Entertainment alle pijlers

Een huis vol, ook buiten het tv seizoen. Deel 4

14-01-2025 23:06 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier mag alles besproken worden, over de serie EHV en EHV emigreert, maar ook over wat de gezinnen op social media delen.
Kritiek en je mening geven kan en mag. Hou het wel netjes. Zodat het topic mag blijven bestaan.

:popcorn: Het nieuwe seizoen van Een huis vol emigreert zie je vanaf Vrijdag 21 Maart 2025, tien weken lang bij KRO-NCRV op NPO 1.
(Het programma is vanaf Vrijdag 14 Maart al te streamen op NPO Start)
Kijk je vooruit?
Spoilers zijn niet toegestaan in dit topic.

aanvulling door de moderator:
- hou het netjes, post geen dingen die je ook niet tegen iemand persoonlijk zou zeggen.
- geen negatief commentaar op de kinderen
- de mensen die door jullie besproken worden, mogen hier zelf op reageren. Reageer er netjes op.

Ik ga hier weer structureel meelezen, als het niet goed gaat, zal ik nog 1 x een topicwaarschuwing geven. Daarna gaat het topic op slot en komt dan ook niet meer terug.

(mocht ene Q reageren hier, svp negeren. Geen reacties geven.)
scottiewinkie wijzigde dit bericht op 21-01-2025 12:48
Reden: Uitzend datum veranderd ivm nieuw seizoen.
29.05% gewijzigd
«Soms moeten kinderen veel geduld hebben met hun ouders »
Julia met die koffer, voor een nachtje, 1 minuut van huis af.
Je kon't altaid nog bakker worre
Zow 6 weken Pim naar Nederland en Melissa met die kinderen in Spanje. Ik zou van minder gek worden.
Scheermes, apparaat, wax, ontharingscrème, iets zullen ze toch wel hebben in Spanje?
Die kinderen tonen wel emoties, wat sneu. Nu weer verdriet omdat papa weg gaat voor 6 weken.
Oeh die BBQ ziet er lekker uit. Water loopt me in de mond, zit ik hier met mijn snackpaprika's op de bank...
yellowpino wijzigde dit bericht op 25-04-2025 22:49
2.33% gewijzigd
Oh uit het oog, uit het hart :rofl:
Hoe kun je zo leven? Huis is niet geregeld.
Amper iets geregeld; school gaat zij uitzoeken alleen met de kids.
Elke x een andere b&b in.
Gezellig op die camping bij Kraan.
Mooi groen ook.
yellowpino schreef:
25-04-2025 22:08
Oeh die BBQ ziet er lekker uit. Water loopt me in de mond, zit ik hiet met mijn snackpaprika's op de bank...
Geen geel pepertje?
Wel mooi om te zien, hoe verschillend dat ook bij emigreren gaat. Het Spaanse dorp, Ehv emigreert. Nu kijk ik Het roer om, met terugwerkende kracht.
Het valt me wel op dat het bij de meeste mensen die naar Spanje verkassen niet zo soepel verloopt met papierwerk, banken etc.
Dat zou bij mij echt geregeld moeten zijn, als vertrek uit Nederland.
Toen Stan's haar zo kort was, dacht ik dat hij Quinten was.
Leuk dat hij en Julia ook gaan helpen op de camping. Ze zijn allemaal wel heel sociaal, de kids vermaken zich leuk met andere kinderen. En lieve vrienden gemaakt vorig jaar ;)

Die tweeling van Verleg gaat nog heel wat harten breken.
Verder snap ik het niet daar. Hij kan en doet weinig, zeg.
Melissa doet het allemaal in haar uppie. Ook dat verhuizen elke keer.
Wat een ellende. Je komt oren, ogen en handen tekort. Je kunt niet eens op je gemak naar de wc zo. De cameraploeg is er niet elke keer bij.
De meeste keuzes van hun begrijp ik totaal niet. Heel ongeorganiseerd.
Bij de Verlegjes krijg ik wel een beetje een Jelies gevoel. Niets is geregeld. Gaat het daar allemaal echt zo moeilijk of beginnen mensen total onvoorbereid aan zo'n emigratie? Dat monotone praten stoor ik me steeds meer aan. Of iets nou een mededeling of een vraag is: alles op dezelfde toon. Bij de Kraantjes loopt het goed zo te zien. Dragen allemaal hun steentje bij en het gestress wat je in Nederland zag zie ik hier weinig van terug. Terwijl ze nu toch ook moeten zorgen dat alles op de camping gesmeerd loopt.
yellowpino schreef:
25-04-2025 22:04
Zow 6 weken Pim naar Nederland en Melissa met die kinderen in Spanje. Ik zou van minder gek worden.
Ik heb t al eerder gezegd maar ik snap echt niet dat ze al naar Spanje zijn vertrokken en niet even konden wachten tot Pim zijn werk afgerond had en het huis al geregeld was. Pim doet heel erg z'n best om zichzelf neer te zetten als goede vader en fantastische man maar laat ze allemaal, na 2 dagen (!!!), achter in een wildvreemd land zonder vaste verblijfplaats. Als ik Melissa was had ik dat niet gepikt en was mooi met m'n kroost bij m'n ouders gebleven tot alles geregeld was. Misschien hadden ze een beetje een geromantiseerd beeld van Spanje, lekker vakantie vieren in de zon of zo.
Tja met het huis hebben ze misschien ook gewoon veel pech. Spanje is wel echt bureacratisch next level en misschien hebben ze dat onderschat.
Ik vind ze toch echt wel beter voorbereid dan de Jellies waren. Melissa spreekt de taal ook al best redelijk en wil daar ook moeite voor doen.
Ik vind dat ze de kinderen ook emotioneel best goed begeleiden in de verhuizing. Ruimte laten voor emotie. Bij de Jellies heb ik altijd gevoel gehad dat die ruimte voor emoties er niet was. Ook dit bezoek aan school heeft ze goed aangepakt.
Kraantjes blijven ook leuk. Erg lief ook hoe Anne die vriend van hen een knuffel gaf na het door slikken van het pepertjes. Heerlijk Julia die haar volledige skincare mee neemt voor een nachtje.
Ze dachten dat ze het huis in konden. Maar dat liep anders. Verschrikkelijk lijkt me dat. Zo onzeker allemaal. Waarom Pim weer terug moest begrijp ik ook niet. Je weet toch welke datum je emigreert. Is dat uitgelegd? Ik heb een stukje gemist van ongeveer 5 min.
En ja Anne bij die vriend, die van vorig camping seizoen kennen.
Zij heeft van die wijze uitspraken tussendoor.
scottiewinkie schreef:
26-04-2025 00:02
Ze dachten dat ze het huis in konden. Maar dat liep anders. Verschrikkelijk lijkt me dat. Zo onzeker allemaal. Waarom Pim weer terug moest begrijp ik ook niet. Je weet toch welke datum je emigreert. Is dat uitgelegd? Ik heb een stukje gemist van ongeveer 5 min.
En ja Anne bij die vriend, die van vorig camping seizoen kennen.
Zij heeft van die wijze uitspraken tussendoor.
Dat is wel uitgelegd ja. Hij werkt als docent en om nog wat maanden extra salaris te ontvangen heeft hij dan zijn baan per na de zomervakantie opgezegd. Dit zodat ze het salaris van de zomervakantie nog krijgt door betaald hoewel hij dan niet meer hoeft te werken. Door deze 6 weken extra te werken zal dit wel 13/14 weken salaris op leveren.
Waarom ze dan niet allemaal gewoon begin zomervakantie zijn gegaan is verder niet gedeeld. Denk dat ze nu in de meivakantie zijn vertrokken.
Nova schreef:
25-04-2025 12:10
Nee daar is niks over gezegd.
Ze zal sowieso het schooljaar (4 verplichte jaren middelbare school) af moeten maken.
Hoeft in Spanje niet. Aida heeft ook maar een paar maanden middelbare school gedaan daar. Werd in oktober 2023 16 en een paar maanden later is ze met school gestopt. Vanaf 16 vervalt de leerplicht volledig. Dus kans is denk ik best groot dat Jantine nu ook niet meer naar school gaat. Johan en Janneke vinden onderwijs ook niet zo belangrijk, dat lieten ze vorig jaar toen ze bij Beau zaten wel duidelijk merken.
Naadje79 schreef:
26-04-2025 08:44
Hoeft in Spanje niet. Aida heeft ook maar een paar maanden middelbare school gedaan daar. Werd in oktober 2023 16 en een paar maanden later is ze met school gestopt. Vanaf 16 vervalt de leerplicht volledig. Dus kans is denk ik best groot dat Jantine nu ook niet meer naar school gaat. Johan en Janneke vinden onderwijs ook niet zo belangrijk, dat lieten ze vorig jaar toen ze bij Beau zaten wel duidelijk merken.
Oh dan heb ik dat verkeerd. Mijn kind bevindt zich precies in die situatie en weet het zelf niet eens!
Hoeft ook niet want zo vroeg stoppen met school is niet aan de orde gelukkig.
Nina-tje schreef:
26-04-2025 00:40
Dat is wel uitgelegd ja. Hij werkt als docent en om nog wat maanden extra salaris te ontvangen heeft hij dan zijn baan per na de zomervakantie opgezegd. Dit zodat ze het salaris van de zomervakantie nog krijgt door betaald hoewel hij dan niet meer hoeft te werken. Door deze 6 weken extra te werken zal dit wel 13/14 weken salaris op leveren.
Waarom ze dan niet allemaal gewoon begin zomervakantie zijn gegaan is verder niet gedeeld. Denk dat ze nu in de meivakantie zijn vertrokken.
Thanks.
Ik denk dat ze zijn vertrokken op die dag, omdat de overdracht zou plaatsvinden. Ik kan geen andere reden bedenken, want handig is het niet.
Reminder: lees de OP af en toe.
:) :flag:
Het is net alsof ze gisteren hebben besloten om te emigreren. Je gaat toch niet alvast naar Spanje, maar we wachten nog op goedkeuring. Mijn hemel. Het komt goed, want aan het eind van de aflevering zie je dat ze in het huis kunnen. En dan alles alleen voor Melissa. Had zij niet ook nog gewoon even 6 weken thuis kunnen blijven? Lekker dicht bij familie en niet alles alleen hoeven doen. Kinderen nog lekker naar school. Dit lijkt me echt de horror met al die jonge kinderen.
Sofie staat alweer lekker puberaal op de socials 🫢
En wie let er nu op de kinderen? Jan? Die lust anders ook wel graag een drankje... Stelletje puberd
Vanmorgen ook de uitzending gezien. Zou gek worden van de onzekerheid bij de familie Verleg. Ze hadden inderdaad beter de kinderen ook tot de zomervakantie in Nederland op school kunnen laten en dan in een keer met z’n allen naar Spanje gaan. Gelukkig dat het goed komt (heb dat voorstukje even gemist). Moest wel lachen om de mieren nadat pa net vertrokken was, inderdaad uit het oog uit het hart.
Wel balen van de vergeten kinderstoel…

Heerlijk die voorbereidingen voor de logeerpartij van 1 nacht bij Anne en Julia :-D Leuke meiden!
miamia wijzigde dit bericht op 26-04-2025 17:20
5.75% gewijzigd
En ook weer een vol bingovakje bij de bakkers. Koningsdag vieren met andere Nederlanders. En wat een puberale foto’s inderdaad :facepalm: zo te zien is de nekpijn die gisteren weer terug was vandaag weer over!

Wel fijn dat ze ook alweer zoveel lieve vrienden in Spanje hebben. Zouden ze ook niet lieve vrienden hebben? ;-)
miamia wijzigde dit bericht op 26-04-2025 17:16
12.22% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven