Voor zover ik weet worden mensen net zo oud ondanks het gebruik van reguliere deo. Maar ieder z’n ding.
vrijdag 18 april 2025 om 23:10
zaterdag 19 april 2025 om 00:42
Ja ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze van die rode bultjes kregen. M’n man ook. Niet alleen van de Wild deo maar ook bij de Lekker deodorant. Het kwam waarschijnlijk door de bak soda die erin zat, want dat was in alle deodoranten hetzelfde. Het trok pas weg toen man ermee stopte.
Ik dacht dat de Lekker sensitief bamboe wel goed ging qua bultjes maar die ook minder goed werkte tegen geur.
Ik dacht dat de Lekker sensitief bamboe wel goed ging qua bultjes maar die ook minder goed werkte tegen geur.
zaterdag 19 april 2025 om 01:23
Ik herinner me dit verhaal (niet jouw merk maar toch):
https://www.test-aankoop.be/gezond/dage ... -deodorant
https://www.test-aankoop.be/gezond/dage ... -deodorant
zaterdag 19 april 2025 om 06:05
Ja heb ik helaas ook en ik gebruikte sensitive. Is helaas ook niet meer overgegaan nadat ik andere deo gebruikte. Heb het nu echt om de paar weken, verschikkelijk!
Het enige wat voor mij werkt is leukoplast eilandpleisters erop plakken, deze: https://www.kruidvat.nl/leukoplast-leuk ... mQQAvD_BwE
Die plak ik erop als ik het bultje voel en laat ik zitten tot hij gesprongen is. Daarna een nieuwe erop na schoonmaken en wachten tot hij een beetje genezen is.
Want het doet echt verschrikkelijk veel pijn onder je oksel!
Als het vaker voorkomt kan je een plaatselijke antibiotica krijgen van de dokter maar die werkte bij mij niet. Nu moet ik terug om een antibioticakuur van 3 maanden te gebruiken!
Dus hopelijk is het bij jou maar eenmalig.
Het enige wat voor mij werkt is leukoplast eilandpleisters erop plakken, deze: https://www.kruidvat.nl/leukoplast-leuk ... mQQAvD_BwE
Die plak ik erop als ik het bultje voel en laat ik zitten tot hij gesprongen is. Daarna een nieuwe erop na schoonmaken en wachten tot hij een beetje genezen is.
Want het doet echt verschrikkelijk veel pijn onder je oksel!
Als het vaker voorkomt kan je een plaatselijke antibiotica krijgen van de dokter maar die werkte bij mij niet. Nu moet ik terug om een antibioticakuur van 3 maanden te gebruiken!
Dus hopelijk is het bij jou maar eenmalig.
zaterdag 19 april 2025 om 10:22
zaterdag 19 april 2025 om 11:10
Ik heb die onderhuidse bulten ook weleens gehad met natuurlijke deo. Dat is anders dan uitslag door bv baking soda. En ja, je voelt t zitten en t trekt. Maar als je dan er even niks opsmeert of alleen er omheen, dan trekt het met een paar dagen/ een week weer weg.
Bij mij kwam het door teveel gebruiken( je hebt echt maar heel weinig nodig) en ws te vaak. Ik smeer al snel 2 x per dag deo op, smorgens na een wasbeurt bij de wastafel
En smiddags / savonds na het douchen.
Dus geen zorgen, het komt goed, t duurt alleen even en het is ongemakkelijk.
Bij mij kwam het door teveel gebruiken( je hebt echt maar heel weinig nodig) en ws te vaak. Ik smeer al snel 2 x per dag deo op, smorgens na een wasbeurt bij de wastafel
zaterdag 19 april 2025 om 11:32
Ik zweer bij Alka deodorant. Geen natriumbicarbonaat, geen anti-transpirant, maar bij mij is het verschil enorm. Mocht je toch nog een poging willen wagen.Nolanollie schreef: ↑18-04-2025 20:51Jep! Hier helaas geen fijn bericht maar ik heb nu alle natuurlijke deo's geprobeerd en van elk merk krijg ik grote en super pijnlijke huidontstekingen onder de oksels. Onwijs jammer want het ruikt wel fantastisch maar ik heb het opgegeven...

zaterdag 19 april 2025 om 12:55
Nou dat geeft moed, dankjewel.Bornholm schreef: ↑19-04-2025 11:10Ik heb die onderhuidse bulten ook weleens gehad met natuurlijke deo. Dat is anders dan uitslag door bv baking soda. En ja, je voelt t zitten en t trekt. Maar als je dan er even niks opsmeert of alleen er omheen, dan trekt het met een paar dagen/ een week weer weg.
De pijn is er nog, maar minder scherp, echt voor mij geen wild meer of andere natuurlijke deo. Ik gebruik al jaren rexona, en die ga ik weer halen. We zijn gewoon hartstikke geinfluenced. Mijn dochter heeft overigens nergens last van.
En ja ik heb ook vaker wat extra gesmeerd omdat ik zo vreselijk stonk door die zogenaamde detox fase. Wat doet een mens zichzelf aan

zaterdag 19 april 2025 om 13:07
Ik heb jaren geleden ook zo’n reactie gehad op een natuurlijke deo met natriumbicarbonaat. Na 1 keer gebruiken had ik onder beide oksels ineens flinke, pijnlijke onderhuidse bulten (geen acne). De pijn trok zelfs door naar m’n armen. Na drie weken was het nog steeds niet weg, dus toch maar naar de huisarts gegaan. Bleek dat m’n lymfevaten ontstoken waren. Ik moest het rust geven en gelukkig trok het daarna vanzelf weg.
Sindsdien gebruik ik geen deo’s meer met natriumbicarbonaat. Ik gebruik nu de groene citrusroller van Weleda en die gaat gelukkig wel goed.
Sindsdien gebruik ik geen deo’s meer met natriumbicarbonaat. Ik gebruik nu de groene citrusroller van Weleda en die gaat gelukkig wel goed.
ninelives wijzigde dit bericht op 19-04-2025 13:49
3.08% gewijzigd
Just lurkin'
zaterdag 19 april 2025 om 17:15

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in