Durf te vragen deel 23

22-02-2025 22:33 421 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beantwoord de vraag van je voorganger en stel een nieuwe.

Geen idee

Welk boek lees je op het moment?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2025 19:35
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Ja, met allemaal. Maar geen kopjes suiker bij elkaar lenen en ook geen taart eten op verjaardagen.

Kan je goed pannenkoeken bakken? (En ook omhoog gooien en weer opvangen? En mislukt de eerste altijd? En maak je ook hartige pannenkoeken, met kaas ofzo?)
"Omdat er brood ligt soms, bij de Gedächtniskirche, soms op het Alexanderplein."
Ja hoor de eerste lukt ook altijd en omhoog en opvangen kan ik ook.

Wat vind jij van het nummer 'hopeful' van Micha?
Maar mensen gaan voorbij
Nooit (van) gehoord.

Wat vind jij het leukste muziekgenre? En waar luister je bij voorkeur niet naar?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Muziekgenre: vroegah.
Wat een zuivere stemmen in liedjes uit de jaren jaren 60, 70.

Niet luisteren naar: pulp in de supermarkt.
Waarom zulke slechte muziek? Zo jaag je de klanten zonder paaseitjes/matzes/aardbeien de winkel uit.

Welke foto's staan op je kast of hangen in de gang?
"Omdat er brood ligt soms, bij de Gedächtniskirche, soms op het Alexanderplein."
Van onze moeders.

Wat is het raarste wat
buren bij jullie wilden komen lenen?
Qua voorwerp niet raar, maar de manier waarop werd geleend wel: toen we terugkwamen van vakantie zei de buurvrouw, die onze post deed, dat ze twee boeken uit mijn kast had gehaald om te lezen. Dat vond ik nogal vrijpostig, stuur dan een appje om het te vragen. Ik heb er geen punt van gemaakt, hoor. De boeken heb ik trouwens nooit terug gekregen.

Wat ga je deze 1e paasdag doen?
Brunchen bij dochter en schoonzoon en waarschijnlijk nog even in de tuin werken😄

Welke klus in huis stel jij altijd zolang mogelijk uit?
Maar mensen gaan voorbij
@pamflet: wat raar!

Zolder stofzuigen en planten op zolder water geven.

Ga je nog paaseieren verstoppen/zoeken?
Ja, voor mijn kinderen.

Met wie zou je wel eens een duet willen zingen (als je kan zingen).
Brigitte Kaandorp

Al paasbrood gegeten?
Een stolletje.
Is op.

Wat is er allemaal op, terwijl het niet op zou moeten zijn?
Wijn :P

Eitje gegeten vandaag?
Jazeker en eitje tik
Natuurlijk

Welke ‘spontane’ actie heb je spijt van?
Ooit een keer spontaan een jongen opgezocht die ik heel leuk vond en ik hoorde dat hij mij ook heel leuk vond. Bleek dat hij nog een project had lopen (kwam ik later achter)

Op welke prestatie van de afgelopen tijd ben je trots?
Op een uitgevoerd project. Deadline gehaald.

Wanneer en waar was je bij een paasvuur?
Of een kerstbomenverbranding?
Ik denk dat ik een jaar of veertig geleden, als kleuter, ooit bij een kerstboomverbranding ben geweest. Ik heb er een vage herinnering aan. Verder nooit, ook geen paasvuur.

Ben je (een beetje) hypochondrisch?
Even gegoogeld wat hypochondrie ook al weer is.
Nadat een collega van me aan *** was overleden en een vriendin net op tijd voor *** was behandeld, dacht ik ook klachten wijzend op *** te hebben.
In het ziekenhuis gerustgesteld door vriendelijke arts.

Welke arts/verpleegkundige/therapeut heeft jou gerustgesteld en waarvoor?
Tijdes mijn zwangerschap hoopte ik dat er iemand (een zorgprofessional) was die mij op bepaalde zaken gerust kon stellen. Bij mij werkt het zo: hoe meer ik weet qua kennis, hoe meer ik kan loslaten en relativeren. Kennis is macht.
Die geruststelling had ik nodig vanwege eerdere miskramen. In eerste instantie liep ik overal tegen een deur op.
De verloskundige vond me angstig en verwees naar de pop-poli. De pop-poli wilde er AD ingooien. Terwijl ik alleen maar een consult wilde met mijn gyn waarin ze me dingen zou uitleggen, in plaats van het standaard consult. In eerste instantie vond ze het niet haar taak en was het niet volgens het beleid.
Ze ging overstag. En ik wist wat ik nodig had om te weten. Geen angst. Geen AD meer nodig. En een gezond kind. Soms is beleid maar beleid, en kun je ook buiten de gebaande paden gaan.

Wat heb jij met Pasen (eerste en tweede) gedaan?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Gisteren naar het foto- en kunstmuseum in Den Haag geweest. Er was oa een tentoonstelling van vrouwelijke Japanse fotografen dat ik wilde zien. Verder wat rondgewandeld, terrasje gepakt, trein terug en gelummeld.
Vandaag oa lang uitgeslapen. Rond 14:00 opgestaan en nog wat gewandeld.

Hoe was jouw weekend?
The North Remembers
Wij zijn op een camping ergens in de Veluwe. Gewandeld en gelezen. De kinderen spelen de hele dag buiten.

Heb je een wandelroute in NL die je me echt kunt aanraden?
Ik wandel niet veel meer, maar de ns-wandeling vanaf Wolfheze vond ik altijd prachtig.

Heb je ook vreemde mensen in je omgeving? En wat doen ze dan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven