Geld & Recht alle pijlers

Pensioenpotje

24-04-2025 15:19 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allen,
Mijn man en ik zijn vijftigers en nu zo’n 7 jaar getrouwd. Hij is weduwnaar, en voor mij is dit mijn eerste huwelijk. Nu heeft hij een pensioenverzekering waar een kleine ton in staat. Deze wil hij overhevelen naar een andere bank (of verzekeraar, of een andere beheerder), omdat hij ontevreden is over de huidige.

Maar wat is wijsheid? Via een tussenpersoon regelen (de pensioenrekening staat er al jaren, is afgesloten via een oude werkgever en er wordt niet op ingelegd. De tussenpersoon van toen is in rook opgegaan).
Of rechtstreeks iets met de bank regelen? Wie heeft er een tip, hoe kan hij dit het beste regelen?
Ow nog een aanvulling. Het is dus wel de bedoeling dat de pot blijft bestaan in de vorm van een pensioenpot.
ik zou vooral eerst opzoek gaan naar een nieuwe financieel adviseur
Werkt hij nog en bouwt hij bij werkgever pensioen op? Dan kan hij pensioen overdragen (dus samenvoegen). Je kunt bij huidig pensioenfonds na laten gaat wat dat betekent.
Hij moet ook alvast nadenken wat hij met pensioenpot wil doen en kan doen: eerder stoppen met werken bijv? Wat gebeurt er als hij overlijdt? Heeft hij kinderen? Wat hebben jullie samen afgesproken over pensioenrechten?
Maria1905 schreef:
24-04-2025 15:21
Ow nog een aanvulling. Het is dus wel de bedoeling dat de pot blijft bestaan in de vorm van een pensioenpot.
Als je jezelf maandelijks 2000 uitkeert, is dat potje met 4 jaar leeg. Heel erg lang gaat dat niet mee, ook al klinkt het als een fors bedrag. Maar goed, dat weten jullie ongetwijfeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven