Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 306 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
Hallodaar schreef:
27-04-2025 13:08
Wat vind ik dit een stomme reactie!
Was de paus één dag eerder begraven, of 2 dagen later, waren ze daar ongetwijfeld bij aanwezig geweest.
Nu viel het toevallig héél ongelukkig zo samen, dat beide grootse gebeurtenissen op dezelfde dag plaatsvonden. Daar hebben zij ook niet voor gekozen!
En natuurlijk hadden ze Fransiscus graag een laatste eer bewezen. Maar hun eigen land daarvoor aan de kant zetten, zou ze absoluut nóóit helemaal vergeven worden.
Ze hadden dit nooit naar ieders tevredenheid kunnen regelen.
En dan kun je heel kinderachtig W.A afschilderen als de man die liever met Normaal op de achtergrond een balletje weg trapt i.p.v bij een uitvaart aanwezig te zijn.
Maar de man had ook gewoon geen andere keuze dan te kiezen voor het land waarover hij Koning is.
Dat is toch vrij makkelijk te begrijpen, toch?
Het is niet eens de koning die hierover besluit, dat is de regering. Die hebben gewoon besloten dat er geen afvaardiging van het koningshuis naar de begrafenis ging.
Inktvip schreef:
28-04-2025 05:38
Bedankt voor het delen, wat een schitterend gedicht. Ontroerend mooi. Goed begin van de dag zo.
Ah, ik dacht al even dat het ondergesneeuwd was in de discussie. Ik hoorde het live op de radio, ik vond het ook mooi en ontroerend. Juist omdat het wat mij betreft boven de discussie over monarchie en koningsdag staat.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
OgenvanTijgers schreef:
28-04-2025 09:57
Het is niet eens de koning die hierover besluit, dat is de regering. Die hebben gewoon besloten dat er geen afvaardiging van het koningshuis naar de begrafenis ging.
Nee hoor, ze mochten gewoon gaan als ze dat wilden.
pina schreef:
28-04-2025 10:14
Nee hoor, ze mochten gewoon gaan als ze dat wilden.

Lijkt me zeer sterk.
Ze hebben maar weinig te willen.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 10:18
Lijkt me zeer sterk.
Ze hebben maar weinig te willen.
Maar uitvaarten bezoeken mogen ze gewoon hoor.
pina schreef:
28-04-2025 10:24
Maar uitvaarten bezoeken mogen ze gewoon hoor.

Denk jij echt dat het zo simpel werkt?
Hallodaar schreef:
28-04-2025 10:39
Denk jij echt dat het zo simpel werkt?
Ja.

Als de regering zoveel macht had, was Willem destijds überhaupt niet met Máxima getrouwd.

En Beatrix is juist tegen de zin van de regering in niet naar de uitvaart van een paus gegaan.

Sowieso heeft onze koning politiek relatief veel macht, in verhouding tot andere monarchieën. Gelukkig is de rol bij formatie nu echt flink teruggebracht, dat was echt te gek.
pina schreef:
28-04-2025 09:45
Ja, maar die van ons staat wc-potten te werpen.
En als zijn staf dus meer regie pakt om te voorkomen dat er een nieuwe koe wordt bedacht die de komende 100 jaar weer te pas en te onpas uit de sloot wordt getrokken dan valt er ook weer wat te zeiken. Want dan is het weer belachelijk dat de ontvangende gemeente naar de pijpen van de royals moet dansen en het nog zelf moet betalen ook.
Mette schreef:
28-04-2025 10:47
En als zijn staf dus meer regie pakt om te voorkomen dat er een nieuwe koe wordt bedacht die de komende 100 jaar weer te pas en te onpas uit de sloot wordt getrokken dan valt er ook weer wat te zeiken. Want dan is het weer belachelijk dat de ontvangende gemeente naar de pijpen van de royals moet dansen en het nog zelf moet betalen ook.
Het hele koningshuis is belachelijk, dus ja, dat krijg je dan.
pina schreef:
28-04-2025 10:41
Ja.

Als de regering zoveel macht had, was Willem destijds überhaupt niet met Máxima getrouwd.

En Beatrix is juist tegen de zin van de regering in niet naar de uitvaart van een paus gegaan.

Sowieso heeft onze koning politiek relatief veel macht, in verhouding tot andere monarchieën. Gelukkig is de rol bij formatie nu echt flink teruggebracht, dat was echt te gek.
Als de regering het echt gewild had, dan hadden ze zeker wel het huwelijk kunnen tegenhouden. Dan had WA moeten kiezen, afstand van de troon of niet trouwen.

Dat het zo ver niet gekomen is, is niet omdat de regering die macht niet had.
pina schreef:
28-04-2025 10:49
Het hele koningshuis is belachelijk, dus ja, dat krijg je dan.
Er zijn een hoop mensen die daar anders over denken, is zeer recent nog onderzoek naar gedaan.
pina schreef:
28-04-2025 10:41
Ja.

Ze hadden anders wel genoeg zeggenschap om ervoor te zorgen dat Maxima haar vader niet bij het huwelijk aanwezig was.
Ik denk dat je echt onderschat hoeveel adviseurs zich in het landsbelang, met zulke kwesties bemoeien. Dat is echt niet iets dat Willem en Max even samen aan de keukentafel beslissen.
Beatrix is hoog bejaard en bekleed geen ambt meer.
Haar gezondheid gaat ook achteruit dus dat zij een tripje op en neer naar Rome niet zag zitten, vind ik wel begrijpelijk en ook niet aan de orde in deze discussie.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 10:52
Ze hadden anders wel genoeg zeggenschap om ervoor te zorgen dat Maxima haar vader niet bij het huwelijk aanwezig was.
Ik denk dat je echt onderschat hoeveel adviseurs zich in het landsbelang, met zulke kwesties bemoeien. Dat is echt niet iets dat Willem en Max even samen aan de keukentafel beslissen.
Haar gezondheid gaat ook achteruit dus dat zij een tripje op en neer naar Rome niet zag zitten, vind ik wel begrijpelijk en ook niet aan de orde in deze discussie.
En die vader was er trouwens gewoon hoor.

Ik had het over Beatrix die destijds persé niet naar Johannes Paulus wilde.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 10:52
[..]
Johannes Paulus II, niet de begrafenis van de paus nu.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
pina schreef:
28-04-2025 10:57

Hij mocht niet bij de plechtigheid zijn.
pina schreef:
28-04-2025 10:57

Realiseer je je dat dat alleen maar geruchten zijn? Het kan net zo goed zo zijn dat de gereformeerde Balkende niet wilde dat het koningshuis naar deze begrafenis ging. We weten het niet.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 11:01
Nee dat niet. Maar het klopt wel dat pa Zorreguieta na het huwelijk nog weinig in de weg werd gezeten en hier kon gaan en staan waar hij wilde. Daar vind ik ook wel wat van.
OgenvanTijgers schreef:
28-04-2025 11:24
Realiseer je je dat dat alleen maar geruchten zijn? Het kan net zo goed zo zijn dat de gereformeerde Balkende niet wilde dat het koningshuis naar deze begrafenis ging. We weten het niet.
Oh gut ja, ze hebben werkelijk geen enkele zeggenschap, echt alleen maar marionetten.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 11:01
Ja, dat bedoel ik, ze drukken ze hun zin dus altijd toch wel door. Klein compromis en trouwen maar! Opgelost.
pina wijzigde dit bericht op 28-04-2025 11:33
0.67% gewijzigd
OgenvanTijgers schreef:
28-04-2025 11:24

Dat blijft speculeren.
Wie de geschiedenis van het protestantisme een beetje kent, weet dat de protestantse kerk, zich altijd heeft gedistingeerd van de R.K Kerk.
Dat waren 2 geloven op één kussen. En wie ligt daar tussen?
Het is nog helemaal niet sinds lang, dat beide partijen steeds oecumenischer worden. Drempels lager worden.
pina schreef:
28-04-2025 11:31
Oh gut ja, ze hebben werkelijk geen enkele zeggenschap, echt alleen maar marionetten.
Waar haal jij al die wijsheid vandaan? Werk je voor de DKH?
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Ze hebben behoorlijk wat zeggenschap, want Máxima en Willem-Alexander gingen zonder enige gene naar Griekenland terwijl het hele land in lockdown zat.

Er heeft vast wel een adviseur gezegd dat het niet zo'n goed idee was. En toch gingen ze.
Heal the world, make it a better place.
pina schreef:
28-04-2025 11:32
Ja, dat bedoel ik, ze drukken ze hun zin dus altijd toch wel door. Klein compromis en trouwen maar! Opgelost.
Dan is het de toenmalige regering die gebrek aan ruggengraat te verwijten valt, de macht lag daar wel degelijk. Alleen had geen goedkeuring voor het huwelijk wel een troonsafstand tot gevolg gehad.
Judith86 schreef:
28-04-2025 11:39
Ze hebben behoorlijk wat zeggenschap, want Máxima en Willem-Alexander gingen zonder enige gene naar Griekenland terwijl het hele land in lockdown zat.

Er heeft vast wel een adviseur gezegd dat het niet zo'n goed idee was. En toch gingen ze.

Klopt. Daar hebben ze véél goodwill mee verkloot.
Vervolgens met grote, droevige puppy ogen excuses aanbieden.. om dan even later een party met veelste veel gasten te organiseren voor de 18e verjaardag van een van hun dochters.
Allemaal ten tijde van de corona crisis.
Een periode waarin zoveel mensen het op allerlei fronten zwaar hadden.
"Willem heeft zich toen écht níet als een Vader des Vaderlands bewezen!".
Ik verklaar ze dan ook echt niet heilig.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 08:45
Valt wel mee hoor. Deze Paus was in het ambt sinds 2013.
Hij heeft het dus best een tijdje vol gehouden ☺️.
Daarbij was zijn voorganger afgetreden en dus niet als Paus overleden.
Het valt dus wel mee met de Pauselijke uitvaarten😁
Inderdaad, de enige die ik bewust heb meegemaakt hiervoor is de van Paus Johannus Paulus II twintig jaar geleden. Daarvoor in de jaren 70 een of twee, maar dat was het.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven