Is dit liefde?

22-04-2025 19:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een maand of 4 ben ik aan het date met een leuke man. Hij heeft een dochtertje.

Het voelde vanaf dag 1 vertrouwd en alsof we elkaar echt al jaren kennen.
Dat is voor mij best bijzonder want ik heb bijna geen ervaring met date, succesvolle relaties en mezelf zijn bij mensen.

We kunnen de hele dag doorbrengen en het gaat allemaal vanzelf.
Met z'n dochter gaat het ook heel natuurlijk.
Hij is stapelverliefd op mij.

Nou heb ik geen vlinders (maar ik weet ook niet of ik die krijg bij verliefheid) ben goed in m'n gevoel uitschakelen).

Nou hebben we geen uren gesprekstof maar zitten we met name gewoon filmpjes te kijken lekker samen totaal ontspannen.

Is dat erg? Of is dat geveol dat het zo vanzelf gaat voldoende voor een serieuze relatie?
Annajansen schreef:
23-04-2025 17:04

Hij is de eerste die mij ziet om wie ik ben.
Maar dat zou niet de reden moeten zijn om een relatie met hem aan te gaan.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Omdat ik het ongelooflijk betuttelend en bemoeierig vind. En bovendien is het leed vaak al geleden, ook in dit geval.

Het is ook de manier waarop, to moet met de billen bloot, ter verantwoording geroepen worden, alsof kennismaken met een kind een soort halsmisdaad is. Ik denk dan ook dat er op dit forum enorm vaak over gelogen wordt, puur om de pek en veren te vermijden.
En het is ook zo'n echt vivacliché, zodra het over stiefmoederschap gaat wordt dit verwijt de ether in gesmeten.

Ik ken in het echte leven niemand die een jaar gewacht heeft, echt niemand.
.
Star⁴ schreef:
23-04-2025 17:46
Alleen wordt er niet gewaarschuwd, wel ge-/veroordeeld :idee:
Ja.
Gewaarschuwd in de vorm van een oordeel. Ik zeik erop ondertussen.
.
Star⁴ schreef:
23-04-2025 17:46
Alleen wordt er niet gewaarschuwd, wel ge-/veroordeeld :idee:
Oh, maar ik héb er ook een oordeel over. Dat klopt en vanuit dat oordeel voel ik me geroepen om te waarschuwen. Ik koppel bepaald gedrag niet 100% aan elkaar, maar wel grotere kans op. Als A dan B is niet het geval. Maar naar mijn beleving wel:
Als A, dan grotere kans op B.

En vervolgens denk ik meteen in dezelfde zin, doe ermee wat je (niet) wil.
Rooss4.0 schreef:
23-04-2025 17:48
Nee, maar jij kende tot 10 jaar geleden ook niemand die aan co ouderschap deed, behalve jouw eigen ouders.
We hebben allemaal onze eigen bubbels met bijbehorende opvattingen en in mijn bubbel is het zeker wel norm om eerst elkaar goed te leren kennen en na een paar maanden eens kinderen rustig te introduceren. Zodat je na een paar maanden van daten wat zekerder bent van elkaar, de liefde gegroeid is. Je dit soort twijfelvragen al hebt doorlopen en ook hebt kunnen checken of je de persoon in kwestie betrouwbaar genoeg vindt voor introductie in je gezin. En ja, dán komt stapje 2. Dat geeft geen garanties, maar het voorkomt een hoop ruis voor kinderen als je nog in de date fase zit en iemand blijkt het toch niet te zijn of wat vreemde dingen te hebben die niet kloppen. Dat heb je dan vaak al gehad.
En dat gaan mensen doen omdat jij ze hier even op wijst met al je medestanders en je oordelen?
Van mij had je de piep kunnen krijgen, ik beslis zelf wel aan wie ik mijn kinderen introduceer, wanneer en waarom.
.
Rooss4.0 schreef:

Ik ook niet. En alleen hier op Viva wordt er zó hysterisch over gedaan.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Rooss4.0 schreef:
23-04-2025 18:04
En dat gaan mensen doen omdat jij ze hier even op wijst met al je medestanders en je oordelen?
Van mij had je de piep kunnen krijgen, ik beslis zelf wel aan wie ik mijn kinderen introduceer, wanneer en waarom.
Tuurlijk. Ik pak er ook alleen uit wat mij aanspreekt en de rest gaat bij het vuilnis. Zo kun je het ook lezen :idee:
NomenNesci0 schreef:
23-04-2025 17:59
en in mijn bubbel is het zeker wel norm om eerst elkaar goed te leren kennen en na een paar maanden eens kinderen rustig te introduceren.
Of ze vertellen jou dit omdat ze weten hoe keihard je oordeelt.

Ik zou het ook stilhouden tegen jou, ik heb geen zin in jouw gebemoei en je geoordeel.
.
ze komt hier voor advies over wel/niet liefde, niet om een discussie over het contact met zijn dochter te houden.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Je hebt helemaal gelijk, VGM.
Goed dat je er even op wijst.
.
Op zich is het denk ik juist een heel goed teken als je relatie geen moeite kost, alles vanzelf gaat en je je op je gemak voelt bij je partner, essentieel zelfs.
Aan de andere kant moet er ook wel iets speciaals, een vonk zijn die deze relatie bijzonder maakt ten opzichte van vriendschappen.
Vind ik.
Als je je nieuwe verkering niet meteen voorstelt als dusdanig maar als een vriend(in), als je niet gaat lopen kleffen, als ze hem of haar ‘s morgens niet meteen aan de ontbijttafel treffen of in je bed, als je je nieuwe geen oudertaken geeft ( naar bed brengen, in bad stoppen ) dan is er toch weinig op tegen dat kind en nieuwe vlam elkaar zien ? Je komt toch ook weleens met een nieuwe kennis, vriend of collega thuis die mee eet en op de bank zit oid ?
Ik zou graag gelijk weten of ik iemand leuk in de omgang zou vinden met mijn kinderen, ipv er na maanden achter te komen dat ie stom doet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2025 18:18
Als je je nieuwe verkering niet meteen voorstelt als dusdanig maar als een vriend(in), als je niet gaat lopen kleffen, als ze hem of haar ‘s morgens niet meteen aan de ontbijttafel treffen of in je bed, als je je nieuwe geen oudertaken geeft ( naar bed brengen, in bad stoppen ) dan is er toch weinig op tegen dat kind en nieuwe vlam elkaar zien ? Je komt toch ook weleens met een nieuwe kennis, vriend of collega thuis die mee eet en op de bank zit oid ?
Ik zou graag gelijk weten of ik iemand leuk in de omgang zou vinden met mijn kinderen, ipv er na maanden achter te komen dat ie stom doet.
Dat kan ik me ook wel voorstellen. Op deze manier voelt dat iig niet opdringerig.
NogsteedsSlekire schreef:
23-04-2025 18:17
Op zich is het denk ik juist een heel goed teken als je relatie geen moeite kost, alles vanzelf gaat en je je op je gemak voelt bij je partner, essentieel zelfs.
Aan de andere kant moet er ook wel iets speciaals, een vonk zijn die deze relatie bijzonder maakt ten opzichte van vriendschappen.
Vind ik.
Voeg er leuke seks aan toe en het lijkt me perfect.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
blijfgewoonbianca schreef:
23-04-2025 18:18
Ik heb die fout eens gemaakt, of nou ja vooral mijn ex. Hij introduceerde me als "gewone" vriendin maar zijn zoontjes hadden meteen door dat het meer was. Het droeg niet bepaald bij aan hun gevoel van veiligheid dat toch al niet optimaal was na de scheiding van hun ouders.
Rooss4.0 schreef:
Omdat ik het ongelooflijk betuttelend en bemoeierig vind. En bovendien is het leed vaak al geleden, ook in dit geval.

Het is ook de manier waarop, to moet met de billen bloot, ter verantwoording geroepen worden, alsof kennismaken met een kind een soort halsmisdaad is. Ik denk dan ook dat er op dit forum enorm vaak over gelogen wordt, puur om de pek en veren te vermijden.
En het is ook zo'n echt vivacliché, zodra het over stiefmoederschap gaat wordt dit verwijt de ether in gesmeten.

Mijn opmerking ging er meer over dat ik TS adviseer om wat pas op de plaats te maken als ze zo twijfelt in deze prille fase. Hij is hoteldebotel en introduceert haar bij zijn dochter terwijl zij nog twijfelt.
Vivalafete25 schreef:
23-04-2025 18:23
Mijn opmerking ging er meer over dat ik TS adviseer om wat pas op de plaats te maken als ze zo twijfelt in deze prille fase. Hij is hoteldebotel en introduceert haar bij zijn dochter terwijl zij nog twijfelt.
Misschien is ze wel de buurvrouw, wat een gezeur.
Och jezus, is het weer zover? :wtf:

Ontopic; Ben je wel eens echt heel erg verliefd geweest, TO?
MIsschien is het feit dat je de vraag moet stellen en zegt dat je geen vlinders hebt al een veeg teken.
In alle consternatie over stiefmoederschqp valt me nu pas een zinnetje op; je hebt bijna geen ervaring met jezelf zijn bij mensen. Kleine bijzin maar ik vind dat best een groot thema en het klinkt pijnlijk.

Ben je in het verleden afgestraft toen je jezelf was?
Star⁴ schreef:
23-04-2025 18:24
Misschien is ze wel de buurvrouw, wat een gezeur.
Nou ja, ik vind het wel een groot verschil als hij helemaal hoteldebotel is en zij nog twijfelt. Mag jij gezeur vinden, ik zou dat wel onderzoeken als TS zijnde.
Rooss4.0 schreef:
23-04-2025 17:38
Zo gaat dat vaak met hengsten en veulentjes. Deal with it!
:mrgreen:
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Is de vraag hier stellen hem niet al zelf beantwoorden?

Waarom twijfel je er aan of het wel of geen liefde is? En wat zegt deze twijfel je?
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Moiren schreef:
23-04-2025 18:21
Voeg er leuke seks aan toe en het lijkt me perfect.
Die vonk bedoel ik :P

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven